|
市場調査レポート
商品コード
1592645
北米のバーチャルリアリティパズルゲーム市場:2030年までの予測 - 地域別分析 - 年齢別、プレイヤータイプ別、エンドユーザー別North America Virtual Reality Puzzle Games Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Age, Player Type, and End Users |
||||||
|
北米のバーチャルリアリティパズルゲーム市場:2030年までの予測 - 地域別分析 - 年齢別、プレイヤータイプ別、エンドユーザー別 |
出版日: 2024年09月16日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 即納可能
![]() |
北米のバーチャルリアリティパズルゲーム市場は、2022年に7,737万米ドルとなり、2030年までには1億5,666万米ドルに達すると予測され、2022年から2030年までのCAGRは9.2%と推定されます。
ユニークなゲームプレイメカニズムと没入体験が北米のバーチャルリアリティパズルゲーム市場を活性化
バーチャルリアリティ(VR)パズルゲームは、従来のゲームにはないユニークなゲームプレイ・ダイナミクスを提供します。プレイヤーは仮想世界のオブジェクトを自分の手で操作することができ、新たなレベルの複雑さと没入感が加わります。VRゲームをプレイすることで、没入感のある参加型体験が得られ、プレイヤーはゲーム環境に物理的に存在しているかのように感じられます。このようなゲームは、新たな関与とインタラクティブ性を提供し、非常に楽しく満足のいくゲームプレイ体験をもたらします。消費者の没入型体験への関心は高まっており、VRパズルゲームは現実逃避のためのユニークで興味深い選択肢を与えることができます。
バーチャルリアリティパズルゲーム市場のいくつかのプレイヤーは、没入感のある体験とユニークなプレイメカニズムを提供しています。例えば、Fireproof GamesはVRパズルゲーム「The Room VR:A Dark Matter」を制作しました。このゲームは、高名なエジプト学者の失踪事件を調べるというもので、そのためにプレイヤーは1908年の英国考古学研究所に移送されました。しかもこのゲームの課題は、埋もれた情報を探し出すことです。VRゲームのパズルは複雑で難しく、プレイヤーは創造力と問題解決能力を駆使して前進することが求められます。VRパズルはそれぞれ異なる課題を提示するため、ゲームプレイは面白く、満足感が得られます。魅力的なプロットでプレイヤーを引き込み、最後まで飽きさせません。ゲームの隠された謎は、プレイヤーが進むにつれて明らかになり、有名なエジプト学者の失踪にまつわる謎を解き明かしていきます。Vertical Robotが制作したパズルゲーム「Red Matter」は、冷戦時代に謎の月面施設に派遣された宇宙飛行士となり、異常な信号を調べるというものです。このゲームの特徴は、魅力的なSFプロットと、無重力物理学を利用したトリッキーなパズルです。このように、VRパズルゲームが通常のパズルゲームよりも提供するユニークなゲームプレイメカニズムと没入体験が、バーチャルリアリティパズルゲーム市場の成長を後押ししています。
北米のバーチャルリアリティパズルゲーム市場概要
北米のバーチャルリアリティパズルゲーム市場は、米国、カナダ、メキシコに区分されます。この地域は、技術の早期導入と消費者の選好により、VRパズルゲームの展開が進んでいます。Security.orgによると、2024年には米国成人の23%(すなわち推定5,300万人)がVRデバイスを所有しています。このように、VR機器への選好は、バーチャルリアリティパズルゲーム・プロバイダーにとって有利な機会を生み出す可能性があります。北米には重要な企業が存在し、同地域のバーチャルリアリティパズルゲーム市場の成長を後押ししています。Epic Games Inc.、Steam VR、HTC Viewportは、バーチャルリアリティパズルゲームを提供する市場企業の1つです。同地域では、さまざまな企業がVRパズルゲームを開発しています。2024年2月、Schell Gamesは発売予定のVRパズル「Silent Slayer:Vault of the Vampire」の拡張ゲームプレイトレーラーを公開し、気性の荒いトラップの数々と対戦する吸血鬼狩りアクションの詳細を披露しました。2022年6月、ニューヨークを拠点とするビデオゲーム制作会社Vertigo GamesはVRのアップロードを発表し、2022年のラインナップに2本の新作VRゲームを発表しました。Vertigo Gamesはまた、Mixed Realmsのローグライクな一人称視点戦闘ゲーム「Hellsweeper VR」をMeta Quest 2に追加し、DevilCowのVRパズルゲーム「PathCraft」をリリースしました。
さらに、北米の複数のプレイヤーがVRパズルゲームのプラットフォームを提供しています。MetaはQuestにVR用のオールインワンゲームシステムを提供しています。また、北米ではMeta主催の様々なVRパズルゲーム大会が開催されています。2023年12月には、MIXED Advent calendarに収録された3本のVRゲーム、VRパズルシューティング『We Are One』、『Tennis Esports』、『CookieRun』をバンドルしたトーナメントが行われました。参加はアドベントカレンダーサイトの小さな扉から行われました。このような事例が北米のバーチャルリアリティパズルゲーム市場の成長を後押ししました。
北米のバーチャルリアリティパズルゲーム市場の収益と2030年までの予測(金額)
北米のバーチャルリアリティパズルゲーム市場のセグメンテーション
北米のバーチャルリアリティパズルゲーム市場は、年齢、プレイヤータイプ、エンドユーザー、国に分類されます。
年齢別では、北米のバーチャルリアリティパズルゲーム市場は、18歳から34歳、35歳以上、13歳から17歳、12歳までに区分されます。18歳から34歳のセグメントが2022年に最大の市場シェアを占めました。
プレイヤーのタイプでは、北米のバーチャルリアリティパズルゲーム市場はシングルプレイヤーとマルチプレイヤーに区分されます。2022年の市場シェアは、シングルプレーヤー分野が大きいです。
エンドユーザーに基づくと、北米のバーチャルリアリティパズルゲーム市場は個人と専門家に区分されます。2022年の市場シェアは個人セグメントが大きいです。
国別では、北米のバーチャルリアリティパズルゲーム市場は米国、カナダ、メキシコに区分されます。米国が2022年の北米のバーチャルリアリティパズルゲーム市場シェアを独占しました。
Cloudhead Games Ltd、HTC Corp、Ludact Game Studio、Metanaut Labs Inc、Polyarc Inc、Schell Games LLC、SideQuestVR Ltd、Taito Corp、Ubisoft Entertainment SA、Vertigo Studios BVは、北米のバーチャルリアリティパズルゲーム市場で事業を展開する主要企業です。
The North America virtual reality puzzle games market was valued at US$ 77.37 million in 2022 and is expected to reach US$ 156.66 million by 2030; it is estimated to register a CAGR of 9.2% from 2022 to 2030.
Unique Game Play Mechanism and Immersive Experience Fuels North America Virtual Reality Puzzle Games Market
Virtual reality (VR) puzzle games provide unique gameplay dynamics that are unavailable in traditional games. Players can interact with virtual world objects with their hands, adding a new level of complexity and immersion. Playing VR games gives an immersive and participatory experience, making players feel as if they are physically present in the game environment. These games provide a new degree of involvement and interactivity, resulting in an extremely fun and satisfying gameplay experience. Consumers are increasingly interested in immersive experiences, and VR puzzle games can give a unique and interesting option to escape reality.
Several virtual reality puzzle games market players provide an immersive experience and unique play mechanism. For instance, Fireproof Games created the VR puzzle game, 'The Room VR: A Dark Matter.' The game is about looking into the disappearance of a respected Egyptologist; for that, the players were transferred to the British Institute of Archaeology in 1908. Moreover, the game's challenge is that the players need to find buried information. VR game puzzles are complex and difficult, demanding players to exercise their creativity and problem-solving skills to advance. The gameplay is entertaining and satisfying since each VR puzzle presents a distinct challenge. It has a captivating plot that draws players in and keeps them interested throughout. The game's hidden mysteries are disclosed as players advance, and they solve the mystery encompassing the disappearance of a renowned Egyptologist. Vertical Robot created the puzzle game named Red Matter, in which players take on the role of an astronaut dispatched to a mysterious lunar facility during the Cold War to examine an unusual signal. The game features an intriguing sci-fi plot and tricky puzzles that take advantage of its zero-gravity physics. Thus, the unique gameplay mechanisms and immersive experiences that VR puzzle games provide over normal puzzle games drive the growth of the virtual reality puzzle games market.
North America Virtual Reality Puzzle Games Market Overview
The North America virtual reality puzzle games market is segmented into the US, Canada, and Mexico. The region is experiencing high deployment of VR puzzle games due to its early adoption of technologies and consumer preferences. According to Security.org, in 2024, 23% of US adults (i.e., an estimated 53 million) own a VR device. Thus, the preference for VR devices may create lucrative opportunities for virtual reality puzzle game providers. The presence of significant players in North America propels the virtual reality puzzle games market growth in the region. Epic Games Inc., Steam VR, and HTC Viewport are among the market players providing virtual reality puzzle games. Various players in the region are developing VR puzzle games. In February 2024, Schell Games launched an extended gameplay trailer for its upcoming VR puzzle Silent Slayer: Vault of the Vampire, showing off more of the vampire-ganking action that pits players against a host of temperamental traps. In June 2022, Vertigo Games, a New York-based video game producer, announced the upload of VR and released two new VR games in their 2022 lineup. Vertigo Games also added Mixed Realms' rogue-like first-person combat game Hellsweeper VR to Meta Quest 2 and released DevilCow's VR puzzle game PathCraft.
Further, several players across North America provide a platform for VR puzzle gaming. Meta provides Quest with an all-in-one gaming system for VR. Moreover, various VR puzzle gaming tournaments are held by Meta in North America. In December 2023, the bundle of three VR games in the MIXED Advent calendar, the VR puzzle shooter We Are One, Tennis Esports, and CookieRun, were played in the tournament. The participation was done Via the little door on the Advent calendar site. Thus, such instances propelled the growth of the virtual reality puzzle games market in North America.
North America Virtual Reality Puzzle Games Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
North America Virtual Reality Puzzle Games Market Segmentation
The North America virtual reality puzzle games market is categorized into age, player type, end users, and country.
Based on age, the North America virtual reality puzzle games market is segmented into 18 to 34 years, above 35 years, 13 to 17 years, and upto 12 years. The 18 to 34 years segment held the largest market share in 2022.
In terms of player type, the North America virtual reality puzzle games market is segmented into single player and multi player. The single player segment held a larger market share in 2022.
Based on end users, the North America virtual reality puzzle games market is segmented into individuals and professionals. The individuals segment held a larger market share in 2022.
By country, the North America virtual reality puzzle games market is segmented into the US, Canada, and Mexico. The US dominated the North America virtual reality puzzle games market share in 2022.
Cloudhead Games Ltd, HTC Corp, Ludact Game Studio, Metanaut Labs Inc, Polyarc Inc, Schell Games LLC, SideQuestVR Ltd, Taito Corp, Ubisoft Entertainment SA, and Vertigo Studios BV are some of the leading companies operating in the North America virtual reality puzzle games market.