デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1444049

RTD飲料:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Ready To Drink Beverages - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=155.46円
RTD飲料:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

RTD飲料市場規模は、2024年に3,610億1,000万米ドルと推定され、2029年までに4,566億米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に4.81%のCAGRで成長します。

主なハイライト

  • 健康とウェルネスの動向の高まりにより、消費者、特にフィットネス愛好家は、機能的な利点を備えたRTD飲料に引き寄せられています。RTD機能性飲料は、砂糖を含まない、または低糖質で、抗酸化物質、タンパク質、プロバイオティクスの優れた供給源です。さらに、乳製品を含まないヴィーガン飲料は、乳糖不耐症の人の間で健康的な持ち運び用の飲料としてますます注目を集めています。
  • RTDティーは、世界中の膨大な消費者層にサービスを提供するために、アイスティー、ハーブティー、紅茶などのさまざまな種類が導入されており、次に機能的に群衆を喜ばせるものとなるでしょう。
  • さらに、メーカーは低カロリー製品を開発したり、ステビアなどのゼロカロリー甘味料を追加したりしています。また、機能性を高めるためにハーブやアーユルヴェーダの成分も製品に組み込んでいます。これは、世界の糖尿病人口の増加に伴い、炭酸飲料の代替品としてこれらの飲料の需要を促進すると予想されます。

RTD飲料市場動向

広告および販売促進活動への支出の増加が市場の成長を促進

  • ソーシャルメディアは、世界中の消費者の購買行動を決定する上で非常に影響力のある要素となっています。したがって、さまざまなソーシャルメディアチャネルでのエネルギー飲料やスポーツ飲料、パッケージジュース、その他の種類の飲料などのRTD飲料のプロモーションの強化が、市場の成長をさらに支援します。
  • トロピカーナやドールなどの大手ブランドは、近年、プロモーションキャンペーンを通じて消費者を引き付けるために、Facebook、Instagram、YouTubeなどのソーシャルメディアプラットフォームに注目しています。
  • ソーシャルメディアプラットフォームは、より多くのマーケティング予算、場合によってはオフラインでの存在感さえも必要とする中小企業や新興ブランドのリーチを拡大するのにも役立ちます。これらのブランドは、自社の物語やイデオロギー、製品やソースに使用されている原材料の詳細な説明を潜在的な消費者と共有することにも重点を置いており、透明性と認識の感覚を生み出し、より広範な消費者層を引き付けるのに役立ちます。

アジア太平洋が業界を支配

  • この地域の人口増加、個人の健康意識の高まり、一人当たり収入の増加が、アジア太平洋地域におけるRTD飲料の需要を促進する大きな要因となっています。さらに、砂糖を減らし、天然成分を使用したエネルギー飲料は今後も普及し、糖尿病などの医学的問題に苦しむより多くの人々の関心を引き続けると予想されます。
  • 国際糖尿病連盟によると、2021年には中国で約1億4,087万人が糖尿病に苦しんでいます。生活習慣病の発生率が増加しているため、消費者は天然甘味料または無糖のRTD飲料を選択しています。
  • 企業は市場での競争力を維持するために革新的な製品を導入しています。たとえば、2021年にダノン・インディアはAptaGrowを発売し、37種類の栄養素とプレバイオティクスを配合した科学的に設計された子供向けのRTD健康飲料であると主張しました。さらに、この地域のプレーヤーは、流通チャネルの拡大と、収益性の高いパッケージスタイルのユニークな製品の開発に注力しています。

RTD飲料業界の概要

企業はサプライチェーンを強化して事業を拡大するために、製品の持続可能性や合併・買収に注力しています。メーカーによるスマート広告やその他のマーケティング活動の台頭と、機能上のメリットを備えた製品の発売により、世界の企業の売上高の割合がさらに増加しました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 低糖/無糖飲料への傾向
  • 市場抑制要因
    • 機能性飲料による健康被害への懸念
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • ティー
    • コーヒー
    • エネルギー飲料
    • ヨーグルト飲料
    • 乳製品・乳製品代替飲料
    • フレーバー水・強化水
    • その他
  • 流通チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニ/食料品店
    • オンラインストア
    • 専門小売店
    • その他
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • イタリア
      • スペイン
      • フランス
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 有力企業が採用した戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Red Bull GmbH
    • Pepsico Inc.
    • Monster Beverage Corporation
    • The Coca-Cola Company
    • Yakult Honsha Co. Ltd
    • Nestle SA
    • Danone SA
    • Suntory Holdings Limited
    • Blue Diamond Growers
    • Dabur India Limited

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 51168

The Ready To Drink Beverages Market size is estimated at USD 361.01 billion in 2024, and is expected to reach USD 456.60 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.81% during the forecast period (2024-2029).

Ready To Drink Beverages - Market

Key Highlights

  • Due to rising health and wellness trends, consumers, especially fitness enthusiasts, gravitate toward ready to drink beverages with functional benefits. Functional ready to drink beverages are a good source of antioxidants, protein, and probiotics with no to low sugar. Moreover, dairy-free and vegan drinks are increasingly gaining traction among lactose-intolerant people as healthy on-the-go beverages.
  • Ready to drink tea will likely be the next functional crowd-pleaser as its various types, like iced tea, herbal tea, black tea, and many more, are introduced to serve the vast consumer base worldwide.
  • Moreover, manufacturers are innovating low-calorie products or adding zero-calorie sweeteners like stevia. They are also incorporating herbs and ayurvedic ingredients in the products to increase their functionality. This, along with the increasing diabetic population worldwide, is anticipated to drive the demand for these drinks as an alternative to carbonated beverages.

Ready to Drink Beverages Market Trends

Augmented Expenditure on Advertisement and Promotional Activities Impel Market Growth

  • Social media has become a very influential factor in deciding the purchasing behavior of consumers across the world. Hence, the enhanced promotions of ready-to-drink beverages like energy & sports drinks, packaged juices, and other types of beverages on different social media channels further support market growth.
  • Leading brands, such as Tropicana and Dole, among others, turned to social media platforms in recent years, such as Facebook, Instagram, and YouTube, to engage their consumers through promotional campaigns.
  • Social media platforms also help expand the reach of smaller companies or start-up brands, which need more marketing budgets or, in some cases, even an offline presence. These brands also focus on sharing their narrative and ideology, along with a detailed description of the ingredients used in their products and sources, with potential consumers, creating a sense of transparency and awareness, which helps attract a more extensive consumer base.

Asia-Pacific Dominates the Industry

  • The growing population in the region, the rising health consciousness among individuals, and the increasing per capita income are some major factors driving the demand for ready to drink beverages in the Asia-Pacific region. Moreover, energy drinks with less sugar and natural components are expected to thrive and keep drawing the interest of more people suffering from medical issues like diabetes.
  • According to the International Diabetes Federation, in 2021, around 140.87 million people suffered from diabetes in China. Due to the rising incidence of lifestyle diseases, consumers opt for naturally sweetened or sugar-free ready-to-drink beverages.
  • The companies are introducing innovative products to maintain competitiveness in the market. For instance, in 2021, Danone India launched AptaGrow, claiming it is a scientifically designed, ready to drink health drink for children with 37 nutrients and prebiotics. Moreover, the players in the region focus on expanding their distribution channels and developing unique products with lucrative packaging styles.

Ready to Drink Beverages Industry Overview

The Coca-Cola Company, PepsiCo, Danone, Monster Beverage Corporation, Red Bull GmbH, and Nestle S.A. are leading players operating in the ready to drink beverages market. Companies are focusing on the sustainability of products and mergers and acquisitions to strengthen their supply chain and expand their business. The emerging smart advertisements and other marketing activities by manufacturers coupled with products launched with functional benefits have further increased the sales percentage of companies globally.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
    • 4.1.1 Inclination Toward Low-Sugar/Sugar-free Beverages
  • 4.2 Market Restraints
    • 4.2.1 Concerns Over Health Issues Associated with Functional Beverages
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Tea
    • 5.1.2 Coffee
    • 5.1.3 Energy Drinks
    • 5.1.4 Yogurt Drinks
    • 5.1.5 Dairy and Dairy Alternative Beverages
    • 5.1.6 Flavored & Fortified Water
    • 5.1.7 Other Product Types
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.2 Convenience/Grocery Stores
    • 5.2.3 Online Stores
    • 5.2.4 Specialty Retail Stores
    • 5.2.5 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Italy
      • 5.3.2.4 Spain
      • 5.3.2.5 France
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Red Bull GmbH
    • 6.3.2 Pepsico Inc.
    • 6.3.3 Monster Beverage Corporation
    • 6.3.4 The Coca-Cola Company
    • 6.3.5 Yakult Honsha Co. Ltd
    • 6.3.6 Nestle SA
    • 6.3.7 Danone SA
    • 6.3.8 Suntory Holdings Limited
    • 6.3.9 Blue Diamond Growers
    • 6.3.10 Dabur India Limited

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS