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市場調査レポート
商品コード
1404507

モバイルアプリケーションテストサービス(MATS)-市場シェア分析、産業動向と統計、2024年~2029年の成長予測

Mobile Application Testing Services (MATS) - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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モバイルアプリケーションテストサービス(MATS)-市場シェア分析、産業動向と統計、2024年~2029年の成長予測
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

モバイルアプリケーションテストサービス市場規模は、2024年に65億6,000万米ドルと推定され、2029年には167億1,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024~2029年)のCAGRは17.38%で成長すると予測されます。

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モバイルデバイスのエコシステムには、ハードウェア、ソフトウェア、ネットワークなどさまざまな構成があります。さらに、新しい技術やブラウザが次々と登場し、オペレーティングシステムのバージョンも次々とリリースされるため、品質保証戦略やテストに関しては、その作業自体が疲弊し、並々ならぬ課題となっています。様々な種類や世代の携帯電話が市場に出回っていることも、需要に大きな影響を与えています。アプリケーションは最適なレベルで動作し、実行されなければならないです。

主要ハイライト

  • 関連アプリストアのアプリケーション開発者間の競争が市場に影響を与えています。App Storeのレビューに対する直接的で透明性の高いフィードバックは、高品質のモバイルアプリケーションとユーザーエクスペリエンスの向上に対する需要の増加を生み出しています。
  • 戦略的協業において、目に見えるようになり、新たな市場に進出することに注力する参入企業は少ないです。例えば、次世代テスト自動化ソリューションのリーディングデベロッパーであるApplitoolsは、昨年の品質工学レポートにおける人工知能の状況について、キャップジェミニ・グループのSogetiとの提携を発表しました。Applitoolsは、VisualAIとUltrafast Test Cloudを使用して、次世代テスト自動化プラットフォームを提供しています。
  • MATサービスを利用する主要要因として考えられているのは、市場投入までの時間の短縮、低予算、品質保証資料の入手可能性、ユーザー体験設計の重視です。この10年間で、Mobile App Storeのエコシステムにおけるアプリケーション品質とユーザーエクスペリエンスに関連する測定ツールの市場は著しく増加しています。
  • 開発者は、リーンでアジャイルな開発手法の下で、すぐに使えるソフトウェアの新機能やインクリメントを常に開発しています。中小企業は、携帯端末に関連する巨大なビジネスチャンスを利用しようとしていました。
  • モノのインターネット」アプリに関連するユーザーの問題や課題には、テストが必要です。例えば、モノのインターネットデバイスをモバイルアプリケーションに接続することはできません。センサーはデータを送信せず、アプリケーションはデバイスにインストールされず、常にアプリがクラッシュします。
  • COVID-19の大流行により、モバイルアプリケーションのテストチームはより分散されるようになり、企業には新たに増えつつあるリモートワークの標準が残されています。それは、企業が高品質のデジタル体験を継続的に評価し、公開すると同時に、時間と空間によって互いに離れたチームを管理することです。

モバイルアプリケーションテストサービス(MATS)市場動向

ハイブリッドモバイルアプリケーションテストサービスの需要拡大

  • ハイブリッドアプリケーションテストサービスに対する需要の高まりは、拡大し続けるモバイル環境におけるハイブリッドモバイルアプリケーションの普及を反映しています。ハイブリッドアプリケーションは、ネイティブアプリケーションとウェブアプリケーションの両方の要素を組み合わせたもので、その汎用性と多様なビジネス要件に対応する能力により人気を博しています。
  • ハイブリッドアプリケーションは、iOS、Android、ウェブブラウザなど、複数のプラットフォーム上で動作するように設計されています。テストサービスの需要は、さまざまなオペレーティングシステムやデバイスで一貫した機能とパフォーマンスを確保することから生じています。
  • これに加えて、大幅なコスト削減と開発期間の短縮を実現できることから、ハイブリッドアプリケーションの需要が高まっています。iOSとAndroid用に別々のコードベースを必要とするネイティブアプリとは対照的に、ハイブリッドアプリは複数のプラットフォームで実行可能な単一のコードベースを使用します。つまり、開発者はハイブリッドアプリのコードを一度だけ書けばよく、開発がより効率的で費用対効果が高くなります。多くの開発者は時間単位で課金するため、ハイブリッドアプリの開発時間が短いということは、コストが低いことを意味します。
  • ハイブリッドアプリのスケーリングは、ネイティブアプリのスケーリングよりも簡単です。共通のコードベースに更新や改良を加えることができるため、すべてのプラットフォームで一貫性が保たれます。そのため、テストサービスはUXテストに重点を置き、使用するプラットフォームやデバイスに関係なく、ハイブリッドアプリケーションがシームレスでユーザーフレンドリーな体験を提供できるようにします。
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アジア太平洋が急成長市場になる見込み

  • 同地域のIT市場では、モバイルアプリケーションテストソリューションの採用が増加しています。さらに、モバイルアプリケーションテストは、さまざまなプラットフォームでアクセス可能でスケーラブルなアプリケーションの構築を容易にします。モバイルアプリケーションテストは、機能性、一貫性、ユーザビリティをテストしてアプリケーションソフトウェアを構築するプロセスです。これには、自動テストと手動テストがあります。
  • アジア太平洋における携帯電話の利用は急増しています。この地域の消費者は、お気に入りのブランドで買い物をするための即時手段として、ますます携帯電話を利用するようになっています。モバイルエコシステムを形成する主要傾向には、5Gマネタイゼーション、生成AIの台頭、サーキュラリティへのシフト、規模と効率を高めるための統合、フィンテックなどがあります。
  • 同地域の成熟したモバイル市場では、オンラインゲーム、クラウド、5G対応没入型アプリケーションへの関心が高いなどの要因により、同市場は今後成長すると予想されます。その他では、モバイルデータと金融アプリケーションサービスへの需要の高まりが、同地域の市場の重要な収益成長要因として浮上しています。
  • オンラインウォレット機能を採用するユーザーが増加しており、eコマース・チャネルの利用が促進されると予想されます。多くの企業は、セキュリティ侵害の可能性が低いアプリを提供するために、高度なテストプロセスを採用しています。これらは、同市場の成長を牽引する重要な要因のひとつです。

モバイルアプリケーションテストサービス(MATS)業界概要

モバイルアプリケーションテストサービス市場は非常に細分化されており、複数の参入企業が市場シェアを争っています。市場シェアについては、エンドユーザー業界向けにさまざまな選択肢が用意されているため、どの市場参入企業も支配的な地位を占めることはできないです。とはいえ、市場参入企業はサービスを差別化することで、技術革新や急速な技術開拓から自らを際立たせることを好みます。

  • 2023年6月SmartBearは、オープンAPI仕様の最新バージョンであるOAS 3.1をサポートするSwaggerオープンソースツールをリリースしました。HTTP APIのためのベンダーニュートラルでオープンな記述フォーマットであるOASは、世界中の組織の開発チームによって広く使用されています。Swaggerは、OAS、AsyncAPI、JSON Schemaなどを豊富にサポートし、API開発のための最も人気のあるオープンソースツールの1つに発展しています。
  • 2023年1月Cigniti TechnologiesはLambdaTestと提携し、世界企業のデジタルアシュアランスとデジタルトランスフォーメーションジャーニーを加速します。この提携により、CignitiはLambdaTestの革新的なHyperExecuteプラットフォームを利用できるようになり、DevOps(CI/CD)ライフサイクルのさまざまなポイントにおいて、安全でスケーラブルかつ洞察に満ちたテストオーケストレーションを顧客に提供します。今回の協業により、CignitiとLambdaTestはスマートなテストオーケストレーションプラットフォームを顧客に提供し、顧客がエンドツーエンドの自動テストを高速に実行できるよう支援することで、業界や地域を問わず、市場投入までの時間を短縮できます。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査想定と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 技術スナップショット

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • スマートフォンの普及が市場成長を牽引
    • AI、ANNなどの拡大技術の存在
  • 市場抑制要因
    • 膨大な設備投資が必要なインフラ

第6章 市場セグメンテーション

  • アプリケーションタイプ
    • ネイティブ
    • ウェブ
    • ハイブリッド
  • エンドユーザー産業
    • ゲーム
    • BFSI
    • 医療
    • 小売
    • 旅行・観光
    • その他のエンドユーザー産業
  • 地域
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • その他

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Accenture PLC
    • Capgemini SE
    • Cognizant Technology Solutions
    • EPAM Systems Inc.
    • IBM Corporation
    • Wipro Ltd
    • Tata Consultancy Services Limited
    • AQM Software Testing Lab
    • Cigniti Technologies Ltd
    • Amazon Web Services Inc.
    • Sauce Labs Inc.

第8章 投資分析

第9章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 66378
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The Mobile Application Testing Services Market size is estimated at USD 6.56 billion in 2024, and is expected to reach USD 16.71 billion by 2029, growing at a CAGR of 17.38% during the forecast period (2024-2029).

There are a variety of hardware, software, and network configurations within the mobile device ecosystem. Furthermore, the task itself is tiring and presents exceptional challenges regarding quality assurance strategy and testing due to the continuous availability of new technologies and browsers and the release of operating system versions. Demand has been significantly influenced by the availability of various types and generations of cell phones on the market. The applications should work and run at the optimal level.

Key Highlights

  • The competition between application developers across relevant app stores is influencing the market. Direct and transparent feedback on reviews in the App Store has generated increased demand for high-quality mobile applications and an enhanced user experience.
  • In strategic collaboration, few players focus their attention on becoming visible and expanding into new markets. For example, Applitools, a leading developer of following-generation test automation solutions, announced a partnership with Sogeti, a Capgemini Group company, on the state of artificial intelligence in the quality engineering report last year. Applitools uses VisualAI and Ultrafast Test Cloud to provide a next-generation test automation platform.
  • The major factors considered for using MAT services are reduced time to market, lower budget and availability of quality assurance materials, and an emphasis on user experience design. Over the last ten years, there has been a marked rise in the market for measurement tools related to application quality and user experience on Mobile App Store ecosystems.
  • Developers constantly develop new features and increments of ready-to-use software under a lean and agile development approach. Small businesses were trying to take advantage of the huge business opportunities associated with cellular devices.
  • The user problems and challenges associated with the Internet of Things apps require testing. For instance, an Internet of Things device cannot be connected to a mobile application. The sensor doesn't send data, the application isn't installed on your device, and you always get an app crash.
  • With the COVID-19 pandemic, mobile application testing teams have become more distributed, leaving enterprises with a new and growing remote working standard. It is for enterprises to continuously evaluate and publish high-quality digital experiences while simultaneously managing teams that are separate from one another by time and space.

Mobile Application Testing Services (MATS) Market Trends

Growing Demand of Hybrid Mobile Application Testing Services

  • The rising demand for hybrid application testing services reflects the growing prevalence of hybrid mobile applications in the ever-expanding mobile landscape. Hybrid applications, which combine elements of both native and web applications, have gained popularity due to their versatility and ability to address diverse business requirements.
  • Hybrid applications are designed to run on multiple platforms, such as iOS, Android, and web browsers. The demand for testing services arises from ensuring consistent functionality and performance across various operating systems and devices.
  • In addition to this, there has been an increasing demand of hybrid apps as it provides substantial cost savings and faster development times. In contrast to native apps, which require separate codebases for iOS and Android, hybrid apps use a single codebase that can run on multiple platforms. This means that developers only need to write code once for a hybrid app, making development more efficient and cost-effective. Because many developers charge by the hour, the shorter development time for hybrid apps means lower costs.
  • Scaling a hybrid app is more straightforward than scaling native apps. Updates and improvements can be made to the common codebase, ensuring consistency across all platforms. This simplifies maintenance and provides a smoother user experience. hence, testing services focus on UX testing to ensure that hybrid applications deliver a seamless and user-friendly experience, regardless of the platform or device used.
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Asia Pacific Expected to be Fastest Growing Market

  • The adoption of mobile application testing solutions is increasing in IT markets in the region. Furthermore, mobile application testing facilitates building applications that are accessible and scalable across various platforms. It is a process to build application software by testing its functionality, consistency, and usability. This can be done by automation and manual testing.
  • Mobile phone usage across the Asia Pacific is booming. Consumers in the region increasingly use their phones as an immediate method to shop with their favorite brands. Key tendencies shaping the mobile ecosystem include 5G monetization, the rise of generative AI, the shift to circularity, consolidation to drive scale and efficiency, and fintech.
  • The market is expected to grow in the future owing to factors such as, in mature mobile markets in the region, there is strong interest in online gaming, cloud, and 5G-enabled immersive applications. Elsewhere, growing demand for mobile data and financial application services has emerged as crucial revenue growth drivers for the market in the region.
  • A rising number of users are adopting online wallet features, which, in turn, is expected to boost the utilization of e-commerce channels. Many enterprises are adopting advanced testing processes to deliver apps with a low possibility of security breaches. These are some of the key driving factors of growth for the market.

Mobile Application Testing Services (MATS) Industry Overview

The mobile application testing services market is highly fragmented and comprises multiple players vying for market share. About market shares, as various choices are available for the end user industry, no market player can have a dominant position. Nevertheless, market players prefer to distinguish themselves from innovation and rapid technological developments by differentiating their services.

  • June 2023: SmartBear released Swagger open-source tooling support for the latest version of the Open API Specification, OAS 3.1. A vendor-neutral, open description format for HTTP APIs, the OAS is widely used by development teams at organizations worldwide. Millions of developers use Swagger, which has evolved into one of the most popular open-source tools for API development, with rich support for the OAS, AsyncAPI, JSON Schema, and more.
  • January 2023: Cigniti Technologies Partners with LambdaTest to accelerate the digital assurance and digital transformation Journeys of global Companies; the partnership allows Cigniti to tap into LambdaTest's innovative HyperExecute platform that provides secure, scalable, and insightful test orchestration for customers at different points in their DevOps (CI/CD) lifecycle. Through this collaboration, Cigniti and LambdaTest provide their customers with a smart test orchestration platform that helps clients run end-to-end automation tests at blazing-fast speeds, enabling faster time-to-market across industries and geographies.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumption and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Technology Snapshot

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Adoption of Smartphones Drives the Market Growth
    • 5.1.2 Presence of Augmenting Technology, such as AI, ANN, and Others
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Significant Infrastructure Requires Huge Capital Investment

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 Application Type
    • 6.1.1 Native
    • 6.1.2 Web
    • 6.1.3 Hybrid
  • 6.2 End-User Industry
    • 6.2.1 Gaming
    • 6.2.2 BFSI
    • 6.2.3 Healthcare
    • 6.2.4 Retail
    • 6.2.5 Travel and Tourism
    • 6.2.6 Other End-User Industries
  • 6.3 Geography
    • 6.3.1 North America
    • 6.3.2 Europe
    • 6.3.3 Asia Pacific
    • 6.3.4 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Accenture PLC
    • 7.1.2 Capgemini SE
    • 7.1.3 Cognizant Technology Solutions
    • 7.1.4 EPAM Systems Inc.
    • 7.1.5 IBM Corporation
    • 7.1.6 Wipro Ltd
    • 7.1.7 Tata Consultancy Services Limited
    • 7.1.8 AQM Software Testing Lab
    • 7.1.9 Cigniti Technologies Ltd
    • 7.1.10 Amazon Web Services Inc.
    • 7.1.11 Sauce Labs Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS