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市場調査レポート
商品コード
1643149
ゲームにおけるバーチャルリアリティ(VR):市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)VR in Gaming - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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適宜更新あり
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ゲームにおけるバーチャルリアリティ(VR):市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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ゲームにおけるバーチャルリアリティ(VR)市場は、予測期間中にCAGR 32.75%を記録すると予想されます。
VRゲームでは、マウス、タッチスクリーン、その他のコンポーネントの助けを借りて、コンピューティングデバイス上のユーザーがゲーム設定の中で物理的な存在を感じることができる3D環境が含まれます。バーチャルリアリティヘッドセット、ラップアラウンドディスプレイスクリーン、ウェアラブルコンピュータを備えたバーチャルリアリティルーム、感覚コンポーネントなど、VR技術に関連するさまざまな付属品により、ゲーマーはゲーム設定内のオブジェクトと対話したり、見たり、移動したりすることができます。テクノロジー企業幹部、新興企業創業者、投資家、コンサルタントを対象とした世界規模の調査によると、回答者の59%が、VR技術開発への投資はゲームが主流になると考えています。
さらに、VRゲームはゲーム環境においてゲーマーにインタラクションやコミュニケーションを提供し、より多くの子供やゲーマーを惹きつけ、市場の成長を促進します。3Dinsiderによると、アクティブなVRユーザーの64%以上が、VR技術の進歩から恩恵を受ける可能性が最も高いのはゲームだと考えています。
同市場では、ゲームデザイナー、プロデューサー、プログラマー、アーティスト、ビジネス、営業、マーケティングなど、VRゲームに関連するさまざまな仕事が生まれています。
VRヘッドセットは、HTC ViveやPlayStation VRなど、ゲームに特化した用途のため、市場全体で人気を集めています。また、ソニー・インタラクティブエンタテインメントは昨年11月、プレイステーション5プラットフォーム向けの新しいバーチャルリアリティ(VR)システムであるプレイステーションVR2を発売すると発表しました。
COVID-19の発生により、ほとんどの国でロックダウンが実施され、人々はロックダウン中にVRゲームに時間を費やしていたため、VRゲームの市場は大幅な普及の増加を目の当たりにしました。
HTC Viveportのような多くのVRゲームプロバイダーは、複数の機能を備えたゲームを提供しています。例えば、Viveport Infinityの年間サブスクリプションは75%オフで、年間107.88米ドルから27米ドルになった。
昨年10月、メタ社は新しいVRヘッドセットの発売を発表しました。この製品は、アイトラッキングとフェイストラッキングによって実現される新機能を備えており、例えば「仮想現実でアイコンタクトを取る」ことができます。
ゲームにおけるバーチャルリアリティ(VR)は、多くの大手プレイヤーの存在により、統合された市場となっています。市場は統合されており、主要企業は競合に打ち勝つために製品革新などの戦略を採用しています。同市場に参入しているプレーヤーには、Oculus VR(Facebook Technologies LLC)、HTC Vive、任天堂株式会社、マイクロソフト株式会社などがあります。
2022年1月、任天堂はSwitch OLEDモデルを中国本土で発売すると発表しました。Switch OLEDは2021年に国際的に発売され、今回は中国での発売を計画しています。
The VR in Gaming Market is expected to register a CAGR of 32.75% during the forecast period.
VR gaming involves a 3D environment that enables the user on a computing device, with the help of a mouse, touch screen, and other components, to feel the physical presence in the game settings. The various accessories associated with VR technology, such as virtual reality headsets, wrap-around display screens, virtual reality rooms equipped with wearable computers, and sensory components, enable gamers to interact, view and move around the objects in the game setting. According to a worldwide survey of technology company executives, startup founders, investors, and consultants, 59% of respondents believe gaming will dominate the investment in VR technology development.
Moreover, VR gaming provides interaction and communication to gamers in the game environment, attracting more children's and gamers, thus driving the market's growth. According to 3Dinsider, more than 64% of active VR users believe that gaming has the highest potential to benefit from advances in VR technology.
The market is creating various jobs related to VR gaming, such as game designers, producers, programmers, artists, business, sales, and marketing roles.
VR headset is gaining traction across the market due to their specific application for games, such as HTC Vive and PlayStation VR. Also, in November last year, Sony Interactive Entertainment announced that PlayStation VR2, a new virtual reality (VR) system for the PlayStation 5 platform, would be released.
With the outbreak of COVID-19, the market for VR gaming witnessed a significant increase in adoption as most countries enforced lockdowns, and people were spending their time on VR gaming during the lockdown.
Many VR gaming providers, such as HTC Viveport, provide games with multiple features. For instance, Viveport Infinity's annual subscription had a 75% off, taking it down from USD 107.88 per year to USD 27.
In October last year, Meta confirmed the launch of a new VR headset. This product would have new capabilities enabled by eye tracking and face tracking, like the capacity to make 'eye contact in virtual reality.'
Virtual reality in gaming is a consolidated market, owing to the presence of many large players. The market is consolidated with the key players adopting strategies, such as product innovation, to stay ahead of the competition. Some of the players in the market are Oculus VR (Facebook Technologies LLC), HTC Vive, Nintendo Co Limited, and Microsoft Corporation.
In January 2022, Nintendo announced that the company would release its Switch OLED model in mainland China. The Switch OLED launched internationally in 2021, and now the company plans to launch it in China.