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市場調査レポート
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1138017

プレーヤートラッキングの世界市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)

Global Player Tracking Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

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プレーヤートラッキングの世界市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)
出版日: 2022年10月13日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

世界のプレーヤートラッキング市場は、予測期間中に24.9%のCAGRで推移すると予想されています。

プレーヤートラッキングソリューションの主な目的は、プレーイングコート内のプレーヤーを監視することで生じるプレーヤーの行動に基づいて生の統計データを生成し、パフォーマンス分析を自動化することです。したがって、この技術は、自動化によってより詳細なデータを提供し、簡単に管理することができます。

主なハイライト

  • 2021年6月、ゼブラテクノロジーズはNFLとのパートナーシップを8シーズン目に突入しました。最終的にリーグのNext Gen Statsを作るデータは、フットボールのタグ、個々のプレーヤーのショルダーパッド、ファーストダウンマーカー、そしてタワーから得られます。
  • さらに、国際クリケット評議会(ICC)は、T20ワールドカップ2021の期間中にバットトラッキング技術を導入しました。これにより、ファンは、ボールトラッキングとエッジ検出のサービスに加え、ホークアイが一部の試合で提供する可能性のあるバットからのトラッキングを示すことができるかもしれません。
  • しかし、プレーヤートラッキングの新しい技術も期待されており、市場の力学に影響を与える可能性があります。例えば、2021年10月、NHLは生放送でパック/プレーヤートラッキングのための分析機能を備えたグラフィックスを導入しました。
  • ESPNとTurner Sportsの両社は、氷上のプレーヤーのショットスピード、シフト時間、IDを示すインスタントグラフィックスを搭載した成熟したNHL EDGEパック・プレーヤートラッキングシステムの利用を改善し、トラッキングデータを利用して重要なストーリーテリングの要素をディスプレイに組み込むことを簡単に自動化したい意向を示しています。
  • ゼブラテクノロジーズは、競合他社がGPS測位を使用しているのに対し、RFIDテクノロジーを使用しています。GPSに関連する課題の1つは、屋内で使用する場合の機能性の制限です。したがって、ゼブラテクノロジーズは、徐々に屋内ゲーム用のRFID技術を提供するパイオニアになりつつあります。
  • パンデミックは、世界中で接触者トラッキングや封じ込め対策、政府規制の変更に関する懸念が高まったため、市場にプラスの影響を及ぼしました。さらに、パンデミックは、体温や心拍数のモニタリングなど、プレーヤーの健康を維持するためのトラッキング技術に対する需要の増加を引き起こしました。

主な市場動向

ウェアラブルデバイスがもたらす潜在的成長性

  • プレーヤーのデータを監視・トラッキングする需要の高まりにより、スポーツ市場におけるウェアラブルデバイスの数は増加傾向にあります。その結果、プレーヤーやチームに関連する大量のデータが生成され、主にプレーヤーのパフォーマンスや心拍、速度、加速度などのフィットネス変数に関する洞察を得るために使用されています。これらのウェアラブル技術を取り入れることで、試合、イベント、練習、トレーニングセッションにおけるプレーヤーのパフォーマンスを向上させ、チームの戦略やパフォーマンスの統計情報を収集することができるようになります。
  • そのため、シューズやリストバンドなどのウェアラブルデバイスを通じて収集されたデータは、コーチがトレーニングの計画や観察を行う際に役立ち、それによって潜在的な発展領域を探し出すことができます。例えば、2019年9月、OrsaSportはXampionと提携し、OrsaSportのコーチがサッカーでプレーヤーのキック技術を向上させるのに役立つと思われるようになりました。
  • さらに、ウェアラブルは怪我の予防にも役立つ。例えば、2019年1月、Impression Healthcare LtdはForce Impact Technologies Inc.と提携し、スポーツにおけるアスリートの頭部衝撃の検知に役立つForceの臨床検証済みスマートマウスガード「FiTGuard」を販売することになりました。
  • さらに、インド・プレミアリーグやホッケーリーグなどのスポーツリーグが増加し、世界のプレーヤーやファンがこの地域に集まってきています。さらに、日本は2020年にオリンピックを開催することが決定しています。したがって、競争上の優位性を得るために、チーム間のウェアラブルプレーヤートラッキング技術は、予測期間中に市場に大きな機会を提供する可能性があります。
  • したがって、上記の要因は、市場にプラスの影響を与え、世界の市場成長に貢献します。

北米は重要な市場シェアを占めると予想される

  • 北米は、サッカー、ラグビー、ホッケー、バスケットボール、野球、各種スポーツリーグなど、数多くのスポーツが盛んな地域です。アメリカンフットボールは米国で最も人気のあるスポーツの一つです。このスポーツは、高校生のフットボール、大学スポーツ、プロのフットボールなど、アメリカ社会全体から何百万人もの人々を惹きつけています。さらに、バスケットボールは、アメフトと野球に次いで米国で最も人気のあるスポーツの1つです。
  • 米国は、同国のスポーツ業界においてプレーヤートラッキングソリューションやサービスの採用が進んでいることから、同地域の市場成長をリードすると予想されます。
  • 米国にはZebra Technologies Corporation、ChyronHego Corporation、STATS Performなどの有力ベンダーが本社を構えており、市場の成長に寄与しています。全米フットボールリーグ(NFL)、全米バスケットボールリーグ(NBL)、全米ホッケーリーグ(NHL)などの協会は、プレーヤーのパフォーマンスや健康状態を分析・トラッキングするための堅牢なプレーヤートラッキングシステムに多額の資金を投入しています。これらの協会は、プレーヤーモニタリングソリューションやサービスのために調査された市場のベンダーと提携し、それによって市場の成長を推進しています。さらに、協会やチームマネジメントが試合中の不正な活動をトラッキングするのに役立ちます。
  • AutoSTATSは、特許取得済みのAIとコンピュータビジョン技術によって、ビデオから直接、包括的なプレーヤートラッキングデータを提供します。この新技術により、マジックは、会場内トラッキングシステムの使用が限られているため、現在この規模では利用できない大学トラッキングデータへの独占的アクセスを得ることができます。オーランド・マジックは、AutoSTATSとAIを利用したプレーヤートラッキング技術を拡張可能なアプリケーションに活用する最初のNBAチームの1つです。

競合情勢

世界のプレーヤートラッキング市場は競争が激しく、多くのスポーツ組織がプレーヤートラッキング市場の重要性を認識しているため、プレーヤー間の競争は激化しています。市場における重要なプレイヤーには、Zebra Technologies、Catapult Sports、Stats Perform、ChyronHegoなどが挙げられます。製品の発売、研究開発への高い費用、パートナーシップ、買収は、激しい競争を維持するためにこれらの企業が採用する主要な成長戦略です。

  • 2021年10月-Stats PerformはK-Sportと提携し、K-Sportとの長期的なパートナーシップを発表しました。同社の提携により、200以上のプロサッカーチームやラグビーチームにウェアラブルプレイヤーソリューションを提供。K-AIウェアラブル技術とダイナミックソフトウェアの組み合わせにより、フィットネスコーチはトレーニングセッションや試合中にプレーヤーの負荷を監視し、必要なときに介入を促進することができます。
  • 2021年5月-FifaはKinexonと協力し、ライブプレーヤートラッキングにおける初のコラボレーションを発表しました。Fifaは、Kinexonのトラッキングイノベーションの専門知識を活用し、クラブやプレーヤーが健康や育成に関する洞察を得る方法や、世界中のファンへのスポーツの見せ方を進化させました。同社(Kinexon)は、世界各地で400以上のクラブ、イベント、リーグと協力し、プレーヤーやチームのパフォーマンスを向上させ、怪我を減らすことに成功しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 マーケットインサイト

  • 市場概要
  • 産業の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • COVID-19がプレーヤートラッキング市場に与える影響

第5章 市場の力学

  • 市場促進要因
    • ウェアラブルスポーツデバイスの技術的進歩
  • 市場の課題
    • 新興諸国におけるスポーツのための限られた予算

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • ソリューション
    • サービス
  • エンドユーザー別
    • 個人スポーツ
    • チームスポーツ
  • 地域別情報
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • ロシア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Johan Sports
    • Catapult Group International Ltd
    • Xampion
    • Polar Electro
    • Stats Perform
    • Zebra Technologies
    • ChyronHego Corporation
    • KINEXON GmbH
    • PlayGineering Systems Ltd
    • Advanced Sports Analytics
    • Sports Performance Tracking

第8章 投資分析

第9章 市場の将来性

目次
Product Code: 66920

The Global Player Tracking Market is expected to register a CAGR of 24.9% during the forecast period. The primary aim of the player tracking solution is to automate the performance analysis by generating raw statistical data based on the player's behaviors caused by monitoring the player inside the playing court. Thus, this technology provides more granularity and easy management of the data through automation and more detail.

Key Highlights

  • In June 2021, Zebra Technologies entered its eighth season of partnership with the NFL. The data that ultimately makes the league's Next Gen Stats comes from the tags in the football, individual player shoulder pads, first-down markers, and the towers.
  • Further, the International Cricket Council (ICC) introduced bat-tracking technology during T20 World Cup 2021. It may enable the fans to witness tracking off the bat, which is likely to be provided by Hawk-Eye in select matches, in addition to their ball tracking and edge detection services.
  • However, new techniques for player tracking are also expected, which could affect the market dynamics. For instance, in October 2021, NHL deployed analytics-powered graphics for puck/player tracking in the live broadcast.
  • Both ESPN and Turner Sports have expressed a desire to improve the use of the maturing NHL EDGE puck- and player-tracking system that is equipped with Instant graphics showing shot speeds, shift times, and IDs of players on the ice to use tracking data to easily automate the integration of crucial storytelling elements into the display.
  • Zebra Technologies uses RFID Technology, whereas its competitors use GPS positioning. One of the challenges associated with GPS is its limited functionality when used indoors. Thus, Zebra Technologies is gradually becoming a pioneer in offering RFID technology for indoor games.
  • The pandemic has positively impacted the market due to increased concerns over contact tracing and containment measures over lockdown and changing government regulations across the globe. Moreover, the pandemic triggered the increasing demand for player tracking technologies such as body temperature and heart-rate monitoring to keep their health in check.

Key Market Trends

Wearable Devices Offers Potential Growth

  • Owing to the increasing demand for monitoring and tracking data of players, the number of wearable devices in the sports market is increasing. Consequently, a significant quantity of data related to the players and team is generated, primarily used to gain insights into player performance and fitness variables, such as heartbeats, speed, and acceleration. By incorporating these wearable technologies, player performance during matches, events, practice, and training sessions can be improved, and the team's strategies and performance statistics can be gathered.
  • Therefore, the data collected through wearables devices, such as shoes and wristbands, help coaches plan and observe training, thereby locating potential development areas. For instance, in September 2019, OrsaSport partnered with the Xampion, which was likely to help coaches at OrsaSport improve players' kick techniques in football.
  • Moreover, wearables help in injury prevention. For instance, in January 2019, Impression Healthcare Ltd partnered with Force Impact Technologies Inc. to distribute Force's clinically-validated smart mouthguard, FiTGuard, which helps detect athlete head impact in sports.
  • Additionally, the increasing number of sports leagues, such as the Indian Premier League or Hockey League, is attracting global players and fans to the region. Furthermore, Japan was hosting Olympics in 2020. Thus, to gain a competitive advantage, wearable player tracking technology among the team may provide a huge opportunity for the market during the forecast period.
  • Therefore, the factors mentioned above have a positive impact on the market, helping in market growth worldwide.

North America is Expected to Occupy Significant Market Share

  • North America is home to numerous sports, such as soccer, rugby, hockey, basketball, baseball, and various sports leagues. American football is one of the most popular sports in the United States. This sport attracts millions of people from across American society, whether it's high school football, college sports, or professional football. Additionally, basketball is one of the most popular sports in the United States, after football and baseball.
  • The United States is expected to lead market growth in the region, owing to the growing adoption of player-tracking solutions and services by the country's sports industry.
  • Prominent vendors, such as Zebra Technologies Corporation, ChyronHego Corporation, and STATS Perform, are headquartered in the country, contributing to the market's growth. The associations, such as National Football League (NFL), National Basketball League (NBL), and National Hockey League (NHL), are spending heavily on a robust player tracking systems to analyze and track player performance and health. These associations partner with vendors in the market studied for player monitoring solutions and services, thereby driving market growth. Additionally, it helps associations and team management track fraudulent activities during the game.
  • AutoSTATS provides comprehensive player-tracking data directly from video through patented AI and computer vision technology. This new technology gives Magic exclusive access to the college tracking data currently unavailable at this scale, owing to the limited use of in-venue tracking systems. Orlando Magic is one of the first NBA teams to leverage AutoSTATS and AI-powered player-tracking technology for scalable applications.

Competitive Landscape

The Global Player Tracking Market is competitive, and competition among the players is increasing as many sports organizations realize the importance of the player tracking market. Some of the significant players in the market are Zebra Technologies, Catapult Sports, Stats Perform, and ChyronHego. Product launches, high expenses on R&D, partnerships, and acquisitions are the prime growth strategies adopted by these companies to sustain the intense competition.

  • October 2021 - Stats Perform partnered with K-Sport and announced a long-term partnership with K-Sport. The company's partnership provides wearable player solutions to more than 200 professional football and rugby teams. The K-AI wearable tech and dynamic software combination allow fitness coaches to monitor player load during training sessions and matches, facilitating interventions when required.
  • May 2021 - Fifa collaborated with Kinexon and announced the first-of-the-kind collaboration in Live Player Tracking. Fifa utilized Kinexon's tracking innovation expertise to advance how clubs and players can receive insights on health and development and how the sport is presented to fans worldwide. The company(Kinexon) has worked with more than 400 clubs, events, and leagues globally to improve player and team performance and reduce injuries.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Impact of COVID-19 on the Player Tracking Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Technological Advancements in Wearable Sports Devices
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Limited Budget for Sports in Developing Countries

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type
    • 6.1.1 Solution
    • 6.1.2 Services
  • 6.2 By End-User
    • 6.2.1 Individual Sports
    • 6.2.2 Team Sports
  • 6.3 By Geography
    • 6.3.1 North America
      • 6.3.1.1 United States
      • 6.3.1.2 Canada
    • 6.3.2 Europe
      • 6.3.2.1 United Kingdom
      • 6.3.2.2 Germany
      • 6.3.2.3 France
      • 6.3.2.4 Russia
      • 6.3.2.5 Rest of Europe
    • 6.3.3 Asia Pacific
      • 6.3.3.1 China
      • 6.3.3.2 India
      • 6.3.3.3 Japan
      • 6.3.3.4 Rest of Asia Pacific
    • 6.3.4 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Johan Sports
    • 7.1.2 Catapult Group International Ltd
    • 7.1.3 Xampion
    • 7.1.4 Polar Electro
    • 7.1.5 Stats Perform
    • 7.1.6 Zebra Technologies
    • 7.1.7 ChyronHego Corporation
    • 7.1.8 KINEXON GmbH
    • 7.1.9 PlayGineering Systems Ltd
    • 7.1.10 Advanced Sports Analytics
    • 7.1.11 Sports Performance Tracking

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET