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市場調査レポート
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1445469

ハンドケア:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024:2029)

Hand Care - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 110 Pages | 納期: 2~3営業日

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ハンドケア:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024:2029)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ハンドケア市場規模は2024年に83億3,000万米ドルと推定され、2029年までに102億8,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に4.31%のCAGRで成長します。

ハンドケア-マーケット

主なハイライト

  • この市場は主に、手指衛生を維持する必要性の高まりと、健康に対する消費者の支出力の増大によって動かされています。また、政府機関のクリーンで健康的なライフスタイルに対する意識は、ソーシャルメディアやオンラインチャネルを通じて高まっています。米国疾病管理予防センター(CDC)でさえ、ヘルスケア提供者の遵守を向上させるために「クリーンハンドカウント」キャンペーンを組織し、手指衛生に関する通説や誤解に対処しました。
  • 2018年、世界保健機関(WHO)もまた、医療における敗血症の負担に大きな影響を与えるために実施された「Make a Difference-Prevent Sepsis in Health Care」という手指衛生キャンペーンを組織しました。したがって、世界手指衛生デーは毎年 5月5日に世界中で祝われます。キャンペーンの一環として、手指衛生に関連するアイデア、行動、製品を宣伝しています。
  • 地域別は、米国国民の衛生基準が高いため、北米が世界のハンドケア市場を独占しています。さらに、アジア太平洋では、可処分所得の増加に伴う健康への関心の高まりにより、過去10年間で最高の成長率が見込まれています。
  • しかし、ハンドケア市場の成長における主な課題は、一部の企業が製品に使用している化学成分によって生じるアレルギーです。メーカーは、アルコールベースの手指消毒剤によって引き起こされる皮膚の荒れを防ぐために、アロエベラなどの天然成分を製品に加えています。主要な市場関係者は、メディア報道、広告、プロモーション活動を通じて手指消毒剤/ハンドケア製品の使用を推進しています。これは、世界市場での市場シェアを拡大し、より多くの顧客を引き付けるのに役立ちます。

ハンドケア市場動向

消毒剤や消毒剤の需要の増加

  • 消毒剤の必要性と、通常の石鹸と比較してその優れた効果に対する消費者の意識の高まりが、市場の売上を押し上げています。また、世界保健機関(WHO)と食品医薬品局(FDA)が手指衛生とそれに関連する有害な病気について人々に認識させるためにとった取り組みと、主要企業によるオーガニック成分の添加や、心地よい香りが市場の成長を後押ししています。
  • たとえば、GOJO Industries, IncのブランドであるPurellは、植物由来のエタノールで作られ、リサイクル可能なPETプラスチック容器に入った緑色の手指消毒剤を発売しました。アムウェイ・インドは、硫酸塩、パラベン、トリクロサンなどの広く使用されている防腐剤を含まない液体ハンドウォッシュ「ペルソナジャームプロテクションアンドモイスチャライジング」を発売しました。
  • さらに、COVID-19感染症のパンデミックは、世界中の手指消毒剤の売上にプラスの影響を与えました。人々の最大の関心事が健康と衛生に移るにつれて、感染症対策スキンケア製品の需要が増加しています。感染拡大を防ぐために、WHOは日常的な手洗いに加えて手指消毒剤の使用を推奨しました。したがって、これらの取り組みにより市場の需要が増加しました。
  • 消費者は、手指衛生の必要性と、それが全体的な衛生と健康にどのように関係するかについて、ますます意識するようになってきています。感染症の蔓延を防ぐには手指消毒剤の使用が必要であり、これにより市場の拡大が期待されます。さらに、ハンドサニタイザーの携帯性と手洗いよりも便利であること、およびさまざまな病気の予防に成功していることにより、かなりの消費者ベースが引き付けられ、ハンドサニタイザーの売上が増加しています。

アジア太平洋が市場で最も急速な成長を遂げる

  • アジア太平洋では、政府機関による学校や病院での意識向上トレーニングやキャンペーンの普及により、市場が大幅に成長しています。例えば、マチルダ国際病院(MIH)、シラーズ・ネマジー病院、東京医科大学病院、ナコンピン病院などの病院は、医療機関側のコンプライアンスを確保するための教育プログラムを通じて手指衛生の推進に参加しています。ヘルスケア提供者。
  • また、インドでは、Hindustan Unilever Limited (HUL)が、Swachh Bharat Abhiyan Campaignと協力し、食事、調理前、トイレの使用後に定期的に手を洗うことをすべての国民に奨励しました。したがって、企業は革新的な天然製品を発売しています。たとえば、2021年3月、AVAグループの主力ブランドであるメディミックスは、100%天然で抗菌特性に加え、アロエベラやトゥルシーなどの天然成分を含む手指消毒用ジェルの新ラインのリリースを発表しました。
  • アジア太平洋地域は、ニパウイルス、新型コレラ、デング熱などの新興感染症のホットスポットとして特定されています。生物多様性の損失は、これらの病気の出現と蔓延に寄与する重要な要因であると考えられています。
  • 生物多様性の損失は、自然の生息地の断片化と劣化につながる可能性があり、その結果、野生動物は人間やその家畜とより密接な接触を余儀なくされます。この近接性の増加により、動物から人間への人獣共通感染症の伝播が促進される可能性があります。さらに、生物多様性の損失は生態系を変化させ、蚊などの病気媒介動物の増殖に有利な条件を作り出し、デング熱などの病気を蔓延させる可能性があります。
  • したがって、生物多様性の損失に対処し、自然生態系を保護することは、新興感染症のリスクを軽減するために重要です。保全への取り組みは、健全な生態系を維持し、人獣共通感染症の発生頻度と重症度を軽減するのに役立ちます。病気の監視や制御などの公衆衛生対策の改善は、新興感染症の影響を予防し、軽減するのにも役立ちます。
  • このように、さまざまな病気の発生の増加と蔓延に対する懸念により、人々の意識が高まっています。このため、手の消毒、手洗い、さまざまなハンドケア製品の使用などの予防策が講じられています。さらに、人々の健康意識の高まりと多くの病気の発生により、中国はアジア最大の手指消毒剤市場の一つとなっています。アメリカ疾病予防管理センター(CDC)は、病気を防ぐために手指消毒剤を使用することを推奨しています。上記のすべての要因がこの地域のハンドケア市場を推進しています。

ハンドケア業界の概要

世界のハンドケア市場は、さまざまな国に地域および国内の大手企業が存在するため、細分化されています。消費者の間でのブランドの存在感を高めるための企業の合併、拡大、買収、パートナーシップに重点が置かれています。主要企業は、天然成分で製造されたハンドケア製品への顧客の移行に対応して製品ラインを拡大しています。メーカーは、アロエベラやトゥルシーなどの消毒液に新しい有益な物質を導入し、保護衛生ソリューションを提供することに集中しています。企業はまた、フォーム、ジェル、液体、スプレーなど、数種類の皮膚洗浄剤への投資に集中しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果
  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 市場概要

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • ハンドクリーム/保湿剤
    • 手洗い
    • 手指消毒剤/消毒剤
  • 流通チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア/食料品店
    • オンライン小売店
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東およびアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Unilever
    • Procter &Gamble
    • Johnson &Johnson
    • Reckitt Benckiser Group plc
    • Oriflame Cosmetics SA
    • L'Occitane, Inc.
    • Shanghai Jahwa United Co.
    • Whealthfields Lohmann
    • Himalaya Global Holdings Ltd.
    • Amway India Enterprises(P)Ltd

第7章 市場機会と将来の動向

第8章 出版社について

目次
Product Code: 67312

The Hand Care Market size is estimated at USD 8.33 billion in 2024, and is expected to reach USD 10.28 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.31% during the forecast period (2024-2029).

Hand Care - Market

Key Highlights

  • The market is mainly driven by the increasing need to maintain hand hygiene and the rising consumer expenditure power on health. Also, government organizations' awareness of clean and healthy lifestyles is increasing through social media and online channels. Even the United States Centers for Disease Control and Prevention (CDC) organized a 'Clean Hands Count' campaign to improve healthcare provider adherence, addressing the myths and misperceptions about hand hygiene.
  • In 2018, World Health Organization (WHO) also organized a hand hygiene campaign, 'Make a Difference-Prevent Sepsis in Health Care,' which was conducted to substantially impact the burden of sepsis in health care. Therefore, every year World Hand Hygiene day is celebrated on the 5th of May globally. As a part of the campaign, they promote the idea, the actions, and the products associated with Hand Hygiene.
  • Geographically, North America dominates the global hand care market, owing to high hygiene standards among the United States population. Moreover, Asia-Pacific is expected to witness the highest growth rate from the last decade, owing to an increase in concern towards health and wellness paired with a rise in disposable income.
  • However, the main challenge in the hand care market growth is the allergies arising due to the chemical ingredients used in the products by a few of the companies. Manufacturers are adding natural components like aloe vera to their products to prevent the rough skin that alcohol-based hand sanitizers create. Key market players are pushing the usage of hand sanitizers/hand care products through media coverage, advertising, and promotional initiatives. This is assisting them in increasing their market share in the global market and attracting more customers.

Hand Care Market Trends

Growing demand for sanitizers and disinfectants

  • The growing awareness of consumers regarding the need for sanitizer and its advanced effectiveness compared to normal soaps is driving market sales. Also, initiatives taken by the World Health Organization (WHO) and Food and Drug Administration (FDA) to make people aware of hand hygiene and harmful diseases associated with it, paired with product innovations by the key players such as the addition of organic ingredients and soothing fragrances are boosting the market growth.
  • For instance, Purell, a GOJO Industries, Inc brand, launched a green hand sanitizer made with plant-based ethanol and sold in a recyclable PET plastic container. Amway India launched a liquid hand wash - Persona Germ Protection and Moisturizing, free from widely used preservatives such as sulfate, paraben, and triclosan.
  • Additionally, the COVID-19 pandemic positively affected hand sanitizer sales worldwide. Anti-infection skincare products have increased demand as people's top concerns shifted to health and hygiene. To stop the infection from spreading, the WHO advised using hand sanitizers in addition to routine hand washing. Thus, these initiatives increased market demand.
  • Consumers are becoming increasingly conscious of the necessity of hand hygiene and how it relates to their overall hygiene and health. Hand sanitizer use is necessary to stop the spread of infectious diseases, which is anticipated to promote market expansion. In addition, hand sanitizers' portability and convenience over hand washes and their success in preventing a variety of diseases attract a sizable consumer base and boost hand sanitizer sales.

Asia-Pacific to Witness Fastest Growth in the Market

  • Asia-Pacific is witnessing significant growth in the market owing to the increased awareness training and campaigns spread by government organizations in schools and hospitals. For instance, hospitals such as Matilda International Hospital (MIH), Shiraz Nemazee Hospital, Tokyo Medical University Hospital, and Nakornping hospital, to name a few, have been participating in the promotion of hand hygiene through educational programs to ensure compliance on the part of healthcare providers.
  • Also, in India, Hindustan Unilever Limited (HUL), in collaboration with Swachh Bharat Abhiyan Campaign, encouraged every citizen to wash their hands regularly before eating, cooking, and after using the toilet. Therefore, companies are launching innovative natural products. For instance, in March 2021, The AVA Group's flagship brand, Medimix, announced the release of a new line of hand sanitizer gel that is 100% natural and contains natural components like aloe vera and Tulsi, in addition to having antibacterial characteristics.
  • The Asia-Pacific region has been identified as a hotspot for emerging infectious diseases, including the Nipah virus, novel cholera, and dengue fever. Biodiversity loss is considered to be a significant factor contributing to the emergence and spread of these diseases.
  • Biodiversity loss can lead to the fragmentation and degradation of natural habitats, which forces wildlife to come into closer contact with people and their domestic animals. This increased proximity can facilitate the transmission of zoonotic diseases from animals to humans. Additionally, biodiversity loss can alter ecosystems, creating conditions that favor the proliferation of disease vectors like mosquitoes, which can spread diseases like dengue fever.
  • Therefore, addressing biodiversity loss and protecting natural ecosystems is crucial to reducing the risk of emerging infectious diseases. Conservation efforts can help to maintain healthy ecosystems and reduce the frequency and severity of zoonotic disease outbreaks. Improved public health measures, such as disease surveillance and control, can also help to prevent and mitigate the impact of emerging infectious diseases.
  • Thus, people have become more aware due to the rising occurrences and concerns about the spread of various diseases. This has resulted in implementing preventive measures like hand sanitizing, hand washing, and using various hand care products. Furthermore, due to the rising health consciousness among the people and the outbreak of numerous diseases, China is one of the largest hand sanitizer markets in Asia. The Centers for Disease Control (CDC) has advised using hand sanitizer to prevent getting sick. All the above-mentioned factors drive the hand care market in this region.

Hand Care Industry Overview

The global hand care market is fragmented due to large regional and domestic players in different countries. Emphasis is given to the companies' mergers, expansion, acquisitions, and partnerships to boost their brand presence among consumers. The key players are expanding their product lines in response to the customer shift towards hand care products produced with natural ingredients. Manufacturers are concentrating on introducing newer beneficial substances into disinfection solutions, such as aloe vera and tulsi, on providing protective hygiene solutions. Companies are also concentrating on investing in several types of skin washes, such as foam, gel, liquid, and sprays.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1 Market Overview

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Hand Cream/Moisturizer
    • 5.1.2 Hand Wash
    • 5.1.3 Hand Sanitizers/Disinfectants
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.2 Convenience/Grocery stores
    • 5.2.3 Online Retail Stores
    • 5.2.4 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Unilever
    • 6.3.2 Procter & Gamble
    • 6.3.3 Johnson & Johnson
    • 6.3.4 Reckitt Benckiser Group plc
    • 6.3.5 Oriflame Cosmetics S.A.
    • 6.3.6 L'Occitane, Inc.
    • 6.3.7 Shanghai Jahwa United Co.
    • 6.3.8 Whealthfields Lohmann
    • 6.3.9 Himalaya Global Holdings Ltd.
    • 6.3.10 Amway India Enterprises (P) Ltd

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 ABOUT US