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市場調査レポート
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1190335

CNG車とLPG車の世界市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

CNG and LPG Vehicle Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 90 Pages | 納期: 2~3営業日

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CNG車とLPG車の世界市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 90 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

世界のCNG車とLPG車市場は、予測期間中に7%を超えるCAGRで推移すると予想されています。

COVID-19パンデミック時の製造停止、ロックダウン、貿易制限は、CNGおよびLPG車市場にマイナスの影響を及ぼしました。さらに、自動車生産の落ち込みと労働力不足が市場に大きな影響を与えました。しかし、2020年後半には、COVID-19の感染者が限定的な国々で自動車販売が着実に増加したため、自動車メーカーが操業を再開しました。そのため、市場は下半期に成長を遂げ、2021年度もその傾向が続きました。さらに、政府機関が実施する厳しい排ガス規制、燃料価格の上昇、顧客の意識向上が、代替燃料を使用する自動車の需要を促進しています。例えば、2021年のインドにおけるCNG車の販売台数は1,63,696台を記録し、2020年の41,572台から増加しています。

現在、地球温暖化が世界的に大きな問題となっており、その影響が国民に認識され始めています。そのため、ガソリンやディーゼルの使用に反対する感情が生まれています。また、地域によっては排ガス規制が厳しくなり、適合させるために莫大な投資が必要になっています。このため、特にディーゼル車メーカーには大きな財政的圧力がかかり、CNG・LPG車市場の主要な促進要因となっています。

CNGとLPG車市場の成長を助けるもう一つの要因は、燃料価格の上昇につながる原油価格の上昇です。例えば

主なハイライト

  • IMFによると、2021年の石油価格は2020年と比較して12%上昇しました。これは、各国が徐々に開放され、経済が再び成長し始めたため、COVID-19パンデミックの後退によって生じた石油に対するペントアップ需要に起因します。

長期的には、自動車用CNGとLPGの成長は、費用対効果、燃費、排ガス規制のために自動車産業で代替燃料の使用が増加していることに起因していると考えられます。CNGとLPG自動車は、石油製品の価格上昇に比べ、CNGとLPGのコストが低いことから、新興諸国で急速に成長しています。また、CNG車やLPG車は、石油を燃料とする自動車に代わる環境に優しい自動車と考えられています。

インド、メキシコ、アフリカ、ブラジルなどの新興市場では、公共交通機関の持続可能性と原油の輸入削減によるエネルギー自立に政府が力を入れているため、CNGとLPG車の売上が伸びていることも要因として挙げられます。例えば

主なハイライト

  • 2022年3月、中国の安徽安凱汽車有限公司は、中国とメキシコの協力を深める新華絹路構想の下、800台のCNGバスをメキシコに輸出しました。これらのバスは、メキシコの都市モンテレイの公共交通機関として運用されます。

また、いくつかの主要企業が市場シェアを拡大するために新製品を投入しています。例えば

主なハイライト

  • 2022年11月、トヨタ自動車のインドにおける合弁会社であるToyota Kirloskar Motor Pvt. Ltdは、プレミアムハッチバックToyota GlanzaのCNGバージョンをインドで発売しました。
  • 2022年11月、Stellantis N.V.の子会社であるCNH Industrialの商用車部門Ivecoは、ブラジル・サンパウロのFenatranトレードショーでS-WAYとTectorトラックのCNGバージョンを展示しました。両車両は、2023年末までにブラジルで商業的に発売される予定です。

アジア太平洋地域は、世界最大の自動車市場です。世界最大の自動車市場である中国市場の成長が鈍化しているにもかかわらず、この地域は予測期間中、自動車用CNGおよびLPG市場の成長をリードすると予想されます。

このように、前述の要因が重なることで、予測期間中に世界のCNG・LPG車市場が大きく成長することが期待されます。

主な市場動向

厳しい自動車排出ガス規制の導入と燃料価格の上昇

国連気候変動委員会によると、地球温暖化や気候変動の主な原因である温室効果ガス(GHG)排出量のうち、道路交通が占める割合は25%に上るとされています。世界各国は、深刻化する大気汚染に対処し、クリーンモビリティの導入により国民の健康を向上させるため、自動車の排出ガスに関する厳しい規制を導入しています。

2014年、欧州連合は、一人当たりの炭素排出量に基づいて自動車に課税するユーロ6規範を採用しました。そのため、厳しいユーロ6基準を満たすために、ディーゼル車には高度な排ガス再循環システムと微粒子フィルターシステムの搭載が義務付けられました。このため、ディーゼル車の価格は大幅に上昇し、古いディーゼル車を買い替えることは経済的に不可能になっています。そのため、多くの公共交通機関や物流会社が、古いディーゼルエンジン車の代わりにCNG/LNG車を購入するようになっています。これが欧州におけるCNG/LNG車の販売増加の大きな要因であることが証明されました。例えば

  • 2021年11月、Ivecoは欧州のAmazon向けにCNGエンジン搭載のS-WAYトラックを1064台受注しました。

CNG車は、メタンを主燃料として燃焼させる。メタンは自然界に存在する炭化水素の中で最も燃焼がクリーンな物質です。CNG車は、未燃焼や半燃焼の炭化水素をテールパイプから排出しないです。したがって、CNG車の排気ガスから排出される最終生成物は水蒸気であるため、自動車燃料としてCNGを使用すると、車両汚染レベルが大幅に低下することが確認されています。

電気自動車は、自動車汚染レベルゼロを達成するためのほぼ完璧なソリューションです。しかし、電気自動車はCNG車よりもはるかに高価で、航続距離の問題もあり、また電気自動車の充電ネットワークが限られているため、発展途上国での販売には限界があります。そのため、インドのような新興諸国では、多くの自動車所有者が電気自動車よりもCNG車の購入を希望しています。

しかし、天然ガス自動車のコスト面での優位性や、代替燃料自動車の採用を奨励する政府の政策が、世界のCNG・LPG自動車市場を牽引しています。例えば

  • 2022年11月、インドのニューデリーでは、1kgのCNGが78.61インドルピー(94セント)であったのに対し、ガソリンは1リットル当たり96.72インドルピー(1.16米ドル)、ディーゼルは96.67インドルピー(1.16米ドル)でした。このようにCNGとガソリン・ディーゼルの価格には大きな差があり、CNG車の燃費がガソリン・ディーゼル車よりも良いことから、インドでは過去数年間でCNG車の販売台数がほぼ倍増しています。

また、多くの政府が自国のCNG充填ステーション網を拡大するために大きな措置を講じています。これにより、これらの国でのCNG車の販売台数はさらに増加すると予想されます。

このように、上記の要因がすべて重なることで、今後5年間は世界中でCNG車とLPG車の市場が促進されると予想されます。

予測期間中、アジア太平洋地域が最大の市場になると予想される

アジア太平洋地域は、インドの存在により、世界最大のCNG/LPG車市場になると予想されます。

インドでは、ガソリンとディーゼルの価格が高いこと、自動車の排ガス規制が厳しいこと、バス、タクシー、オートリキシャのほとんどがCNGで走っていること、多数のCNG/LPG改造キットが入手可能なこと、古いガソリン車やディーゼル車のCNG/LPGへの改造率が高いこと、電気自動車の普及が限られていることなどが、CNG車の台数で世界一になると予想される要因となっています。

全国の統治機関は、代替燃料を使用する自動車の成長のためのインフラ開発に注力しています。例えば、2022年7月、インド政府は国内の14州にわたる166の新しいCNGステーションを発足させました。また、政府は今後2年間でインド国内に3500基のCNGステーションを設置する予定です。このような要因は、予測期間中、引き続き顕著な市場促進要因になると思われます。

アジア太平洋地域の次は、天然ガス価格の低下と厳しい排ガス規制の導入により、欧州と北米が最大の市場になると予測されています。

競合情勢

CNG/LPG車市場は非常に断片化されており、いくつかの世界およびローカルプレーヤーによって支配されています。主要企業には、Hyundai Motor Company、Suzuki Motor Corporation、Nissan Motor、Volkswagen AG、Honda Motor Companyが含まれます。大手企業は新製品を発売したり、ジョイントベンチャーを設立したりして、市場での地位を固めようとしています。例えば、以下の通りです。

  • 2022年8月、フォルクスワーゲングループの商用車部門であるTraton SEのブランドであるスカニアは、南アフリカ共和国ハウテン州のBridCam Distributorsに国内初の天然ガス専用トラックを納品しました。
  • 2022年1月、Iveco Busはアフリカ・コートジボワールのSOTRAと提携し、CNGエンジン搭載のIveco Daily Minibusの現地組立を開始しました。
  • 2022年1月、アイヒャー(VECV)は、フリートオーナーによるラストマイル配送業務に通常使用される4.9および5.9トントラックのCNGバージョンを展示しました。これらのトラックはVECVが提供する最も軽量な積載量のトラックであるが、今後数年でCNGステーションの設置面積が増加すると考えられるため、より積載量の多いCNGトラックを投入する予定です。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 燃料タイプ別
    • 圧縮天然ガス(CNG)
    • 液化石油ガス(LPG)
  • 販売チャネル別
    • OEM
    • レトロフィット
  • 車種別
    • 乗用車
    • 商用車
  • 地域別情報
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • 中東およびアフリカ
      • 南米

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • Hyundai Motor Company
    • Suzuki Motor Corporation
    • Nissan Motor Co. Ltd
    • Volkswagen AG
    • Honda Motor Company
    • Ford Motor Company
    • Fiat Automobiles S.p.A.
    • Tata Corporation
    • AB Volvo
    • Traton SE
    • Groupe Renault
    • General Motors

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 54500

The CNG and LPG vehicle market is expected to register a CAGR of over 7% over the forecast period.

Manufacturing shutdowns, lockdowns, and trade restrictions during the COVID-19 pandemic negatively affected the CNG and LPG vehicle market. Furthermore, the fall in automotive production and lack of labor significantly impacted the market. However, in the second half of 2020, automotive manufacturers resumed operations due to steadily rising automobile sales in countries with a limited number of COVID-19 cases. Therefore, the market witnessed growth in the second half, and it continued for the year 2021 as well. Further, the stringent emission norms implemented by governing bodies, increasing fuel prices, and rising awareness among customers are driving the demand for alternative fuel-powered vehicles. For instance, in 2021, CNG vehicles recorded sales of 1,63,696 units, up from 41,572 units in 2020 in India.

Currently, global warming has become a major issue worldwide, and the public has begun to realize its ramifications. This has led to sentiment against the use of gasoline and diesel. The emission norms in some regions have become so strict that huge amounts of investment are required to make the vehicles compliant. This has put a lot of financial pressure, especially on the diesel vehicle manufacturers, acting as a major drivers for the CNG and LPG vehicle market.

Another factor aiding the growth of the CNG and LPG vehicles market is the rise in oil prices leading to the corresponding increase in fuel prices. For instance

Key Highlights

  • According to the IMF, oil prices rose by 12% in 2021 compared to 2020 due to the pent-up demand for oil created by the receding COVID-19 pandemic as the countries slowly opened up, and their economies started to grow again.

Over the long term, the growth of automotive CNG and LPG can be attributed to the increasing use of alternative fuels in the automotive industry for cost-effectiveness, fuel efficiency, and emission control. The CNG and LPG vehicles are growing rapidly in developing countries, attributed to the lower cost of CNG and LPG over the rising prices of petroleum products. In addition, CNG and LPG vehicles are considered green alternatives to petroleum-operated vehicles.

The growth in the sales of CNG and LPG vehicles can also be attributed to the growth of the adoption of CNG buses for public transportation in the developing markets of India, Mexico, Africa, and Brazil, as the governments in these countries focus on making their public transport sustainable and achieve energy independence by cutting down on the imports of crude oil. For instance,

Key Highlights

  • In March 2022, Anhui Ankai Automobile Co. of China exported 800 CNG buses to Mexico under the new Xinhua Silk Route Initiative to deepen the cooperation between China and Mexico. These buses will be operated for public transport in the Mexican city of Monterrey.

Several key players are also launching new products to expand their market share. For instance

Key Highlights

  • In November 2022, Toyota Kirloskar Motor Pvt. Ltd, the joint venture of Toyota Motor Corp. in India, launched the CNG version of their premium hatchback Toyota Glanza in India.
  • In November 2022, Iveco, the commercial vehicle arm of CNH Industrial, a subsidiary of Stellantis N.V., displayed the CNG versions of S-WAY and Tector trucks at the Fenatran trade show in Sao Paulo, Brazil. Both vehicles will be launched commercially in Brazil by the end of 2023.

The Asia-Pacific region is the largest market for automobiles in the world. The region, despite the sluggish growth in the Chinese market, the largest automobile market in the world, is expected to lead the growth in the automotive CNG and LPG market during the forecast period.

Thus the confluence of the aforementioned factors is expected to produce significant growth in the market of CNG and LPG vehicles worldwide during the forecast period.

Key Market Trends

Adoption of Stringent Automotive Emissions Norms and Rise in Fuel prices

According to United Nations Committee on Climate Change, road transport accounts for 25% of the total greenhouse gas (GHG) emissions, which are the major source of global warming and climate change. Countries all over the world are adopting stringent automotive emissions norms to combat the growing air pollution and improve the health of their citizens through the adoption of clean mobility.

In 2014 the European Union adopted Euro 6 norms, which tax vehicles based on per capita carbon emissions. Thus it required the incorporation of sophisticated exhaust gas recirculation and particulate filter systems in diesel vehicles to meet the stringent Euro 6 norms. This substantially increased the prices of diesel vehicles, making it no longer economically viable for fleet owners to buy new diesel vehicles to replace their old fleets. Hence many public transport operators and logistics companies started buying CNG/LNG-powered vehicles to replace their old diesel-powered fleets. This proved to be a significant factor in the rise in sales of CNG/LNG vehicles in Europe. For instance

  • In November 2021, Iveco won an order to supply 1064 units of CNG-powered S-WAY trucks to Amazon in Europe.

CNG vehicles use methane as the main fuel for combustion. Methane is the cleanest burning hydrocarbon in nature. CNG vehicles emit no unburnt or half-burnt hydrocarbons as tailpipe emissions. Thus the use of CNG as an automotive fuel has been observed to reduce vehicular pollution levels significantly since water vapor is the end product emitted from the exhausts of CNG vehicles.

Electric vehicles are nearly perfect solutions for achieving zero vehicular pollution levels. However, electric vehicles are much more expensive to buy than CNG-powered vehicles, have range issues, and the limited charging network for electric vehicles limits their sales potential in developing countries. Thus many vehicle owners prefer to buy CNG vehicles over electric vehicles in developing countries like India.

However, the cost advantage offered by natural gas vehicles and supportive government policies to encourage the adoption of alternative fuel-powered vehicles is driving the global CNG and LPG vehicle market. For instance,

  • In November 2022, 1 kg of CNG was priced at INR 78.61 (94 cents) compared to petrol which cost INR 96.72 (USD 1.16) per liter, and diesel which was priced at INR 96.67 (USD 1.16) per liter in New Delhi, India. This substantial difference in CNG and petrol/diesel pricing and the higher mileage of CNG vehicles than petrol/diesel vehicles has almost doubled the sales of CNG vehicles in India over the past few years.

Many governments are also taking major steps to increase the network of CNG filling stations in their countries. This is also projected to increase the sales of CNG vehicles further in these countries.

Thus the combination of all the above factors is anticipated to propel the market for CNG and LPG vehicles worldwide over the next five years.

Asia-Pacific Region is Expected to be the Largest Market During the Forecast Period

Asia-Pacific is forecasted to be the largest market for CNG and LPG vehicles in the world due to the presence of India.

India is predicted to have the largest number of CNG vehicles in the world due to the higher prices of petrol and diesel, the adoption of stringent automotive emissions norms, most of the buses, taxis, and autorickshaws running on CNG, the availability of a large number of CNG/LPG retrofitting kits, higher conversion rates of old petrol and diesel vehicles to CNG/LPG and limited penetration of electric vehicles.

The governing bodies across the country are focused on developing infrastructure for the growth of alternative fuel-powered vehicles. for instance, in July 2022, the Government of India inaugurated 166 new CNG stations across 14 states in the country. The Government also plans to set up 3500 CNG stations in India in the next two years. Such factors are likely to remain prominent market drivers during the forecast period.

Following Asia-Pacific, Europe and North America are predicted to be the next biggest markets due to lower prices of natural gas and the adoption of stringent emission norms.

Competitive Landscape

The CNG and LPG vehicle market is highly fragmented and dominated by several global and local players. Some of the major players are Hyundai Motor Company, Suzuki Motor Corporation, Nissan Motor Co., Ltd, Volkswagen AG, and Honda Motor Company. The major companies are launching new products and forming joint ventures to cement their market position. For instance,

  • In August 2022, Scania, a brand of Traton SE, the Volkswagen Group commercial vehicle division, delivered the country's first dedicated natural gas truck to BridCam Distributors in Gauteng, South Africa.
  • In January 2022, Iveco Bus partnered with SOTRA in Ivory Coast, Africa, to start the local assembly of CNG-powered Iveco Daily Minibus.
  • In January 2022, Eicher (VECV) showcased CNG variants of its 4.9 and 5.9-metric-ton trucks, typically used in last-mile delivery operations by fleet owners. While these are the lightest payload trucks VECV offers, the automaker plans to bring in CNG trucks with higher payloads as the footprint of CNG stations is likely to increase in the coming years.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Fuel Type
    • 5.1.1 Compressed Natural Gas (CNG)
    • 5.1.2 Liquefied Petroleum Gas (LPG)
  • 5.2 By Sales Channel
    • 5.2.1 OEM
    • 5.2.2 Retrofitting
  • 5.3 By Vehicle Type
    • 5.3.1 Passenger Cars
    • 5.3.2 Commercial Vehicles
  • 5.4 By Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Italy
      • 5.4.2.5 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 India
      • 5.4.3.2 China
      • 5.4.3.3 Japan
      • 5.4.3.4 South Korea
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 Rest of the World
      • 5.4.4.1 Middle East and Africa
      • 5.4.4.2 South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles*
    • 6.2.1 Hyundai Motor Company
    • 6.2.2 Suzuki Motor Corporation
    • 6.2.3 Nissan Motor Co. Ltd
    • 6.2.4 Volkswagen AG
    • 6.2.5 Honda Motor Company
    • 6.2.6 Ford Motor Company
    • 6.2.7 Fiat Automobiles S.p.A.
    • 6.2.8 Tata Corporation
    • 6.2.9 AB Volvo
    • 6.2.10 Traton SE
    • 6.2.11 Groupe Renault
    • 6.2.12 General Motors

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS