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市場調査レポート
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1435877

ラムノリピド:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Rhamnolipids - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 210 Pages | 納期: 2~3営業日

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ラムノリピド:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 210 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ラムノリピド市場規模は、2024年に4,115万米ドルと推定され、2029年までに5,247万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に4.98%のCAGRで成長します。

ラムノリピド-市場

新型コロナウイルス感染症(COVID-19)の感染拡大により、世界のロックダウン、サプライチェーンと製造活動の崩壊、生産停止が発生し、そのすべてが2020年の市場に悪影響を及ぼしました。しかし、2021年には状況が改善し始め、市場は残りの予測期間にわたって上昇傾向を再開すると予想されます。

主なハイライト

  • 研究対象の市場を牽引する主な要因は、界面活性剤からのラムノリピドに対する需要の増大です。さらに、パーソナルケア製品の需要の増加も市場の需要を刺激すると予想されます。
  • 一方で、ラムノリピドの製造コストが高いことが市場の成長を妨げています。
  • 石油・ガス分野におけるバイオ界面活性剤の需要の高まりは、予測期間中に市場の成長に向けたさまざまな機会を提供すると予測されています。
  • アジア太平洋地域は最大の市場を表しており、中国、インド、日本などの国々からの消費の増加により、予測期間中に最も急成長する市場になると予想されています。

ラムノリピド市場動向

界面活性剤からのラムノリピドの需要の増大

  • ラムノリピッド生物界面活性剤は、合成界面活性剤に比べて自然界に侵されやすい性質があります。これらは肌に優しく、すすぎ効果があり、環境に非常に優しいため、合成界面活性剤のより良い代替品であると考えられています。
  • ラムノリピドベースのバイオ洗剤は、洗濯堅牢度、色の濃さ、色差値の点で合成洗剤と同等の洗浄性能を示します。
  • ラムノリピッド生物界面活性剤は、洗濯洗剤、床クリーナー、食器用洗剤、その他の洗浄製品に使用されています。多くの企業がバイオ界面活性剤を使用した洗浄剤や洗剤製品を市場に導入しています。
  • たとえば、エボニックインダストリーズ AGは、循環経済を可能にする低排出、低影響の洗浄製品に対する洗浄ソリューション市場の需要を満たす、持続可能なラムノリピッド REWOFERM RL 100バイオサーファクタントの発売を発表しました。
  • ドイツ化粧品・トイレタリー・香水・洗剤協会であるIKWによると、ドイツにおける石鹸と合成洗剤からの収益は、2022年に約4億6,200万ユーロ(約4億8,680万米ドル)でした。
  • さらに、カナダ統計庁Statcanによると、2023年の最初の3か月におけるカナダの石鹸および洗浄剤の月間メーカー売上高は3億9,558万カナダドル(約3億400万米ドル)で、前年比約20%増加しました。同期間の売上高。
  • ブラジル地域統計研究所によると、2022年のブラジルにおける石鹸と洗剤の製造から得られる収益は45億2,000万米ドルを超えると予想されています。同機関はまた、2023年の収益が約45億6,000万米ドルになると予想しています。
  • したがって、上記の要因により、界面活性剤からのラムノリピドの適用が予測期間中に支配的になる可能性があります。

アジア太平洋地域が市場を独占

  • 現在、業界や最終用途からの需要により、アジア太平洋は世界市場で界面活性剤、潤滑剤、医薬品の最大のシェアを占めています。
  • インド産業・国内貿易促進省によると、2022年の同国の石鹸、化粧品、トイレタリー分野への投資予定額は約22億6,000万ルピー(約2,870万米ドル)となります。
  • 2022年 6月の時点で、インドの洗剤市場規模は12,000カロールインドルピー(約1億5,000万米ドル)でした。国内の都市化率の上昇により、より高品質の製品への需要が高まっています。高品質の洗剤に対するこうした需要に応えるため、インドのトップブランドは、一度の洗濯で多くのメリットをもたらす、より優れたパッケージの製品を開発しています。
  • 中国は化粧品の主要消費国の一つでもあります。 2022年の中国の卸売・小売企業による化粧品小売売上高は、総額約3,936億元(約570億米ドル)に達しました。ただし、これは、中国国家統計局の発表によると、小売総売上高が約4,026億元(約586億米ドル)だった前年と比較するとわずかな減少を示しています。
  • また、日本の経済産業省によると、2023年4月の国内のトイレ・ハンドソープ生産量は約972万個となった。
  • さらに、世界の医薬品分野において、インドは成長を続ける著名なプレーヤーです。インドはジェネリック医薬品の世界の主要供給国の一つであり、数量ベースで世界の供給量の20%を占めています。インドの医薬品は世界 200か国以上に輸出されており、米国が主要市場となっています。さらに、インドのジェネリック医薬品は、米国のジェネリック医薬品需要の40%、英国の30%を満たしています。国内の製薬会社は約10,500社のチェーンで構成されています。
  • したがって、上記の要因により、アジア太平洋は予測期間中にラムノリピド市場を独占する可能性があります。

ラムノリピド業界の概要

世界のラムノリピド市場は本質的に部分的に統合されており、少数の主要企業のみが市場を独占しています。主要企業としては、(順不同)Evonik Industries AG、Jeneil、GlycoSurf、AGAE Technologies, LLC、Biotensidon GmbHなどが挙げられます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 促進要因
    • 界面活性剤からのラムノリピドの需要の増大
    • パーソナルケア製品の需要の増加
    • その他の促進要因
  • 抑制要因
    • ラムノリピドの製造コストが高い
    • その他の抑制要因
  • 業界のバリューチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競合の程度

第5章 市場セグメンテーション(市場規模:数量)

  • タイプ
    • モノラムノリピド
    • ジラムノリピド
  • 用途
    • 界面活性剤
    • 潤滑剤
    • 農業
    • 食品
    • 医薬品
    • その他の用途
  • 地域
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • その他欧州
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他中東およびアフリカ

第6章 競合情勢

  • 合併と買収、合弁事業、コラボレーション、および契約
  • 市場シェア(%)**/ランキング分析
  • 有力企業が採用した戦略
  • 企業プロファイル
    • AGAE Technologies, LLC
    • Biosynth
    • Biotensidon GmbH
    • Evonik Industries AG
    • GlycoSurf
    • Jeneil
    • Merck KGaA
    • Rhamnolipid, Inc.
    • Stepan Company
    • TensioGreen
    • Unilever

第7章 市場機会と将来の動向

  • 石油・ガス分野におけるバイオ界面活性剤の需要の拡大
  • その他の機会
目次
Product Code: 70585

The Rhamnolipids Market size is estimated at USD 41.15 million in 2024, and is expected to reach USD 52.47 million by 2029, growing at a CAGR of 4.98% during the forecast period (2024-2029).

Rhamnolipids - Market

The COVID-19 outbreak resulted in a global lockdown, a breakdown in supply chains and manufacturing activities, and production halts, all of which had a detrimental effect on the market in 2020. However, things started to get better in 2021, which allowed the market to resume its upward trend for the remainder of the projected period.

Key Highlights

  • The major factor driving the market studied is the growing demand for rhamnolipids from surfactants. Moreover, the increasing demand for personal care products is also expected to fuel the market demand.
  • On the flip side, the high manufacturing cost of rhamnolipids has hindered the growth of the market.
  • The growing demand for bio-surfactants in the oil and gas sector is forecasted to offer various opportunities for the growth of the market over the forecast period.
  • Asia-Pacific region represents the largest market and is also expected to be the fastest-growing market over the forecast period owing to the increasing consumption from countries such as China, India, and Japan.

Rhamnolipids Market Trends

Growing Demand of Rhamnolipids from Surfactants

  • Rhamnolipid bio-surfactants have the property of getting dreaded easily in nature as compared to synthetic surfactants. They are believed to be a better alternative to synthetic surfactants due to their being skin-friendly, rinse-active, and very environmentally friendly.
  • Rhamnolipid-based bio-detergents show comparable washing performance to synthetic detergents in terms of colorfastness to wash, color strength, and the color difference value.
  • Rhamnolipid bio-surfactants are used in laundry detergents, floor cleaners, dishwashing liquids, and other cleaning products. Many companies have been introducing bio-surfactant cleaning and detergent products in the market.
  • For instance, Evonik Industries AG announced the launch of sustainable rhamnolipid REWOFERM RL 100 biosurfactant meets demand from the cleaning solutions market for low-emission, low-impact cleaning products that enable a circular economy.
  • According to IKW, the German Cosmetic, Toiletry, Perfumery and Detergent Association, the revenue from soaps and synthetic detergents in Germany was about EUR 462 million (~USD 486.8 million) in 2022.
  • Moreover, according to Statcan, the Canadian Statistics Agency, the monthly manufacturer sales of soap and cleaning compounds in Canada in the first three months of 2023 accounted to be CAD 395.58 million (~USD 304 million), approximately 20% more than the previous year's sales for the same period.
  • According to the Brazilian Institute of Geography and Statistics, the revenue generated from the manufacturing of soaps and detergents in Brazil in 2022 is expected to be over USD 4.52 billion. The institution also anticipates revenues of roughly USD 4.56 billion in 2023.
  • Hence, owing to the above-mentioned factors, the application of rhamnolipids from surfactant is likely to dominate during the forecast period.

Asia-Pacific Region to Dominate the Market

  • Currently, Asia-Pacific accounts for the highest share of surfactants, lubricants, and pharmaceuticals in the global market owing to the demand from the industries and end-use applications.
  • According to the Department for Promotion of Industry and Internal Trade in India, the proposed investment value in the soaps, cosmetics, and toiletries sector in the country for year 2022 is around INR 2.26 billion (~USD 28.7 million).
  • As of June 2022, the Indian Detergent market size was INR 12,000 crore (~USD 150 million). Due to the increasing urbanization rate in the country, there is an increasing demand for better-quality products. To meet these demands for quality washing powders, the top brands in India are innovating better-packaged products that come with many benefits in a single wash.
  • China is also one of the major consumers of cosmetics. In 2022, the retail sales of cosmetics by wholesale and retail companies in China totaled about CNY 393.6 billion (~USD 57 billion). This though, indicated a slight decrease compared to the previous year which had a total retail sale of about CNY 402.6 billion (~USD 58.6 billion), as stated by the National Bureau of Statistics of China.
  • Additionally, according to the Ministry of Economy, Trade and Industry in Japan, toilet and hand soap production in the country amounted to around 9.72 million units in the month of April 2023.
  • Moreover, in the global pharmaceuticals sector, India is a prominent and expanding player. India is one of the world's major suppliers of generic medicines, accounting for 20% of the global supply by volume. Indian drugs are exported to more than 200 countries in the world, with the United States being the key market. Furthermore, India's generic drugs satisfy 40% of the generic drug demand of the United States and 30% of the United Kingdom. The domestic drug manufacturers consist of a chain of around 10,500 companies.'
  • Hence, owing to the above-mentioned factors, Asia-Pacific is likely to dominate the rhamnolipids market during the forecast period.

Rhamnolipids Industry Overview

The global rhamnolipids market is partially consolidated in nature with only few major players dominating the market. Some of the major companies are (not in any particular order) Evonik Industries AG, Jeneil, GlycoSurf, AGAE Technologies, LLC, and Biotensidon GmbH among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Drivers
    • 4.1.1 Growing Demand of Rhamnolipids from Surfactants
    • 4.1.2 Increasing Demand for Personal Care Products
    • 4.1.3 Other Drivers
  • 4.2 Restraints
    • 4.2.1 High Manufacturing Cost of Rhamnolipids
    • 4.2.2 Other restraints
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Degree of Competition

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Volume)

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Mono-Rhamnolipids
    • 5.1.2 Di-Rhamnolipids
  • 5.2 Application
    • 5.2.1 Surfactants
    • 5.2.2 Lubricant
    • 5.2.3 Agriculture
    • 5.2.4 Food
    • 5.2.5 Pharmaceutical
    • 5.2.6 Other Applications
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 Asia-Pacific
      • 5.3.1.1 China
      • 5.3.1.2 India
      • 5.3.1.3 Japan
      • 5.3.1.4 South Korea
      • 5.3.1.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.2 North America
      • 5.3.2.1 United States
      • 5.3.2.2 Canada
      • 5.3.2.3 Mexico
    • 5.3.3 Europe
      • 5.3.3.1 Germany
      • 5.3.3.2 United Kingdom
      • 5.3.3.3 France
      • 5.3.3.4 Italy
      • 5.3.3.5 Rest of Europe
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 Saudi Arabia
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Market Share(%)**/Ranking Analysis
  • 6.3 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 AGAE Technologies, LLC
    • 6.4.2 Biosynth
    • 6.4.3 Biotensidon GmbH
    • 6.4.4 Evonik Industries AG
    • 6.4.5 GlycoSurf
    • 6.4.6 Jeneil
    • 6.4.7 Merck KGaA
    • 6.4.8 Rhamnolipid, Inc.
    • 6.4.9 Stepan Company
    • 6.4.10 TensioGreen
    • 6.4.11 Unilever

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 Growing Demand of Bio-surfactants in Oil and Gas Sector
  • 7.2 Other Opportunities