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市場調査レポート
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1404511

マネージドプリントサービス(MPS):市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測、2024年~2029年

Managed Print Services - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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マネージドプリントサービス(MPS):市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測、2024年~2029年
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

マネージドプリントサービス(MPS)市場規模は、今年の420億9,000万米ドルから予測期間中に633億5,000万米ドルへと成長し、予測期間中のCAGRは8.52%を記録すると予測されています。

ほとんどの中小企業(SMB)は、生産性の向上とコスト削減の方法を模索しており、ドキュメントの取り扱い方法を詳しく調べることは、その手始めとして最適です。

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主なハイライト

  • マネージドプリントサービス(MPS)は、外部のプリントベンダーがビジネス文書の出力を管理するために提供するサービスです。デジタル技術と印刷サービスを可能にすることで、マネージドプリントサービス(MPS)は家庭や企業の印刷・スキャンインフラを安全に管理します。世界市場を牽引しているのは、さまざまなエンドユーザーにおけるマネージドプリントサービス(MPS)の採用拡大であり、ドキュメントワークフローの可視化によって時間生産性とコスト効率の向上に貢献しています。マネージドプリントサービス(MPS)は、高品質の印刷とスキャンを可能にするため、顧客体験の向上に役立ちます。
  • 紙の無駄を削減するための組織の取り組みが、市場の成長に大きく寄与しています。企業は紙の使用を制限しようとしています。マネージドプリントサービス(MPS)は無駄の抑制に役立つため、近い将来、市場の成長に弾みがつくと思われます。
  • 企業がマネージドプリントサービス(MPS)を導入することで、コストの削減が実現します。こうしたコスト削減は、企業が利益率を拡大するのに役立ちます。企業は、以前は軽視されていた印刷に関連するコストを把握し、大きな負担となっています。
  • データは重要な知的財産(IP)に進化しています。企業コンセプト、計画、財務諸表などのデータ漏洩は、マーケットプレースにおける企業の評判を著しく損ねたり、多大な財務的損失をもたらす可能性があります。そのため、データセキュリティは近年最も注目されています。サイバー攻撃による危険性が高まる中、機密データの保護は極めて重要です。このように、サイバー脅威はマネージドプリンティングサービス組織が対処しなければならない主要な問題の一つです。
  • マネージドプリントサービス(MPS)市場は、COVID-19の大流行が悪影響を及ぼした数多くの業界のひとつにすぎないです。COVID-19の流行は印刷業界に遅れをもたらし、これには自己隔離基準による影響、製造業者のサプライチェーンの中国などの製造拠点からのシフト、基本的な商品に使用される包装材料の変更などが含まれます。しかし、両業界ともパンデミック時に必要な物資を供給したため、必需品の需要は急増しました。その結果、マネージドプリントサービス(MPS)の利用が増加しました。

マネージドプリントサービス(MPS)市場の動向

小売業が大きな市場シェアを占めると予想

  • 管理されていない出力条件により、小売業者は複数のベンダー、モデル、消耗品、サービス契約を持つ膨大な数のデバイスを抱えることになります。古くなった機器の頻繁な故障やヘルプデスクの過度な負担は、店舗運営に悪影響を及ぼし、経費を増大させる可能性があります。生産性を向上させ、コストを削減するためには、アウトプット戦略が重要です。
  • 特に、看板、棚札、ラベルの印刷・発行など、日常的に頼りにしているコアアプリケーションでは、常に信頼性が求められます。小売業では、高い効率性が求められます。プロセスを合理化し、発生するコストを節約するためには、それを達成しなければなりません。そのため、小売業者にとっては、生産ラインを持つ代わりにマネージドプリントサービス(MPS)を選択する方が簡単で、費用対効果も高いです。
  • 小売業向けのMPS戦略では、特定のタスク、物理的な場所、冗長性の必要性に基づいて、適切な数のネットワークプリンターを特定する必要があります。エンドユーザーに一般的なプリンター比率を押し付けたり、可能な限り低い取得コストを求めたりするだけでは、期待はずれの結果になりかねないです。コスト削減と生産性向上のバランスを完璧にとる計画が必要です。既存のヘルプデスクシステムとシームレスに連携し、多様なサービスモデルを可能にするMPSアプローチが必要です。
  • eコマースの発展や、従来の実店舗からオンライン店舗への移行に伴い、小売業はビジネス慣行の見直しを迫られています。中小企業や在宅ビジネスでは、少量生産やオーダーメイドの印刷デザインやサイズが求められています。対照的に、小売の巨大企業は、大量かつ低価格で、審美的で一流の印刷品質を求めます。その結果、マネージドプリントサービス(MPS)とそのネットワークは、さまざまな要望に沿った印刷物と数量を供給できるため、最良の選択肢となります。
  • 分析された市場は、世界の小売業の継続的な拡大とその収益によって牽引されています。例えば、米国国勢調査局は、小売総売上高が昨年末までに6兆6,000億米ドルに達し、前年比で約10億米ドル増加すると予測しています。
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北米が大きな市場シェアを占める見込み

  • 北米地域の成長は、同地域の新興企業活動の活発化、有利な政府規制、大手プリンター・複写機メーカーの存在が主な要因です。マネージドプリントサービス(MPS)の市場も、米国政府機関や医療分野での採用率の高まりによって拡大しています。
  • 多くの課題が政府を逼迫させる中、紙を多用する業務プロセスにおけるビジネスチャンスを見過ごすことは容易です。米国連邦政府向けXerox Managed Print Servicesは、安全なFedRAMP(連邦リスク・権限管理プログラム)認定のクラウドを使用して、プロセスを合理化し、従業員の効率を向上させます。リスクとコストがより適切に管理され、サービス提供と生産性が向上します。
  • 米国の医療部門が生み出す収益の増加に伴い、効率向上に関連するさまざまなテクノロジーに門戸が開かれつつあります。医療におけるマネージドプリントサービス(MPS)は、段階的にデバイス標準を導入することで、これらの問題に直接対処します。
  • 例えば、NHEのファクトシートでは、国民医療費は2019年から2028年まで年平均5.4%で増加し、その時点で6兆2,000億米ドルに達すると予測しています。これは、この地域の市場に大きなチャンスをもたらします。
  • 北米の保険業界は過去に大きな成長を遂げました。保険業界が市場とコストへの圧力の高まりに対応する中で、印刷環境の最適化は、顧客対応やビジネスの成長に費やせる時間とコストを節約するために不可欠です。

マネージドプリントサービス(MPS)業界の概要

マネージドプリントサービス(MPS)市場は競争が激しく、多数の大手企業が参入しています。市場シェアの面では、現在どのプレーヤーも市場を独占していないため、市場は細分化に向かっています。各プロバイダーは競争優位性を獲得するため、提供サービスの革新に取り組んでいます。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因と市場抑制要因のイントロダクション
  • 市場促進要因
    • 紙の無駄を減らすための組織による取り組み
    • コスト削減
  • 市場抑制要因
    • 継続的な経常支出
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Xerox Corporation
    • Ricoh Company Ltd.
    • HP Development Company, L.P.
    • Canon, Inc.
    • Brother UK Ltd
    • Lexmark International, Inc.
    • Konica Minolta, Inc.
    • Samsung Electronics Co. Ltd.
    • Kyocera Corporation
    • Toshiba Corporation
    • Sharp Corporation

第7章 投資分析

第8章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 66416
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The Managed Print Services Market size is expected to grow from USD 42.09 billion in the current year to USD 63.35 billion during the forecast period, registering a CAGR of 8.52% during the forecast period. Most small and medium businesses (SMBs) are looking for ways to improve their productivity and cut costs, and taking a closer look at how they handle documents is a good place to start.

Key Highlights

  • Managed print services (MPS) are services provided by outside print vendors to control the output of business documents. By enabling digital technologies and printing services, managed print services (MPS) safely manage households and companies' print and scan infrastructure. The global market is driven by the growing adoption of managed print services (MPS) among various end users, which helps increase time productivity and cost efficiency by providing visibility into document workflows. Managed print services (MPS) help improve the customer experience because they allow for high-quality printing and scanning.
  • Organizational initiatives to reduce paper waste have significantly contributed to the market's growth. Companies are trying to restrict the use of paper. As managed print services help control wastage, their growth is going to get a boost in the near future.
  • Reductions in the cost involved are noticed when companies adapt managed print services. These cost reductions help the firms expand their profit margins. The companies are apprehending the costs associated with printing that were neglected before and cost a major chunk.
  • Data has evolved into a crucial kind of intellectual property (IP). Data leaks, including corporate concepts, plans, or financial statements, could seriously harm a company's reputation in the marketplace or result in significant financial loss. As a result, data security has received the greatest attention in recent years. Protecting sensitive data is crucial in light of the growing dangers posed by cyberattacks. Cyberthreats are thus one of the main issues that Managed Printing Service organizations must deal with.
  • The managed print services market was just one of the numerous industries that the COVID-19 pandemic outbreak negatively impacted. The COVID-19 outbreak caused a delay in the printing industry, including effects brought on by self-isolation standards, manufacturers shifting their supply chains away from manufacturing centers like China, and changes to the packaging materials used for basic goods. However, as both sectors provided necessary commodities during the pandemic, the demand for essential products skyrocketed. This, in turn, raised the usage of managed print services.

Managed Print Services Market Trends

Retail is Expected to Hold Major Market Share

  • An unmanaged output condition leaves retailers with huge fleets of devices with multiple vendors, models, supplies, and service contracts. Frequent failures of outdated equipment and an overburdened help desk can adversely affect store operations and shoot up expenses. An output strategy is crucial for improving productivity and decreasing costs.
  • Reliability is always outstanding, especially for core applications that you depend on daily, such as the printing and publishing of signs, shelf strips, and labels. A high level of efficiency is required in the retail sector. It must be achieved to streamline the process and save on the costs incurred. Therefore, it is easier and more cost-effective for retailers to choose managed print services instead of having their production lines.
  • MPS strategies for retail should identify the right number of networked printers based on specific tasks, physical location, and the need for redundancy. Simply imposing generic printer ratios on end users or looking for the lowest possible acquisition cost can generate disappointing results. A plan is needed that perfectly balances cost savings and productivity enhancements. An MPS approach is needed that works seamlessly with existing help desk systems and allows for a variety of service models.
  • Retailers have been compelled to reevaluate their business practices as a result of the growth of e-commerce and the migration from traditional brick-and-mortar sites to online storefronts. Smaller and home-based businesses seek out small quantities and bespoke print designs and sizes. In contrast, retail behemoths demand aesthetically pleasing and top-notch print quality with vast quantities and lower price ranges. As a result, managed print services and their network are the best options because they can supply prints and quantities in line with various requests.
  • The analyzed market is driven by the ongoing expansion of global retail and its revenues. For example, the US Census Bureau predicts that total retail sales will reach USD 6.6 trillion by the end of last year, an increase of around USD 1 billion over the previous year.
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North America is Expected to Hold a Major Market Share

  • The growth in the North American region is primarily attributable to the region's increased start-up activity, favorable government regulations, and the presence of major printer and copier manufacturers. The market for managed print services is also expanding due to the greater adoption rates in the U.S. government and healthcare sectors.
  • With so many challenges putting the government under pressure, it's easy to overlook the opportunities in paper-intensive work processes. Xerox Managed Print Services for the U.S. Federal Government uses a secure FedRAMP (Federal Risk and Authorization Management Program) authorized cloud to streamline processes and improve employee efficiency. Risk and cost are better managed, and service delivery and productivity improve.
  • With the increased revenue generated by the healthcare sector in the United States, doors are getting opened for the various technologies associated with increased efficiency. Managed Print Services (MPS) in healthcare directly address these problems by putting in place device standards in stages.
  • The USA is also one of the largest spenders on its healthcare and healthcare infrastructure; for instance, the NHE fact sheet projects that national health spending will increase at an average annual rate of 5.4% from 2019 to 2028 and reach USD 6.2 trillion at that time. This poses a huge opportunity for the market in the region.
  • The insurance industry in North America has seen substantial growth in the past. As the insurance industry responds to increasing market and cost pressures, optimizing the print environment is essential to saving time and money that could be better spent working with customers and growing the business.

Managed Print Services Industry Overview

The managed print services market is highly competitive and consists of a significant number of major players. In terms of market share, none of the players currently dominate the market; thus, the market is moving towards fragmentation. The providers are innovating their offerings in order to gain a competitive advantage.

In March 2022, in order to increase the comfort level of small businesses employing managed print services, Brother introduced a test subscription service (MPS). Over the previous year, managed print has had significant demand from the vendor. The final piece of the puzzle is its PrintSmart Essential offering, which includes a small company option that allows users to become familiar with managed print without restrictions or significant commitments. Customers can pay monthly for support, device installation, supply recycling, and maintenance services with a three-month notice period. Prices vary depending on page volumes and the hardware selected, from USD 17 to USD 62 per month.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Introduction to Market Drivers and Restraints
  • 4.3 Market Drivers
    • 4.3.1 Initiatives by the Organizations to Reduce the Paper Wastage
    • 4.3.2 Reduction in the Cost Involved
  • 4.4 Market Restraints
    • 4.4.1 Continuous Recurring Expenditure
  • 4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.5.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.3 Threat of New Entrants
    • 4.5.4 Threat of Substitute Products
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Geography
    • 5.1.1 North America
      • 5.1.1.1 US
      • 5.1.1.2 Canada
    • 5.1.2 Europe
      • 5.1.2.1 Germany
      • 5.1.2.2 UK
      • 5.1.2.3 France
      • 5.1.2.4 Rest of Europe
    • 5.1.3 Asia-Pacific
      • 5.1.3.1 China
      • 5.1.3.2 Japan
      • 5.1.3.3 India
      • 5.1.3.4 Rest of Asia-Pacific
    • 5.1.4 Latin America
    • 5.1.5 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Xerox Corporation
    • 6.1.2 Ricoh Company Ltd.
    • 6.1.3 HP Development Company, L.P.
    • 6.1.4 Canon, Inc.
    • 6.1.5 Brother UK Ltd
    • 6.1.6 Lexmark International, Inc.
    • 6.1.7 Konica Minolta, Inc.
    • 6.1.8 Samsung Electronics Co. Ltd.
    • 6.1.9 Kyocera Corporation
    • 6.1.10 Toshiba Corporation
    • 6.1.11 Sharp Corporation

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS