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市場調査レポート
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1525312

VFXソフトウェアの世界市場規模調査:コンポーネント別、展開別、用途別、地域別予測、2022-2032年

Global VFX Software Market Size Study, by Component (Software, Service), by Deployment (On-Premise, Cloud), by Application (Movies, Advertising, Television, Gaming) and Regional Forecasts 2022-2032

出版日: | 発行: Bizwit Research & Consulting LLP | ページ情報: 英文 285 Pages | 納期: 2~3営業日

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VFXソフトウェアの世界市場規模調査:コンポーネント別、展開別、用途別、地域別予測、2022-2032年
出版日: 2024年07月30日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文 285 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

世界のVFXソフトウェア市場は、2023年に約10億2,000万米ドルと評価され、予測期間2024年から2032年にかけて12.81%の健全な成長率で成長すると予測されています。

視覚効果ソフトウェアとしても知られるVFXソフトウェアは、現実には高価で危険、あるいは不可能なコンピュータ生成画像(CGI)の作成と操作に不可欠です。この技術は、高品質の映像コンテンツの制作を可能にすることで、映画製作、テレビ、広告、ゲームなど、さまざまな業界で重要な役割を果たしています。市場を牽引しているのは、映画における視覚効果の利用の増加、消費者による高品質コンテンツへの需要の高まり、VFXソフトウェアへのクラウド技術の採用の高まりです。さらに、バーチャルリアリティや人工知能のような先進技術とVFXソフトウェアの統合は、市場拡大の有利な機会を提示しています。さらに、インドや中国のような新興市場におけるVFXへの支出の増加は、アジア太平洋地域における大きな成長を促進すると予想されます。

映画における視覚効果利用の急増は重要な動向となっており、映画制作者はVFX技術を活用して実質的に不可能なショットを効率的に実現しています。このため、映画制作におけるVFXの予算配分は増加し、予算全体の20%から50%を占めることもあります。さらに、高品質な映像体験に対する需要から、映画製作者やスタジオは、より多くのVFXやアニメーションショットを取り入れるようになり、魅力的でリアルなコンテンツを好む消費者の嗜好に応えています。デジタルビデオコンテンツプラットフォームの台頭や、ARやVRのような没入型体験の人気の高まりは、高度なVFXソフトウェアの需要をさらに促進しています。しかし、市場は、商用VFXソリューションの採用に脅威をもたらすフリーおよびオープンソースのVFXソフトウェアの存在などの課題に直面しています。

世界のVFXソフトウェア市場の主要地域には、北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東・アフリカが含まれます。2023年には、北米が収益面で市場を独占します。これは、世界最大の映画産業の拠点であるハリウッドを含むエンターテインメントおよびメディア産業が盛んなためです。同地域には大手VFXスタジオやソフトウェア開発会社があり、視覚効果の革新と技術進歩を促進しています。映画、テレビ、ビデオゲーム、ストリーミングサービスにおける高品質コンテンツへの高い需要が、洗練されたVFXソフトウェアの採用を加速させています。さらに、研究開発への多額の投資と熟練した専門家の存在が市場の成長に寄与しています。仮想現実(VR)や拡張現実(AR)技術の台頭も、北米のVFXソフトウェア市場を強化しています。教育機関からの強力な支援と政府の取り組みが、このダイナミックな業界におけるこの地域のリーダーシップをさらに強固なものにしています。さらに、アジア太平洋地域は予測期間2024-2032年に最も高いCAGRを示すと予想されています。

目次

第1章 VFXソフトウェアの世界市場:エグゼクティブサマリー

  • VFXソフトウェアの世界市場規模・予測(2022-2032年)
  • 地域別概要
  • セグメント別概要
    • コンポーネント別
    • 展開別
    • 用途別
  • 主要動向
  • 景気後退の影響
  • アナリストの結論・提言

第2章 世界のVFXソフトウェア市場の定義と調査前提条件

  • 調査目的
  • 市場の定義
  • 調査前提条件
    • 包含と除外
    • 制限事項
    • 供給サイドの分析
      • 入手可能性
      • インフラ
      • 規制環境
      • 市場競争
      • 経済性(消費者の視点)
    • 需要サイド分析
      • 規制の枠組み
      • 技術の進歩
      • 環境への配慮
      • 消費者の意識と受容
  • 調査手法
  • 調査対象年
  • 通貨換算レート

第3章 VFXソフトウェアの世界市場力学

  • 市場促進要因
    • 映画における視覚効果の利用の増加
    • 消費者による高品質コンテンツへの要求の高まり
  • 市場の課題
    • フリー&オープンソースのVFXソフトウェアの存在
    • パンデミックの影響
  • 市場機会
    • VRやAIなどの先端技術の統合
    • 新興市場におけるVFXへの支出の増加

第4章 世界のVFXソフトウェア市場:産業分析

  • ポーターのファイブフォースモデル
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • ポーターのファイブフォースモデルへの未来的アプローチ
    • ポーターのファイブフォースの影響分析
  • PESTEL分析
    • 政治
    • 経済
    • 社会
    • 技術
    • 環境
    • 法律
  • 主な投資機会
  • 主要成功戦略
  • 破壊的動向
  • 業界専門家の視点
  • アナリストの結論・提言

第5章 VFXソフトウェアの世界市場規模・予測:コンポーネント別、2022-2032年

  • セグメントダッシュボード
  • VFXソフトウェアの世界市場:コンポーネント別の収益動向分析、2022年・2032年
    • ソフトウェア
    • サービス

第6章 VFXソフトウェアの世界市場規模・予測:展開別、2022-2032年

  • セグメントダッシュボード
  • VFXソフトウェアの世界市場:展開別の収益動向分析、2022年・2032年
    • オンプレミス
    • クラウド

第7章 VFXソフトウェアの世界市場規模・予測:用途別、2022-2032年

  • セグメントダッシュボード
  • VFXソフトウェアの世界市場:用途別の収益動向分析、2022年・2032年
    • 映画
    • 広告
    • テレビ
    • ゲーム

第8章 VFXソフトウェアの世界市場規模・予測:地域別、2022-2032年

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • 韓国
    • その他アジア太平洋
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • 南アフリカ
    • その他中東・アフリカ

第9章 競合情報

  • 主要企業のSWOT分析
  • 主要市場戦略
  • 企業プロファイル
    • Maxon Computer
      • 主要情報
      • 概要
      • 財務(データの入手可能性によります)
      • 製品概要
      • 市場戦略
    • Sitni Sati
    • The Foundry Visionmongers Limited
    • Pixar
    • Chaos Software
    • Blackmagic Design Pty. Ltd.
    • Corel Corporation
    • Adobe
    • Autodesk Inc.
    • SideFX

第10章 調査プロセス

目次

The Global VFX Software Market is valued at approximately USD 1.02 billion in 2023 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of 12.81% over the forecast period 2024-2032. VFX software, also known as visual effects software, is essential for creating and manipulating computer-generated imagery (CGI) that would otherwise be expensive, dangerous, or impossible to produce in real life. This technology plays a critical role in various industries, including film-making, television, advertising, and gaming, by enabling the production of high-quality visual content. The market is driven by the increasing use of visual effects in movies, the growing demand for high-quality content by consumers, and the rising adoption of cloud technology for VFX software. Furthermore, the integration of advanced technologies like virtual reality and artificial intelligence with VFX software presents lucrative opportunities for market expansion. Furthermore, the increased spending on VFX in emerging markets like India and China is expected to drive significant growth in the Asia-Pacific region.

The surge in visual effects usage in movies has become a significant trend, with filmmakers leveraging VFX technology to achieve practically impossible shots efficiently. This has led to an increase in the budget allocation for VFX in film production, sometimes accounting for 20% to 50% of the overall budget. Additionally, the demand for high-quality visual experiences has prompted filmmakers and studios to incorporate more VFX and animation shots, catering to the consumer's preference for engaging and realistic content. The rise of digital video content platforms and the growing popularity of immersive experiences such as AR and VR further fuel the demand for advanced VFX software. However, the market faces challenges such as the presence of free and open-source VFX software, which poses a threat to the adoption of commercial VFX solutions.

The key region in the Global VFX Software Market includes North America, Europe, Asia Pacific, Latin America and Middle East & Africa. In 2023, North America dominates the market in terms of revenue. This is due to the thriving entertainment and media industry, which includes Hollywood, the world's largest film industry hub. The region is home to leading VFX studios and software developers, fostering innovation and technological advancements in visual effects. High demand for high-quality content in movies, television, video games, and streaming services accelerates the adoption of sophisticated VFX software. Additionally, significant investments in R&D and the presence of skilled professionals contribute to market growth. The rise of virtual reality (VR) and augmented reality (AR) technologies also bolsters the VFX software market in North America. Strong support from educational institutions and government initiatives further solidifies the region's leadership in this dynamic industry. Furthermore, Asia Pacific expected to witness highest CAGR during the forecast period 2024-2032.

Major market players included in this report are:

  • Adobe
  • Autodesk Inc.
  • SideFX
  • Maxon Computer
  • Sitni Sati
  • The Foundry Visionmongers Limited
  • Pixar
  • Chaos Software
  • Blackmagic Design Pty. Ltd.
  • Corel Corporation

The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Component

  • Software
  • Service

By Deployment

  • On-Premise
  • Cloud

By Application

  • Movies
  • Advertising
  • Television
  • Gaming

By Region:

  • North America
  • U.S.
  • Canada
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Italy
  • ROE
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • Australia
  • South Korea
  • RoAPAC
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Rest of Latin America
  • Middle East & Africa
  • Saudi Arabia
  • South Africa
  • RoMEA

Years considered for the study are as follows:

  • Historical year - 2022
  • Base year - 2023
  • Forecast period - 2024 to 2032

Key Takeaways:

  • Market Estimates & Forecast for 10 years from 2022 to 2032.
  • Annualized revenues and regional level analysis for each market segment.
  • Detailed analysis of geographical landscape with Country level analysis of major regions.
  • Competitive landscape with information on major players in the market.
  • Analysis of key business strategies and recommendations on future market approach.
  • Analysis of competitive structure of the market.
  • Demand side and supply side analysis of the market.

Table of Contents

Chapter 1. Global VFX Software Market Executive Summary

  • 1.1. Global VFX Software Market Size & Forecast (2022-2032)
  • 1.2. Regional Summary
  • 1.3. Segmental Summary
    • 1.3.1. By Component
    • 1.3.2. By Deployment
    • 1.3.3. By Application
  • 1.4. Key Trends
  • 1.5. Recession Impact
  • 1.6. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 2. Global VFX Software Market Definition and Research Assumptions

  • 2.1. Research Objective
  • 2.2. Market Definition
  • 2.3. Research Assumptions
    • 2.3.1. Inclusion & Exclusion
    • 2.3.2. Limitations
    • 2.3.3. Supply Side Analysis
      • 2.3.3.1. Availability
      • 2.3.3.2. Infrastructure
      • 2.3.3.3. Regulatory Environment
      • 2.3.3.4. Market Competition
      • 2.3.3.5. Economic Viability (Consumer's Perspective)
    • 2.3.4. Demand Side Analysis
      • 2.3.4.1. Regulatory frameworks
      • 2.3.4.2. Technological Advancements
      • 2.3.4.3. Environmental Considerations
      • 2.3.4.4. Consumer Awareness & Acceptance
  • 2.4. Estimation Methodology
  • 2.5. Years Considered for the Study
  • 2.6. Currency Conversion Rates

Chapter 3. Global VFX Software Market Dynamics

  • 3.1. Market Drivers
    • 3.1.1. Increase in use of visual effects in movies
    • 3.1.2. Rise in demand for high quality content by consumers
  • 3.2. Market Challenges
    • 3.2.1. Presence of free & open-source VFX software
    • 3.2.2. Impact of COVID-19 Pandemic
  • 3.3. Market Opportunities
    • 3.3.1. Integration of advanced technologies such as VR & AI
    • 3.3.2. Increased spending on VFX in emerging markets

Chapter 4. Global VFX Software Market Industry Analysis

  • 4.1. Porter's 5 Force Model
    • 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.1.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.1.3. Threat of New Entrants
    • 4.1.4. Threat of Substitutes
    • 4.1.5. Competitive Rivalry
    • 4.1.6. Futuristic Approach to Porter's 5 Force Model
    • 4.1.7. Porter's 5 Force Impact Analysis
  • 4.2. PESTEL Analysis
    • 4.2.1. Political
    • 4.2.2. Economical
    • 4.2.3. Social
    • 4.2.4. Technological
    • 4.2.5. Environmental
    • 4.2.6. Legal
  • 4.3. Top Investment Opportunity
  • 4.4. Top Winning Strategies
  • 4.5. Disruptive Trends
  • 4.6. Industry Expert Perspective
  • 4.7. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 5. Global VFX Software Market Size & Forecasts by Component 2022-2032

  • 5.1. Segment Dashboard
  • 5.2. Global VFX Software Market: Component Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 5.2.1. Software
    • 5.2.2. Service

Chapter 6. Global VFX Software Market Size & Forecasts by Deployment 2022-2032

  • 6.1. Segment Dashboard
  • 6.2. Global VFX Software Market: Deployment Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 6.2.1. On-Premise
    • 6.2.2. Cloud

Chapter 7. Global VFX Software Market Size & Forecasts by Application 2022-2032

  • 7.1. Segment Dashboard
  • 7.2. Global VFX Software Market: Application Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 7.2.1. Movies
    • 7.2.2. Advertising
    • 7.2.3. Television
    • 7.2.4. Gaming

Chapter 8. Global VFX Software Market Size & Forecasts by Region 2022-2032

  • 8.1. North America VFX Software Market
    • 8.1.1. U.S. VFX Software Market
      • 8.1.1.1. Component breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 8.1.1.2. Deployment breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 8.1.1.3. Application breakdown size & forecasts, 2022-2032
    • 8.1.2. Canada VFX Software Market
  • 8.2. Europe VFX Software Market
    • 8.2.1. U.K. VFX Software Market
    • 8.2.2. Germany VFX Software Market
    • 8.2.3. France VFX Software Market
    • 8.2.4. Spain VFX Software Market
    • 8.2.5. Italy VFX Software Market
    • 8.2.6. Rest of Europe VFX Software Market
  • 8.3. Asia-Pacific VFX Software Market
    • 8.3.1. China VFX Software Market
    • 8.3.2. India VFX Software Market
    • 8.3.3. Japan VFX Software Market
    • 8.3.4. Australia VFX Software Market
    • 8.3.5. South Korea VFX Software Market
    • 8.3.6. Rest of Asia Pacific VFX Software Market
  • 8.4. Latin America VFX Software Market
    • 8.4.1. Brazil VFX Software Market
    • 8.4.2. Mexico VFX Software Market
    • 8.4.3. Rest of Latin America VFX Software Market
  • 8.5. Middle East & Africa VFX Software Market
    • 8.5.1. Saudi Arabia VFX Software Market
    • 8.5.2. South Africa VFX Software Market
    • 8.5.3. Rest of Middle East & Africa VFX Software Market

Chapter 9. Competitive Intelligence

  • 9.1. Key Company SWOT Analysis
  • 9.2. Top Market Strategies
  • 9.3. Company Profiles
    • 9.3.1. Maxon Computer
      • 9.3.1.1. Key Information
      • 9.3.1.2. Overview
      • 9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
      • 9.3.1.4. Product Summary
      • 9.3.1.5. Market Strategies
    • 9.3.2. Sitni Sati
    • 9.3.3. The Foundry Visionmongers Limited
    • 9.3.4. Pixar
    • 9.3.5. Chaos Software
    • 9.3.6. Blackmagic Design Pty. Ltd.
    • 9.3.7. Corel Corporation
    • 9.3.8. Adobe
    • 9.3.9. Autodesk Inc.
    • 9.3.10. SideFX

Chapter 10. Research Process

  • 10.1. Research Process
    • 10.1.1. Data Mining
    • 10.1.2. Analysis
    • 10.1.3. Market Estimation
    • 10.1.4. Validation
    • 10.1.5. Publishing
  • 10.2. Research Attributes