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市場調査レポート
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1404470

ランジェリー:市場シェア分析、産業動向と統計、2024~2029年の成長予測

Lingerie - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 167 Pages | 納期: 2~3営業日

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ランジェリー:市場シェア分析、産業動向と統計、2024~2029年の成長予測
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 167 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ランジェリー市場規模は2024年の955億4,000万米ドルから2029年には1,430億9,000万米ドルに成長し、予測期間中(2024~2029年)のCAGRは8.41%と予測されます。

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主要ハイライト

  • 過去数年間、インナーウェアとランジェリー産業は力強い成長を遂げており、今後も成長が見込まれます。女性は服装や着心地に気を配るようになり、主に商業広告、映画、娯楽チャンネル、その他のモードの影響を受けて、スポーツや一般着など特定の機会に着用する様々なタイプのランジェリー製品に対する意識が高まり、ランジェリーの販売を促進しています。
  • 女性にとって、ドレスの種類ごとに、体の特徴を引き出す特別なランジェリーが必要です。このため、市場参入企業は消費者層を拡大し、市場に浸透させることを意図して、業界で最高の快適さとファッション性を実現するために製品のバリエーションを増やしています。例えば、2023年10月、着心地の良さとラグジュアリーを謳うランジェリーブランドSonariは、ポートフォリオの最新作「BOOST UPブラ」を発売しました。同社によると、Sonariコレクションに加わったこのブラは、主に現代女性が自分自身についてどう感じるかを再定義するために行われたもので、スタイルと快適さを融合させ、自信とエレガンスが混ざり合ったものを生み出すことを可能にします。
  • さらに、下着やランジェリーに対する考え方が、必需品から引き締まった体を引き立てるファッション商品へと変化していることも、ファッショナブルなランジェリーの需要を牽引する大きな要因となっています。これを支えているのが、スポーツ用、ブライダル用、普段着用など、さまざまな用途に対応した幅広いデザインの商品が増えていることであり、これも市場の成長を支えています。
  • さらに、同市場で事業を展開する大手企業は、製品ポートフォリオの拡充や新製品のイノベーションを図るため、新ブランドの立ち上げや他社とのM&Aにも乗り出しています。例えば、2022年8月、Victoria's Secret & Co.は新しいランジェリーブランド「Elomi」を立ち上げました。このブランドは、革新的でカラフル、そして完璧にフィットする製品を謳い、100以上のサイズを提供することも発表しました。したがって、前述のすべての要因がランジェリー市場の成長を促進すると予想されます。

ランジェリー市場の動向

エンドースメントと積極的マーケティングの影響力の増大

  • 多様性の時代において、ランジェリー業界はここ数年で大きく変化しており、この動向は買い物客の購買ジャーニーにおけるソーシャルメディアの重要性の高まりによって支えられています。企業は進化し、消費者の注目を集めるために、さまざまな流通チャネルで広告や推薦のゲームを強化しています。
  • 有名人が自社製品を推薦したり、宣伝したりするケースは激増しており、ブランドが認知度、信頼度、親近感を高めるのに役立っています。例えば、2023年3月、ランジェリー小売のZivameは、「Grand Lingerie Festival」と名付けた、今年最大規模のセールを開始しました。このオンライン・セール・イベントには、ボリウッドの有名人Kriti Sanonが賛同し、5万以上のスタイルが用意されました。
  • 消費者は、憧れや親近感を抱く有名人がそのブランドの商品を宣伝していると、より共感を覚えます。さらに、過去10年間、アメリカのプロテニス参入企業、Serena Williamsは、すべての試合でベルリーブラを着用しています。これは、ブラジャーメーカーがアスリートの公式スポンサーになることで、自社製品を宣伝するという、さりげないエンドースメントの動きです。その結果、これらの大手企業による積極的なマーケティング戦術が市場の成長を促進すると予想されます。
  • さらに、さまざまなソーシャルメディア・プラットフォームの利用が増加しており、参入企業がプロモーションを通じて消費者に接触する機会が増えています。例えば、ソーシャル主導のクリエイティブ・エージェンシーであるWe Are Socialによると、2023年1月現在、インドのインスタグラム利用者は合計2億2,900万人で、世界最大のインスタグラム利用者数を誇っています。米国は1億4,300万人、ブラジルは1億1,300万人だった。このような要因は、メーカーのモットーに合致しているため、予測期間中の市場の成長を後押しすると予想されます。
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アジア太平洋が最大かつ急成長地域

  • アジア太平洋には多くのエンドユーザーが存在するため、ランジェリー市場は最大です。eコマースの普及、可処分所得の増加、消費者の嗜好の変化が、この地域でのランジェリー販売を促進すると予想されます。さらに、Berrymelon、Victoria's Secret、La Perla、Agent Provocateur、Neiwaiなどのランジェリーデザイナーや人気ランジェリーブランドは、ランジェリーにレース、刺繍、豪華な生地、明るい色合いを使用することで消費者を魅了しており、これが予測期間中のランジェリー需要をさらに押し上げると予想されます。
  • さらに、様々な人気ブランドがオンライン小売サイトや魅力的な割引を武器にこの地域市場に参入しており、市場は中間層を含む大多数の層から大きな変化を経験しています。例えば、米国を拠点とするランジェリー・ライフスタイルブランド「ヴィクトリアズ・シークレット(Victoria's Secret)」は2023年9月、インドのeコマースストアで初めて女性用ランジェリーとスリープウェアのシリーズを立ち上げ、インド中の買い物客に全商品を提供しました。
  • さらに、ランジェリーメーカーは、持続可能性に意識の高い消費者、特にミレニアル世代や増加するZ世代に向けて、ジェンダーフルイド、ボディインクルーシブ、サステナブル、ヴィーガンバリエーションを導入しています。そのため、オーガニックコットンと竹繊維の製造会社であるエコ・イデオロジーの旗艦ブランド「インナーセンス」のようなブランドは、天然の抗菌・抗菌特性を持つ独自の繊維を使用した肌に優しいランジェリーを提供すると主張しています。同ブランドは、インド初の高級オーガニック抗菌ランジェリーを提供すると主張しています。このような要因が、予測期間中の市場の成長をさらに押し上げると予想されます。

ランジェリー業界概要

ランジェリー市場は非常に細分化され、激しい競合関係にあり、国内外に多数の参入企業が存在し、市場の主導的地位を争っています。Hansbrands Inc.、Victoria's Secret & Co.、Jockey International Inc.、Triumph International、PVH Corpなどです。業界の主要参入企業は、競争優位性を獲得するため、様々な店舗で幅広い商品ラインナップを揃え、様々な地域で事業を展開しています。2022年5月、American Eagle Outfitters, Inc.はフランチャイズ加盟店を通じてインドでの店舗展開を拡大すると発表しました。同社は今後3年間でインドにさらに50店舗を増やすことを目標としています。さらに、大手企業は、進化する消費者ニーズに対応するため、新材料やデザイン技術への投資を行うことで、新製品の発売に注力しています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • エンドースメントとアグレッシブ・マーケティングの影響力の拡大
    • 健康的なライフスタイル動向とアスレジャーへの傾斜
  • 市場抑制要因
    • 偽造品の蔓延
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • ブラジャー
    • ブリーフ
    • その他の製品タイプ
  • 流通チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • 専門店
    • オンライン小売店
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他の北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • ロシア
      • スペイン
      • イタリア
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他のアジア太平洋
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米
    • 中東・アフリカ
      • 南アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • その他の中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 主要企業の戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Hansbrands Inc.
    • Jockey International Inc.
    • Victoria's Secret & Co.
    • Triumph International
    • MAS Holdings
    • Berkshire Hathaway Inc.
    • Zivame
    • PVH Corp.
    • Aimer Group
    • Wacoal Holdings Corp.

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 65232
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The lingerie market size is expected to grow from USD 95.54 billion in 2024 to USD 143.09 billion by 2029, at a CAGR of 8.41% during the forecast period (2024-2029).

Key Highlights

  • In the past few years, the innerwear and lingerie industry has witnessed robust growth, which is expected to continue. Women are more concerned about their dress and comfort and are mainly influenced by commercial advertisements, movies, entertainment channels, and other modes, which are raising awareness about various types of lingerie products for specific occasions like sports and general wear that are propelling lingerie sales.
  • For women, each type of dress needs to have a particular kind of lingerie that brings out the features of their bodies. Due to this, the market players are increasing the product variations for the utmost comfort and fashion in the industry with intentions to expand their consumer base and penetrate the market. For instance, in October 2023, Sonari, the lingerie brand that claims to focus on comfort and luxury, launched the latest in its portfolio, the 'BOOST UP Bra.' According to the company, this addition to the Sonari collection has been primarily done to redefine how modern women feel about themselves, blending style and comfort and allowing for that mix of confidence and elegance to flow forth.
  • Moreover, the change in outlook toward underwear and lingerie from being a necessity to fashion products to complement a toned body has been a major factor driving the demand for fashionable lingerie. This is being supported by the increasing availability of a broad range of products in multiple designs for various purposes, such as sports, bridal wear, and regular wear, which has also been supporting the market growth.
  • Furthermore, major players operating in the market are also launching new brands and entering into mergers and acquisitions with other companies to expand their product portfolios and innovate new products. For instance, in August 2022, Victoria's Secret & Co. launched its new lingerie brand Elomi. The brand was claimed to have innovative, colorful, and perfect-fit products, and it also announced to offer more than 100 sizes. Therefore, all the aforementioned factors are expected to propel the growth of the lingerie market.

Lingerie Market Trends

Growing Influence of Endorsements and Aggressive Marketing

  • In an age of diversity, the lingerie industry has significantly shifted over the past few years, and this trend has been supported by the growing importance of social media in a shopper's purchase journey. Companies are evolving and stepping up their advertising and endorsement game across different distribution channels to garner consumer attention.
  • Celebrities endorsing or promoting their products have been increasing drastically, which is helping brands raise awareness, trust, and familiarity, all of which are essential factors in the purchase decision-making process. For instance, in March 2023, Lingerie retailer Zivame launched its largest scale sale of the year, named the 'Grand Lingerie Festival.' The online sale event was endorsed by Bollywood celebrity Kriti Sanon and featured over 50,000 styles.
  • Consumers feel more sympathetic toward a brand if its products are promoted by a celebrity they admire or relate to. Furthermore, for the past ten years, American professional tennis player Serena Williams has worn Berleibras in every match she has played, a subtle endorsement move by the brassiere manufacturer to promote its products by becoming an official sponsor of the athlete. As a result, the aggressive marketing tactics used by these major players are expected to propel market growth.
  • Moreover, the increasing use of various social media platforms has been on the rise, creating more opportunities for players to reach out to consumers through promotions. For instance, according to We Are Social, a socially-led creative agency, as of January 2023, India had a total of 229 million Instagram users, the largest Instagram audience in the world. The United States had 143 million users, and Brazil had 113 million. Such factors are expected to boost the market's growth during the forecast period as they align with manufacturer's motos.
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Asia-Pacific is the Largest and Fastest-Growing Region

  • Asia-Pacific has the largest lingerie market due to the presence of a large number of end-users in the region. The growing popularity of e-commerce, rising disposable incomes, and changing consumer preferences are expected to drive lingerie sales in this region. Additionally, lingerie designers and popular lingerie brands like Berrymelon, Victoria's Secret, La Perla, Agent Provocateur, and Neiwai, among others, have been enticing consumers with the usage of lace, embroidery, luxurious fabrics, and lighter hues in their lingerie, which is further expected to boost the demand for lingerie during the forecast period.
  • Moreover, with various popular brands entering the regional market with their online retailing websites and attractive discounts, the market is experiencing a major shift from the majority of the audience, including the middle-class population. For instance, in September 2023, United States-based lingerie and lifestyle brand Victoria's Secret launched its women's lingerie and sleepwear ranges on its India e-commerce store for the first time to offer its full product range to shoppers across India.
  • Furthermore, lingerie manufacturers have been introducing gender-fluid, body-inclusive, sustainable, and vegan variants for sustainability-conscious consumers, especially millennials and the growing Generation Z population. Therefore, brands like "Inner Sense,' the flagship brand of Green Ideology, an organic cotton and bamboo fiber manufacturing company, claim to offer skin-friendly lingerie with unique fiber with natural anti-bacterial and anti-microbial properties. The brand claims to provide India's first premium organic anti-microbial lingerie. Such factors are expected to further boost the market's growth during the forecast period.

Lingerie Industry Overview

The lingerie market is highly fragmented and intensely competitive, with the presence of numerous local and international players competing for a leading position in the market. Hansbrands Inc., Victoria's Secret & Co., Jockey International Inc., Triumph International, and PVH Corp. The key industry participants operate across various geographies with wide-ranging product lines across various stores to gain a competitive advantage. In May 2022, American Eagle Outfitters, Inc. announced the expansion of its retail presence in India through franchisees. The company aims to add another 50 stores in India over the next three years. Moreover, leading companies are focused on new product launches by directing their investment in new materials and design technology to cater to evolving consumer needs.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
    • 4.1.1 Growing Influence of Endorsements and Aggressive Marketing
    • 4.1.2 Inclination Toward Healthy Lifestyle Trends And Athleisure
  • 4.2 Market Restraints
    • 4.2.1 Growing Prevalence of Counterfeit Goods
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Brassiere
    • 5.1.2 Briefs
    • 5.1.3 Other Product Types
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.2 Specialty Stores
    • 5.2.3 Online Retail Stores
    • 5.2.4 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Russia
      • 5.3.2.5 Spain
      • 5.3.2.6 Italy
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 United Arab Emirates
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Strategies Adopted By Leading Players
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Hansbrands Inc.
    • 6.3.2 Jockey International Inc.
    • 6.3.3 Victoria's Secret & Co.
    • 6.3.4 Triumph International
    • 6.3.5 MAS Holdings
    • 6.3.6 Berkshire Hathaway Inc.
    • 6.3.7 Zivame
    • 6.3.8 PVH Corp.
    • 6.3.9 Aimer Group
    • 6.3.10 Wacoal Holdings Corp.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS