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市場調査レポート
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1445466

食品包装: 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Food Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 102 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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食品包装: 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 102 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

食品包装市場規模は2024年に3,670億4,000万米ドルと推定され、2029年までに4,500億1,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に4.16%のCAGRで成長します。

食品包装- 市場

都市化の進展に伴い、製品の環境に優しい包装に対する需要の高まりとユーザーの安全性への懸念が重要な要因となっており、予測期間中に食品包装市場は有利に成長すると予想されます。

主なハイライト

  • 人々のライフスタイルと食の好みの変化、および新興諸国の人口増加は、予測期間中に市場の成長を促進すると考えられます。
  • 食品包装市場は、働く人の増加、可処分所得の増加、多忙な生活、地方から都市部への人の移動により、人々の加工食品への嗜好が高まっていることによっても牽引されています。
  • アクティブパッケージング、インテリジェントパッケージング、新しいパッケージングデザインなどの新しいパッケージング技術は、長年にわたって進化してきました。企業は、リサイクル、再生、再使用が可能な生分解性素材を使用して、環境により良いパッケージを作成しています。
  • しかし、FDAや欧州委員会などの機関が食品包装の種類や食品と接触する素材に関して厳格な規則を設けており、市場は引き続き高度な規制が続くと予想されています。
  • COVID-19感染症のパンデミックは、広範囲に影響を与える重大な世界的出来事として浮上しました。この危機は日常生活や行動の多くの側面を突然かつ劇的に変えました。パンデミックは世界中の食品包装業界に影響を与えました。食品包装は、物理的および生物学的外観を維持しながら、その必須特性をすべて保存することで食品を保護します。さらに、ロシアとウクライナの戦争は、包装エコシステム全体に影響を与えました。

食品包装市場の動向

食品の賞味期限延長に対する需要の高まりにより食品包装市場が加速

  • 食品分野における国内外の競合の重要な柱の1つは、賞味期限です。食品の賞味期限が長くなると、食品を製造して市場で販売する企業はより多くの収益を上げ、より効率的に作業できるようになります。
  • 食品および飲料セグメントは、包装市場全体に大きく貢献しているもの1つです。包装材料の製造コストを削減しながら効率的な包装ソリューションを提供するために、食品メーカーはナノテクノロジーなどの先進パッケージング技術の研究開発に巨額の資金を費やしています。
  • 包装された食品が世界各地の消費者に届くまでには、包装後時間がかかります。包装された食品は新鮮ではない可能性があり、消費者に届く前に香りや味が失われる可能性があります。消費者に届く前に食品が腐敗するという脅威により、食品が腐敗すると包装に投資した資本の損失につながるため、食品包装会社は高品質で革新的な包装ソリューションを模索しています。
  • これを克服するために、食品加工業界は、製品の保存期間を延ばすのに役立つ、インテリジェントパッケージングや工学科学などのテクノロジーやさまざまな新しいパッケージング技術に投資しています。組織は、市場におけるブランドのイメージや価値に影響を与えるため、収益とは別に消費者の満足度に焦点を当てています。
  • 健康志向と生鮮食品の消費に対する意識の高まりにより、消費者は賞味期限の長いパッケージ製品を選ぶようになっています。したがって、米国などの国々でより賞味期限の長い製品に対する需要の高まりが市場の成長を推進しています。

アジア太平洋が最も急成長する市場となる

  • アジア太平洋では食品包装市場がプラスの成長を遂げており、予測期間中に大幅な成長が見込まれると推定されています。可処分所得が大幅に増加したため、この地域の人々の生活はより良くなりました。
  • アジア太平洋地域への果物や野菜の輸出の増加により、市場は拡大しています。アジア太平洋諸国では大規模な都市化が進んでおり、独創的で実用的な果物や野菜の粉末や断片に対する需要が高まっています。このような新しい成分は、元の風味を維持し、完成品の調理を助けながら、食品加工会社が製造する製品に簡単に添加できます。さらに、インドのような国では、オンラインでの食品注文の需要が高まっており、食品包装市場での包装食品ボックスの使用が促進されています。
  • アジアの消費者の健康的な食事や飲料への関心が高まるにつれ、加工食品の需要が高まっています。人々は、より健康で充実した生活を送るために、低価格、大衆向け、高級品を問わず、より高品質の食品を求めています。ドライフルーツやナッツからスナックやインスタント食品に至るまで、トップレベルの健康食品は塩分、脂肪、砂糖が削減されており、全体的な栄養価が高くなります。多くの人にとって、これは、経済発展、収入の増加、都市化に伴う肥満、心臓病、その他の疾患と闘う取り組みと並行して行われています。
  • この地域の消費者は、より多様性、目新しさ、高品質の食品の選択肢を求めてライフスタイルをアップデートしています。裕福な市場の顧客は、健康と品質をより重視しています。それでも、中・低所得地域の消費者は価格に基づいた購入決定から移行しており、多くは新しいブランドや製品を試してみたいと考えています。これにより、包装業界に市場成長機会が生まれました。
  • これにより、大規模および小規模の包装会社の両方にとって、都市部や利便性を重視することが多い現在の包装エンドユーザー産業に適合するソリューションを提供する魅力的な機会が生まれます。環境や社会に配慮した企業や商品は依然として多くのアジア市場に進出していますが、長期的には消費者のニーズを満たす有利な立場にあると思われます。

食品包装業界の概要

食品包装市場は細分化されています。企業は、シェアを拡大し、収益を増大させるために、広範な製品のカスタマイズを提供しています。彼らは、政府の基準の変化に対応するために、既存の素材を生分解性素材に置き換えようと努めています。複数の企業が存在するため、市場では激しい競合が発生しています。市場の主要企業には、Amcor Plc.、Smurfit Kappa Group plc.、Mondi Limited、Sonoco Products、Berry Global Group、Ball Corporation、Tetra Pak、Schur Flexibles Group、Anchor Packaging Inc.、Crown Holdings Inc.、International、 Papers、WestRock、Sealed Air Corp.などがあります。

2022年 6月、紙の流れの中で包装を100%リサイクル可能にすることを目的として、Walkiは冷凍食品用に新しいリサイクル可能な包装材料を導入しました。この新素材は冷凍食品業界のニーズを満たすことが期待されています。 Walkiの2つの新製品、Walki EVO SealとWalki Opti Sealは、冷凍食品のピローパウチ用に作られた紙ベースのリサイクル可能なパッケージです。

2022年 4月、ドイツのケルンで開催されたAnuga FoodTecで、Mondiは食品分野向けの生鮮包装オプションを紹介しました。 2つのトレイで作られた製品は、生鮮食品生産者にリサイクル可能な選択肢を提供し、食品廃棄物を削減できます。高バリア食品保護は、PerFORMing MonoloopとMono-Formable PPによって提供され、サプライチェーン全体で包装が果たす重要な役割を示しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果
  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界のバリューチェーン分析
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
  • COVID-19の市場への影響の評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 新興経済諸国におけるインスタント食品の需要
    • 食品の賞味期限延長に対する需要の高まりにより食品包装市場が加速
    • 小規模世帯の傾向
  • 市場抑制要因
    • 食品包装に関する厳しい規制

第6章 市場セグメンテーション

  • 素材の種類別
    • プラスチック
    • 金属
    • ガラス
    • 紙と板紙
  • 包装タイプ別
    • 硬い
    • セミリジッド
    • フレキシブル
  • 製品タイプ別
    • 改造されたロールストック
    • マチ付きボックス
    • 段ボール箱
    • ボール紙
    • その他の包装形態(パウチ、ボトル)
  • 用途別
    • 乳製品
    • 鶏肉および肉製品
    • 果物と野菜
    • ベーカリー・菓子類
    • その他の用途(シーフード、インスタント食品、スナックおよび総菜、ソース、ドレッシング、調味料)
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • フランス
      • 英国
      • スペイン
      • イタリア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • ラテンアメリカ
      • 中東とアフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Amcor Plc.
    • Smurfit Kappa Group plc.
    • Mondi Limited
    • Berry Global Group
    • Ball Corporation
    • Tetra Pak
    • Schur Flexibles Group
    • Anchor Packaging Inc.
    • Crown Holdings Inc.
    • International Papers
    • WestRock
    • Sealed Air Corp.
    • Graham Packaging Company Inc.

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 67272

The Food Packaging Market size is estimated at USD 367.04 billion in 2024, and is expected to reach USD 450.01 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.16% during the forecast period (2024-2029).

Food Packaging - Market

With growing urbanization, the rising demand for eco-friendly packaging of products and safety concerns among users have become significant factors, which are expected to make the food packaging market grow lucratively during the forecast period.

Key Highlights

  • People's changing lifestyles and food preferences, as well as the growing population in developing countries, would drive the market's growth during the forecast period.
  • The food packaging market is also being driven by people's growing preference for processed foods because of the growing number of people who are working, their rising disposable incomes, and their busy lives, as well as the movement of people from rural to urban areas.
  • New packaging technologies, such as active packaging, intelligent packaging, and new packaging designs, have evolved over the years. Companies are making packaging that is better for the environment by using biodegradable materials that can be recycled, renewed, and used again.
  • But the market is expected to remain highly regulated, with agencies like the FDA and the European Commission putting in place strict rules about the types of food packaging and the materials that come into contact with food.
  • The COVID-19 pandemic emerged as a significant global event with far-reaching consequences. This crisis suddenly and dramatically altered numerous aspects of everyday lives and behaviors. The pandemic impacted the food packaging industry globally. Food packaging protects food by preserving all of its essential properties while maintaining its physical and biological appearance. Further, the Russia-Ukraine war had an impact on the overall packaging ecosystem.

Food Packaging Market Trends

Increasing Demand for Shelf-Life Extension of Foods Accelerating the Food Packaging Market

  • One of the key pillars of both domestic and international competition in the food sector is shelf life. When food products have a longer shelf life, businesses that make food and sell it on the market can make more money and work more efficiently.
  • The food and beverage segment is one of the major contributors to the overall packaging market. In order to offer efficient packaging solutions coupled with reduced costs for manufacturing packaging materials, food product manufacturers are spending a huge amount on research and development of advanced packaging techniques such as nanotechnology.
  • After packaging, it takes time for packaged food to reach consumers across various parts of the world. The packaged food may not be fresh and might lose its aroma and taste before reaching the consumer. The threat of food spoilage before it reaches the consumer is causing food packaging companies to seek out higher-quality and more innovative packaging solutions, as spoiled food would result in a loss of capital invested in the packaging.
  • To overcome this, food processing industries are investing in technologies and various new packaging techniques, such as intelligent packaging and engineering science, which help increase the shelf life of the product. Organizations are focusing on consumer satisfaction, apart from revenues, as it impacts the brand's image and value in the market.
  • Increasing health consciousness and awareness regarding consuming fresh food are influencing consumers to opt for packaged products with a longer shelf life. Therefore, rising demand for better shelf-life products across countries such as the United States is driving market growth.

Asia-Pacific to be the Fastest Growing Market

  • Asia-Pacific has experienced positive growth in the food packaging market and is estimated to witness significant growth over the forecast period. People in the region are living better because their disposable income has grown a lot.
  • The market is expanding due to the rising exports of fruits and vegetables to the Asia-Pacific region. Due to the extensive urbanization occurring in the Asia-Pacific nations, there is an increasing demand for inventive and practical fruit and vegetable powders and pieces. Such novel ingredients can easily be added to goods produced by food processing firms while preserving the original flavor and assisting in cooking the finished goods. Moreover, in a country such as India, the growing demand for online food ordering is increasing, which is pushing the usage of packaged food boxes in the food packaging market.
  • The demand for packaged food is increasing as consumers in Asia become increasingly interested in healthy meals and beverages. People desire higher-quality food, whether low-cost, mass-market, or premium, to help them live healthier and more fulfilled lives. Top health items, ranging from dried fruit and nuts to snacks and ready-to-eat packaged meals, are reduced in salt, fat, and sugar and have greater overall nutritional value. For many, this goes hand-in-hand with efforts to combat obesity, heart disease, and other disorders that have accompanied economic progress, increased income, and urbanization.
  • Consumers all around the region are updating their lifestyles by looking for more variety, novelty, and high-quality food options. Customers in wealthier markets place a more significant emphasis on health and quality. Still, consumers in middle- and lower-income areas are shifting away from price-based purchase decisions, with many willing to try new brands and products. This has created market growth opportunities for the packaging industry.
  • This creates a compelling opportunity for both large and small packaging businesses to provide solutions that fit with current packaging end-user industries, which are often urban and convenience-oriented. While environmentally and socially responsible companies and goods are still making inroads in many Asian markets, they will be well-positioned to meet consumer needs in the long run.

Food Packaging Industry Overview

The food packaging market is fragmented. Companies are offering extensive product customization in an attempt to increase their share and augment their revenue. They are striving to replace existing materials with biodegradable ones in order to meet changing government standards. Due to the presence of several players, the market has strong competition. Some of the major players in the market are Amcor Plc., Smurfit Kappa Group plc., Mondi Limited, Sonoco Products, Berry Global Group, Ball Corporation, Tetra Pak, Schur Flexibles Group, Anchor Packaging Inc., Crown Holdings Inc., International Papers, WestRock, and Sealed Air Corp., among others.

In June 2022, with the intention of making the packaging 100% recyclable in the paper stream, Walki introduced new recyclable packaging materials for frozen food products. The new materials are anticipated to fulfill the needs of the frozen food industry. The two new products from Walki, Walki EVO Seal and Walki Opti Seal, are paper-based recyclable packaging made for pillow pouches of frozen food.

In April 2022, at Anuga FoodTec in Cologne, Germany, Mondi introduced fresh packaging options for the food sector. Products made of two trays provide fresh food producers with recyclable options and can lower food waste. High-barrier food protection will be provided by PerFORMing Monoloop and Mono-Formable PP, illustrating the crucial role that packaging plays throughout the supply chain.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Demand for Convenience Foods in Developing Economies
    • 5.1.2 Increasing Demand for Shelf-Life Extension of Foods Accelerating the Food Packaging Market
    • 5.1.3 Trend of Small Households
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Stringent Regulations Pertaining to Food Packaging

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type of Material
    • 6.1.1 Plastic
    • 6.1.2 Metal
    • 6.1.3 Glass
    • 6.1.4 Paper and Paperboard
  • 6.2 By Packaging Type
    • 6.2.1 Rigid
    • 6.2.2 Semi Rigid
    • 6.2.3 Flexible
  • 6.3 By Product Type
    • 6.3.1 Cans
    • 6.3.2 Converted Roll Stock
    • 6.3.3 Gusseted Box
    • 6.3.4 Corrugated Box
    • 6.3.5 Boxboard
    • 6.3.6 Other Packaging Types ( Pouches, bottles)
  • 6.4 By Application
    • 6.4.1 Dairy Products
    • 6.4.2 Poultry and Meat Products
    • 6.4.3 Fruits & Vegetables
    • 6.4.4 Bakery & Confectionery
    • 6.4.5 Other Applications ( Sea Food, Convenience food,Snacks and Side Dishes,Sauces, Dressings, and Condiments)
  • 6.5 By Geography
    • 6.5.1 North America
      • 6.5.1.1 United States
      • 6.5.1.2 Canada
    • 6.5.2 Europe
      • 6.5.2.1 Germany
      • 6.5.2.2 France
      • 6.5.2.3 United Kingdom
      • 6.5.2.4 Spain
      • 6.5.2.5 Italy
      • 6.5.2.6 Rest of Europe
    • 6.5.3 Asia-Pacific
      • 6.5.3.1 China
      • 6.5.3.2 Japan
      • 6.5.3.3 India
      • 6.5.3.4 Australia
      • 6.5.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 6.5.4 Rest of the World
      • 6.5.4.1 Latin America
      • 6.5.4.2 Middle-East & Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Amcor Plc.
    • 7.1.2 Smurfit Kappa Group plc.
    • 7.1.3 Mondi Limited
    • 7.1.4 Berry Global Group
    • 7.1.5 Ball Corporation
    • 7.1.6 Tetra Pak
    • 7.1.7 Schur Flexibles Group
    • 7.1.8 Anchor Packaging Inc.
    • 7.1.9 Crown Holdings Inc.
    • 7.1.10 International Papers
    • 7.1.11 WestRock
    • 7.1.12 Sealed Air Corp.
    • 7.1.13 Graham Packaging Company Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET