市場調査レポート
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1437974

抹茶:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)

Matcha - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 145 Pages | 納期: 2~3営業日

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抹茶:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 145 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

抹茶市場規模は2024年に42億5,000万米ドルと推定され、2029年までに66億8,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に9.46%のCAGRで成長します。

抹茶- 市場

慢性疾患の増加により、健康的で栄養価の高い食品および飲料製品の需要が増加しています。抹茶の抗酸化特性とビタミン成分により、世界中で抹茶の需要が高まっています。さらに、健康志向の消費者の増加と抹茶成分の健康上の利点についての消費者の意識が、予測期間中の市場の成長を促進すると予想されます。他の機能的特性や抹茶の用途の増加も市場の成長をサポートすると考えられます。抹茶には抗酸化物質とカテキンが豊富に含まれており、肝臓を保護し、脳機能を高め、心臓の健康を促進し、減量目標をサポートします。

さらに、抹茶には肌に多くのプラスの効果があるため、多くのナチュラルスキンケア製品メーカーが自社製品の成分として抹茶を取り入れています。ナチュラルおよびオーガニックのスキンケア製品に対する消費者の需要が高まっているため、ローション、クレンザー、バームなどのスキンケア製品に抹茶が使用されることが増えています。これらすべての要因は、予測期間中の市場の成長を徐々に押し上げると予想されます。

しかし、コストの上昇や世界のごく一部の地域でのみ抹茶が入手できるなどの要因が市場の成長を妨げると予想されます。製品の優れた製造方法により、代替品よりもはるかに高価です。この製品の高価格は、細心の注意を払った粉砕と加工、優れた抽出方法、管理された条件下での厳格な栽培の結果です。日陰で栽培したツバキの碾茶の葉を使用した商品です。日本独特の土壌と環境条件により、そこでは茶の木だけが栽培されています。日本での主な碾茶栽培地は京都府の宇治市と愛知県の西尾市です。

抹茶市場動向

人気が高まる抹茶

抹茶はその優れた健康効果と美味しさから、近年人気が高まっています。抹茶は、バランスのとれた量のアミノ酸L-テアニンを含む優れた栄養上の利点により、抹茶の動向となっています。実際、この植物本来の性質は、人々がリラックスして長時間集中するのに役立ちます。抹茶には独特の風味があり、デザートや他の飲み物に加えても楽しく簡単です。たとえば、抹茶はケーキ、パン、クッキー、アイスクリーム、アイスキャンディーなどのデザートや、スムージーやカクテルなどのアルコール飲料の風味付けに使用できます。

さらに、米国の多くの大手カフェチェーンが事業とサービスを拡大しています。抹茶を使った抹茶ラテもメニューに加わり、デザートでも人気が高まっています。たとえば、2021年8月、Cha Cha Matchaチェーンは、ロサンゼルスのセンチュリーシティ地区に7番目の拠点をオープンし、ロサンゼルスの他の2店舗、ニューヨークの4店舗に加わりました。また、2022年の第4四半期末までに両都市圏に少なくとも5店舗を追加することを目指しているとも主張しました。過去25年間で、米国における抹茶の売上は5倍に増加し、100億米ドル以上となった。これは、世界のさまざまな地域で抹茶の人気が高まっていることを表しています。

また、人気の高まりにより、ここ数年抹茶の輸出入も増加しています。さまざまな種類の日本茶の中でも抹茶は独特の地位を占めており、そのおかげで日本の緑茶の輸出は大幅に増加しました。日本からの抹茶の主な輸入国は、中国、スリランカ、インド、米国です。米国での抹茶の需要の増加が、2021年の日本の緑茶輸出を押し上げました。例えば、国連同業貿易によれば、米国は2021年、3キログラム以下の包装の緑茶を世界で最も輸入した国となった。、1億1,000万米ドル弱を輸入しています。中国、香港特別行政区は輸入額約8,000万米ドルで第2位となった。したがって、このような市場の発展は他の抹茶の人気を高め、最終的には売り上げの増加につながると予想されます。

アジア太平洋は最大の市場収益を誇る

インドは、非常に長い間天然産物の重要性と利点に対する意識が高く、アジア太平洋地域における抹茶の主要市場の1つです。抹茶は甘い料理とおいしい料理の両方を引き立てるため、インドではアイスクリーム、ティーケーキ、クレープ、さらにはマカロンに使用される一般的な材料となっています。インドのレストランは、インド料理が高度な抹茶料理に対応できると自信を持っています。抹茶クリームチーズを添えた揚げまんとうパンや、ケーキ、エクレア、ミルフィーユ、ミルクセーキ、スムージーなどのデザートもございます。若い視聴者はパンデミックの影響で健康を満喫しています。

さらに、緑茶はここ数年でインドの消費者の注目を集めており、その主な理由はその健康上の利点であり、最終的には国内の抹茶の需要を促進すると予想されています。このため、各ブランドは現在、アクティブなライフスタイルをカバーする総合的なウェルネスを備えた製品の拡大と発売に注力しており、このようなティーブレンドが人気を集めています。たとえば、2022年 3月には、EIJ Consulting Pvt. Ltd.は、Shizuruのお茶緑茶を煎茶、玄米茶、玉露を含む3つの異なるフレーバーでインドに提供すると発表しました。さらに、EIJ Consulting Pvt.株式会社は、輸入業者ミッタル・ティーズと協力して、インドで静流の「お茶」を販売するとともに、インド人に日本の豊かなお茶文化を紹介し、緑茶の風味とさまざまな健康上の利点を紹介します。

抹茶は中国でも徐々に人気が高まっており、料理用の日本の抹茶に似た緑色をした中国産の抹茶もたくさんあります。しかし、味のプロファイルは大きく異なります。中国の抹茶パウダーの大部分は日本の緑茶ではなく中国茶に由来しています。しかし、抹茶はその健康上の利点と消費者の関心により、アジア太平洋地域での人気が非常に高まると予想されています。

抹茶業界の概要

抹茶市場は、革新的な戦略を持った新規プレーヤーが出現している発展途上の市場です。 Matcha Maiden、AIYA America Inc.、一保堂茶業株式会社、伊藤園株式会社などは、パッケージ、特にティーバッグの面で抹茶市場の製品革新をリードしている企業です。ミドリスプリング社やエンチャライフ社などの抹茶を生産する企業は、抹茶の生産向上のために日本の農家から技術援助を取り付け、さらには日本から抹茶の葉を抽出するなど、生産技術の調達を進めています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品やサービスの脅威
    • 競合の程度

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • 通常
    • フレーバー
  • 形状
    • 粉末
    • 液体
  • 流通チャネル
    • ハイパーマーケット/スーパーマーケット
    • 専門小売店
    • オンライン小売店
    • その他
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • 北米のその他の地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • スペイン
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Matcha Maiden
    • Mizuba Tea
    • Kissa Tea
    • AOI Tea
    • AIYA America Inc.
    • Midori Spring
    • Ippodo Tea
    • Matcha DNA
    • Kiss Me Organics
    • DoMatcha

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 63948

The Matcha Market size is estimated at USD 4.25 billion in 2024, and is expected to reach USD 6.68 billion by 2029, growing at a CAGR of 9.46% during the forecast period (2024-2029).

Matcha - Market

The rising chronic diseases have increased the demand for healthy and nutritious food and beverage products. The antioxidant properties and vitamin composition of matcha have fuelled the matcha demand worldwide. Additionally, the rising number of health-conscious consumers and consumer awareness about the health benefits of matcha ingredients are expected to fuel the market growth during the forecast period. Other functional properties and increased application of matcha are also likely to support the market's growth. Matcha is high in antioxidants and catechins, which help protect the liver, boost brain function, promote heart health, and support weight loss goals.

Furthermore, matcha has a lot of positive effects on the skin, due to which many manufacturers of natural skincare products are incorporating matcha as an ingredient in their products. Matcha tea is increasingly used in skin care products, including lotions, cleansers, and balms, as consumer demand for natural and organic skincare products is rising. All these factors are expected to boost the market's growth during the forecast period gradually.

However, factors like increased cost and availability of matcha in only very few parts of the globe are expected to hamper the market growth. Due to the product's superior production method, it costs much more than its substitutes. The product's high price is a result of meticulous grinding and processing, premium extraction methods, and strict cultivation under controlled conditions. The product is made from Camellia sinensis tencha leaves grown in the shade. Due to Japan's unique soil and environmental conditions, only tea plants are grown there. The main tencha cultivators in Japan are Uji in the Kyoto region and Nishio in the Aichi region.

Matcha Market Trends

Increasing Popularity of Matcha Tea

Matcha's popularity has increased recently owing to its remarkable health advantages and delicious flavor. Matcha green tea is Matcha'strendy due to its excellent nutritional benefits, which include a balanced amount of the amino acid L-Theanine. In reality, the plant's inherent qualities help people relax and concentrate for extended periods. Matcha has a distinctive flavor that makes it enjoyable and straightforward to add to desserts or other drinks. For instance, matcha can flavor desserts like cakes, bread, cookies, ice cream, and popsicles and alcoholic beverages like smoothies and cocktails.

Furthermore, many large cafe chains in the United States are expanding their businesses and offerings. They have put green tea lattes using matcha on their menus, and the ingredient is increasingly popular in desserts. For instance, in August 2021, the Cha Cha Matcha chain opened its seventh hub in the Los Angeles neighborhood of Century City, which joins two other stores in Los Angeles and four in New York. It also claimed that it aims to add at least five more stores across both metros by the end of the fourth quarter of 2022. Over the last 25 years, matcha sales in the United States have increased fivefold to more than USD 10 billion. This depicts the increasing popularity of matcha tea across different regions of the world.

Moreover, owing to the increasing popularity, the exports and imports of matcha have increased over the past few years. Amongst the various kinds of Japanese tea, matcha has a unique position, due to which Japan's export of green tea has significantly increased. The significant importers of matcha from Japan are China, Sri Lanka, India, and the United States. The increasing demand for matcha powdered green tea in the United States drove Japan's exports of green tea in 2021. For instance, according to UN Comtrade, the United States was the leading importer of green tea, in packaging not exceeding three kilograms, worldwide in 2021, importing just under 110 million USD worth. China, Hong Kong SAR ranked second with an import value of around 80 million USD. Hence such developments in the market are expected to boost other matcha tea's popularity, which eventually aids in raising its sales.

Asia-Pacific has the Largest Market Revenue

India is one of the leading markets for matcha in the Asia-Pacific region owing to the importance and awareness about the benefits of natural products for a very long time. As matcha complements both sweet and savory dishes, it has become a common ingredient used in ice creams, tea cakes, crepes, and even macaroons in India. The restaurants in India are confident that Indian plates are ready for advanced matcha delicacies. Some of them are, steamed and fried mantou bun with a matcha cream cheese and desserts, such as cakes, eclairs, mille-feuilles, milkshakes, and smoothies. The younger audiences are indulging in wellness that came due to the pandemic.

Furthermore, green tea has gained the attraction of Indian consumers over the past few years, mainly due to its health benefits which are expected to ultimately propel the demand for matcha in the country. Owing to this, brands are now focussing on expansion and launches of products with holistic wellness which covers an active lifestyle for which such tea blends are gaining popularity. For instance, in March 2022, EIJ Consulting Pvt. Ltd., announced that it is bringing Shizuru's ocha green tea to India in three distinct flavors including Sencha, Genmaicha, and Gyokuro. Additionally, it also stated that EIJ Consulting Pvt. Ltd. will sell Shizuru's "Ocha" in India in collaboration with importer Mittal Teas, as well as introduce Indians to the rich tea culture of Japan and introduce them to the green tea's savory flavors and an array of health advantages.

Matcha is also slowly gaining popularity in China as there are many matcha from China that has a green color similar to culinary-grade Japanese Matcha too. But the flavor profile is significantly different. The majority of China's matcha powder comes from Chinese tea, not Japanese green tea. However, matcha is expected to immensely grow its popularity in the Asia-Pacific region owing to its health benefits and consumers' interest.

Matcha Industry Overview

The matcha market is a developing market with new players emerging with innovative strategies. Matcha Maiden, AIYA America Inc., Ippodo Tea Co., and Ito En Ltd are some companies leading the product innovation in the matcha market in terms of packaging, particularly teabags. The companies that produce matcha, such as Midori Spring Ltd and Encha Life LLC, are increasingly procuring the production techniques, securing technical assistance from Japanese farmers for the improved production of matcha, and even extracting matcha leaves from Japan. Some of the top brands in the market are Matcha Maiden, Mizuba Tea, Kissa tea, AOI Tea, and Ippodo Tea Co. Few other emerging players include Encha Matcha, MatchaDNA, Midori Spring Ceremonial Emerald, Epic Matcha, Enzo's Private Selection, Kiss Me Organics, Zen Spirit, Matcha Konomi, Kenko Tea, and Jade Leaf Matcha, among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Defination
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.3.5 Degree of Competition

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Regular
    • 5.1.2 Flavored
  • 5.2 Form
    • 5.2.1 Powder
    • 5.2.2 Liquid
  • 5.3 Distribution Channel
    • 5.3.1 Hypermarket/Supermarket
    • 5.3.2 Speciality Retail Stores
    • 5.3.3 Online Retail Stores
    • 5.3.4 Others
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 United Kingdom
      • 5.4.2.2 Germany
      • 5.4.2.3 Spain
      • 5.4.2.4 France
      • 5.4.2.5 Italy
      • 5.4.2.6 Russia
      • 5.4.2.7 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle East & Africa
      • 5.4.5.1 Saudi Arabia
      • 5.4.5.2 South Africa
      • 5.4.5.3 Rest of Middle East & Africa

6 Competitive Landscape

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Matcha Maiden
    • 6.3.2 Mizuba Tea
    • 6.3.3 Kissa Tea
    • 6.3.4 AOI Tea
    • 6.3.5 AIYA America Inc.
    • 6.3.6 Midori Spring
    • 6.3.7 Ippodo Tea
    • 6.3.8 Matcha DNA
    • 6.3.9 Kiss Me Organics
    • 6.3.10 DoMatcha

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS