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市場調査レポート
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1433899

コネクテッドトイ:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)

Connected Toys - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 115 Pages | 納期: 2~3営業日

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コネクテッドトイ:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 115 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

コネクテッドトイ市場規模は2024年に132億5,000万米ドルと推定され、2029年までに352億7,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に21.63%のCAGRで成長します。

コネクテッドトイ-マーケット

主なハイライト

  • よりインタラクティブで自動調整されるおもちゃに対する子供たちの好みが高まっているため、接続されたおもちゃの市場が推進されています。コネクテッドトイは、複数の目的に使用できる多用途のデバイスです。親は多くの場合、学習演習を促進するためにこれらのおもちゃをプログラムし、子供の安全とセキュリティを確保するためのイベントトラッカーとして使用します。子供の知的レベルの発達を助けることができるコネクテッドトイを親がますます好むため、コネクテッドトイの採用は、予測期間中に需要が増加すると予想されます。
  • さらに、子供のスキル向上のためのSTEM(科学、技術、工学、数学)玩具の採用は、コネクテッドトイ市場の需要を促進する重要な要因の1つです。これらの接続されたおもちゃは、コーディングやエンジニアリングなどの専門スキルを向上させるために使用されています。
  • 米国では、最年少の学習者の間でSTEMスキルを開発することが経済的に不可欠です。したがって、STEM科目を早い段階から始めた学生は強力な基礎を構築し、これらの分野で全国の低いスコアを改善し始めることができます。国立教育統計センターによると、米国のほとんどの州で4年生の64%が数学の習熟度レベルに達していません。これに応じて、玩具会社は自社の製品を対話型学習に適した手段にするための投資にますます重点を置いています。
  • 一般的なデバイスをインターネットに接続するというデジタル傾向の高まりにより、消費者保護とオンラインセキュリティに新たな問題が生じています。「コネクテッドトイ」には、多くの場合、マイクとスピーカーに加えて、データを処理するアプリが含まれています。これらのハイテク機器がレジャーに新たな息吹をもたらす可能性があることは否定できませんが、プライバシー保護の点で重大な問題を引き起こす可能性もあります。プライバシーに関連するこのような要因が市場の成長を妨げています。
  • ロックダウン、学校閉鎖、社会的距離措置が講じられているため、子供たちと家族は最も多くの時間を自宅で過ごしました。これにより、子供たちにインタラクティブで魅力的な体験を提供するおもちゃや、コネクテッドトイなどのエンターテイメント製品の需要が増加しました。また、COVID-19、さまざまな分野でデジタル技術の導入が加速しました。家族が自宅で子供たちを楽しませ、夢中にさせる方法を模索するにつれ、拡張現実や仮想現実などのテクノロジーを統合したコネクテッドおもちゃの需要が高まりました。
  • しかし、多くの国でパンデミックによるロックダウン規制により玩具店やデパートが閉鎖されたため、店舗からのコネクテッド玩具製品の売上が減少し、市場の成長が妨げられました。

コネクテッドトイ市場の動向

スマートフォン連動玩具は大幅な成長が期待される

  • スマートフォンは世界中でますます普及しており、人口のかなりの部分がスマートフォンを所有またはアクセスしています。このスマートフォンの普及により、スマートフォンに接続されたおもちゃと対話できる大規模なユーザーベースが生まれました。
  • スマートトイとも呼ばれるコネクテッドトイは、共通の接続要素を備えたさまざまな形状やデザインがあり、子供たちがスマートデバイスやスマートフォンを通じておもちゃと対話できるようになります。多くのメーカーが、アプリとWi-FiまたはBluetooth接続のみを使用して飛行できる玩具ユニットを製造しています。
  • 技術の急速な進歩により、子供向けのおもちゃはすでにコンピューター化され、インターネットに接続されており、近い将来さらに多くのアップグレードが行われるでしょう。さらに、インターネットユーザーの増加と、スマートフォンやタブレットなどのハンドヘルドデバイスの普及が世界市場を牽引しています。
  • 直接的なコミュニケーション、子供の活動のリアルタイム追跡、おもちゃのパーソナライズに役立つ子供の名前、写真、音声録音を含む個人データの保存など、さまざまな要素が、アプリベースのコネクテッドトイを推進する理由の一部です。たとえば、2022年 9月、シェルモータースポーツの世界には7つのBluetooth制御モデルが登場しました。各モデルはスマートフォン経由でリモートコントロールでき、世界なShellレーシングアプリを通じてゲーミフィケーションとエンゲージメントを実現します。
  • 人工知能(AI)とロボット工学が過去数年に比べて手頃な価格になったため、その技術は幅広い子供向け玩具に組み込まれています。これは、子供たちに新しいインタラクティブな体験を提供するだけでなく、複数の機能を備えたおもちゃの寿命を延ばします。このようなイノベーションは、予測期間中に市場を牽引すると予想されます。

北米が最大の市場シェアを保持すると予想される

  • この地域におけるコネクテッドトイの需要は今後数年間で拡大すると予想されています。この成長は、子供たちの間でのテクノロジー人気の継続、教育玩具への注目の高まり、および市場でのコネクテッドトイの入手可能性の増加によって推進されるでしょう。
  • 北米は、世界のコネクテッドトイ市場で大きな市場シェアを獲得すると予想されています。この地域における技術進歩の急速な導入、さまざまな学習用およびレジャー用ガジェットへの技術の統合、接続サービスの高い浸透が、市場の成長を推進する重要な要因となっています。
  • さらに、eコマースポータルや印刷メディア、デジタルメディアを通じた製品認知度の高さにより、米国とカナダの幼児や未就学児の間でこれらのおもちゃの採用が増加しており、今後数年間は引き続き有利な要因となると予想されます。
  • マテル社、ハスブロ社、スフィロなどのコネクテッド玩具分野の主要企業の存在は、北米市場の成長を促進する主要な要因になると予想されます。また、これらのベンダーは自社の製品やサービスにおいて重要な開発と革新を行っており、それがこの地域の成長にさらに貢献することになります。
  • 2022年 2月、世界の演劇およびエンターテイメントのリーダーであるHasbro, Inc.は、その象徴的なポートフォリオ全体にわたる新しいコンテンツと製品の広範なラインナップによる目的主導型のブランド青写真戦略の発動を発表しました。同社は、アクション、アート&クラフト、ゲームブランドなど、主要なフランチャイズカテゴリ全体にわたるまったく新しいエンターテイメントと製品イノベーションを発表しました。

コネクテッドトイ業界の概要

コネクテッドトイ市場は細分化されており、多数のプレーヤーが市場で活動しています。この市場では、老舗の玩具メーカーと新興テクノロジー企業の両方が競争しており、子供向けのさまざまなコネクテッドトイやスマートデバイスを提供しています。さまざまな企業が、主に製品ポートフォリオを拡張し、市場での競争力を維持するために、製品イノベーション、合併、買収などの戦略を採用しています。

2022年 11月、バービー、ホットウィール、その他の象徴的なおもちゃのメーカーとして最もよく知られる多国籍玩具メーカーであるマテル社は、家族がインタラクティブなビデオ通話で本を読んだり、絵を描いたり、ゲームをプレイしたりできるアプリであるCaribuを買収しました。

2022年 7月、マテル社は、子供たちとコレクターが同様に内部宇宙探検家を活用するよう刺激する製品を作成および販売するために、SpaceXと複数年契約を締結しました。さらに、2023年には、マテルは、象徴的なマッチボックスブランドで、スペース Xにインスピレーションを得たおもちゃの発売を開始する予定です。同時に、アストロにインスピレーションを得た収集品が、マテルのコラボレーションおよび消費者直販プラットフォームであるマテルクリエイションズでデビューします。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • コネクテッド・プラットフォームの容易な入手
  • 市場の課題
    • コネクテッドトイの高コスト

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • スマートフォンコネクテッドトイ
    • コンソール型コネクテッドトイ
    • タブレットコネクテッドトイ
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • 世界のその他の地域

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Mattel, Inc.
    • Hasbro, Inc.
    • Sphero
    • Wonder Workshop, Inc.
    • Sony Corporation
    • WowWee Group Limited
    • Leka SAS
    • LEGO System A/S
    • Bandai Namco Entertainment, Inc.
    • Anki inc.

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 66987

The Connected Toys Market size is estimated at USD 13.25 billion in 2024, and is expected to reach USD 35.27 billion by 2029, growing at a CAGR of 21.63% during the forecast period (2024-2029).

Connected Toys - Market

Key Highlights

  • The growing preference among children for more interactive and self-aligning toys has propelled the market for connected toys. Connected toys are versatile devices that serve multiple purposes. Parents often program these toys to facilitate learning exercises and use them as event trackers to ensure the safety and security of their children. The adoption of connected toys is expected to witness increased demand over the forecast period as parents increasingly prefer connected toys that can assist their children with developing their intellectual level.
  • Furthermore, the adoption of STEM (Science, Technology, Engineering, and Math) toys for children's skills enhancement is one of the key factors driving the demand for the connected toys market. These connected toys are being used to enhance professional skills, such as coding and engineering.
  • Developing STEM skills among the youngest learners is an economic imperative in the United States. Thus, students starting early in STEM subjects can build strong foundations and begin to enhance the nation's low scores in these areas. According to the National Center for Education Statistics, 64% of fourth graders are below proficiency level in mathematics in most states of the United States. In response, toy companies are increasingly focusing on investing in making their products a suitable means of interactive learning.
  • The growing digital trend of connecting common devices to the internet is posing new issues for consumer protection and online security. 'Connected toys' often include a microphone and speaker, as well as an app to process data. While it is undeniable that these high-tech gadgets can bring new life to leisure, they can also present significant problems in terms of privacy protection. Such factors related to privacy are hampering the growth of the market.
  • With the lockdown, school closures, and social distancing measures in place, children and families spent the most time at home. This led to an increased demand for toys and entertainment products, including connected toys, as they offered interactive and engaging experiences for children. Also, COVID-19 accelerated the adoption of digital technologies across various sectors. As families sought ways to keep children entertained and engaged at home, there was an increased demand for connected toys that integrated technology, such as augmented reality, virtual reality, etc.
  • However, the closure of toy shops and departmental stores due to pandemic lockdown restrictions in many countries lowered the connected toy products sale from the stores and hampered market growth.

Connected Toys Market Trends

Smartphone Connected Toys are Expected to Witness Significant Growth

  • Smartphones have become increasingly prevalent worldwide, with a significant portion of the population owning or having access to one. This widespread adoption of smartphones created a large user base that can interact with smartphone-connected toys.
  • Connected toys, also considered smart toys, are available in various shapes and designs with a common connectivity element, allowing the children to interact with the toy through a smart device or smartphone. Many manufacturers have been producing toy units that can fly using only an app and a Wi-Fi or bluetooth connection.
  • With the rapid technological advancements, children's toys are already computerized and connected to the Internet and will continue to witness many more upgrades in the near future. Moreover, an increase in Internet users, coupled with the increased adoption of hand-held devices like smartphones and tablets, is driving the global market.
  • Various factors such as direct communication, real-time tracking of children's activities, and personal data storage that includes a child's name, photos, and voice recordings, which helps personalize the toys, are some of the reasons driving the app-based connected toys. For instance, in September 2022, the world of Shell Motorsport came with seven bluetooth-controlled models. Each model can be remote-controlled via a smartphone, with gamification and engagement through the global Shell racing app.
  • As artificial intelligence (AI) and robotics have become more affordable than in the past years, the technology has been incorporated into a wide range of children's toys. This not only offers a new interactive experience to the children but also extends the life of toys with multiple features. Such innovations are expected to drive the market over the forecast period.

North America is Expected to Hold the Largest Market Share

  • The demand for connected toys in the region is expected to grow in the coming years. This growth will be driven by the continued popularity of technology among children, the growing focus on educational toys and the increasing availability of connected toys in the market.
  • North America is expected to dominate the global connected toys market with a significant market share. The rapid adoption of technological advancements in the region, the integration of technology in various learning and leisure gadgets, and the high penetration of connectivity services stand to be key factors driving the market's growth.
  • Furthermore, increasing adoption of these toys among toddlers and pre-schoolers in the United States and Canada on account of strong product awareness through e-commerce portals and print and digital media is expected to remain a favorable factor over the coming years.
  • The presence of key players, including Mattel Inc., Hasbro, Inc., Sphero, and others in connected toys, is expected to be a major factor driving the market growth in North America. Also, these vendors are making significant developments and innovations in their products and offerings, which will further contribute to the region's growth.
  • In February 2022, Hasbro, Inc., a global play and entertainment leader, announced the activation of its purpose-driven brand blueprint strategy with an extensive lineup of new content and products across its iconic portfolio. The company unveiled all-new entertainment and product innovations across key franchise categories, including action, arts & crafts, and gaming brands.

Connected Toys Industry Overview

The connected toys market is fragmented, with numerous players operating in the market. There are both established toy manufacturers and emerging tech companies competing in this market, offering various connected toys and smart devices for children. Various players are adopting strategies like product innovation, mergers, and acquisitions, primarily to extend their product portfolio and remain competitive in the market.

In November 2022, Mattel Inc., the multinational toy manufacturer best known as the maker of Barbie, Hot Wheels, and other iconic toys, acquired Caribu, an app that allows families to read, draw and play games in an interactive video call.

In July 2022, Mattel, Inc. entered into a multi-year agreement with SpaceX to create and market products that inspire children and collectors alike to tap into their inner space explorers. Further, in 2023, Mattel would begin releasing SpaceX-inspired toys under its iconic Matchbox brand. Simultaneously, Astro-inspired collectibles would debut on Mattel Creations, Mattel's collaboration and direct-to-consumer platform.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Easy Availability of Connected Platforms
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 High Cost of the Connected Toys

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type
    • 6.1.1 Smartphone Connected Toys
    • 6.1.2 Console Connected Toys
    • 6.1.3 Tablet Connected Toys
  • 6.2 By Geography
    • 6.2.1 North America
    • 6.2.2 Europe
    • 6.2.3 Asia-Pacific
    • 6.2.4 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Mattel, Inc.
    • 7.1.2 Hasbro, Inc.
    • 7.1.3 Sphero
    • 7.1.4 Wonder Workshop, Inc.
    • 7.1.5 Sony Corporation
    • 7.1.6 WowWee Group Limited
    • 7.1.7 Leka SAS
    • 7.1.8 LEGO System A/S
    • 7.1.9 Bandai Namco Entertainment, Inc.
    • 7.1.10 Anki inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET