市場調査レポート
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1444898

アロマディフューザー: 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Aromatherapy Diffuser - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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アロマディフューザー: 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

アロマディフューザー市場規模は、2024年に15億2,000万米ドルと推定され、2029年までに21億7,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に7.37%のCAGRで成長します。

アロマディフューザー- マーケット

エッセンシャルオイルの利点に対する意識の高まりにより、先進国と発展途上国の消費者は複数のアロマディスペンサーなどの革新的なディフューザーを求めています。アロマディフューザー市場は、瞑想、マッサージ療法、ホリスティックヘルスケアに対する消費者の傾向の高まりによって牽引されています。したがって、健康的なライフスタイルを送りたいと願う人の数の増加と、エッセンシャルオイルがもたらすさまざまな健康上の利点により、家庭用およびオフィス用のアロマディフューザーに対する消費者の関心が大幅に高まっています。

国際スパ協会によると、2021年には米国全土にスパ施設が21,510か所あり、2016年のスパ施設の21,260か所から増加しました。アジア太平洋、欧州、北米でのスパとウェルネスセンターの普及により、アロマディフューザーの高い効果と、これらの施設を訪れる常連客の心身の健康に良い影響を与えるため、アロマディフューザーの需要が大幅に急増しています。さらに、スパに対する消費者の関心の高まりにより、そのような施設は経済成長を補うために最高級のディフューザーを設置するようになりました。

アロマディフューザーは、空気の質を改善し、快適な環境を作り出すために世界中の消費者に使用されており、それによって気分を高めながら健康にも利益をもたらします。さらに、アロマセラピーにおけるエッセンシャルオイルの利用は、消費者が革新的な温度制御された拡散技術によってもたらされる癒しの利点を体験するのに役立つと認識されています。

アロマディフューザー市場動向

エッセンシャルオイルの需要が急増

エッセンシャルオイルがメンタルヘルスにもたらす証明された利点に対する消費者の意識が高まり、これらのオイルの使用が増加しています。これらは、不安、うつ病、消耗などの精神的健康問題に対処する自然な方法として使用されます。さらに、風邪などのさまざまな種類の体の痛みや病気に対処するために自己治療を選択する人の数が急増しています。さらに、医薬品のさまざまな悪影響により、世界中の消費者から天然エッセンシャルオイルに対する需要が高まっています。

イランイラン、カモミール、クラリセージなどのエッセンシャルオイルは、身体的、精神的、感情的な健康にいくつかの利点をもたらすと考えられています。たとえば、カモミールエッセンシャルオイルは主に不安や不眠症を解消するために使用され、ローズマリーやゼラニウムは気分を大いに高揚させます。オレンジエッセンシャルオイルも、市場で人気が高まっている製品です。このオイルは、フレッシュで活力に満ちた香りを漂わせながら消臭効果があり、消費者に鎮静効果やリラックス効果をもたらし、同時に不安を軽減し、注意力を高めます。

さらに、インド、中国、メキシコ、ブラジルにおける高い工業化と都市化率は、これらの地域のエンドユーザー産業に影響を与え、アロマティックスやフレグランスセラピーの需要の増大につながっています。研究開発活動の増加と抽出技術の革新により、世界のエッセンシャルオイル生産の成長が促進されると予想されます。

アジア太平洋はアロマディフューザーの最も急成長している市場です

アロマテラピーは、消費者の気分や健康を向上させる方法の1つとして注目を集めています。成長するスパおよびウェルネス業界により、アロマディフューザーなどの高級品の需要が高まっています。さらに、好調な観光と個人消費の増加によるスパ市場の成長が市場の成長を推進しています。さらに、この地域における外国人観光客の増加により、アロマディフューザーの需要が高まっています。スパトリートメントでは、幅広い種類の芳香エッセンシャルオイルがデザイナーアロマディフューザーで治療的に使用され、心地よい雰囲気やさまざまなマッサージ技術とともに、多くの消費者層を魅了し、アロマディフューザーの需要をさらに押し上げています。

現在、多忙なライフスタイルやさまざまな健康問題の増加により、消費者は自宅でスパのような気分を味わいたいと考えています。このような要因が、この地域でのアロマディフューザーの売上を押し上げています。さらに、プレミアム製品市場の拡大、高級製品を求める若い消費者の増加、ソーシャルメディアやオンライン小売店の人気の急速な高まりにより、アロマディフューザーの需要が高まっています。

アロマディフューザー業界の概要

市場は競争が激しく、国内および海外の多数のプレーヤーが市場で活動しています。メーカーはカスタマイズ、注入、価格、機能の点で製品の革新を進めており、差別化による持続的な競争上の優位性は高くなります。これにより、市場では高度な競合が発生しています。 doTERRA International, LLC、NOW Health Group Inc.、Puzhen Life、Edens Garden、Organic Aromasなどの市場の主要企業は、自社製品への関心を高めるためにさまざまなプロモーション活動を行っています。これらのプレーヤーは、エッセンシャルオイルを完全に拡散する特許取得済みの濾過プロセスを使用したアロマセラピーシャワーディフューザーも提供しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • 超音波
    • ネブライザー
    • その他の製品タイプ
  • 流通チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • 専門店
    • オンライン小売店
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • 英国
      • フランス
      • ドイツ
      • スペイン
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • 南アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • その他中東およびアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 企業の市場ポジショニング
  • 企業プロファイル
    • Puzhen Life Co. Ltd
    • NOW Health Group Inc.
    • ZAQ
    • doTERRA International, LLC
    • Organic Aromas
    • Aromis Inc
    • Edens Garden
    • Newell Brands Inc.
    • Alessi SpA
    • Saje Natural Wellness

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 63933

The Aromatherapy Diffuser Market size is estimated at USD 1.52 billion in 2024, and is expected to reach USD 2.17 billion by 2029, growing at a CAGR of 7.37% during the forecast period (2024-2029).

Aromatherapy Diffuser - Market

Consumers across developed and developing nations are demanding innovative diffusers, such as multiple aroma dispensers, owing to increasing awareness about the benefits of essential oils. The aromatherapy diffuser market is driven by increasing consumer inclination toward meditation, massage therapies, and holistic healthcare. Hence, the rising number of people who desire to live a healthy lifestyle and the various health benefits offered by essential oils significantly drive consumers' interest in aromatherapy diffusers for household and office purposes.

According to the International Spa Association, in 2021, there were 21,510 spa locations across the United States, an increase from the 21,260 spa locations in 2016. The growing prevalence of spas and wellness centers in Asia-Pacific, Europe, and North America caused a substantial surge in demand for aromatherapy diffusers, owing to their high efficacy and positive influence on the mental and physical health of the patrons visiting these establishments. Additionally, the increased consumer interest in spas is leading such facilities to install top-notch diffusers to supplement their economic growth.

Aromatherapy diffusers are being used by consumers worldwide to help improve the quality of air and create a pleasant environment, thereby enhancing the mood while also benefitting health. Furthermore, the utilization of essential oils in aromatherapy is perceived to help consumers experience healing benefits brought about by innovative temperature-controlled diffusing technology.

Aromatherapy Diffusers Market Trends

Surging Demand for Essential Oils

The growing consumer awareness regarding the proven benefits of essential oils on mental health is increasing the usage of these oils. They are used as a natural way to deal with mental health problems such as anxiety, depression, and attrition. Additionally, there is a sharp increase in the number of people opting for self-medication to deal with different kinds of body aches and ailments, such as the common cold. Furthermore, the various adverse effects of pharmaceutical products have contributed to the rising demand for natural essential oils from consumers worldwide.

Essential oils, such as Ylang-ylang, chamomile, and clary sage, are perceived to impart several physical, mental, and emotional health benefits. For instance, chamomile essential oil is primarily used to scrap anxiety and insomnia, while rosemary and geranium greatly uplift one's mood. Orange essential oil is another product growing in popularity in the market. The oil helps deodorize while exuding its fresh and energizing scent, leading consumers to enjoy a sedative, relaxing effect that simultaneously reduces anxiety and contributes to the feeling of being alert.

Additionally, high industrialization and urbanization rates in India, China, Mexico, and Brazil have influenced end-user industries in these regions, leading to a greater demand for aromatics and fragrance therapies. Increasing R&D activities and innovation in extraction techniques are expected to bolster the growth of essential oil production globally.

Asia-Pacific is the Fastest Growing Market for Aromatherapy Diffusers

Aromatherapy is gaining prominence as one of the ways to enhance consumers' moods and health. The growing spa and wellness industry is boosting the demand for luxury items, like aromatherapy diffusers. Moreover, growth in the spa market due to strong tourism and rising consumer spending propel the market growth. Moreover, the rising number of international tourists in the region drives the demand for aromatherapy diffusers. In spa treatments, a wide range of aromatic essential oils is used therapeutically in designer aromatherapy diffusers, along with a soothing atmosphere and various massage techniques, which attract a large consumer base, propelling demand for aromatherapy diffusers further.

Nowadays, consumers want to create the feel of a spa at home due to hectic lifestyles and a rise in various health problems. Such factors, in turn, boost the sales of aromatherapy diffusers in the region. Additionally, the expansion of the premium product market, an increasing number of young consumers seeking luxury products, and the rapidly increasing popularity of social media and online retailers are driving up demand for aromatherapy diffusers.

Aromatherapy Diffusers Industry Overview

The market is competitive, with a significant number of local and international players operating in the market. The sustainable competitive advantage through differentiation is high, as the manufacturers are increasingly innovating products in terms of customization, infusion, price, and features. This has led to a high degree of competition in the market. The major players in the market, such as doTERRA International, LLC, NOW Health Group Inc., Puzhen Life Co., Ltd, Edens Garden, and Organic Aromas, use different promotional activities to create interest in their offerings. These players also offer aromatherapy shower diffusers using a patented filtration process that diffuses essential oils perfectly.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Ultrasonic
    • 5.1.2 Nebulizer
    • 5.1.3 Other Product Types
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.2 Convenience Stores
    • 5.2.3 Specialty Stores
    • 5.2.4 Online Retail Stores
    • 5.2.5 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 France
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 Spain
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 United Arab Emirates
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Positioning of Players
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Puzhen Life Co. Ltd
    • 6.3.2 NOW Health Group Inc.
    • 6.3.3 ZAQ
    • 6.3.4 doTERRA International, LLC
    • 6.3.5 Organic Aromas
    • 6.3.6 Aromis Inc
    • 6.3.7 Edens Garden
    • 6.3.8 Newell Brands Inc.
    • 6.3.9 Alessi S.p.A.
    • 6.3.10 Saje Natural Wellness

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS