市場調査レポート
商品コード
1197300

インスタントコーヒー市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Instant Coffee Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 165 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=152.41円
インスタントコーヒー市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 165 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

インスタントコーヒー市場は、今後5年間で5.28%のCAGRで推移すると予測されています。

新興諸国の中間層は、家庭内でのコーヒー消費に大きな需要を抱えています。特に、食生活やコーヒー消費における利便性が、消費者をインスタントコーヒーに引き付けています。消費者のさまざまな嗜好に対応できる汎用性と、家庭内での消費を助けるために幅広い流通経路で流通させられる適応性が、この市場の成長を支えています。ネスレ、スターバックス、ユニリーバなどの大手企業は、より良い家庭内コーヒー体験のためにコーヒーマシンを発売しています。例えば、2022年11月、ネスカフェドルチェグストは、同ブランドの次世代コーヒーマシンとポッド「Neo」を発売しました。このコーヒーポッドは紙製で、生分解性があるのが特徴です。

コーヒーは、エネルギーレベルの向上、必須栄養素の供給、マイクロバイオームの多様性の増加、脂肪の減少に役立つなど、日常的に多くの目的で使用されています。コーヒー中毒の人もいますし、仕事中に眠気覚ましにコーヒーを必要とする人もいます。多忙な労働文化のため、インスタントコーヒーメーカーのオフィス、病院、大学でもご利用いただけます。外出先での食品の動向のため、消費者は、コーヒーを運ぶに簡単にすることを好みます。そのため、大手企業は、持続可能で良質なコーヒー容器を開発しています。

各社は、持続可能な包装材を使って環境保護に取り組んでいます。例えば、2021年9月、ネスレブランドのブルーボトルコーヒーは、2024年までにカーボンニュートラルを達成するというコミットメントを発表しました。これには、製品や包装に起因する温室効果ガスの排出を削減することが含まれています。このように、食のオン・ザ・ゴー傾向、eコマースの売上高、人々の利便性への要求から、市場は長期的に成長すると予想されます。

インスタントコーヒーの市場動向

フレーバーコーヒーの需要拡大

ユニークで本格的なフレーバーと、コーヒーのさまざまな機能特性が注目されるようになり、インスタントコーヒー市場のプレミアム化が進んでいます。多国籍企業や地元の工芸品ブランドは、インスタントコーヒーの本格的なフレーバーデザインに重点を置いています。地域ごとの味の好みに合わせたフレーバーが、企業によって採用されるようになってきています。米国では、フレーバーコーヒーに対する安定した需要があります。供給面では、消費者が自分好みの味に仕上げられるよう、コーヒー原料の調達に力を入れる企業が増えています。

このように、フレーバーコーヒーは予測期間中に市場において顕著になると予想されます。企業は、他の世界ブランドとM&Aを行うことでポートフォリオを拡大し、新たな製品カテゴリーの革新と開拓を進めています。主要プレイヤーは、新しい地域や都市で製品を発売しています。例えば、2021年7月、ネスレとスターバックスは、東南アジア、オセアニア、ラテンアメリカでRTDコーヒー飲料を発売することを発表しました。

アジア太平洋地域が市場の成長を牽引する

アジア太平洋地域は、予測期間中、堅調な市場成長を遂げると考えられています。アジア太平洋地域の多くの国々は、伝統的にお茶を消費してきました。しかし、インドなどの市場ではインスタントコーヒーの普及が進み、コーヒーカテゴリー全体の売上を押し上げています。また、中国本土では、コーヒーが文化の一部となっています。中国は、ミレニアル世代の消費パターンを引き合いに出して嗜好の変化を示しているため、大手インスタントコーヒー小売業者にとって大きなビジネスチャンスとなります。日本は、コーヒーおよびコーヒー製品の第5位の輸入国です。

国際コーヒー機関の発表によると、2020-21年に日本はコーヒー生豆を6,751袋(単位:60kg袋千個)輸入しています。輸入量と同様に、2021年の日本の消費量は7,479袋(単位:60kg袋千枚)です。オーストラリアでもコーヒーは人気があります。同国の消費者は、摂取するコーヒーの好みが多様です。各社は、地域のプレゼンスを強化するために、新しく革新的な製品の発売により、市場での足跡を拡大しています。

インスタントコーヒー市場の競合他社分析

インスタントコーヒー市場は統合されており、国際的なトップ企業が世界市場で大きなシェアを占めています。Nestle SAはNescafeというブランドでインスタントコーヒー市場のリーダーの一人です。世界の多くの地域では、他のすべてのブランドを合わせて、ネスカフェと同じかわずかに少ない、重要な市場シェアを占めています。インスタントコーヒー市場を運営する主要なプレーヤーには、Nestle SA、Starbucks Corporation、Kraft Foods Inc.、Tata Consumer Products Ltd、およびUnilever PLCが含まれます。これらの企業は、利便性を求める消費者をターゲットに、オンライン流通チャネルに積極的に投資しています。このように、主要企業はオンラインポータルとの戦略的パートナーシップの形成に乗り出しています。彼らの重要な戦略の1つは、統合を達成し、さまざまな人口統計にわたる消費者の需要に応えることだからです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場のセグメンテーション

  • フレーバー
    • フレーバーインスタントコーヒー
    • 無フレーバーインスタントコーヒー
  • パッケージ
    • 小袋
    • パウチ
    • ジャー
  • 生産技術
    • フリーズドライインスタントコーヒー
    • 噴霧乾燥インスタントコーヒー
  • 流通経路
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • 専門小売店
    • オンラインチャネル
    • その他の流通チャネル
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • スペイン
      • ロシア
      • イタリア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東地域
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ共和国
      • その他の中東地域

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Nestle SA
    • Unilever PLC
    • Starbucks Corporation
    • Kraft Heinz Company
    • Tata Consumer Products Limited
    • Luigi Lavazza SpA
    • The Coca-Cola Company
    • Tchibo GmbH
    • Strauss Group Limited
    • Massimo Zanetti Beverage Group
    • JAB Holding Company

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 67506

The Instant Coffee Market is projected to record a CAGR of 5.28% over the next five years.

The middle-class population in developing countries has a huge demand for in-home coffee consumption. Convenience in food habits and coffee consumption, in particular, gravitates consumers toward instant coffee. The versatility of the product to different consumer tastes and preferences, as well as its adaptability to be distributed through a wide range of distribution channels to aid in-home consumption, has been supporting this market growth. Major players like Nestle, Starbucks, and Unilever are launching coffee machines for a better in-home coffee experience. For instance, in November 2022, Nescafe Dolce Gusto launched Neo, the brand's next-generation coffee machines and pods. The coffee pods are paper-based and biodegradable.

Coffee is used for many daily purposes like improving energy levels, providing essential nutrients, increasing microbiome diversity, helping in reducing fat, and many more. Some people are addicted to coffee and require coffee to stay awake at work. Because of the hectic work culture, instant coffee-making machines are also available in offices, hospitals, and colleges. Because of the trend of on-the-go food, consumers prefer their coffee to be easy to carry. This is why major players are innovating sustainable and good-quality containers for coffee.

The companies are taking initiatives to protect the environment using sustainable packaging materials. For instance, in September 2021, Blue Bottle coffee, a Nestle brand, announced its commitment to achieving carbon neutrality by 2024. This includes the reduction of the emission of greenhouse gases due to products and packaging. Thus, the market is expected to grow over the long term owing to the on-the-go trend of food, high e-commerce sales, and the requirement for convenience of people.

Instant Coffee Market Trends

Increasing Demand for Flavored Coffee

The increased focus on unique, authentic flavors and various functional properties of coffee has aided in the premiumization of the instant coffee market. Multinational players and local craft brands are putting more emphasis on designing authentic flavors for instant coffee. Flavors that meet localized taste preferences are increasingly being adopted by companies. There is a steady demand for flavored coffees in the United States. From the supply point of view, companies are increasingly focusing on procuring coffee ingredients to help consumers simmer up the brew that is just right for them.

Thus, flavored coffee is expected to gain prominence in the market during the forecast period. The companies are expanding their portfolios by forming mergers and acquisitions with other global brands to innovate and explore new product categories. The major players are launching the products in new regions and cities. For instance, in July 2021, Nestle and Starbucks announced to launch of RTD coffee beverages in Southeast Asia, Oceania, and Latin America.

Asia-Pacific to Drive Market Growth

Asia-Pacific is set for robust market growth over the forecast period. Many countries in the Asia-Pacific region have been traditional consumers of tea. However, the increased penetration of instant coffee in markets such as India has boosted the overall sales of the coffee category. Also, coffee has become a part of the culture in Mainland China. China provides a strong opportunity for the major instant coffee retailers, as the country has witnessed a shift in preferences, citing millennial consumption patterns. Japan is the fifth-largest importer of coffee and coffee products.

As per the International Coffee Organization, in 2020-21, Japan imported 6,751 bags ( in thousand 60 kg bags) of green coffee beans. Similar to imports, Japan consumed 7,479 bags (in thousand 60 kg bags) in 2021. Coffee is popular among Australians as well. Consumers in the country have a wide variety of preferences for the coffee they consume. The companies are expanding their footprints in the market with new and innovative product launches to strengthen their regional presence.

Instant Coffee Market Competitor Analysis

The instant coffee market is consolidated, with the top international players holding a significant share of the global market. Nestle SA is one of the leaders in the instant coffee market with its brand, Nescafe. In many regions across the world, all other brands together occupy a significant market share, which is equal to or slightly less than Nescafe. Key players operating the instant coffee market include Nestle SA, Starbucks Corporation, Kraft Foods Inc., Tata Consumer Products Ltd, and Unilever PLC. These companies are actively investing in online distribution channels, targeting consumers who seek convenience. Thus, the key players are embarking on forming strategic partnerships with online portals, as one of their key strategies is to achieve consolidation and cater to the demands of consumers across various demographics.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Flavoring
    • 5.1.1 Flavored Instant Coffee
    • 5.1.2 Unflavored Instant Coffee
  • 5.2 Packaging
    • 5.2.1 Sachets
    • 5.2.2 Pouches
    • 5.2.3 Jars
  • 5.3 Production Technology
    • 5.3.1 Freeze-dried Instant Coffee
    • 5.3.2 Spray-dried Instant Coffee
  • 5.4 Distribution Channel
    • 5.4.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.4.2 Convenience Stores
    • 5.4.3 Specialist Retailers
    • 5.4.4 Online Channels
    • 5.4.5 Other Distribution Channels
  • 5.5 Geography
    • 5.5.1 North America
      • 5.5.1.1 United States
      • 5.5.1.2 Canada
      • 5.5.1.3 Mexico
      • 5.5.1.4 Rest of North America
    • 5.5.2 Europe
      • 5.5.2.1 Germany
      • 5.5.2.2 United Kingdom
      • 5.5.2.3 France
      • 5.5.2.4 Spain
      • 5.5.2.5 Russia
      • 5.5.2.6 Italy
      • 5.5.2.7 Rest of Europe
    • 5.5.3 Asia-Pacific
      • 5.5.3.1 China
      • 5.5.3.2 India
      • 5.5.3.3 Japan
      • 5.5.3.4 Australia
      • 5.5.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.5.4 South America
      • 5.5.4.1 Brazil
      • 5.5.4.2 Argentina
      • 5.5.4.3 Rest of South America
    • 5.5.5 Middle East
      • 5.5.5.1 Saudi Arabia
      • 5.5.5.2 South Africa
      • 5.5.5.3 Rest of Middle East

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Nestle SA
    • 6.3.2 Unilever PLC
    • 6.3.3 Starbucks Corporation
    • 6.3.4 Kraft Heinz Company
    • 6.3.5 Tata Consumer Products Limited
    • 6.3.6 Luigi Lavazza SpA
    • 6.3.7 The Coca-Cola Company
    • 6.3.8 Tchibo GmbH
    • 6.3.9 Strauss Group Limited
    • 6.3.10 Massimo Zanetti Beverage Group
    • 6.3.11 JAB Holding Company

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS