デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1404551

アニメーション・VFX - 市場シェア分析、産業動向と統計、2024年~2029年の成長予測

Animation And VFX - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=155.46円
アニメーション・VFX - 市場シェア分析、産業動向と統計、2024年~2029年の成長予測
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

アニメーション・VFX市場規模は2024年に1,797億8,000万米ドルと推定され、2029年には3,114億6,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024年~2029年)のCAGRは9.43%で成長する見込みです。

Animation And VFX-Market-IMG1

主なハイライト

  • 主に2つの動向がアニメーション・VFXソリューションの採用を促進しています。一部のエンドユーザー業界、特に映画では、制作額や予算が増加傾向にあります。これは主に、デジタルシアターによる国際的な配給の拡大によるものです。第二に、脚本家や監督は、VFXを必要とする脚本を受け入れることに前向きになっています。そのため、制作会社は、VFXと合理化されたプラットフォームでしか実現できない、より野心的なプロジェクトをますます追求するようになっています。また、公開されるコンテンツのジャンルも広がっています。
  • テレビ、広告、ゲームにおけるアニメーション・VFXの応用を通じて、劇場では3D-UHDアニメーション映画が急増しています。また、費用対効果の高さからVFX工程のアウトソーシングも増えています。このように、「キッズ」ジャンルへの注目と動画ストリーミングの人気の高まりが、新興国全体の市場需要を促進すると予想されます。
  • 現代のアーティストが持つ創造性のレベルは、視聴者を魅了する素晴らしいアニメーションコンテンツを制作するために、より多くのツールやソフトウェアを必要としています。そのような動向の一つが、最近人気を博しているバーチャルリアリティ(VR)です。より多くのアニメーション研究が、3Dアニメーションにバーチャルリアリティを導入しています。VRは3Dアニメーションを次のレベルに押し上げました。3Dゲームをバーチャル環境でプレイできるようになったのは、すべて3Dアニメーションにバーチャルリアリティをミックスしたおかげです。
  • 新興国の間では、既存のサブスクリプション・ベースのストリーミング・デバイスに新しいOTTサービスを統合することで、アニメーション・VFX分野のアプリケーションを促進することが期待されています。各社は、OTTコンテンツに特化したアニメーション・VFXの新サービスの導入に継続的に取り組んでいます。例えば、ロンドンに本社を置くDNEGは、Redefineと呼ばれる新しいサービスの提供を開始しました。このサービスは、映画用のクリエイティブ・サービスとストリーミング用のOTT(Over The Top)コンテンツの東洋と西洋のギャップを埋めることを目的としています。
  • アニメーション・VFXの需要は、メディアセクターの台頭の増加とともに拡大し、マルチメディア・エコシステムの領域で大きくギアアップしています。DNEGのような企業は、乱気流を生き残るために戦略的投資パートナーシップを探しています。2022年、大手DNEGは、2025年までネットフリックスのシリーズや長編番組の視覚効果やバーチャル制作サービスの提供を拡大する新たな複数年契約を結びました。この契約の一環として、DNEGはNetflix向けの仕事を構築し、国内および国際市場にわたってストリーマー向けのプレミアムVFXサービスを大幅に拡大します。
  • COVID-19の大流行は、制作段階に混乱をもたらし、市場シェアの一部喪失と市場参入企業のポストプロダクション活動への打撃をもたらしました。COVID-19後の世界のアニメーションおよびVFX市場は、制作、流通、技術導入、視聴者エンゲージメントのいくつかの側面に影響を及ぼし、幅広い影響を受けました。混乱がもたらした課題にもかかわらず、業界の回復力、適応力、独創的な解決策により、エンターテインメントとメディアを取り巻く環境の変化において、業界は継続的な拡大、新しいフォーマットの探求、先端技術の採用に向けて位置づけられました。

アニメーション・VFXの市場動向

マルチメディア分野での視覚効果需要の急速な高まりが市場成長を牽引する見込み

  • 現在、消費者は高解像度の映像体験に夢中になっています。映画ファンは、魅力的な視覚効果、リアルなアニメーション、より多くのアニメーション・VFXフィルムショットを含むスタジオなど、高品質の作品を求めています。また、消費者は、超高精細テレビ、タブレット、スマートフォンからヘッドマウントデバイスに至るまで、あらゆるチャンネルでより没入感のあるコンテンツを消費しています。アニメーション、VFX、ゲームコンテンツは、Netflix、Amazon Prime、YouTube、Twitter、FacebookなどのOTTストリーミングサービスで仕上げられるようになっています。
  • OEMによる産業用ツールの設計におけるシミュレーション利用の拡大により、さまざまな産業分野からの技術需要が増加していることが、3Dアニメーションソリューションの世界の浸透を後押ししています。アーキテクチャと建設、製造、メディアとエンターテインメント、防衛、教育、ヘルスケアなどの産業でシミュレーションソフトウェアとソリューションの導入が増加していることが、業界の成長を後押ししています。
  • さらに、クラウド・コンピューティングは、キャラクターのレンダリングやモデリングのプロセスにおいて極めて重要な役割を果たしています。従来のレンダリングに比べて時間とコストが削減されるため、予測期間中の市場の成長を後押しすると期待されています。例えば、2022年5月、Rodeo FXは、ハイブリッドエステートであるMicrosoft Azure HPC+AIで柔軟なスケールを実現し、どんなエキサイティングな新規プロジェクトにも対応できる多用途性と俊敏性を維持しています。
  • エンターテインメントやメディア業界では、近年3Dアニメーションの採用が増加し、高い需要が高まっています。3Dアニメーションやビジュアルエフェクトの採用強化に加え、同産業は他の不可欠な要因に基づいて世界市場を牽引しています。VFXは主に映画で使用されてきたが、魅力的な高精細映像体験に対する世界の消費者の需要が高まっているため、ストーリーや芸術的ビジョンを強化し、視聴者に望ましいアイデアを伝えるために、現在のテレビ業界もVFXを採用しています。
  • さらに、AI、VR、ARの導入は、世界の3Dアニメーション市場を押し上げる可能性があります。3Dアニメーターは、人工知能(AI)と自然言語処理を認知モデリング手法で採用し、アニメーションプロセスを強化・仮想化することで、3Dゲームにおけるシミュレーションとユーザー体験を制御しています。コンテンツストリーミングの世界の急成長は、クリエイターがコンテンツグラフの次のレベルへ飛躍するために、より良いコンテンツを創造するための扉を開いた。常に新しい効果を生み出そうと努力してきたストーリーテリング・コミュニティは、新しいテクニックの実験からメディア・コンテンツに可能な限り関連する先端技術を取り入れることまで、新たな限界に課題しました。
Animation And VFX-Market-IMG2

アジア太平洋が予測期間中に最も速い成長を記録する見込み

  • アジア太平洋は、成長し続けるメディアとエンターテインメント業界をサポートするために、アニメーション・VFXにまたがるプロフェッショナルサービスの正式化を非常に重視しています。ニュージーランドとシンガポールは、VFXアーティストのハブとして浮上しました。これらの国々は、様々なストリームで高度な教育を提供するアニメーション・VFXの学校のための生態系を持っています。
  • 超高精細テレビ、タブレット、スマートフォン、ヘッドマウントデバイスなど、複数のチャネルを介した没入型コンテンツの消費拡大も、予測期間中、特に中国全土でアニメーションおよびVFX市場の需要を促進しています。
  • この地域のカリキュラムでは、シミュレートされた情報やビデオを採用した数多くのトレーニングプログラム、ソフトウェア、eラーニングプラットフォームが開発されており、教育・学術業界の大幅な成長が見込まれています。多くの教育機関では、シミュレーション技術を教育システムに組み込み、学生により高度な学習環境を提供する意向です。
  • 同国で確立されたアニメ事業全体にシミュレーション技術が応用された結果、同地域における日本市場の収益シェアはかなりのものになった。さらに、アジア太平洋地域の豊富な有能な労働力は生産コストの低さにつながり、地域市場の拡大を後押ししています。例えば、昨年2月、カルナータカ州ベンガルールに、アジアで最も巨大なアニメーション・視覚効果・ゲーム・コミック(AVGC)センター・オブ・エクセレンス(CoE)が、40カロールインドルピー(481万米ドル)を投じて落成しました。CoEにはフィニッシング・スクールもあり、バーチャルリアリティ、デジタル圧縮、写真測量、教育のゲーミフィケーション、リアルタイムのバーチャル制作、その他の新興技術に関するユニークなコースを提供しています。
  • 中国は今後3年間で、北米を抜いて世界で最も重要な劇場映画市場になると予想されています。また、インドではモバイルブロードバンドの利用やデータ料金の低下により、オリジナルOTTストリーミングコンテンツの需要が急速に高まっており、アジア太平洋地域は予測期間中に最も速い市場成長が見込まれます。さらに、インド・ブランド・エクイティ財団(IBEF)によると、インドのゲーム業界は最近、ユーザーベースで米国を抜いて3億人を超え、昨年は電話ベースのゲームアプリがゲームアプリ全体の86%を占めました。

アニメーション・VFX業界の概要

アニメーション・VFX市場は、競争は緩やかで、少数の大手企業で構成されています。しかし、プロフェッショナルサービスにおけるアニメーション技術の進歩に伴い、新たな企業が市場での存在感を増しており、それによって新興経済圏での事業展開が拡大しています。主要企業には、Adobe Inc.、Autodesk Inc.、iPi Soft LLC、Clara.io(Exocortex Technologies Inc.)、Lost Marble LLCなどが含まれます。

2022年8月、シネサイトはVFXスタジオFX3Xの株式の過半数を取得しました。この買収により、クリエイティブなVFX監督と制作管理における才能豊かな人材が加わり、大幅に増加しました。シネサイトの世界な能力は、エピソードテレビと長編映画の両方において、クライアントにより良いサービスを、より大規模に提供します。

2022年7月、ネットフリックスは世界をリードする独立系アニメーションスタジオ、アニマル・ロジックを買収しました。アニマル・ロジックは30年以上にわたり、受賞歴のあるデザイン、視覚効果、アニメーションを制作してきました。この買収は、世界中の会員により良いエンターテインメントを提供するため、既存事業を強化し、アニメーション分野における長期的な能力を高めることが期待されました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 技術スナップショット
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 3D対応技術によるハイブリッド・アニメーション機器の急成長
    • マルチメディア分野での視覚効果の需要急増
  • 市場抑制要因
    • ソフトウェアとメディアの違法コピーの増加

第6章 市場セグメンテーション

  • アニメーションのプラットフォーム別
    • テレビ・OTT
    • 映画
    • 広告
    • ゲーム
    • その他のアニメーションプラットフォーム(Ed-techなど)
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • 世界のその他の地域

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Adobe Inc.
    • Autodesk Inc.
    • iPi Soft LLC
    • Clara.io(Exocortex Technologies Inc.)
    • Lost Marble LLC
    • Animaker Inc.
    • Dwango co. Ltd.
    • Blender Foundation
    • The Foundry Vision Mongers Ltd.
    • Toon Boom Animation Inc.
    • Act-3D B.V.
    • Epic Games Inc.
    • Planetside Software LLC
    • Bondware Inc.

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 66952
Animation And VFX - Market - IMG1

The Animation And VFX Market size is estimated at USD 179.78 billion in 2024, and is expected to reach USD 311.46 billion by 2029, growing at a CAGR of 9.43% during the forecast period (2024-2029).

Key Highlights

  • Two trends are primarily driving the adoption of animation and VFX solutions. For some end-user industries, particularly films, there is an upward trend in production value or budgets. This is primarily due to broader international distribution due to digital theatres. Secondly, writers and directors are more open to embracing scripts requiring VFX. Therefore, production companies are increasingly pursuing more ambitious projects that can only be fulfilled using VFX and streamlined platforms. They have also broadened the genres of content being published.
  • There is a surge in 3D-UHD animated movies in theatres through the application of animation and VFX in TV, advertising, and gaming. There is also a growth in the outsourcing of the VFX processes due to its cost-effectiveness. Thus, the focus on the "kids" genre and the growing popularity of video streaming are anticipated to fuel market demand across emerging economies.
  • The creativity levels possessed by modern-day artists require more tools and software to produce awesome animated content that mesmerizes the viewers. One such trend is Virtual Reality (VR), which recently gained popularity. More animation studies are bringing virtual reality to 3D animation. It has moved 3D animation to the next level. Playing 3D games has become possible in a virtual environment-all credits to virtual reality mixed with 3D animation.
  • Integrating new OTT services across the existing subscription-based streaming devices among emerging economies is expected to drive the applications of the animation and VFX sectors. The companies are continuously involved in introducing new services for animation and VFX dedicated to OTT content. For instance, London-based DNEG launched its new service offering called Redefine. The service aims to fill the gap between the East and the West for creative services for film and Over The Top (OTT) content for streaming.
  • The demand for animation and VFX expanded with the increase in the emergence of the media sector, gearing up significantly in the sphere of the multimedia ecosystem. Companies such as DNEG are looking for strategic investment partnerships to survive the turbulence. In 2022, major DNEG signed a new multiyear agreement to expand its provision of visual effects and virtual production services for Netflix series and feature programming through 2025. As part of the agreement, DNEG will build work for Netflix and significantly expand premium VFX services for the streamer across domestic and international markets.
  • The COVID-19 pandemic caused disruptions to the production stage, resulting in a partial loss of market share and a toll on the post-production activities of industry participants. The global animation and VFX market had a wide range of effects post-COVID-19, affecting several facets of production, distribution, technology adoption, and audience engagement. Despite the challenges brought on by the disruptions, the industry was positioned for continuing expansion, the exploration of new formats, and the adoption of advanced technology in the changing environment of entertainment and media due to its resilience, adaptability, and inventive solutions.

Animation And VFX Market Trends

Rapid Growing Demand of Visual Effect Across the Multimedia Sector is Expected to Drive the Market Growth

  • Nowadays, consumers are engaging in high-definition visual experiences. Movie-goers demand high-quality productions with engaging visual effects, realistic animation, and studios that include more animation and VFX film shots. Also, consumers consume more immersive content across channels, from ultra-high-definition TVs, tablets, and smartphones to head-mounted devices. Animation, VFX, and game content are being finished on OTT streaming services such as Netflix, Amazon Prime, YouTube, Twitter, and Facebook.
  • The increasing demand for technology from various industrial verticals due to the expanding use of simulation in the design of industrial tools by OEMs is helping the penetration of 3D animation solutions worldwide. The increased deployment of simulation software and solutions in industries including architecture and construction, manufacturing, media and entertainment, defense, education, and healthcare is fueling the industry's growth.
  • Furthermore, cloud computing plays a pivotal role in character rendering and modeling processes as the cloud-based rendering of animation films is more effective and efficient. It reduces the time and cost compared to traditional rendering, which is expected to fuel the market's growth during the forecast period. For instance, in May 2022, Rodeo FX found the flexibility of scale with Microsoft Azure HPC + AI, a hybrid estate, to keep itself versatile and agile to take on any exciting new projects.
  • The entertainment and media industry has raised a high demand for 3D animation with increased adoption in recent years. Besides enhanced 3D animation and visual effects adoption, the industry has been pushing the global market based on other essential factors. VFX has been primarily used in movies, but the current television industry is also adopting it to strengthen the story and artistic vision and communicate the desired idea to the audience due to the growing demand of global consumers for engaging high-definition visual experiences.
  • Furthermore, introducing AI, VR, and AR could boost the global 3D animation market. 3D animators employ artificial intelligence (AI) and natural language processing with a cognitive modeling method to enhance and virtualize the animation process to control the simulation and user experience in 3D games. The rapid growth of content streaming worldwide unlocked the doors for creators to create better content to leap toward the next level on the content graph. The storytelling community, which has always endeavored to produce newer effects, pushed new margins from experimenting with new techniques to incorporating relevant advanced technology possible in the media content.
Animation And VFX - Market - IMG2

Asia-Pacific is Expected to Register the Fastest Growth During the Forecast Period

  • The Asia-Pacific region highly emphasizes formalizing professional services across animation and VFX to support the ever-growing media and entertainment industry. New Zealand and Singapore emerged as a hub for VFX artists. These countries have an ecosystem for animation and VFX schools that offer advanced education in various streams.
  • The growth in the consumption of more immersive content across multiple channels, such as ultra-high-definition TVs, tablets, and smartphones, to head-mounted devices, is also propelling the animation and VFX market demand, especially across China during the forecast period.
  • The development of numerous training programs, software, and e-learning platforms employing simulated information and videos in the curriculum of this region is expected to drive considerable growth in the education and academic industry. Many educational institutions intend to integrate simulation technology into their educational systems, providing students with a more advanced learning environment.
  • The application of simulation technology across the country's well-established anime business resulted in a considerable revenue share for the Japanese market within the region. Furthermore, the Asia-Pacific region's abundant qualified workforce leads to a low cost of production, propelling regional market expansion. For instance, in February last year, Asia's most enormous Center of Excellence (CoE) for Animation, Visual Effects, Gaming, and Comics (AVGC) was inaugurated in Bengaluru, Karnataka, at the cost of INR 40 crores (USD 4.81 Million). The CoE also features a Finishing School, which offers unique courses on virtual reality, digital compression, photogrammetry, gamification of education, real-time virtual production, and other emerging technologies.
  • China is expected to surpass North America as the world's most significant theatrical movie market in the next three years. Also, with the rapidly growing demand for original OTT streaming content in India, driven by mobile broadband usage and lower data charges, the Asia-Pacific region is expected to witness the fastest market growth over the forecast period. Furthermore, according to the India Brand Equity Foundation (IBEF), the Indian gaming industry recently overtook the United States in terms of the user base that exceeded 300 million, with phone-based gaming apps accounting for 86 percent of total gaming apps last year.

Animation And VFX Industry Overview

The Animation and VFX market is moderately competitive and consists of a few major players. However, with the advancement in animation technology across professional services, new players are increasing their market presence, thereby expanding their business footprint across emerging economies. Significant Players include Adobe Inc., Autodesk Inc., iPi Soft LLC, Clara.io (Exocortex Technologies Inc.), and Lost Marble LLC, among others.

In August 2022, Cinesite acquired a majority stake in VFX Studio FX3X. The acquisition added a deep roster of talent in creative VFX supervision and production management and significantly increased. Cinesite's global capacity to serve clients better and on a grander scale in both episodic television and feature films.

In July 2022, Netflix acquired the world-leading independent animation studio Animal Logic. Animal Logic has produced award-winning designs, visual effects, and animation for over 30 years. This acquisition was expected to strengthen existing business and increase long-term capacity in the animation space for better entertainment to members worldwide.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Technology Snapshot
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Rapid Growth in Hybrid and Animation Devices with 3D Enabled Technology
    • 5.1.2 Rapid Growing Demand of Visual Effect Across the Multimedia Sector
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Growth in the Software and Media Piracy

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Animation Platform
    • 6.1.1 Television and OTT
    • 6.1.2 Films
    • 6.1.3 Advertisement
    • 6.1.4 Gaming
    • 6.1.5 Other Animation Platforms(Ed-tech, etc.)
  • 6.2 By Geography
    • 6.2.1 North America
    • 6.2.2 Europe
    • 6.2.3 Asia-Pacific
    • 6.2.4 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Adobe Inc.
    • 7.1.2 Autodesk Inc.
    • 7.1.3 iPi Soft LLC
    • 7.1.4 Clara.io (Exocortex Technologies Inc.)
    • 7.1.5 Lost Marble LLC
    • 7.1.6 Animaker Inc.
    • 7.1.7 Dwango co. Ltd.
    • 7.1.8 Blender Foundation
    • 7.1.9 The Foundry Vision Mongers Ltd.
    • 7.1.10 Toon Boom Animation Inc.
    • 7.1.11 Act-3D B.V.
    • 7.1.12 Epic Games Inc.
    • 7.1.13 Planetside Software LLC
    • 7.1.14 Bondware Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET