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市場調査レポート
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1197312

タクシー内デジタルサイネージ市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

In-Taxi Digital Signage Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 80 Pages | 納期: 2~3営業日

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タクシー内デジタルサイネージ市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

タクシー内デジタルサイネージ市場は、2021年に6億4890万米ドル、2027年には7億7482万米ドルとなり、予測期間(2022年~2027年)に約3%のCAGRで推移すると予測されています。

COVID-19の発生により、世界中でロックダウンや旅行制限が続いたため、タクシー内デジタルサイネージ市場の成長が阻害されました。例えば、以下の通りです。

*2020年4月、UberライドシェアのライバルであるBoltが、コロナウイルス危機による需要急減のため、2年半ぶりにオーストラリアから撤退しました。

長期的に見ると、商業用バーティカルでのデジタルサイネージ製品の採用拡大、新興国でのインフラ整備の進展、4K・8Kディスプレイの需要拡大、ディスプレイ製品の技術的進歩の増加といった要因が市場の成長を牽引しています。例えば、以下の通りです。

*2020年10月、デジタルサイネージ、メディア、コネクテッドデバイスのソフトウェアプロバイダーであるTelelogosは、メキシコシティにオフィスを開設し、ラテンアメリカでのプレゼンスを拡大しました。ラテンアメリカに拠点を置くことで、地域のクライアントの需要に非常に敏感になり、現地のパートナーとの関係を強化することができます。

タクシー広告は、屋外広告の中で最も認知度の高い広告の一つです。広告主はタクシー広告を利用して、乗車客や他の促進要因、さらには歩行者にまで大きなインパクトを与えることができます。タクシーのトップ広告、部分的または完全なラッピングタクシー広告、タクシートランク広告、およびインキャブ広告は、広告主が利用できるオプションの一部です。

北米は、タクシー内デジタルサイネージ市場を独占し、予測期間中にかなりの成長を見せると推定されます。アジア太平洋地域は、予測期間中に最も速い成長を遂げると予想されます。

タクシー内デジタルサイネージ市場動向

高級タクシーにおけるエンターテイメントデバイスの採用拡大

現在、先進国、途上国を問わず、国内外の観光客は、高級車を所有することが現実的でないため、その体験のために高級車を好んで利用しています。世界中のタクシー事業者が高級車の提供を開始し、競争力のある価格設定により、観光客に利用される機会を提供しています。

また、現地のタクシー会社や、エキゾチックカーや高級車を所有する個人も、観光客向けに貸し出しを行っています。このような動向は、米国や西欧で顕著です。Tesla Model X、Audi、BMWなどが人気です。アラブ首長国連邦、特に人気の観光地であるドバイでは、高級タクシーの需要が大きく伸びています。例えば、以下のようなものです。

*2021年1月、UberはドバイでRiding with Uber Blackと名付けたサービスを提供し、BMW、メルセデスベンツ、テスラの新型車を中心とした高級タクシー車両での移動を意味します。最低運賃はAED23からとなっています。

その他、西欧、米国、中国などの贅沢な目的地も、かなりの成長率を示すと予想されます。しかし、このセグメントの市場は乱高下しており、同セグメントからの需要が高いため、全車両を格安サービスにシフトしている企業はほとんどありません。さらに、これらの車両の保険料やメンテナンス費用が高いことも、このセグメントの成長を阻害する要因になると予想されます。

アジア太平洋地域が高成長を遂げる見込み

2027年のタクシー内デジタルサイネージ市場は、アジア太平洋地域が最大の市場シェアを占めると予測されています。アジア太平洋地域は人件費が安いため、デジタルサイネージシステムの導入や設置にかかる総コストが大幅に低くなっています。このため、アジア太平洋地域はデジタルサイネージの最大市場の1つとなる可能性があります。

タクシー内デジタルサイネージ市場は、AIやARなどの次世代技術と統合されたデジタル技術や高度なオーディオビジュアルソリューションの導入・浸透が進んでいることから、アジア太平洋地域で大きな成長を遂げています。例えば、以下の通りです。

*2021年10月、ムンバイに拠点を置くタクシーブランディングAdTechスタートアップ、Wrap2Earn Technologiesは、LytAds;smart screen taxi-top digital OOH advertising solutionのローンチを発表しました。これは、インターネットに接続された高解像度LEDディスプレイをライドシェア車両に搭載し、広告主に対して文脈に応じたメッセージングを配信するものです。

アジア太平洋地域は、人口が急増していることから、予測期間中に需要が高まると考えられています。一人当たりGDPの向上とインフラ整備により都市化が進み、農村部が都市部に変貌しています。需要の急激な高まりにより、都市部は持続不可能な消費モデルに陥っています。国家統計局によると、タクシー内デジタルサイネージ市場は、予測期間中に地域の需要の増加を示す可能性があります。

中国、韓国、インドなどいくつかの国では、小売、BFSI、輸送アプリケーションの成長とともに、近年インフラに関連する開発が示されています。このことも、同地域におけるデジタルサイネージの需要を押し上げる要因になると考えられます。

タクシー内デジタルサイネージ市場の競合分析

国内外の複数の企業がタクシー向けにLCDディスプレイスクリーン(タブレット)を供給しているため、市場は断片的です。Samsung(Knox Customization)、Apple、Verifone、Swipe Technologies、Touchmediaがこの市場で事業を展開している主要企業です。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 車両タイプ
    • ラグジュアリー/プレミアムタクシー
    • エコノミー/バジェットタクシー
  • ディスプレイタイプ
    • 液晶ディスプレイ
    • LED
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • スペイン
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • サウジアラビア
      • ブラジル
      • その他の国

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • 広告サービスプロバイダー
      • Clear Vision Advertisement
      • London Taxi Advertising
      • Curb Mobility LLC
      • Blue Line Media
      • BillboardsIn
      • Bona Phandle Media
    • ソフトウェアプロバイダー
      • Enroute View Media Inc.
      • Cabby Tabby Technologies
      • 42Gears Mobility Systems Pvt. Ltd
    • デバイスメーカー
      • Swipe Technologies
      • Curb Mobility LLC
      • 42 Gears mobility systems private limited
      • Samsung Electronics Co. Ltd
      • Apple Inc.
      • VeriFone Holdings Inc.

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 67260

The in-taxi digital signage market was valued at USD 648.90 million in 2021, and it is expected to reach USD 774.82 million by 2027, registering a CAGR of about 3% during the forecast period (2022 - 2027).

The COVID-19 outbreak has hindered the growth of the in-taxi digital signage market as there were continuous lockdowns and travel restrictions around the world. For instance,

* In April 2020, Uber rideshare rival Bolt pulled out of Australia after two and a half years due to plunging demand due to the coronavirus crisis.

Over the long term, the market's growth is driven by factors like increasing adoption of digital signage products in the commercial vertical, rising infrastructural developments in emerging countries, growing demand for 4K and 8K displays, and increasing technological advancements in display products. For instance,

* In October 2020, Telelogos, a software provider for digital signage, media, and connected devices, expanded its presence in Latin America by opening an office in Mexico City. The Latin American presence will allow the company to be very reactive to the regional clients' demands and strengthen relations with its local partners.

Taxi advertising is one of the most immediately recognizable kinds of outdoor advertising. Advertisers use taxi ads to make a huge impact on riders, other drivers, and even pedestrians. Taxi top ads, partial or full wrapped taxi ads, taxi trunk ads, and in-cab ads are some of the options available for advertisers.

North America is estimated to dominate the in-taxi digital signage market, showing considerable growth during the forecast period. Asia-Pacific is expected to have the fastest growth during the forecast period.

In-taxi Digital Signage Market Trends

Growing Adoption of Entertainment Devices in Luxury Taxis

Currently, local and foreign tourists in both developed and developing nations prefer luxury vehicles just for the experience, as owning them may not be feasible for most of them. Several taxi service providers across the world have started offering luxury vehicles in their fleets, and competitive pricing is providing opportunities for these vehicles to be picked up by tourists.

Also, local taxi service providers and individuals who own exotic and premium cars are putting them up for hire for tourists. This trend is prominent in the United States and Western Europe. Tesla Model X, Audi, and BMW are popular brands on offer. In the United Arab Emirates, particularly Dubai, a popular tourist destination, the demand for luxury taxis has been increasing significantly. For instance,

* In January 2021, Uber provided a service in Dubai named Riding with Uber Black, which means traveling in a luxury taxi car fleet is primarily made up of newer BMW, Mercedes-Benz, and Tesla vehicles. With the minimum fare starting at AED 23.

Other lavish destinations in Western Europe, the United States, and China, among others, are also expected to show considerable growth rates. However, the market has been turbulent in this segment, with few companies shifting their entire fleet toward budget offerings due to higher demand from that segment. Additionally, the high cost of insurance and maintenance of these vehicles is also expected to hinder the segmental growth.

Asia-Pacific is Expected to Witness High Growth

Asia-Pacific is projected to register the largest market share in the in-taxi digital signage market in 2027. Owing to low labor costs in the Asia-Pacific region, the overall cost of implementing and installing digital signage systems is significantly low. This has led to the emergence of Asia-Pacific as one of the potentially largest markets for digital signage.

The in-taxi digital signage market has experienced significant growth in Asia-Pacific due to the increasing adoption and penetration of digital technologies and advanced audio-visual solutions integrated with next-generation technologies, including AI and AR. For instance,

* In October 2021, Mumbai-based cab branding AdTech startup, Wrap2Earn Technologies, announced the launch of LytAds; a smart screen taxi-top digital OOH advertising solution. It uses internet-connected high-res LED displays mounted on rideshare vehicles to deliver contextual messaging for advertisers.

Asia-Pacific is supposed to have greater demand during the forecast year because of the fast-growing population. Improvements in GDP per capita and infrastructure development have urbanized the region to a greater extent, turning rural areas into urban areas. The sudden surge in demand has caused the cities to fall into unsustainable consumption models. According to the National Bureau of Statistics, the in-taxi digital signage market may witness an increase in regional demand during the forecast period.

Several countries, such as China, South Korea, and India, have witnessed developments related to infrastructure in recent years, along with the growth of retail, BFSI, and transportation applications. This factor is also expected to drive the demand for digital signage in the region.

In-taxi Digital Signage Market Competitor Analysis

The market is fragmented as several local and international companies supply LCD display screens (tablets) for taxis. Samsung (Knox Customization), Apple, Verifone, Swipe Technologies, and Touchmedia are the significant players operating in this market. For instance-

* Through its Knox customization division, Samsung developed software in its tablets (LCD screens) for taxi service providers.

* The China-based TouchMedia has also provided software and hardware solutions for more than 50,000 taxis across seven major cities in China.

These two companies lead the software segment of the market studied, along with 42 Gears Mobility Systems and Bona Phandle Media. Moreover, several startups are emerging as software providers and hardware suppliers for in-taxi digital signage service providers. The major emerging organizations include Cabby Tabby Technologies and Swipe Technologies.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Vehicle Type
    • 5.1.1 Luxury/Premium Taxi
    • 5.1.2 Economy/Budget Taxi
  • 5.2 Display Type
    • 5.2.1 LCD
    • 5.2.2 LED
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Spain
      • 5.3.2.5 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Rest of the World
      • 5.3.4.1 Saudi Arabia
      • 5.3.4.2 Brazil
      • 5.3.4.3 Other Countries

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Advertising Service Providers
      • 6.1.1.1 Clear Vision Advertisement
      • 6.1.1.2 London Taxi Advertising
      • 6.1.1.3 Curb Mobility LLC
      • 6.1.1.4 Blue Line Media
      • 6.1.1.5 BillboardsIn
      • 6.1.1.6 Bona Phandle Media
    • 6.1.2 Software Providers
      • 6.1.2.1 Enroute View Media Inc.
      • 6.1.2.2 Cabby Tabby Technologies
      • 6.1.2.3 42Gears Mobility Systems Pvt. Ltd
    • 6.1.3 Device Manufacturers
      • 6.1.3.1 Swipe Technologies
      • 6.1.3.2 Curb Mobility LLC
      • 6.1.3.3 42 Gears mobility systems private limited
      • 6.1.3.4 Samsung Electronics Co. Ltd
      • 6.1.3.5 Apple Inc.
      • 6.1.3.6 VeriFone Holdings Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS