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市場調査レポート
商品コード
1326388

スムージーの市場規模・シェア分析- 成長動向と予測(2023年~2028年)

Smoothies Market Size & Share Analysis - Growth Trends & Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 133 Pages | 納期: 2~3営業日

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スムージーの市場規模・シェア分析- 成長動向と予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年08月08日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 133 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

スムージー市場規模は2023年の47億3,000万米ドルから2028年には68億2,000万米ドルに成長し、予測期間(2023-2028年)のCAGRは7.58%になると予測されます。

主なハイライト

  • スムージー市場は、様々な要因による消費者の嗜好の変化により、ここ数年成長を続けており、中でも健康志向は顕著な理由の一つとなっています。そのため、複数の企業がビジネスモデルを転換し、人気商品のパッケージ版を製造する一方、フランチャイズ企業は食事のデリバリーパートナーやドライブスルーサービスに注力しています。
  • さらに、より栄養価の高い製品を提供する企業は、健康的な食品の消費に関する意識の高まりにより繁栄しています。スムージー市場は、食習慣の変化、一般人口のライフスタイルパターンの変化、健康的な生活への動向の変化により、予測期間中に大幅な成長が見込まれます。
  • ここ数年、世界のスムージー市場は、スーパーフード、アサイー、チアシード、プロテインなどの健康ブースターが従来のスムージー製品を機能性サプリメントに変えるなど、市場動向が急増しています。これらの成分は消費者の免疫システムを高め、幅広い健康上のメリットをもたらします。
  • また、さまざまな地域で豊富な原材料が入手可能なため、メーカーにとっては、競争力のあるコストでスムージーを製造し、より多くの顧客を引き付けることができる有利な機会がもたらされています。経済統計局(インド)が発表したデータによると、2021年の果物の生産量は1億248万トンだっています。この地域で栽培されている果物には、バナナ、マンゴー、パパイヤ、リンゴなどが含まれます。
  • スムージー市場は、先進国市場や新興国市場で活況を呈しています。成長の原動力となっているのは、健康志向の顧客の増加、ライフスタイルや食事パターンの変化、スムージーの健康効果です。消費者は高炭水化物食品からタンパク質が豊富な食品へと移行しています。
  • さらに、1日に必要な栄養を摂取するために、スムージーのような機能性飲料を摂取する人が増えています。さらに、多忙な生活と長時間労働のため、より便利な食品オプションに対する需要が増加しています。

スムージー市場の動向

健康飲料の消費拡大

  • 果物や野菜を多く含むスムージーは、健康的な食事として推奨されています。さらに、消費者の健康意識の高まり、ライフスタイルや食習慣の変化、健康上のメリットがスムージー市場の成長を後押ししています。現在、国民の大半の消費習慣には、食事を抜いたり、他のスナック菓子を代用したりすることが含まれます。
  • スムージーを砂糖なしで作った場合、主に炭水化物の摂取量は少ないです。したがって、ほとんどのジムトレーナーは、減量を計画している人々にスムージーを勧めています。したがって、スムージーは完璧な食事代替食品として登場しました。さらに、他のスナック菓子よりも健康的で、味もよく、便利で持ち運びもしやすいです。
  • 国際食品情報評議会が2022年に実施した調査によると、米国では健康的な食品を表す言葉として「新鮮」という言葉が37%近くの回答者に選ばれました。この定義は参加者の間で最も人気のあるものとして浮上しました。2番目に多く選ばれた定義は、回答者のほぼ32%が健康的な食品の特徴として選んだ「低糖質」でした。さらに、28%の顧客が、果物や野菜を含む食品を健康的な選択であるとみなしています。こうした要因も、近い将来、果物や野菜のスムージー市場を牽引すると予想されます。
  • さらに、オーガニックの動向が進む中、多くのジュースメーカーがオーガニックでラベルがきれいで見やすいスムージー製品を発売し始めています。健康意識の高まり、肥満の抑制、製品の成分に関する顧客の意識の高まりが、市場におけるナチュラル・オーガニックスムージーの浸透の主な要因です。
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北米が主要シェアを占める

  • 調査対象となった市場シェアの大半を占めるのは北米地域で、次いでアジア太平洋地域です。北米地域では、米国の多忙なライフスタイルと健康状態の悪化により、米国が健康的な食材の消費量において大半のシェアを占めています。さらに、健康意識の高まりと多忙なライフスタイルが、コンビニエンスフードの採用を後押ししています。
  • 新鮮な野菜の消費は、健康上の利点に対する意識の高まりにより、急速なペースで増加しています。その結果、いくつかのスムージーブランドは、ケール、ホウレンソウ、カボチャ、ビーツ、ニンジン、キャベツなどの野菜を使った製品を発売しています。
  • 例えば、2021年9月、クリーンラベルの植物性スポーツ栄養会社であるClean Energy社は、最初の製品として、オーガニックの果物と野菜のみを使用した持ち運び可能なスムージーパケットの発売を発表しました。バナナ、ストロベリー、ブルーベリー、ほうれん草、亜麻仁というデビューフレーバーの組み合わせもあり、Clean Energyは自家製スムージーの栄養を提供します。
  • この地域の消費者は、ホエイパウダー、ハーブサプリメント、栄養補助食品などの他の成分を含むフルーツブレンドスムージーを使って、最適な栄養要求を満たしています。健康的なスムージーの需要に応えて、運動後のフルーツパウダー、食事代替フルーツパウダー、栄養豊富なフルーツパウダー、低炭水化物パウダーが市場に投入されています。
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スムージー産業の概要

スムージーの世界市場は、各国の大規模な地域プレーヤーや国内プレーヤーにより、非常に断片化されています。消費者の間でブランドの存在感を高めるために大手企業が採用した戦略的アプローチとして、企業の合併、拡大、買収、提携、新製品開発が重視されています。市場でスムージーを提供しているトップ企業には、Danone SA、PepsiCo, Inc.、The Coca-Cola Company、Bolthouse Farms、Focus Brands LLCなどがあります。

さらに、市場で製品を提供している多くの新興企業が調査されています。各社は、自社製品を市場に投入し、需要を喚起するために、様々な戦略や広告キャンペーンを積極的に展開しています。2023年2月、乳製品ブランドSmoodhの下、Parle AgroはSmoodhフルーツスムージーを発売しました。このスムージーには、グアバチリ、バナナラム、ミックスベリーの3つの味があります。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • フルーツベース
    • 乳製品ベース
    • その他の製品タイプ
  • 流通チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • スムージーバー
    • コンビニエンスストア
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • ロシア
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 主要企業の戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Danone SA
    • Focus Brands LLC
    • Bolthouse Farms
    • Barfresh Food Group Inc.
    • The Coca-Cola Company
    • The Hain Celestial Group Inc.
    • PepsiCo Inc.
    • The Kraft Heinz Company
    • MTY Food Group
    • Smoothie King

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 46690

The Smoothies Market size is expected to grow from USD 4.73 billion in 2023 to USD 6.82 billion by 2028, at a CAGR of 7.58% during the forecast period (2023-2028).

Key Highlights

  • The smoothies market has been growing over the past few years owing to the shifting consumer preferences due to various factors, among which health consciousness has been one of the prominent reasons. Hence, several companies are pivoting their business model and are producing packaged iterations of their popular products, while franchises have been concentrating on meal delivery partners and drive-through services.
  • Moreover, companies offering more nutritious products are thriving due to increased awareness regarding the consumption of healthy foods. The smoothies market is subject to witness substantial growth over the forecast period due to changing food habits, varying lifestyle patterns among the general population, and shifting trends toward a healthy way of living.
  • Over the past few years, the global smoothies market has witnessed a surge in market trends, with health boosters, such as superfoods, acai, chia seeds, and protein, that transform traditional smoothie products into functional supplements. These ingredients boost the immune system of consumers and provide a wide range of health benefits.
  • The availability of ample raw materials across various regions has also been providing lucrative opportunities for manufacturers to produce smoothies at competitive costs and attract more customers while doing so. As per data published by the Directorate of Economics and Statistics (India), the production volume of fruits in the year 2021 was 102.48 million metric tons. The fruits being cultivated across the region included bananas, mangos, papayas, and a variety of apples, among others.
  • The smoothie market is flourishing in developed and emerging regions. The growth is fueled by a rising number of health-conscious customers, changing lifestyles and eating patterns, and the health benefits of smoothies. Consumers are moving away from high-carbohydrate foods and toward protein-rich options.
  • In addition, to achieve their daily nutritional requirements, people are consuming more functional beverages, such as smoothies. Furthermore, due to busy lives and long working hours, there has been an increase in demand for more convenient food options.

Smoothie Market Trends

Increasing Consumption of Healthy Beverages

  • Smoothies, which include large servings of fruits and vegetables, are recommended as a healthy diet. Moreover, rising health consciousness among consumers, changing lifestyle and food habits, and health benefits are driving the smoothie market's growth. Currently, the consumption habits of the majority of the population include skipping meals and using other snack foods as substitutes.
  • The intake of carbohydrates, primarily when smoothies are made without sugar, is low. Thus, most gym trainers recommend smoothies to people planning to lose weight. Therefore, smoothies emerged as perfect meal replacement products. Furthermore, they are healthier than other snack products and offer good taste, convenience, and portability.
  • According to a survey conducted by the International Food Information Council in 2022, the word "fresh" was selected by nearly 37% of respondents in the United States as the best description of healthy food. This definition emerged as the most popular among participants. The second most commonly chosen definition, selected by almost 32% of respondents, was "low in sugar" as a characteristic of healthy food. Furthermore, 28% of customers considered foods containing fruits or vegetables to be indicative of healthy choices. These factors are also anticipated to drive the market for fruit and vegetable smoothies in the near future.
  • Additionally, with the ongoing organic trend, many juice manufacturers have started launching smoothie products that are organic and feature clean, easy-to-read labels. Increased health consciousness, obesity control, and increased customer awareness about the composition of a product are the major factors behind the penetration of natural and organic smoothies in the market.
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North America Accounts for the Major Share

  • The North American region accounts for the major market share studied, followed by the Asia-Pacific region. In the North American region, the United States accounted for the majority share in terms of consumption of healthy ingredients, owing to the country's busy lifestyle and deteriorating health conditions. Moreover, rising health consciousness and busy lifestyle drive convenience food adoption.
  • The consumption of fresh vegetables is increasing at a rapid pace, owing to the growing awareness of the health benefits. Consequently, several smoothie brands are launching products with vegetables, such as kale, spinach, pumpkins, beets, carrots, and cabbages.
  • For instance, in September 2021, Clean Energy, a clean-label, plant-based sports nutrition company, announced the launch of its on-the-go smoothie packets containing only organic fruits and vegetables as its first product. It is also available in its debut flavor combination - banana, strawberry, blueberry, spinach, and flaxseed - Clean Energy provides the nutrition of a homemade smoothie.
  • Consumers across the region are using fruit-blend smoothies, which include other ingredients, such as whey powder, herbal supplements, and nutritional supplements, to fulfill their optimum nutritional requirements. Post-workout fruit powders, meal-replacement fruit powders, nutrient-rich fruit powders, and low-carb powders are being launched in the market in response to the demand for healthy smoothies.
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Smoothie Industry Overview

The global smoothie market is highly fragmented, owing to large regional and domestic players in different countries. Emphasis is given to the merger, expansion, acquisition, and partnership of the companies and new product development as strategic approaches adopted by the leading companies to boost their brand presence among consumers. Some of the top companies offering smoothies in the market include Danone SA, PepsiCo, Inc., The Coca-Cola Company, Bolthouse Farms, and Focus Brands LLC.

Additionally, there have been many emerging companies that are offering their products in the market studied. The players have been actively using various strategies and designing various ad campaigns to position their products and drive the demand for the same in the market. In February 2023, under their dairy brand Smoodh, Parle Agro introduced Smoodh Fruit Smoothies. The smoothie has three flavors: guava chili, banana rum, and mixed berries.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Fruit-based
    • 5.1.2 Dairy-based
    • 5.1.3 Other Product Types
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.2 Smoothie Bars
    • 5.2.3 Convenience Stores
    • 5.2.4 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Russia
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Spain
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 India
      • 5.3.3.2 China
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East & Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Danone SA
    • 6.3.2 Focus Brands LLC
    • 6.3.3 Bolthouse Farms
    • 6.3.4 Barfresh Food Group Inc.
    • 6.3.5 The Coca-Cola Company
    • 6.3.6 The Hain Celestial Group Inc.
    • 6.3.7 PepsiCo Inc.
    • 6.3.8 The Kraft Heinz Company
    • 6.3.9 MTY Food Group
    • 6.3.10 Smoothie King

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS