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市場調査レポート
商品コード
1405359

オンライン衣料品レンタル:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測、2024年~2029年

Online Clothing Rental - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

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オンライン衣料品レンタル:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測、2024年~2029年
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

オンライン衣料品レンタル市場規模は2024年に17億7,000万米ドルと推定され、2029年には24億7,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは6.79%で成長すると予測されます。

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消費者の可処分所得の増加により、衣料品への支出が増加しており、これがオンライン衣料品レンタル市場の成長を促進する重要な要因となっています。また、消費者のファッションセンスの変化に伴い、高価なデザイナーズドレスの需要が高まっていることも、今後数年間のオンライン衣料品レンタル市場の成長を促進すると予想されます。さらに、ファストファッションブランドの増加もオンライン衣料品レンタル市場の開発に寄与する大きな要因となっています。さらに、多くの衣料品レンタル会社がオンライン上でサブスクリプション型サービスの利用を開始しています。これらのサービスは、より幅広い顧客層にリーチするのに役立っているため、市場が安定し、予測期間中にプラスの影響を与える可能性が高いです。

市場は、ソーシャルイベントや企業イベントへの頻繁な参加、世界デザイナーブランドへのフォローアップ、割引やプロモーションを提供するソーシャルメディアプラットフォームへの積極的な関与などの要因で、女性セグメントが顕著なシェアを占めているのが特徴です。消費者はカジュアルウエアを大量に購入する一方で、フォーマルウエアをワードローブに1~2着常備する傾向があるため、フォーマルドレスコードのレンタル市場は大きく成長する可能性が高いです。

市場の集中度は低く、プレーヤーはそれぞれの方法でユニークな製品を開発する地元のデザイナーブランドを包含する製品を提供することが期待されます。

オンライン衣料品レンタル市場の動向

サブスクリプションサービスの導入が市場を牽引

オンライン衣料品レンタルのマーケティングは、パンデミック後の大きな変化を目の当たりにしています。それは、サブスクリプション(定期購入)型サービスの採用に重点を移したことです。このサブスクリプションを通じて、顧客は月額料金と引き換えに、レンタル期間無制限で3~4着の衣類を同時に購入することができます。月額制/四半期制のサブスクリプション・サービスは、オンライン衣料品レンタル業界の成長動向であり、加入者は月額制/四半期制のレンタル衣料品をオンラインで提供します。これらのサービスは、企業が幅広い顧客層にリーチし、新規顧客の獲得や継続的な収益を得るための時間を節約するのに役立っています。

レント・ザ・ランウェイは最も人気があり、このビジネスで最も歴史のある企業の一つです。フォーマルウェアの老舗として知られています。その他、グウィニービー(Gwynnie Bee)、ニューヨーク&カンパニー・クローゼット(New York &Company Closet)、チュイルリー(Tuileries)、ノバ・オクト(Nova Octo)、ヌーリー(Nuuly)、アーモア(Armoire)、ヴィンス・アンフォールド(Vince Unfold)、ヴィヴレル(Vivrelle)などが定期購入パッケージを提供しています。こうしたサービスに対する需要の高まりを受けて、新たな企業が市場に参入しています。例えば、2022年11月、Fashion Forward Boxは米国での新しい衣料品レンタルサブスクリプションサービスの開始を記念して、期間限定で無料会員権をプレゼントしました。

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力強いペースで成長する北米

北米地域は、オンライン衣料品レンタルの成長市場として急浮上しています。この地域では、ミレニアル世代がアイテムを所有する代わりにレンタルする傾向が強まっています。米国では、衣料品のレンタルは自動車、家具、電化製品など他のカテゴリーのレンタルに遅れをとっているが、衣料品のオンラインレンタルの動向は急速に追いついています。2021年8月にSustainability誌に発表された米国での調査では、GenZの成人は服を所有するよりもレンタルする傾向が強まっていることが示されています。これは、彼らが消費習慣の一部として所有よりも使用を重視していることに起因しています。企業や小売業者も、オンライン衣料品レンタルがもたらす課題とチャンスに対応しています。例えば、CaaStle社は、自社のGwynnie Beeブランドのほか、Express社、American Eagle Outfitters Inc.、Ascena Retail Group Inc.のAnn Taylorなど、サードパーティーの小売業者向けにレンタルサービスを運営しています。加入者1人につき定額料金を徴収し、物流から洗濯まで、あらゆる面でサービスを提供しています。

オンライン衣料品レンタル業界の概要

オンライン衣料品レンタル市場は適度に断片化されており、競合情勢は既存の小売業者と新興企業の組み合わせで断片化されています。選ばれた小売企業がレンタルによる在庫管理の改善策を模索する一方、新興企業はマルチブランドの商品ミックスを提供することで事業拡大を狙っています。市場で活躍する主なプレーヤーは、Le Tote、Gwynnie Bee、Glam Corner、Rent the Runway、Nuulyなどです。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • エンドユーザー
    • 男性
    • 女性
    • 子供
  • ドレスコード
    • フォーマル
    • カジュアル
    • パーティーウェア
    • トラディショナル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • ロシア
      • スペイン
      • イタリア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Le Tote
    • Gwynnie Bee
    • Glam Corner
    • Run the Runway
    • Nuuly
    • La Reina
    • American Eagle
    • Hire Street
    • Walkin Closet
    • Swishlist Couture LLP

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 67235
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The Online Clothing Rental Market size is estimated at USD 1.77 billion in 2024, and is expected to reach USD 2.47 billion by 2029, growing at a CAGR of 6.79% during the forecast period (2024-2029).

Consumers are increasingly spending on clothing activities due to their increasing disposable incomes, which is a significant factor fueling the growth of the online clothing rental market. The growing demand for costly designer dresses, in conjunction with the changing fashion sense among consumers, is also expected to fuel the growth of the online clothing rental market in the coming years. Additionally, an increasing number of fast fashion brands is another major factor contributing to the development of the online clothing rental market. Additionally, many clothing rental companies have started using subscription-based services online. These services have helped to reach a broader range of customer base, thus stabilizing their market, and are likely to have a positive impact during the forecast period.

The global online clothing market is characterized by the women segment owning a prominent share in factors such as frequent presence across social and corporate events, follow up's with global designer labels, and active engagement on social media platforms that offer discounts and promotions. The market is likely to witness significant growth in the rental of formal dress code segment as consumers are more prone to purchase casual wear in volume while keeping a pair or two of formals in the wardrobe.

The market concentration is low, and players are expected to offer products that encompass local designer labels who develop products that are unique in each way.

Online Clothing Rental Market Trends

Adoption of Subscription Services is Driving the Market

Online clothing rental marketing is witnessing significant changes post-pandemic. It has shifted its focus towards the adoption of subscription-based services. Through this subscription, the customers can buy three to four pieces of clothing simultaneously for an unlimited period for rent in exchange for monthly fees. Monthly/quarterly subscription services are a growing trend in the online clothing rental industry, where retailers provide subscribers with rented clothing on a monthly/quarterly basis online. These services are helping companies to reach a wide range of customer bases and save time in acquiring new customers and generating recurring revenue.

Rent the Runway is the most popular and is one of the oldest companies in this business; known for formal wear for a long time. Presently, the company offers a wide range of apparel for any occasion. Other firms providing subscription packages include Gwynnie Bee, New York & Company Closet, Tuileries, Nova Octo, Nuuly, Armoire, Vince Unfold, and Vivrelle. New companies are entering the market due to rising demand for these services. For instance, in November 2022, to celebrate the launch of its new clothing rental subscription service in the United States, Fashion Forward Box gave away a free membership for a limited time.

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North America Growing at Robust Pace

The North American region is fast emerging as a growing market for online clothing rentals. In the region, millennials are increasingly renting out items against owning them. In the United States, clothing rentals fall behind rentals for other categories such as cars, furniture, and electronics, but the trend of online clothing rentals is fast catching up. In a study published in Sustainability in August 2021, a study conducted in the United States showed that GenZ adults are increasingly inclined towards renting rather than owning clothes - which can be attributed to the fact that they focus on usage rather than ownership as part of their consumption habits. Companies and retailers are also responding to the challenge and the opportunity that online clothing rentals pose. For instance, CaaStle operates rental services for its own Gwynnie Bee brand as well as for third-party retailers, including Express, American Eagle Outfitters Inc., and Ascena Retail Group Inc.'s Ann Taylor. It charges a flat fee per active subscriber to provide all aspects of the offer, from logistics to laundry.

Online Clothing Rental Industry Overview

The online clothing rental market is moderately fragmented, with the competitive landscape fragmented with a combination of established retailers and start-ups. While selected retailers are looking for a better way of managing their inventory through rentals, start-ups are looking for business expansion by offering multi-brand product mixes. Some key players active in the market are Le Tote, Gwynnie Bee, Glam Corner, Rent the Runway, and Nuuly, among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 End User
    • 5.1.1 Men
    • 5.1.2 Women
    • 5.1.3 Children
  • 5.2 Dress Code
    • 5.2.1 Formal
    • 5.2.2 Casual
    • 5.2.3 Partywear
    • 5.2.4 Traditional
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Russia
      • 5.3.2.5 Spain
      • 5.3.2.6 Italy
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 Saudi Arabia
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Le Tote
    • 6.3.2 Gwynnie Bee
    • 6.3.3 Glam Corner
    • 6.3.4 Run the Runway
    • 6.3.5 Nuuly
    • 6.3.6 La Reina
    • 6.3.7 American Eagle
    • 6.3.8 Hire Street
    • 6.3.9 Walkin Closet
    • 6.3.10 Swishlist Couture LLP

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS