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市場調査レポート
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1433937

コンテンツ分析- 市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)

Content Analytics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 142 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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コンテンツ分析- 市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 142 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

コンテンツ分析市場規模は、2024年に62億5,000万米ドルと推定され、2029年までに105億3,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に11.01%のCAGRで成長します。

コンテンツ分析- 市場

デジタル化のさらなる普及に伴い、人々が生成するデータの量は時間の経過とともに増加する一方です。人々がデジタルテクノロジーとのやり取りに費やす時間が増えるにつれて、自分の興味、行動、好みを示すコンテンツがさらに作成されるようになります。

主なハイライト

  • さらに、データ量、ソース、形式の驚異的な増加に伴い、企業は企業内外で情報を使用しています。それは、デジタルコンテンツとコンテンツ分析が企業にとって市場インテリジェンスの一次情報となる時代につながる可能性さえあります。
  • 広告や顧客リーチにおけるソーシャルメディアチャネルの関与が増大しているため、ソーシャルメディア分析は、予測期間中のコンテンツ分析市場の成長において極めて重要な役割を果たすと予想されます。さらに、モノのインターネット(IoT)とビッグデータテクノロジーの破壊的な進化を考慮すると、コンテンツ分析は引き続き重要な成長を遂げ、分析市場全体の成長を推進する主な要因の1つであり続けるでしょう。
  • すべてのビジネスの中でも、銀行、金融サービス、保険(BFSI)、およびヘルスケアは、世界のコンテンツ分析市場で重要な市場シェアを保持すると考えられています。 BFSI業界は、顧客情報、金融商品ログ、取引情報など、意思決定を改善するために使用できる大量の非構造化データを生成します。
  • Mroever、2023年 8月- 高度な人工知能(AI)ソリューションの大手プロバイダーの1つであるSynthetaicは、AIデータとクラウドソリューションの革命に焦点を当てたMicrosoftとのパートナーシップ契約を発表しました。この契約の一環として、MicrosoftはSynthetaicに対し、ほぼ100万時間(約114年)のクラウドコンピューティングリソースへのアクセスを提供します。この戦略的パートナーシップにより、コンピュータビジョンとデータ分析の可能性の新時代が開かれ、防衛と諜報、商業および非政府機関のアプリケーション全体に幅広いメリットがもたらされます。
  • しかし、コンテンツ分析を利用する企業の多くは、デジタルデータの取り扱いや多言語能力に対応できる専門知識や熟練した技術者が不足しているため、その可能性を完全に活用することに苦労しています。ただし、高価な分析ソフトウェアと利害関係者間の認識不足が、予測期間中のコンテンツ分析市場の成長に対する課題となる可能性があります。
  • COVID-19の世界のロックダウンにより、一般大衆のソーシャルメディアへの依存度が高まりました。これは、この時期に成長したコンテンツ分析市場にとって有利でした。

コンテンツ分析市場の動向

ビデオ分析は大幅な成長率を示す

  • ビデオ分析によって提供されるインテリジェンスの量が増加するにつれて、企業は施設を保護するための多様な選択肢を得ることができ、セキュリティは企業運営全体にわたって重要な要素となっています。ビデオ分析プログラムは、IP、アナログ、メガピクセルのカメラもサポートしており、さまざまなハードウェアコンポーネントと統合できます。統合により追加のハードウェアの需要が減り、実装のコスト効率が高くなります。
  • ビデオ分析を通じて、顧客が何を望んでいるのかをより深く理解することが可能になります。この結果、製品計画の改善、リソースの最適化、マーケティングおよび広告機能の提供の改善が実現します。 Facebook、YouTube、TikTokなどのソーシャルメディアサイト、さらにはTwitchなどの特殊なプラットフォームの人気により、企業はクライアントアウトリーチにVCAアプリケーションを簡単に使用できるようになりました。これを達成するために、営利企業と政府機関の両方が、セキュリティ、物流、群集管理、交通、公衆衛生などの目的でビデオコンテンツ分析を頻繁に使用しています。
  • この分野の主要ベンダーは、インテリジェントモーション、物体検出と追跡、音声認識、物体分類などの利点を得るために、自社製品にビデオ分析ソフトウェアを組み込んでいます。
  • 監視、パターンの認識に対する需要の高まり、およびシステムのよりスマートで安全な実現への取り組みが、ビデオ分析の需要に影響を与えています。たとえば、アクシスコミュニケーションズがUITP(国際公共交通機関)と提携して実施した公共交通機関に関する調査によると、過去数年間で、調査対象のシステムあたりのカメラの平均数は70%近く増加しており、国民の支持も高まっています。公共交通機関でのビデオ監視の割合は65%から73%に増加しました。
  • ビデオコンテンツ分析により、企業はディープラーニングモデルを活用して、ライブビデオストリームやアーカイブされたビデオライブラリのビデオ分析を自動化できます。ビデオコンテンツ分析システムは、特定のオブジェクトまたは事前定義された条件を監視します。人工知能(AI)がこれらの物体や状態を検出すると、リアルタイムのアラートが送信され、エンドユーザーがより迅速に対応できるようになります。
  • 波の衝撃や光の反射にもかかわらず、外洋表面上の船舶を正確に識別するために、Dallmeier は人工知能に基づくビデオ分析アプリケーションを立ち上げました。このソフトウェアプログラムは、たとえば港湾管理者や製油所が海辺からの不正アクセスやそれに伴う危険(テロ攻撃や海賊行為など)から身を守り、ISPSコードなどの規則を遵守するのに役立ちます。

北米は大幅な成長率を達成

  • 北米地域では、他の地域に比べてさまざまなエンドユーザー業界でのデータ最新化テクノロジーの導入が最大限に行われており、これがさまざまな分析ソリューションの導入を促進する主な理由であり、その1つがこの地域でのコンテンツ分析です。この地域は、Oracle、SAP SE、IBM、Googleなどの多くの大企業の本拠地であるため、ICT業界での地位を維持しています。
  • また、ビッグデータプラットフォームであるOnAudienceの調査によると、米国における年間マーケティングデータ支出は、前年の1,663万米ドルから近年では3,061万米ドルへと増加しています。さらに、米国ではあらゆる業界にわたってデータドリブンな組織の数が増加しており、この地域のコンテンツ分析市場の成長を大きく推進すると予想されています。
  • さらに、この地域におけるeコマースの成長とソーシャルネットワーキングの存在感と浸透の増大により、組み込み分析の需要が高まることが予想されます。 SAS Instituteは、Inpixonとの協力による統合を活用し、共同マーケティングおよびプロモーション活動を行う予定です。
  • 米国では、Sprinklrは、多くの分析システムと30を超える最新のデジタルチャネルから断片化されたデータを1か所に収集する統合カスタマーエクスペリエンス管理(Unified-CXM)プラットフォームを立ち上げました。キャンペーンの展開中であっても、ピボット、戦略的に計画を立て、ユーザーエンゲージメントを高めるために、Sprinklrのマーケティングアナリティクスは、実用的な消費者の洞察を明らかにするライブのクロスチャネルダッシュボードと豊富なビジュアライゼーションを提供します。
  • LivePersonalは、顧客データとコンテンツの声を実用的な洞察に変換するテキスト分析ソリューションであるLP Insightsをリリースしました。 LP Insightsは、顧客の言葉、行動、連絡の理由、購入パターン、感情を監視、測定し、理解するように設計されています。その後、あらゆるデスクトップにターンキーインテリジェンスを提供し、チャット記録データを分析できます。地域の市場プレーヤーによる同様のイノベーションが市場の成長を刺激すると予想されます。

コンテンツ分析業界の概要

コンテンツ分析市場は半統合化されており、いくつかの主要企業で構成されています。市場シェアの点では、現在、一部の大手企業が市場を独占しています。エンドユーザーの需要は、専門的な製品とソリューションを提供し、市場シェアを拡大し、収益性を高めるための戦略的共同イニシアチブを活用しています。市場で事業を展開している企業は、自社の製品機能を強化するために、コンテンツ分析テクノロジーに関するサービス対象市場のポートフォリオを改善するのに役立つパートナーシップにも取り組んでいます。

2023年9月、オラクルはAI機能「Oracle Cloud Infrastructure(OCI)Generative AIサービス」をOracle Analytics Cloudに追加します。この新機能は、分析セルフサービス・ユーザーがデータ・サイエンティストを待つことなく、より迅速かつ効率的に高度な分析を実行し、より適切なビジネス上の意思決定を行えるように支援します。またはITチーム。

2022年 6月、ビデオ分析用のプラットフォームであるVisualCortexが、「VisualCortex」会社によって国際的に開始されました。拡張性や組織の既存のデータスタックへの適応性が低い単一ユースケースのソリューションとは対照的に、同社はエンタープライズグレードのプラットフォームにより、リアルタイムまたは過去のビデオ分析のあらゆるユースケースを促進できると主張しています。

2022年 9月、販売者が商品詳細ページのコンテンツを調整してコンバージョン率を高め、売上を最大25%増加できるようにするために、Amazonは最近、「ユーザーの実験の管理」ツールの新機能を発表しました。さらに、Amazonは、ブランドがマーケティングキャンペーンを分析し、新規顧客を引き付けて再購入を促す機会を見つけるのを支援する新機能を検索分析ダッシュボードと製品機会エクスプローラーに追加しました。市場をリードするソリューションのこの新しいコレクションの助けを借りて、販売者は分析データと顧客の洞察に簡単にアクセスして、新しい商品を紹介し、売上を伸ばすことができます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • ソーシャルメディア分析に対する需要の高まり
    • 予測分析の普及
    • 高度にカスタマイズされた業界特化型アプリケーションの台頭
  • 市場抑制要因
    • 熟練した人材と意識の欠如
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の業界への影響評価

第5章 市場セグメンテーション

  • 展開タイプ
    • オンプレミス
    • クラウド
  • 用途
    • テキスト分析
    • ビデオ分析
    • ソーシャルメディア分析
    • 音声分析
    • その他の用途
  • エンドユーザー産業
    • BFSI
    • ヘルスケア
    • 小売・消費財
    • IT &テレコム
    • 製造業
    • その他エンドユーザー産業
  • 地域
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Oracle Corporation
    • Google LLC
    • IBM Corporation
    • SAP SE
    • Open Text Corporation
    • Nice Systems Ltd.
    • Adobe Systems Inc.
    • Interactive Intelligence Group, Inc.
    • Verint Systems
    • Clarabridge, Inc.
    • SAS Institute Inc.
    • TIBCO Software Inc.
    • Microsoft Corporation

第7章 投資分析

第8章 市場の将来

目次
Product Code: 67376

The Content Analytics Market size is estimated at USD 6.25 billion in 2024, and is expected to reach USD 10.53 billion by 2029, growing at a CAGR of 11.01% during the forecast period (2024-2029).

Content Analytics - Market

With the continued spread of digitization, the amount of data generated by people will only increase with time. As people spend more time interacting with digital technology, they'll create more content indicating their interests, behaviors, and preferences.

Key Highlights

  • Moreover, with the staggering growth in data volume, sources, and formats, companies use information across the enterprise and beyond. It may even lead to an era where digital content and content analytics become the primary sources of market intelligence for businesses.
  • Social media analytics is expected to play a pivotal role in the growth of the content analytics market over the forecast period due to the growing involvement of social media channels in advertising and customer outreach. Furthermore, content analytics would continue to experience vital growth and remain one of the principal factors driving the overall growth of the analytics market, considering the disruptive evolution of the Internet of Things (IoT) and big data technologies.
  • Amongst all businesses, banking, financial services, and insurance (BFSI), and healthcare are supposed to hold important market shares of the global content analytics market. The BFSI industry generates large amounts of unstructured data, such as customer information, financial product logs, and transactional information, which can be used to improve decision-making.
  • Mroever, August 2023 - Synthetaic, one of the leading providers of advanced artificial intelligence (AI) solutions, has announced a partnership agreement with Microsoft focused on revolutionizing AI data and cloud solutions. As part of this agreement, Microsoft is offering Synthetaic access to nearly 1 million hours (about 114 years) of cloud computing resources. This strategic partnership would unlock a new era of possibilities in computer vision and data analysis, with a wide range of benefits across defense and intelligence, commercial, and non-government agency applications.
  • However, most of the companies that use content analytics struggle to completely use their potential, as they lack the expertise and skilled technicians who can handle and deal with digital data and multilingual abilities. Though, expensive analytic software and a deficiency of awareness among stakeholders may act as a challenge to the content analytics market growth over the projected period.
  • COVID-19 led to more dependency of the general public on social media with worldwide lockdowns. This was favorable for the content analytics market, which grew in this period.

Content Analytics Market Trends

Video Analytics to have a significant growth rate

  • With the increasing amount of intelligence offered by video analytics, companies have a diverse set of choices to secure their facilities, making security a crucial element across enterprise operations. The video analytic programs also support IP, analog, and megapixel cameras and can be integrated with various hardware components. Integration reduces the demand for extra hardware, making the implementation cost-effective.
  • Gaining a deeper understanding of what customers want is made possible through video analytics. Better product planning, resource optimization, and improved marketing and advertising function delivery are the results of this. With the popularity of social media sites like Facebook, YouTube, TikTok, and even specialized platforms like Twitch makes it simple for businesses to use VCA applications for client outreach. In order to achieve this, both commercial businesses and governmental organizations frequently use video content analysis for security, logistics, crowd management, traffic, public health, and other purposes.
  • Major vendors in the sector are incorporating video analytics software in their offerings for benefits such as Intelligent Motion, Object Detection, and Tracking, audio recognition, object classification, etc.
  • The growing demand for surveillance, recognizing patterns, and the push towards making systems smarter and safer is influencing the demand for video analytics. For instance, according to a survey conducted by Axis Communications in partnership with UITP (The International Association of Public Transport) on public transportation, over the past few years, the average number of cameras per system surveyed has increased by nearly 70%, public support for video surveillance on public transport has grown from 65% to 73%.
  • Video content analysis enables businesses to leverage deep learning models to automate video analytics for live video streams or archived video libraries. The video content analysis system monitors specific objects or predefined conditions. Once the artificial intelligence (AI) detects these objects or conditions, a real-time alert is sent, enabling end-users to respond faster.
  • In order to accurately identify watercraft on open ocean surfaces in spite of wave impact and light reflections, Dallmeier launched a video analysis application based on artificial intelligence. The software program assists, for instance, port operators and refineries in safeguarding themselves from unauthorized access from the seaside and associated hazards (such as terrorist attacks and piracy), as well as in adhering to rules like the ISPS Code.

North America to Execute a Significant Growth Rate

  • The adoption of data modernization technologies across various end-user industries in the North American region is maximum as compared to other regions, which is the major reason driving the adoption of various analytical solutions, with one of them being content analytics in the region. The region maintains its position in the ICT industry as it is home to many large corporations, such as Oracle, SAP SE, IBM, and Google, amongst others.
  • Also, the annual marketing data spending in the United States increased in previous years from USD 16.63 million to USD 30.61 million in recent years, according to a survey by OnAudience, a big data platform. Moreover, the number of data-driven organizations is increasing in the United States across all industries, which is expected to significantly drive the growth in the content analytics market in the region.
  • Moreover, the growing e-commerce and increasing presence and penetration of social networking in the region are expected to spur the demand for embedded analytics. SAS Institute is leveraging on integrations through collaboration with Inpixon plans to undertake joint marketing and promotional activities.
  • In the US, Sprinklr launched a unified customer experience management (Unified-CXM) platform that collects fragmented data from many analytics systems and more than 30 contemporary digital channels in one location. For pivoting, strategically planning, and boosting user engagement even while your campaigns are in the market, Sprinklr's Marketing Analytics offers live, cross-channel dashboards and rich visualizations that reveal actionable consumer insights.
  • LivePersonlaunched LP Insights, a text analytics solution that transforms the voice of customer data and content into actionable insights. LP Insights has been designed to monitor, measure, and make sense of customers' words, behavior, reasons for contact, buying patterns, and sentiments. It can then deliver turnkey intelligence to any desktop and analyze chat transcript data. Similar innovations by the regional market players are expected to stimulate market growth.

Content Analytics Industry Overview

Content Analytics Market is semi-conslidated and consists of several major players. In terms of market share, some of the major players currently dominate the market. The end-users demand is leveraging on strategic collaborative initiatives to offer specialized products and solutions, increase their market share and increase their profitability. The companies operating in the market are also into partnerships that help in improving the served market portfolio on Content Analytics technology to strengthen their product capabilities.

In September 2023, Oracle Adds AI Capabilities Oracle Cloud Infrastructure (OCI) Generative AI serviceto Oracle Analytics Cloud, the new capabilities assist analytics self-service users to more quickly and efficiently conduct sophisticated analysis and make better business decisions without having to wait for data scientists or IT teams.

In June 2022 , VisualCortex, a platform for video analytics, was launched internationally by the "VisualCortex" Company. Contrary to single-use-case solutions, which are less scalable or adaptive to an organization's existing data stack, the company claims its enterprise-grade platform can facilitate any real-time or historical video analytics use cases.

In September 2022, to help sellers tailor the content on product detail pages to increase conversion rates and boost their sales by up to 25%, Amazon recently announced new functionality for the Manage User's Experiments tool. Additionally, Amazon added new features to the Search Analytics Dashboard and Product Opportunity Explorer that assist brands in analyzing marketing campaigns and locating opportunities to attract new clients and encourage repurchases. With the help of this new collection of market-leading solutions, merchants may more easily access analytics data and customer insights to introduce new goods and boost sales.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Growing Demand for Social Media Analytics
    • 4.2.2 Rising Practice of Predictive Analytics
    • 4.2.3 Rise in Highly Customized and Industry-Specific Applications
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Lack of Skilled Personnel and Awareness
  • 4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.5 Assessment of Impact of COVID-19 on the Industry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Deployment Type
    • 5.1.1 On-Premise
    • 5.1.2 Cloud
  • 5.2 Application
    • 5.2.1 Text Analytics
    • 5.2.2 Video Analytics
    • 5.2.3 Social Media Analytics
    • 5.2.4 Speech Analytics
    • 5.2.5 Other Applications
  • 5.3 End User Industry
    • 5.3.1 BFSI
    • 5.3.2 Healthcare
    • 5.3.3 Retail & Consumer Goods
    • 5.3.4 IT & Telecom
    • 5.3.5 Manufacturing
    • 5.3.6 Other End User Industries
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
    • 5.4.2 Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
    • 5.4.4 Latin America
    • 5.4.5 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Oracle Corporation
    • 6.1.2 Google LLC
    • 6.1.3 IBM Corporation
    • 6.1.4 SAP SE
    • 6.1.5 Open Text Corporation
    • 6.1.6 Nice Systems Ltd.
    • 6.1.7 Adobe Systems Inc.
    • 6.1.8 Interactive Intelligence Group, Inc.
    • 6.1.9 Verint Systems
    • 6.1.10 Clarabridge, Inc.
    • 6.1.11 SAS Institute Inc.
    • 6.1.12 TIBCO Software Inc.
    • 6.1.13 Microsoft Corporation

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET