市場調査レポート
商品コード
1438492
アレルギー治療:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)Allergy Treatment - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029) |
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アレルギー治療:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年) |
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 125 Pages
納期: 2~3営業日
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アレルギー治療市場規模は2024年に210億5,000万米ドルと推計され、2029年には310億7,000万米ドルに達し、市場推計・予測期間中(2024~2029年)にCAGR 8.10%で成長すると予測されます。
COVID-19パンデミックの間、多くの人口がアレルギー性鼻炎や副鼻腔炎を含む呼吸器アレルギーなどの慢性呼吸器疾患に悩まされていました。2021年2月にJournal of Allergy and Clinical Immunology誌に掲載された論文では、パンデミックはアレルギー・免疫学(A&I)サービスに大きな影響を与え、サービス提供における複数の予定外の実際的な修正につながったと報告されています。中長期的に公平で安全かつ標準化された医療を実現するためには、前向きな監査と戦略的な計画が急務です。このように、パンデミックは前段階の市場成長に大きな影響を与えました。しかし、分析によると、パンデミック後の段階では、アレルギー性疾患の負担が増大したため、同治療市場は大きく成長しました。例えば、2022年にJournal of Family Medicine and Primary Careが発表した研究によると、24人の患者が顔面浮腫、鼻痂皮、眼窩腫脹を訴えて入院しました。全例が侵襲性真菌性副鼻腔炎と診断されました。具体的には、臨床所見、X線所見、水酸化カリウム(KOH)マウンティングによって支持されたムコルミア症でした。さらに、アレルギーの最新の治療戦略や新しい治療アプローチに関する研究が、今後数年間の市場を牽引すると予想されます。
様々な種類のアレルギーによる負担の増加、メーカーによる新規アレルギー治療法の開発への投資の増加、セルフメディケーションの重要性の高まりが、市場の成長を後押しする主な要因です。アレルギー疾患は、米国の小児に影響を及ぼす最も一般的な健康問題の1つです。例えば、2021年に米国喘息・アレルギー財団(AAFA)は、米国では毎年、食物に対するアナフィラキシー(重篤なアレルギー反応)により9万件の救急外来を受診しており、米国では毎年5,000万人以上が様々な種類のアレルギーを経験していると報告しています。また、米国喘息・アレルギー財団(AAFA)の2021年のデータによると、米国では約2,400万人が季節性アレルギー性鼻炎(花粉症)と診断されています。これは成人の約8%(1,920万人)、子供の約7%(520万人)に相当し、約3,200万人が食物アレルギーを持っています。このように、アレルギーの有病率の増加は、その治療に対する需要を増加させ、市場の成長を後押しすると予想されます。
アレルギー反応の増加に伴い、新規治療法の開発のための投資が世界中で増加しています。例えば、2022年7月、Nestle Health Science社は、Enterome社の前臨床IL-10誘導剤を共同開発し、他の食物アレルギー候補の発見に協力するために4,000万ユーロ(4,100万米ドル)を投資しました。同様に、2020年2月には、Aimmune Therapeutics社も1,000万米ドルを投じてXencor社から実験的な抗アレルギー生物学的製剤をインライセンスしました。Xencor社はAimmune Therapeutics社に対し、ヒト化モノクローナル抗体AIMab7195(当初はXmAb7195)を開発・商業化するための世界の独占ライセンスを供与しました。同薬は当初、アレルギー性喘息の治療薬として開発されました。血中血清IgEを減少させ、IgE産生細胞を抑制する3つの異なる作用機序を用います。このようなすべての要因が、予測期間中の市場の推進力になると予想されます。
しかし、低コストのバイオシミラーへの嗜好の高まりや、アレルギー免疫療法に関する認知度の低さが、市場の成長を妨げる可能性があります。
皮下免疫療法(SCIT)は、最も効果的で広く使用されているアレルギー免疫療法です。これまでのところ、SCITは免疫系を変化させ、全身的な緩和をもたらす唯一の治療法です。SCITは、新たなアレルギーや喘息のさらなる発症を予防するのに役立ちます。
2021年12月にJournal of Allergy and Clinical Immunology誌に発表された研究では、すべてのハウスダスト・ダニ免疫療法の臨床的有効性が実証され、アレルギー性鼻炎の症状をコントロールする上で、SCITがSLIT点眼薬や錠剤よりも有効である可能性が示唆されました。このように、アレルギー治療におけるSCITの有効性の向上は、予測期間中の市場の成長を後押しすると予想されます。
さらに、2021年2月にInternational Archives of Allergy and Immunologyに掲載された研究によると、皮下アレルゲン特異的免疫療法(SCIT)は、小児患者のアレルギー性鼻炎の治療における主要な礎石の1つです。SCITは症状の緩和とQOLの改善を示したが、副作用(ADR)がないわけではないです。そのため、小児患者における安全性が確立されている皮下免疫療法は、予測期間中に同分野を押し上げると期待されています。
免疫療法製品の革新的な上市と承認の高まりは、セグメントを押し上げる主な要因です。2021年12月、オマリズマブ・アドオンは有効性の利点とアレルゲン免疫療法の忍容性の改善を提供しました。さらに2021年7月、米国FDAは、インターロイキン-5(IL-5)を標的とするモノクローナル抗体であるGSKのNucala(メポリズマブ)を、鼻ポリープを伴う慢性鼻副鼻腔炎患者の治療薬として承認しました。
このように、SCITの安全性や有効性、製品の上市など、上記のすべての要因が予測期間中の同分野の成長を後押しすると予想されます。
北米の市場シェアは大きく、米国が最も高い割合を占めると予想されます。予測期間中もこの動向は維持されると予測されます。
米国アレルギー喘息免疫学会(American College of Allergy, Asthma &Immunology)が発表したところによると、アレルギーは米国における慢性疾患の第6の原因であり、その年間コストは180億米ドルを超え、毎年5,000万人以上の米国人がアレルギーに苦しんでいます。北米地域では、子供と成人の食物アレルギーが増加しています。したがって、米国におけるこのアレルギー疾患の急増は、同国におけるアレルギー治療の需要を増加させると予想されます。National Library of Medicineの2021年12月号に掲載された研究によると、鼻副鼻腔炎は米国で年間推定3,500万人が罹患しています。また、年間1,600万人近くが診察を受けています。従って、副鼻腔炎の有病率の上昇は、アレルギー治療市場の成長のプラス指標と考えられています。
米国とは別に、カナダ政府もカナダ人が健康的で安全な食品を選択するために必要な情報を提供することに注力しています。CFIA(カナダ食品検査庁)とカナダ保健省は、州、市町村、準州のパートナーや産業界と協力してこの目標に取り組んでいます。
さらに米国では、主に各種アレルギーの治療薬として、数多くの医薬品が開発中です。市場開拓者は新製品の開発と上市に注力しています。偶発的なピーナッツ暴露の結果として発生するアナフィラキシーから。例えば、2021年4月、FDAはショートブタクサ花粉誘発アレルギー性鼻炎の5歳から65歳の患者を治療するためのショートブタクサ花粉アレルゲン抽出物を承認しました。
このように、アレルギー疾患の負担増加や政府の取り組みといった要因が、予測期間中の持続的成長につながる可能性があります。
アレルギー診断薬市場は細分化され、競合が激しく、複数の市場企業で構成されています。ほとんどのアレルギー治療製品は、世界の主要企業によって製造されています。より多くの研究資金とより良い流通システムにより、市場リーダーは市場での地位を確立しています。
The Allergy Treatment Market size is estimated at USD 21.05 billion in 2024, and is expected to reach USD 31.07 billion by 2029, growing at a CAGR of 8.10% during the forecast period (2024-2029).
During the COVID-19 pandemic, a large population was struggling with chronic respiratory issues, such as respiratory allergies, including allergic rhinitis and sinusitis. An article published in February 2021 in the Journal of Allergy and Clinical Immunology reported the pandemic had a significant impact on allergy & immunology (A&I) services, leading to multiple unplanned pragmatic amendments in service delivery. There is an urgent need for prospective audits and strategic planning to achieve equitable, safe, and standardized health care in the medium and long term. Thus, the pandemic substantially impacted market growth in its preliminary phase. However, per the analysis, the treatment market for the same grew significantly with the growing burden of allergic diseases in the post-pandemic phase. For instance, per the study published by the Journal of Family Medicine and Primary Care in 2022, 24 patients were admitted with complaints of facial edema, nasal crusting, and orbital swelling. All cases were diagnosed as invasive fungal sinusitis. Specifically, mucormycosis, supported by clinical and radiological findings and potassium hydroxide (KOH) mounting. Moreover, the latest treatment strategies for allergies and research on new treatment approaches are expected to drive the market in the coming years.
The increasing burden of various types of allergies, the growing investment by manufacturers in developing novel allergic treatments, and the rising importance of self-medication are the major factors propelling the market's growth. Allergic conditions are one of the most common health issues affecting children in the United States. For instance, in 2021, the Asthma and Allergy Foundation of America (AAFA) reported that each year in the United States, anaphylaxis (a severe allergic reaction) to food results in 90,000 emergency room visits, and more than 50 million people in the United States experience various types of allergies each year. Asthma and Allergy Foundation of America (AAFA) 2021 data also reported that approximately 24 million people in the United States were diagnosed with seasonal allergic rhinitis (hay fever). This equals around 8% (19.2 million) of adults and 7% (5.2 million) of children, and about 32 million people have food allergies. Thus, the growing prevalence of allergies is expected to increase demand for their treatment, thereby boosting the market's growth.
With the increase in allergic reactions, there are rising investments seen across the world for the development of novel treatments. For instance, in July 2022, Nestle Health Science invested EUR 40 million (USD 41 million) to co-develop Enterome's preclinical IL-10 inducer and collaborate on discovering other food allergy candidates. Likewise, in February 2020, Aimmune Therapeutics also spent USD 10 million to in-license an experimental anti-allergenic biological drug from Xencor. Xencor granted Aimmune Therapeutics an exclusive worldwide license to develop and commercialize the investigational humanized monoclonal antibody AIMab7195 (originally XmAb7195). The drug was initially developed for the treatment of allergic asthma. It uses three distinct mechanisms of action to reduce blood serum IgE and suppress IgE-producing cells. All such factors are expected to propel the market during the forecast period.
However, the growing preference for low-cost biosimilars and lack of awareness regarding allergy immunotherapy can hamper the market's growth.
Subcutaneous immunotherapy (SCIT) is the most effective and widely used allergy immunotherapy. So far, SCIT is the only treatment that alters the immune system and brings systemic relief. SCIT helps prevent the further development of new allergies and asthma.
A study published in the Journal of Allergy and Clinical Immunology in December 2021 demonstrated the clinical efficacy of all house dust mite immunotherapy modalities and suggests that SCIT may be more effective than SLIT drops or tablets in controlling symptoms of allergic rhinitis. Thus, the increased efficacy of SCIT for treating allergies is expected to boost the market's growth over the forecast period.
Additionally, per the study published in the International Archives of Allergy and Immunology in February 2021, subcutaneous allergen-specific immunotherapy (SCIT) is one of the main cornerstones in treating allergic rhinitis in pediatric patients. It demonstrated symptomatic relief and quality-of-life improvements but is not exempt from adverse reactions (ADRs). Thus, due to its safety established in pediatric patients, subcutaneous immunotherapy is expected to boost the segment over the forecast period.
The innovative launch of immunotherapy products and rising approval are major factors boosting the segments. In December 2021, the Omalizumab add-on offered efficacy benefits and improved allergen immunotherapy tolerability. Additionally, in July 2021, the United States FDA approved GSK's Nucala (mepolizumab), a monoclonal antibody that targets interleukin-5 (IL-5), as a treatment for patients with chronic rhinosinusitis with nasal polyps.
Thus, all the factors mentioned above, such as the safety and efficacy of SCIT and product launches, are expected to boost segment growth over the forecast period.
North America is expected to hold a significant market share, with the United States accounting for the highest percentage. It is anticipated to maintain this trend throughout the forecast period.
The increase in allergy-related research activities and the increasing prevalence of allergies contribute to the regionregion's allergy treatment market growth published by the American College of Allergy, Asthma & Immunology, allergies are the sixth leading cause of chronic illness in the United States, with an annual cost of more than USD 18 billion, and more than 50 million Americans suffer from allergies each year. Food allergies among children and adults are increasing in the North American region. Thus, this surge in allergic diseases in the United States is expected to increase the demand for allergy treatment in the country. According to a study published in the December 2021 issue of the National Library of Medicine, rhinosinusitis affects an estimated 35 million people annually in the United States. It accounts for close to 16 million office visits per year. Thus, the rising prevalence of sinusitis is considered a positive indicator of the growth of the allergy treatment market.
Apart from the United States, the government of Canada is also focusing on providing Canadians with the information they require to make healthy and safe food choices. The CFIA (Canadian Food Inspection Agency) and Health Canada work with provincial, municipal, and territorial partners and industries to reach this goal.
Moreover, numerous drugs are under development in the United States, primarily to treat various types of allergies. Market players are focusing on the development and launch of new products. Anaphylaxis from occurring as a result of accidental peanut exposure. For instance, in April 2021, the FDA approved short ragweed pollen allergen extract to treat patients aged 5 to 65 years with short ragweed pollen-induced allergic rhinitis.
Thus, such factors as the rising burden of allergic diseases and government initiatives can lead to sustainable growth over the forecast period.
The allergy diagnostics market is fragmented, and competitive, and consists of several market players. Most allergy treatment products are manufactured by key global players. With more funds for research and better distribution systems, the market leaders established their positions in the market. Some of the market players are Johnson & Johnson, Sanofi, GlaxoSmithKline, F. Hoffmann-La Roche Ltd, and Leti Pharma.