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市場調査レポート
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1433870

スマートトイ:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)

Smart Toys - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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スマートトイ:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

世界のスマートトイの市場規模は、2024年に345億2,000万米ドルに達し、2024~2029年の予測期間中にCAGR 26.08%で成長し、2029年には1,099億8,000万米ドルに達すると予測されております。

スマートトイ-マーケット

主なハイライト

  • モノのインターネット(IoT)の急速な普及により、幅広いアプリケーション向けのスマートな接続デバイスの開発が加速しました。スマートトイには、子どもたちの学習と楽しみの体験を向上させるために、IoT、人工知能、スマートデバイスなどを含む多くの技術が使用されています。
  • これらのトイは、音声と画像の認識、アプリの統合、無線周波数識別(RFID)機能、オンライン検索機能を可能にするソフトウェアを内蔵しており、子供たちにパーソナライズされた遊び体験を提供します。たとえば、CogniToysのDinoは、Wi-Fiを使用して接続を維持し、IBM Watsonの自然言語処理技術を使用して、子供の年齢と能力レベルに基づいて応答を調整します。
  • 子どものスキル開発を支援するためにSTEM(科学、技術、工学、数学)トイを使用することは、スマートトイの需要を促進する主な要因の1つです。スマートトイは、スマートなエンゲージメントと行動学習を通じて、コンピューターやエンジニアリングなどの専門的な才能を高めます。親が子供の知的発達を助けるグッズを受け入れ続けるにつれて、スマートトイの使用は増加するでしょう。たとえば、SmartGurlzのトイは女性にコーディングの仕方を教えます。
  • スマートトイの成長を促進するさまざまな要因には、直接双方向通信、子供の活動のリアルタイム追跡、子供の名前、写真、音声録音などの個人データを保存する機能など、トイのパーソナライズに役立ちます。たとえば、フィッシャープライスは、スマートフォンアプリで操作できるスマートトイベアを販売しています。予想される期間にわたって、このような進歩が市場を押し上げる可能性があります。
  • しかし、スマートトイの普及が進むにつれてデータやプライバシーの問題に対する懸念が高まり、業界の発展が妨げられると予測されています。その結果、さまざまな規制当局は、これらのスマートトイの使用に伴う危険を制限するために大規模な対策や措置を講じています。
  • COVID-19の流行により、世界中で広範なロックダウンが実施されました。予防措置として義務付けられたロックダウンにより在宅勤務が増え、学校やその他の教育機関の閉鎖が余儀なくされました。世界中で多くの学校、大学、機関が閉鎖されています。このような開発により、スマートトイは遠隔学習の実践をサポートし、若者に魅力的で没入型の体験を与えるため、世界中で普及する見通しが高まっています。

スマートトイの市場動向

成長を示すために技術主導の教育に対する意識を高める

  • 中産階級の家族人口の増加に伴い、スマートフォンの普及とソーシャルメディアプラットフォームの発展により機会が開かれ、個人が技術主導のトイに参加して選択することが奨励され、スマートトイ業界の規模が拡大しました。
  • 学習の強化:スマートトイからのインタラクティブな指導情報により、認知的、社会的、感情的なスキルセットを向上させることができます。スマートトイは、従来のトイとは対照的に、子供の活動に反応し、好みに適応し、パーソナライズされたフィードバックを提供できるため、よりエキサイティングでインタラクティブな体験を提供します。スマートトイを使用すると、技術を組み合わせて顧客の興味をそそるユニークなアイテムを設計することで、トイメーカーは収益源を拡大できます。
  • 組み立てトイは、創造的な問題解決能力を促進しながら、空間の発達を助けるため、教育者や保護者に人気があります。メーカーは、組み立てトイの需要の増加により、売上の増加に気づいています。
  • スマートトイを機能させるにはスマートフォンやタブレットが必要になることが多く、これらのデバイスの人気が高まるにつれて、そのようなトイの需要も高まります。親や教育者が幼児教育の重要性をより認識するようになるにつれ、スマートトイは従来のアプローチを強化し、発達のこの重要な段階を促進する可能性があります。

欧州が大きな市場シェアを握る

  • さまざまなエンドユーザー分野に対応するさまざまな製品やソリューションに技術が迅速に統合されているため、欧州地域は常に技術導入の最前線にあります。
  • さらに、子供の学習能力を高めるために組み立てトイの使用が増加していることも、スマートトイの市場需要を押し上げるもう1つの主要な要素です。子どもたちの注意を引くために、メーカーはユニークなデザインやパターンのトイを生産しており、それが地域のスマートトイの普及率にプラスの影響を与える可能性があります。
  • この地域の保護者たちは子供たちに外で運動するよう奨励しています。組み立てトイは、従来のアウトドアトイやスポーツトイと同様、あらゆる年齢の子供たちに知的および認知的利益を与えるため、人気が高まっています。
  • 子供たちは、技術、インターネット、その他のデジタルメディアツールに関する知識が深まるにつれて、それらにますます惹かれるようになります。ライフスタイルの変化と人工知能の向上もこの増加に貢献しています。アナリストは、都市人口の増加と地域全体でスマートトイの顧客が急速に増加しているため、スマートトイの市場は急速に拡大すると予測しています。
  • その結果、同様の政府および規制の活動、およびスマートトイのサプライヤーによる取り組みが市場の成長に貢献すると予測されます。

スマートトイ業界の概要

世界のスマートトイ市場は細分化されており、世界中に多数のプレーヤーが存在するため、競争が激しくなっています。また、ベンダーは、革新的な製品を開発し、世界の存在感を高めるためにポートフォリオを拡大するために、ますます高度な技術を採用しています。企業はまた、eコマースポータルや高度な技術を活用して、認知度を高め、より多くの消費者を獲得しています。市場における最近の動向には次のようなものがあります。

2023年 4月、Mattel, IncはMattel Creations Virtual Collectibles Platformのアップデートを発表しました。このアップデートの一環として、プラットフォームには独自のpeer-to-peerマーケットプレースが導入され、Mattelの仮想収集品の所有者が自分の資産を展示、取引、販売できるようになります。同時に、Hot Wheels NFT Garageが発売されます。MattelのP2Pマーケットプレースは、クリエイターとそのコミュニティの旅のあらゆる段階で力を与える大手仮想収集品会社、Raribleによって支えられています。

2022年 11月、Leapfrog Enterprises, Inc.は、新生児および就学前の製品ラインに新しい製品が追加されると発表しました。これらの魅力的なごっこ遊びのトイには、トイオブザイヤー賞のプリスクール部門で最終候補に選ばれた「Clean Sweep Learning Caddy」や、「Ironing Time Learning Set」などがあります。インタラクティブなClean Sweep Learning Caddyには、掃除用品と光って歌う楽しいバケツが付属しています。子どもたちは、楽しい学習モードを通じて色、数え方、方向などの概念を学び、ユーモラスな掃除の指示に合わせて踊ったり、遊び心のある潮吹き効果音を聞いたりすることができます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度 - ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 技術主導型教育への意識の高まり
    • AI、IoT、スマートホーム、クラウド、コネクテッドモバイルデバイスなどの技術採用の増加
    • 保護者の投資意欲の高まりスマートトイの利用拡大が市場成長を牽引
  • 市場の課題
    • スマートトイのコスト高
    • セキュリティとプライバシーへの懸念とサイバー攻撃の脅威の増大

第6章 市場セグメンテーション

  • インターフェースデバイス別
    • スマートフォン接続
    • タブレット接続
    • その他のインターフェースデバイス(コンソール接続)
  • 技術別
    • Wi-Fi
    • Bluetooth
    • その他の技術(NFC、RFID)
  • 流通チャネル別
    • オンラインストア
    • 専門店・コンビニエンスストア
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • その他の地域

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Mattel, Inc.
    • The Lego Group
    • Playmobil(Brandstatter Group)
    • Leapfrog Enterprises, Inc.
    • Sega Toys Co. Ltd.
    • Pillar Learning
    • Seebo Interactive Ltd.
    • Primo Toys
    • TOSY Robotics JSC
    • Pixel Toys

第8章 投資分析

第9章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 66651

The Smart Toys Market size is estimated at USD 34.52 billion in 2024, and is expected to reach USD 109.98 billion by 2029, growing at a CAGR of 26.08% during the forecast period (2024-2029).

Smart Toys - Market

Key Highlights

  • The fast acceptance of the Internet of Things (IoT) accelerated the development of smart and connected devices for a wide range of applications. A number of technologies are used in smart toys, including IoT, artificial intelligence, smart devices, and many more, to improve children's learning and enjoyment experiences.
  • With inbuilt software that allows speech and picture recognition, app integration, radio-frequency identification (RFID) capability, and online searching features, these toys give a personalized play experience for youngsters. CogniToys' Dino, for example, uses Wi-Fi to stay connected and IBM Watson's natural language processing technology to adapt its replies based on the child's age and ability level
  • The usage of STEM (Science, Technology, Engineering, and Math) toys to assist children in developing their skills is one of the primary factors fueling demand for smart toys. Smart toys increase professional talents such as computers and engineering through smart engagement and behavioral learning. As parents continue to embrace goods that can aid in their children's intellectual development, the use of smart toys will increase. SmartGurlz toy, for example, teaches females how to code.
  • Various factors driving the growth of smart toys include direct and two-way communication, real-time tracking of children's activities, and the ability to store personal data such as a child's name, photos, and voice recordings, which aid in the personalization of toys. Fisher-Price, for example, sells a Smart Toy Bear that may be operated via a smartphone app. Over the projected period, such advancements are likely to boost the market.
  • However, rising worries about data and privacy issues as smart toys become more prevalent are projected to stymie industry development. As a result, various regulatory agencies are taking major measures and actions to limit the hazards associated with the use of these smart toys.
  • The COVID-19 epidemic has led to widespread lockdowns throughout the world. As a precautionary measure, the mandated lockdown has increased work-from-home practices and forced the closure of schools and other educational institutions. Many schools, colleges, and institutions have been shuttered across the world. Such developments have boosted the prospects for the worldwide adoption of smart toys since they support remote learning practices and give youngsters fascinating and immersive experiences.

Smart Toys Market Trends

Increasing Awareness of Technology-Led Education to Witness the Growth

  • Along with the growth in the middle-class family population, the penetration of smartphones and the development of Social media platforms have opened opportunities and encouraged individuals to participate and select technology-led toys, hence expanding the size of the smart toys industry.
  • Enhanced Learning: Interactive instructional information from smart toys can boost cognitive, social, and emotional skill sets. Smart toys, as opposed to traditional toys, provide a more exciting and interactive experience since they can respond to children's activities, adapt to their preferences, and deliver personalized feedback. Smart toys allow toy producers to expand their revenue sources by designing unique items that combine technology and pique customer interest.
  • Construction toys promote creative problem-solving abilities while assisting in spatial development, making them popular with educators and parents. Manufacturers are noticing increased sales due to the increased demand for building toys.
  • Smart toys frequently require a smartphone or tablet to function, and as these devices get more popular, so does the demand for such toys. As parents and educators become more aware of the importance of early childhood education, smart toys may augment traditional approaches and boost this critical stage in development.

Europe to Hold Significant Market Share

  • Because of the quick integration of technology in diverse goods and solutions catering to various end-user sectors, the European area has always been at the forefront of technology adoption.
  • Furthermore, the increasing usage of building toys to increase children's learning capacities is another major element driving up market demand for smart toys. To grab children's attention, manufacturers are producing toys with unique designs and patterns, which might have a positive influence on the region's adoption rates of smart toys.
  • Parents in the region are encouraging their children to exercise outside. Construction toys, like conventional outdoor and sports toys, have grown in popularity since they give intellectual and cognitive benefits to children of all ages.
  • Children are more lured to technology, the internet, and other digital media tools as their knowledge of them grows. Changing lifestyles and improvements in artificial intelligence also contribute to this rise. Analysts predict that the market for smart toys will rise fast due to a growing urban population and rapidly rising smart toy customers across the area.
  • As a result, comparable government and regulatory activities, as well as initiatives by smart toy suppliers, are projected to contribute to market growth.

Smart Toys Industry Overview

The global smart toys market is fragmented and highly competitive due to the presence of a large number of players worldwide. The vendors are also increasingly adopting advanced technologies to develop innovative products and expand their portfolios to enhance their global presence. Companies also leverage e-commerce portals and advanced technologies to extend their visibility and gain more consumers. Some of the recent developments in the market are:

In April 2023, Mattel, Inc announced an update to the Mattel Creations Virtual Collectibles Platform. As part of this update, the platform will introduce its own peer-to-peer marketplace, allowing owners of Mattel virtual collectibles to showcase, trade, and sell their assets. Concurrently, Series 5 of the Hot Wheels NFT Garage will be launched. Mattel's P2P marketplace is powered by Rarible, a leading virtual collectibles company that empowers creators and their communities at every stage of their journey.

In November 2022, Leapfrog Enterprises, Inc. announced the availability of new additions to its newborn and preschool lines. These captivating pretend-play toys include the Clean Sweep Learning Caddy, which was a Toy of the Year Award Finalist in the Preschool category, and the Ironing Time Learning Set. The interactive Clean Sweep Learning Caddy comes with cleaning supplies and a delightful bucket that lights up and sings. Children are taught colors, counting, directions, and other concepts through enjoyable learning modes, and they can dance to humorous cleaning instructions and hear playful squirting sound effects.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Assessment of Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Awareness of Technology-Led Education
    • 5.1.2 Increasing Adoption of Technologies like AI, IoT, Smart Homes, Cloud, and Connected Mobile Devices
    • 5.1.3 Parents are Increasingly Willing to Invest Smart Toy Increase Usage To Drive the Market Growth
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 High Costs of Smart Toys
    • 5.2.2 Security and Privacy Concerns and Increasing Threats of Cyber Attacks

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Interfacing Devices
    • 6.1.1 Smartphone Connected
    • 6.1.2 Tablet-Connected
    • 6.1.3 Other Interfacing Devices (Console-connected)
  • 6.2 By Technology
    • 6.2.1 Wi-Fi
    • 6.2.2 Bluetooth
    • 6.2.3 Other Technologies (NFC and RFID)
  • 6.3 By Distribution Channel
    • 6.3.1 Online Stores
    • 6.3.2 Specialty Stores and Convenience Stores
  • 6.4 By Geography
    • 6.4.1 North America
    • 6.4.2 Europe
    • 6.4.3 Asia Pacific
    • 6.4.4 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Mattel, Inc.
    • 7.1.2 The Lego Group
    • 7.1.3 Playmobil (Brandstatter Group)
    • 7.1.4 Leapfrog Enterprises, Inc.
    • 7.1.5 Sega Toys Co. Ltd.
    • 7.1.6 Pillar Learning
    • 7.1.7 Seebo Interactive Ltd.
    • 7.1.8 Primo Toys
    • 7.1.9 TOSY Robotics JSC
    • 7.1.10 Pixel Toys

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS