デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1444822

フラクトオリゴ糖: 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024年~2029年)

Fructo Oligosaccharide - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 130 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=157.14円
フラクトオリゴ糖: 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

フラクトオリゴ糖の市場規模は、2024年に38億5,000万米ドルと推定され、2029年までに62億5,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年~2029年)中に10.19%のCAGRで成長します。

フラクトオリゴ糖- 市場

フラクトオリゴ糖は、特定の植物(チコリの根、キクイモ、ネギ、アスパラガス、小麦ふすま、バナナ)の根に自然に含まれるわずかに甘い炭水化物、またはイヌリンからの酵素抽出によって合成されます。動物飼料や医薬品などの業界での用途の増加により、市場の成長が促進されると予想されます。機能的利点を備えた製品や栄養補助食品の使用の増加、世界人口の健康意識の高まり、肥満に対する懸念の高まりにより、FOS、GOS、MOSなどのプレバイオティクス市場が牽引されています。プレバイオティクスや栄養補助食品の需要の高まりも、フラクトオリゴ糖の需要を支えています。

消費者の間で製品に関する知識が高まり、その機能に対する理解が深まるにつれて、フラクトオリゴ糖(FOS)の需要は予測期間中に急速に増加すると予想されます。さらに、ライフスタイルの変化と健康への関心の高まりにより、市場の成長が促進されると予想されます。プレバイオティクスの需要の増加と政府の支援の増加により、予測期間中の市場の成長が拡大すると予想されます。腸の健康に関する懸念の高まりと低カロリー甘味料の需要の増加により、今後5年間の製品成長が促進されると予想されます。

業界関係者による取り組みが市場の拡大を支援しています。研究開発への取り組みの重視は、市場にプラスの影響を与える取り組みの1つです。これにより、業界全体の拡大と健康に対するFOSの有益な効果の認識が促進されるでしょう。組換え酵素、効果的な精製システム、酵素工学、および新しい基質を使用する新しい生産方法の開発も、製造コストとFOCの全体的な価格の低下に貢献し、市場の成長を促進しています。

フラクトオリゴ糖市場動向

低カロリー食品への需要の高まり

消費習慣と栄養価の高い食品に対する嗜好の変化が続いているため、消費者は毎日の栄養要件を満たす、早くて安くて豊富な食品の選択肢を求めています。原材料の使用、加工、保存方法の改善、革新的な包装方法が食品業界の急速な進化に貢献しています。この市場における成長機会は、健康食品と健康食品市場に関する消費者の知識が高まることによってもたらされるでしょう。消費者は、全体的な健康と健康を促進する食生活の変化の一環として、砂糖の摂取量をますます減らすようになってきています。砂糖の削減は、特に体重をコントロールしようとしている顧客にとって、健康上の優先事項リストの最上位に上がっています。

フラクトオリゴ糖の市場は、低カロリー甘味料の需要の高まりによって牽引されています。スクロースよりも40%甘いのに、カロリーは3分の1しかないため、甘味料として使用されます。低カロリー甘味料としてスクロースに代わる可能性があります。血糖指数が低いため、糖尿病患者に適しており、食事に繊維を加えます。世界中の消費者は、長年にわたって低カロリー甘味料を安全に使用し楽しんできました。低カロリー甘味料の需要の拡大に伴い、フラクトオリゴ糖の市場は拡大すると予測されています。低カロリー食品には、減量、糖尿病管理、肥満リスクの軽減などのさまざまな身体的および心理的利点があり、市場の成長を促進すると予想されています。

欧州が大きな市場シェアを保持

欧州は、ベビーフードの需要の高まりと、この地域に多数の乳児用調製粉乳メーカーが存在するため、フラクトオリゴ糖市場で最大のシェアを占めています。健康意識の高まりと可処分所得の増加、都市化の進行により加工食品の売上が増加し、市場における甘味料としてのフラクトオリゴ糖の需要が増大しています。欧州食品安全機関(EFSA)は最近、食品および飲料中の砂糖を難消化性炭水化物に置き換え、食後の血糖反応を軽減することに関する健康強調表示に肯定的な意見を発表しました。 EFSAの専門家は、砂糖を非消化性の炭水化物に置き換えると、主張されている効果が得られると述べた。健康強調表示が有効であるためには、食品および飲料に含まれる砂糖が、砂糖を含む基準と比較して少なくとも30%少ない必要があります。

フラクトオリゴ糖は、この地域全体で食品添加物および栄養補助食品の成分として一般的に使用されています。製薬業界でも使用されています。欧州のフラクトオリゴ糖市場におけるドイツの主導的地位は、これらの業界からの強い需要によるものです。ドイツ政府は、フラクトオリゴ糖の生産に対して厳しい規制を設けています。これらの規制により、高品質の製品のみが国内で生産されることが保証され、ドイツ製フラクトオリゴ糖製品の世界の地位がさらに高まりました。

フラクトオリゴ糖業界の概要

フラクトオリゴ糖市場は、世界的な企業の存在により本質的に競争が激しいです。フラクトオリゴ糖市場の主要企業には、Sudzucker AG(BENEO)、Cargill Inc.、Ingredion Incorporated、Tereos Group、Baolingbao Biological Companiesなどがあります。これらの企業は戦略的に生産能力を向上させ、新製品発売のための投資と研究開発に注力しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果と調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 業界の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の競合関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 用途別
    • 乳児用調製粉乳
    • 強化食品および飲料
    • 栄養補助食品
    • 動物飼料
    • 医薬品
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • イタリア
      • フランス
      • ロシア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • オーストラリア
      • 日本
      • その他アジア太平洋
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 市場シェア分析
  • 最も採用されている戦略
  • 企業プロファイル
    • Sudzucker AG(BENEO)
    • Cargill Inc.
    • Ingredion Incorporated
    • Tereos Group
    • Royal Friesland Campina NV
    • Meiji Holdings Co. Ltd
    • Galam Group
    • Brenntag SE
    • Jarrow Formulas Inc.
    • Tate &Lyle PLC
    • Baolingbao Biological Co. Ltd

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 57308

The Fructo Oligosaccharide Market size is estimated at USD 3.85 billion in 2024, and is expected to reach USD 6.25 billion by 2029, growing at a CAGR of 10.19% during the forecast period (2024-2029).

Fructo Oligosaccharide - Market

Fructooligosaccharide is a slightly sweet carbohydrate found naturally in the roots of certain plants (chicory root, Jerusalem artichoke, leek, asparagus, wheat bran, and bananas) or is synthesized by the enzymatic extraction from inulin. The increased application in industries like animal feed and pharmaceuticals is expected to propel the market's growth. The increasing use of products and dietary supplements with functional benefits, increasing health-conscious among the global population, and increasing concerns about obesity are driving the market for prebiotics, such as FOS, GOS, and MOS. The growing demand for prebiotics and dietary supplements is also supporting the demand for fructooligosaccharides.

With increasing knowledge of the product among consumers and a better understanding of its functions, the demand for fructooligosaccharides (FOS) is expected to increase rapidly over the forecast period. Moreover, changing lifestyles and rising concerns regarding health are expected to augment the market's growth. Increased prebiotic demand and rising government support are expected to augment the market's growth over the forecast period. Rising concerns regarding gut health and increased demand for low-calorie sweeteners are expected to fuel product growth over the next five years.

The actions performed by the industry participants are assisting the market's expansion. The emphasis on R&D efforts is one of the initiatives positively impacting the market. This would encourage the overall expansion of the industry and the recognition of the beneficial effects of FOS on health. The development of novel production methods that use recombinant enzymes, effective purification systems, enzyme engineering, and new substrates has also contributed to a decrease in the manufacturing cost and FOC's overall pricing, thus fuelling the market's growth.

Fructo-Oligosaccharides Market Trends

Rising Demand for Low-calorie Foods

Due to the ongoing change in consuming habits and preference for nutritious food items, consumers are seeking fast, cheap, and luxuriant food options that satisfy their daily nutritional requirements. The use of raw materials, processing, improvements in preservation and innovative packaging methods are contributing to the food industry's rapid evolution. Growth opportunities in this market would be provided by rising consumer knowledge of healthy foods and the healthy food market. Consumers are increasingly reducing their sugar intake as part of a dietary change that promotes overall wellness and health. Sugar reduction has risen to the top of the health priority list, especially for customers trying to control their weight.

The market for fructooligosaccharides is being driven by rising demand for low-calorie sweeteners. It is used as a sweetener as it is 40% sweeter than sucrose but only has a third of the calories. It can replace sucrose as a low-calorie sweetener. Due to its low glycemic index, it is suitable for people with diabetes and adds fiber to the diet. Consumers worldwide have been safely using and enjoying low-calorie sweeteners for many years. The market for fructooligosaccharides is predicted to rise as the demand for low-calorie sweeteners expands. Various physical and psychological advantages of low-calorie foods include weight loss, diabetes management, and reduced risks of obesity, which are expected to propel the market's growth.

Europe Holds a Significant Market Share

Europe holds the largest share in the fructooligosaccharide market due to the rising demand for baby food and the presence of numerous infant formula manufacturers in the region. Due to growing health awareness and rising disposable income, increasing urbanization is fueling the sales of packaged food items, augmenting the demand for fructooligosaccharide as a sweetener in the market. The European Food Safety Authority (EFSA) recently issued a positive opinion for a health claim about replacing sugars with non-digestible carbohydrates in foods and beverages and reducing post-prandial glycaemic responses. The EFSA experts mentioned that replacing sugars with any non-digestible carbohydrates would result in the claimed effect. For the health claim to be valid, food and drinks should contain at least 30% fewer sugars, as compared to the reference containing sugars.

FOS are commonly used as food additives and ingredients in dietary supplements across the region. They are also used in the pharmaceutical industry. Germany's leading position in the European FOS market is due to the strong demand from these industries. The German government has put in place strict regulations on the production of FOS. These regulations have helped ensure that only high-quality products are produced in the country, further boosting the position of German-made FOS products globally.

Fructo-Oligosaccharides Industry Overview

The fructooligosaccharide market is highly competitive in nature due to the presence of global players. Some of the key players in the fructooligosaccharide market include Sudzucker AG (BENEO), Cargill Inc., Ingredion Incorporated, Tereos Group, and Baolingbao Biological Co. Ltd. Companies are strategically increasing their production capabilities and focusing on investments and R&D for new product launches.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables and Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Application
    • 5.1.1 Infant Formula
    • 5.1.2 Fortified Food and Beverage
    • 5.1.3 Dietary Supplements
    • 5.1.4 Animal Feed
    • 5.1.5 Pharmaceuticals
  • 5.2 Geography
    • 5.2.1 North America
      • 5.2.1.1 United States
      • 5.2.1.2 Canada
      • 5.2.1.3 Mexico
      • 5.2.1.4 Rest of North America
    • 5.2.2 Europe
      • 5.2.2.1 Germany
      • 5.2.2.2 United Kingdom
      • 5.2.2.3 Italy
      • 5.2.2.4 France
      • 5.2.2.5 Russia
      • 5.2.2.6 Spain
      • 5.2.2.7 Rest of Europe
    • 5.2.3 Asia-Pacific
      • 5.2.3.1 India
      • 5.2.3.2 China
      • 5.2.3.3 Australia
      • 5.2.3.4 Japan
      • 5.2.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.2.4 South America
      • 5.2.4.1 Brazil
      • 5.2.4.2 Argentina
      • 5.2.4.3 Rest of South America
    • 5.2.5 Middle East and Africa
      • 5.2.5.1 South Africa
      • 5.2.5.2 Saudi Arabia
      • 5.2.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Share Analysis
  • 6.2 Most Adopted Strategies
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Sudzucker AG (BENEO)
    • 6.3.2 Cargill Inc.
    • 6.3.3 Ingredion Incorporated
    • 6.3.4 Tereos Group
    • 6.3.5 Royal Friesland Campina NV
    • 6.3.6 Meiji Holdings Co. Ltd
    • 6.3.7 Galam Group
    • 6.3.8 Brenntag SE
    • 6.3.9 Jarrow Formulas Inc.
    • 6.3.10 Tate & Lyle PLC
    • 6.3.11 Baolingbao Biological Co. Ltd

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS