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市場調査レポート
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1439758

スマートディスプレイ:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Smart Display - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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スマートディスプレイ:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

スマートディスプレイ市場規模は2024年に37億4,000万米ドルと推定され、2029年までに130億3,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に28.40%のCAGRで成長します。

スマートディスプレイ-市場

スマートでコネクテッドホーム製品に対する需要が急速に高まっているため、市場のメーカーは自社製品に新機能、信頼性の向上、製品利用率の向上を追加するようになっています。この要因は、予測期間中に市場の成長を促進すると予想されます。

主なハイライト

  • スマートホームデバイスに対する需要の高まりが市場の成長を促進します。マレーシア投資開発庁(MIDA)によると、世界のスマートホーム市場は8年間で約4,000億米ドルに達すると予想されています。この時点で、スマートホームデバイスの売上は家庭用デバイス全体の40%を占めることになります。
  • さらに、IBEFによると、インドは「すべての人のための住宅」や「スマートシティミッション」などの野心を支持しているといいます。政府はAMRUTとスマートシティミッションに13,750カロールインドルピー(18億9,000万米ドル)を割り当てた。
  • 2022年4月、ウォルマートはグーグルとの提携を発表しました。このパートナーシップにより、顧客は電話、スピーカー、またはスマートディスプレイを介してAlexa音声コントロールを利用してカートに商品を追加できるようになります。スマートストアにおけるこのような発展は、スマートディスプレイ市場におけるさらなる機会を拡大するでしょう。したがって、このようなディスプレイのアプリケーションと適応性の拡大により、今後5年間の市場需要が高まると考えられます。
  • さらに、スマートシティの概念は、エネルギー、廃棄物、インフラ分野におけるモノのインターネットに関する重要な展望を示しています。アジア開発銀行によると、東南アジア諸国連合(ASEAN)を構成する国々の人口の約50%が都市部に住んでおり、2025年までにさらに7,000万人がASEAN居住者になると予想されています。戦略では、これらの都市化の課題に取り組むソリューションとして、スマートシティプロジェクトやスマートデバイスなどの技術的進歩を特定しています。このような発展は、調査対象の市場の成長をさらに促進する可能性があります。
  • ただし、場合によっては高度なスマートディスプレイの高コストとサイバーセキュリティの脅威が、予測期間中の市場の成長を妨げると予想される要因です。
  • さらに、COVID-19感染症のパンデミックは音声対応スマートディスプレイの需要に影響を与え、電子機器やその他の非必需品に対する顧客支出の減少により売上が減少しました。さらに、製造業では工場の一時停止と生産量の減少により深刻な損失が発生し、自動車、エレクトロニクス、半導体部門の成長が一時的に妨げられました。経済が回復し、市場が正常に機能し始めるにつれて、このようなディスプレイの需要はさらに高まると予想されます。マーケットプレースや公共エリアにおけるタッチポイントを減らす傾向は依然として続いており、市場拡大に向けた大きな成長機会がもたらされると予想されています。

スマートディスプレイ市場動向

市場の成長を牽引するコネクテッドデバイス

  • モノのインターネットの採用の増加は、スマートハウスデバイスの採用を促進し、住宅の(従来型からスマートな)移行に貢献する重要な要因の1つです。したがって、スマートホームデバイスの導入により、スマートホームディスプレイの需要が高まると予想されます。
  • 市場の成長に合わせて、各企業は地理的に製品を拡大する傾向にあります。たとえば、サムスン電子は2022年 6月に、消費者により包括的なスマートホームエクスペリエンスを世界中で提供するSmartThings Home Lifeの世界の発売を発表しました。このサービスは、SmartThingsアプリに新たに追加されたもので、Samsungアプライアンスに対する一元的かつ統合的な制御を提供します。
  • さらに、Consumer Technology Associationによると、スマートホームデバイスのハードウェア収益は2022年に3%増加し、238億米ドルを占めました。エネルギーコストが増加し続ける中、エネルギー効率の高い家電製品は、照明、サーモスタット、スマートコンセントなどのコスト削減ソリューションを消費者に提供します。スマートホームデバイスの需要の増加は、スマートディスプレイ市場の成長に寄与する主要な要因の1つです。
  • さらに、スマートスピーカーの成功などの複数の要因が、スマートホームガジェットの採用増加に貢献しました。さまざまな音声アシスタントの可用性の増加、複数のスマートホームデバイスへのAIの実装、IoT対応スマートデバイスに対する需要の急速な増加が、スマートディスプレイ市場の成長を推進すると予想される要因です。
  • さらに、2022年 6月、Lenovoは、Alexa機能が組み込まれたSmart Clock Essentialをインドで発売し、革新的なホームソリューションの範囲を拡大しました。 Lenovoスマートクロックには、革新的なデジタル機能とAlexaによるハンズフリー音声コントロールが備わっています。

アジア太平洋地域が大きな市場シェアを握る

  • アジア経済におけるさまざまな家庭用電化製品に対する需要の高まりにより、エレクトロニクスおよび半導体製造の成長が促進され、スマートディスプレイの採用が促進されています。さらに、IBEFによると、家電業界は2025年までに14億8千万ルピー(211億8,000万米ドル)に達すると予想されています。
  • これらの地域の企業は製品イノベーションと投資に重点を置き、スマートディスプレイ市場で競争上の優位性を獲得するために製品を発売しています。さらに、Wozartスマートデバイスは最近、音声制御で安全でエネルギー効率の高いスマートホームを提供し、電話、タブレット、スピーカー、テレビなどを使用して、音声とタッチを通じて接続された家電や照明を制御できるスマートセキュリティを発売しました。
  • 技術進歩に対するニーズの高まりなどの要因により、スマートディスプレイの採用が拡大し、アジア太平洋地域のスマートディスプレイ市場の成長を加速させています。さらに、2022年 9月、中国のテクノロジー大手アリババは、国際的なクラウドコンピューティングの顧客と中国市場でのパートナーシップをサポートするために10億米ドルの投資を行うと発表しました。投資に加えて、同社はより広範な戦略的ロードマップの一環として、新製品とサービスも発表しました。これらには、企業の国際展開をサポートする世界インテリジェントネットワーキングを提供するCloud Enterprise Network 2.0が含まれます。
  • さらに、Baidu, Inc.は、自社のユーザーベースを評価して、高度なAIを活用したインタラクション機能と強化された子供向けモードを備え、中国の家庭の進化するニーズに合わせてカスタマイズされたXiaodu Smart Display X8を発表しました。
  • 2022年 10月、Googleは待望のPixel 7とPixel 7 Proを発売しました。新しいデバイスには、第2世代Tensor SoC、改良されたカメラ、スマートディスプレイが搭載されています。さらに、同社には多くの優れた機械学習機能が備わっています。 Googleは、Pixel 7シリーズとともに、同社初のWear OSスマートウォッチであるPixel Watchを開発しました。スマートデバイスにおけるこのような発展は、調査対象の市場の成長を促進するでしょう。
  • 新製品の発売、拡張、投資により、この地域は市場の大幅な成長に対応しています。

スマートディスプレイ業界の概要

一部の大手企業がかなりの市場シェアを保持しているため、スマートディスプレイ市場は比較的集中しています。スマートディスプレイの高度な機能に対する需要は、市場成長の機会を提供すると予想されます。この要因も、新規企業の市場参入を促しています。両社は新製品を発売し、他の企業と協力して存在感を拡大しています。主要なプレーヤーは、Amazon.com、Inc、Google、LLCなどです。いくつかの開発は次のとおりです。

2022年 5月、Alphabet Inc.の一部門として、Googleは独自の機能を追加することでスマートディスプレイを継続的に改善しています。 Googleは、「Look and Talk」機能をNest Hub Maxスマートディスプレイに統合しました。ユーザーは、この機能を操作して、「Hey Google」キーワードを使用せずに、車載カメラを見ながら注文のマイクをアクティブにすることができます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
  • 業界のバリューチェーン分析
  • COVID-19感染症が市場に与える影響の評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • スマートホームデバイスの需要の増加
  • 市場抑制要因
    • コストが高く、語彙が限られている

第6章 市場セグメンテーション

  • 音声アシスタント別(スマートディスプレイ出荷)(Google、Alexa、その他)
  • 地域別(スマートディスプレイ出荷)
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Amazon.com Inc.
    • Google LLC
    • Facebook Inc.
    • JBL(Harman International)
    • Lenovo Group Limited
    • Baidu Inc.
    • LG Electronics Inc.

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 67995

The Smart Display Market size is estimated at USD 3.74 billion in 2024, and is expected to reach USD 13.03 billion by 2029, growing at a CAGR of 28.40% during the forecast period (2024-2029).

Smart Display - Market

The rapidly growing demand for smart and connected home products is encouraging the manufacturers in the market to add new functionality, greater reliability, and higher product utilization to their offerings. This factor is expected to drive the market's growth during the forecast period.

Key Highlights

  • The increasing demand for smart home devices drives market growth. According to the Malaysian Investment Development Authority (MIDA), globally, the smart home market is anticipated to reach about USD 400 billion in 8 years. At this point, the sales of smart home devices will account for 40% of the total sales of all household devices.
  • Further, according to IBEF, India support ambitions such as 'Housing for All' and 'Smart Cities Mission. The government allocated INR 13,750 crores (USD 1.89 billion) to AMRUT and Smart Cities Mission.
  • In April 2022, Walmart announced its collaboration with Google. This partnership will allow customers to add things to their cart utilizing the Alexa voice control through a phone, speaker, or smart display. Such developments in smart stores will extend further opportunities in the smart display market. Therefore, the growing applications and adaptability of such displays will bolster the market demand over the next five years.
  • Furthermore, the concept of smart cities has marked a significant prospect with the Internet of Things in the energy, waste, and infrastructure sectors. According to Asian Development Bank, around 50% of the population in the nations making up the Association of Southeast Asian Nations (ASEAN) live in urban areas, and 70 million more are anticipated to become urban dwellers by 2025. Hence, the ASEAN Sustainable Urbanization Strategy identifies technological advances such as smart city projects and Smart devices as a solution to tackle these urbanization challenges. Such developments may further drive the studied market growth.
  • However, the high cost of advanced smart displays in some cases and the cybersecurity threat are the factors expected to hinder the market's growth during the forecast period.
  • Besides, the Covid-19 pandemic impacted the demand for voice-enabled smart displays and reduced sales, owing to reduced customer spending on electronics and other non-essential goods. In addition, the manufacturing sector noticed severe losses due to temporary plant shutdowns and low production volumes, temporarily hampering the growth of the automotive, electronics & semiconductor sectors. As economies recover and markets start to function normally, the demand for such displays is expected to boost further. The trend towards reducing the touchpoints in the marketplace and public areas is still ongoing, which is anticipated to provide significant growth opportunities for market expansion.

Smart Display Market Trends

Connected Device to Drive the Market Growth

  • The increasing adoption of the Internet of Things is one of the significant factors driving the adoption of smart house devices and contributing to the transition of houses (from traditional to smart ones). Thus, adopting smart home devices is expected to fuel the demand for smart home displays.
  • Players are increasingly expanding their products geographically, which caters to market growth. For instance, in June 2022, Samsung Electronics announced the global launch of SmartThings Home Life, offering consumers a more holistic smart home experience worldwide. The service is a new addition to the SmartThings app, providing centralized and integrated control over Samsung appliances.
  • Further, according to the Consumer Technology Association, Hardware revenue for smart home devices rose by 3% growth in 2022, accounted USD 23.8 billion. As energy costs continue to increase, energy-efficient appliances offer consumers cost-saving solutions for lighting, thermostats, and smart outlets. The increased demand for smart home devices is one of the major factors contributing to the growth of the smart display market.
  • Moreover, multiple factors, such as the success of smart speakers, contributed to the increased adoption of smart home gadgets. The increasing availability of various voice assistants, the implementation of AI in multiple smart home devices, and the rapidly growing demand for IoT-enabled smart devices are the factors that are expected to propel the growth of the smart display market.
  • Furthermore, in June 2022, Lenovo expanded its innovative home solution range with the launch of its Smart Clock Essential in India, which comes with built-in Alexa functionality. The Lenovo smart clock has innovative digital features and hands-free voice control with Alexa.

Asia Pacific to Hold Significant Market Share

  • The rising demand for different consumer electronics in the Asian economy is boosting the growth of electronics and semiconductor manufacturing, stimulating the adoption of smart displays. Further, According to IBEF, the Consumer Electronics industry is expected to reach INR 1.48 lakh crore (USD 21.18 billion) by 2025.
  • The companies in these regions focus on product innovation and investment and are launching their products to achieve a competitive advantage in the smart display market. Further, Wozart Smart devices recently launched smart security that offers a voice-controlled, secure, and energy-efficient smart home and enables control of connected appliances and lights through voice and touch using phones, tablets, speakers, televisions, and more.
  • Factors such as the rising need for technological advancement broaden the adoption of smart displays, which fuels the smart display market growth in Asia Pacific. Further, in September 2022, Chinese tech giant Alibaba announced to spend a USD 1 billion investment to support its international cloud computing customers and partnerships in the chines market. In addition to the investment, the company also announced new products and services as part of its more extensive strategic roadmap. These include Cloud Enterprise Network 2.0, which provides global intelligent networking to support enterprises' international expansion.
  • Moreover, in recognition of its user base, Baidu, Inc. unveiled the Xiaodu Smart Display X8, customized for the evolving needs of China's households with advanced AI-powered interaction capabilities and an enhanced Children's Mode.
  • In October 2022, Google launched the highly-anticipated Pixel 7 and Pixel 7 Pro. The new devices pack the second-gen Tensor SoC, improved cameras, and smart displays. In addition, the company comes with a host of cool machine-learning features. Along with the Pixel 7 series, Google established its first Wear OS smartwatch, the Pixel Watch. Such development in smart devices will drive the studied market growth.
  • With the launch of the new product, expansion, and investment, the region caters to significant market growth.

Smart Display Industry Overview

The smart display market is relatively concentrated, as some major players hold a substantial market share. The demand for advanced features in smart displays is expected to offer opportunities for market growth. This factor is also encouraging new companies to enter the market. The companies are launching new products and collaborating with other companies to expand their presence. Key players are Amazon.com, Inc, Google, LLC, etc. A few developments are:

In May 2022, the Division of Alphabet Inc., Google continually improves its smart displays by adding unique capabilities. Google integrated a "Look and Talk" feature into the Nest Hub Max smart display. Users can operate this feature to activate the microphone for orders without utilizing the "Hey Google" keyword by looking at the onboard camera.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porters Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Assessment of Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Demand of Smart Home Devices
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 High Cost and Limited Set of Vocabulary

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Voice Assistant (Smart Display Shipments) (Google, Alexa, others)
  • 6.2 By Geography (Smart Display Shipments)
    • 6.2.1 North America
    • 6.2.2 Europe
    • 6.2.3 Asia Pacific
    • 6.2.4 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Amazon.com Inc.
    • 7.1.2 Google LLC
    • 7.1.3 Facebook Inc.
    • 7.1.4 JBL ( Harman International)
    • 7.1.5 Lenovo Group Limited
    • 7.1.6 Baidu Inc.
    • 7.1.7 LG Electronics Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET