市場調査レポート
商品コード
1440089

船外機:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Outboard Motor - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 114 Pages | 納期: 2~3営業日

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船外機:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 114 Pages
納期: 2~3営業日
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本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

船外機市場規模は2024年に61億1,000万米ドルと推定され、2029年までに73億7,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に3.79%のCAGRで成長します。

船外機- 市場

新型コロナウイルス感染症(COVID-19)の発生はボート製造業界に大きな影響を与え、世界中でレクリエーション活動の減少を引き起こし、それが船外機の売上に悪影響を及ぼしました。しかし2021年は規制緩和により市場は勢いを増しました。市場は今後数年間で健全な成長を記録すると予想されています。

世界中でウォータースポーツやボート遊びの人気が高まっているため、船外機の需要が高まる可能性があります。全米船舶製造者協会の米国ボート販売統計によると、2020年の新造ボートの小売販売台数は32万台近くに達しており、船外機やモーターの販売が増加する可能性があります。たとえば、船外機の世界の売上高は過去5年間で約2%増加しました。

燃料使用量が少ない新しいモデルは、旧世代に比べて信頼性が大幅に向上し、比較的静かで、環境に優しいです。したがって、これらの新しいモデルが継続的に市場に投入されています。世界中の人々の所得水準の上昇により、レジャーやレクリエーション活動により多くの支出ができるようになり、船外機市場の成長原動力となります。

船外機市場動向

レクリエーションボートは予測期間中に成長を促進すると予想されます

可処分所得の増加により中小型動力のボートの需要が増加し、水上バイク産業の急速な成長に大きく貢献しました。

水上レクリエーション活動への参加者の増加と、より強力な船外機への嗜好も市場の成長を促進します。レクリエーション産業は、世界中で一人当たりの可処分所得の増加に伴い成長すると予想されています。

レクリエーションボート業界は引き続き参加者を惹きつけており、ライバルの高級レジャー業界と激しく競争しています。世界中で約1億4,000万人のボート遊びやウォータースポーツの参加者が活動しており、その内訳は米国とカナダで約1億人、欧州で3,600万人、オーストラリアで500万人以上です。

観光産業の拡大や可処分所得の増加などの要因も市場を前進させる可能性があります。さらに、自律型海洋技術の発展により、スキルの低いレクリエーションボート乗りの需要が増加する可能性があります。この高度に統合され細分化された業界に多くのメーカーが存在することで、レクリエーションボートの世界の需要に安定した供給が確保されています。

欧州と北米では、アウトドアスポーツや冒険の人気が高まっており、特にビーチ観光、内陸都市(水上公園やテーマパーク)や都市部での人工ビーチや人工ビーチの開発が人気となっています。近年、贅沢な海洋観光への関心が高まっているため、クルージングも価値が高まっています。

調査によると、2020年から2021年にかけて米国でウォータースポーツに参加する人の数は継続的に増加しました。さらに、予測期間中の船外機市場の動向において、数量は2022年とその後さらに増加すると予想されており、レクリエーションボート部門を助ける可能性があります。

北米は市場リーダーになることが期待されている

高度経済成長と可処分所得の増加により、2021年の収益面では北米が船外機市場を独占しました。人々の所得水準の上昇とレクリエーションや余暇活動への傾向は、世界の他の地域よりも北米で顕著です。北米は船外機市場シェアの約40%を占めています。米国は船外機の最大の単一市場であり、過去7年間、より高出力の船外機(200馬力以上)の売上が毎年増加しています。

NMMA(全米船舶製造業者協会)は、年次船外機販売動向報告書の中で、2020年の米国の船外機販売が20年ぶりの高水準に達し、新造パワーボート31万隻の販売を記録したと述べた。

新造船への支出総額は海洋支出総額の208億米ドルを占め、2020年と比較して3.8%増加しました。

2021年の北米におけるレクリエーションボートの総販売台数は約30万5,734台と推定され、過去最高を記録した2020年と比較して4.1%若干の減少となった。しかし、2021年の販売台数は2008年以来2番目に高い数字となりました。

米国人口の約35%がレクリエーションボート活動に参加しています。ストレス管理プログラムや個人の健康意識の高まりにより、リラクゼーションのためにウォータースポーツ活動に参加する人が増えています。また、海岸線は非常に広く、多くのビーチがあるため、船外機の販売機会が増えています。

さらに、ボートユーザーの需要と安全性の高まりに応えるため、企業は革新的な製品を開発してボート市場に参入しています。

  • 2022年 7月、SpaceXは米国でボート用の衛星インターネットサービスであるStarlinkを開始しました。この機能により、ボートのユーザーは水上でインターネットにアクセスできるようになります。サービスの料金は月額 5,000ドルで、2つの高性能衛星受信アンテナをカバーする10,000ドルの一時料金が含まれます。

需要の高まりにより、ボート市場への投資は増加すると予想されます。したがって、北米は今後数年間、船外機市場のリーダーになることが予想されます。

船外機業界の概要

船外機市場は統合されており、複数のプレーヤーが市場の大きなシェアを占めています。船外機市場における著名な企業としては、ヤマハ発動機株式会社、ホンダ株式会社、スズキ株式会社、ブランズウィック株式会社、トーハツ株式会社などがあります。厳しい排出基準と最新技術により、業界関係者は研究開発プロジェクトへの投資を余儀なくされています。

  • 2021年 12月、Torqeedoは市場をリードするモーター製品ラインのアップグレードを発表しました。この新しいラインナップは、リチウムイオン電池を搭載した3kW、6kW、12kWの船外機およびポッドモーターで構成されています。
  • 2021年12月、ホンダマリンはテレビのスピアフィッシングアドベンチャーシリーズであるスピアライフとの提携を発表しました。人気シリーズのファンは、シーズン3中にホンダマリン船外機がアクションに動力を供給するのを見るでしょう。アメリカンホンダモーター社の一部門であるホンダマリンは、2.3馬力から250馬力までのあらゆる種類の4ストローク船舶用船外機を販売しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション(金額別の市場規模)

  • 用途タイプ
    • 商業
    • レクリエーション
  • 推力
    • ポータブル
    • ミッドレンジ
    • ハイパワー
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • 北米のその他の地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • ブラジル
      • メキシコ
      • アラブ首長国連邦
      • その他

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • DEUTZ Aktiengesellschaft
    • Honda Motor Co. Ltd
    • Brunswick Corporation
    • Tohatsu Corporation
    • LEHR LLC
    • Suzuki Motor Corporation
    • Yamaha Motor Co. Ltd
    • Hidea Power Machinery Co. Ltd
    • Parsun Power Machine Co. Ltd
    • Selva SpA

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 69832

The Outboard Motor Market size is estimated at USD 6.11 billion in 2024, and is expected to reach USD 7.37 billion by 2029, growing at a CAGR of 3.79% during the forecast period (2024-2029).

Outboard Motor - Market

The COVID-19 outbreak significantly impacted the boat manufacturing industry and caused a decline in recreational activities worldwide, which led to a negative effect on outboard motor sales. However, in 2021, the market gained momentum due to the easing of restrictions. The market is expected to register healthy growth in the coming years.

Rising watersports and boating activities worldwide are likely to increase the demand for outboard motors. According to the National Marine Manufacturers Association's US boat sales statistics, retail unit sales of new boats reached nearly 320,000 in 2020, which may increase the sales of outboard engines and motors. For instance, global sales of outboard engines increased by around 2% during the last five years.

Newer models that use lesser fuel are substantially more reliable, relatively quieter, and more environment-friendly than older generations. Thus, these new models are continuously entering the market. An increase in the income levels of people worldwide, which enables them to spend more on leisure and recreational activities, will be a growth driver for the outboard motor market.

Outboard Motors Market Trends

Recreation Boating is Expected to Drive Growth During the Forecast Period

The rising disposable income resulted in an increasing demand for small and medium-powered boats, which contributed significantly to the rapid growth in the watercraft industry.

Rising participation in water recreational activities and preference for more powerful outboard engines also drive the growth of the market. The recreational industry is expected to grow with rising per capita and disposable incomes worldwide.

The recreational boating industry continues to attract participants, competing strongly with rival luxury leisure pursuits. There are around 140 million active boaters and watersports participants worldwide, including almost 100 million across the United States and Canada, 36 million across Europe, and more than 5 million in Australia.

Factors such as the expanding tourism industry and rising disposable income may also drive the market forward. In addition, developments in autonomous marine technology may increase the demand for less skilled recreational boaters. The presence of many manufacturers in this well-integrated and fragmented industry ensures a consistent supply to the global demand for recreational boats.

Outdoor sports and adventure are gaining increasing popularity in Europe and North America, particularly beach tourism, as well as the development of artificial and man-made beaches in landlocked cities (water and theme parks) and urban areas. Cruising is also becoming valuable, as interest in luxury marine tourism grew in recent years.

According to a survey, there was a constant increase in the number of people participating in watersports in the United States from 2020 to 2021. Additionally, the number is expected to grow further in 2022 and the following years, which may aid the recreational boat segment of the outboard motor market during the forecast period.

North America is Expected to be a Market Leader

North America dominated the outboard motor market in terms of revenue in 2021 due to high economic growth and rising disposable income. People's increasing income levels and inclination toward recreational and leisure activities are more in North America than in other parts of the world. North America holds around 40% of the outboard engine market share. The United States is the largest single market for outboard engines, with sales of higher-powered outboards (200hp+) growing annually for the last seven years.

In its annual Outboard Engine Sales Trends report, the NMMA (National Marine Manufacturers Association) stated that US outboard engine sales reached a 20-year high in 2020, recording sales of 310,000 new powerboats.

The total spending on new boats accounted for USD 20.8 billion of the total marine expenditure, registering an increase of 3.8% compared to 2020.

In 2021, the total sales of recreational boats in North America were estimated at about 305,734 units, witnessing a slight decrease of 4.1% compared to the record-breaking numbers in 2020. However, the sales numbers were the second highest in 2021 since 2008.

About 35% of the US population takes part in recreational boat activities. Due to the growing stress management program and health awareness among individuals, increasing number of people are participating in watersports activities for relaxation. The coastline is also very big with a number of beaches, consequently creating more opportunities for the sales of outboard motors.

In addition, companies are entering the boat market with innovative products to cater to the increased demand and safety for boat users. For instance,

  • In July 2022, SpaceX launched Starlink, the satellite-internet service for boats in the United States. The feature gives the boat users internet access when on water. The services cost USD 5,000 per month with a one-time fee of USD 10,000 that covers two high-performance satellite dishes.

Owing to the rising demand, investments in the boat market are expected to increase. Thus, North America is expected to be a leader in the outboard motor market in the coming years.

Outboard Motors Industry Overview

The outboard motor market is consolidated, with several players accounting for a significant share of the market. Some of the prominent companies in the outboard motor market are Yamaha Motor Co., Honda Motors Co. Ltd, Suzuki Motor Corporation, Brunswick Corporation, and Tohatsu Corporation. Stringent emission norms and updated technologies are pushing industry players to invest in R&D projects.

  • In December 2021, Torqeedo announced the upgrade of its market-leading motors product line. This new lineup consists of 3 kW, 6 kW, and 12 kW outboard and pod motors powered by lithium-ion batteries.
  • In December 2021, Honda Marine announced its partnership with Spear Life, the TV spear fishing adventure series. Fans of the popular series will see Honda Marine outboards powering the action during season 3. Honda Marine, a division of American Honda Motor Co. Inc., markets a complete range of four-stroke marine outboard motors ranging from 2.3 hp to 250 hp.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value )

  • 5.1 Application Type
    • 5.1.1 Commercial
    • 5.1.2 Recreational
  • 5.2 Thrust
    • 5.2.1 Portable
    • 5.2.2 Mid-range
    • 5.2.3 High Power
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 India
      • 5.3.3.2 China
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 South Korea
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Rest of the World
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Mexico
      • 5.3.4.3 United Arab Emirates
      • 5.3.4.4 Other Countries

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles*
    • 6.2.1 DEUTZ Aktiengesellschaft
    • 6.2.2 Honda Motor Co. Ltd
    • 6.2.3 Brunswick Corporation
    • 6.2.4 Tohatsu Corporation
    • 6.2.5 LEHR LLC
    • 6.2.6 Suzuki Motor Corporation
    • 6.2.7 Yamaha Motor Co. Ltd
    • 6.2.8 Hidea Power Machinery Co. Ltd
    • 6.2.9 Parsun Power Machine Co. Ltd
    • 6.2.10 Selva SpA

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS