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市場調査レポート
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ワークフォースアナリティクス市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Workforce Analytics Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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ワークフォースアナリティクス市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ワークフォースアナリティクス市場は、予測期間中に15.64%のCAGRで推移すると予想されています。

Information Services Groupによると、企業の58%が、HR SaaSテクノロジーソリューションが世界的に雇用者のユーザーエクスペリエンスを向上させると回答しています。このことは、世界的に市場にプラスの影響を与えます。

主なハイライト

  • ワークフォースアナリティクスは、従業員の行動を研究するために使用され、人々のデータを分析することによって、より良い労働力の決定を行うために使用されます。これは、追加スタッフを雇用する代わりに、既存の従業員の生産性を向上させ、選択基準を改善するのに役立ちます。
  • 予測型ワークフォースアナリティクスは、ワークフォースアナリティクスの重要なサブタイプの1つです。予測するために、過去のデータを活用することは、予測を作成するためにワークフォースアナリティクスを実行することを指します。機械学習とデータマイニングは、このワークフォースアナリティクスで採用される主要な統計モデルです。多くの企業は、従業員の体験を向上させ、プロセスを合理化するために予測型ワークフォースアナリティクスを使用しています。このプロセスでは、回帰分析、パターンマッチング、多変量統計などの手法が頻繁に使用され、企業がリスクや人材の成果という観点から将来起こりそうなことを予測するのに役立っています。
  • この世界化した世界において、組織は柔軟性、スピード、革新性、人材を必要とし、他の企業と差別化を図っています。事業の成長と目標をサポートするために、従業員に人材戦略と従業員への投資に集中させたのです。例えば、Mindtreeは離職率のモデリング、リスク評価、管理プロファイル、生産性の指標化においてHRアナリティクスツールを使用しています。HRアナリティクスツールによって、その後90日間の従業員の離職率を予測し、予測モデルで使用したデータ分析から、採用チームにとって使い勝手の良いインサイトを作成できるようになったのです。
  • しかし、製品情報の不足と導入コストの高さが、予測期間中の市場成長を抑制するいくつかの要因となっています。

ワークフォースアナリティクス市場の動向

パフォーマンスモニタリングが成長の可能性を提供

  • 昨年のオラクルのレポートによると、世界の労働人口の55%が、AIを使用してキャリアアップを支援する組織に留まる可能性が高いとのことです。ビッグデータ解析と人工知能の導入の増加が、ワークフォースアナリティクス市場の成長に寄与しています。
  • HRアナリティクスのサブセットとして、ワークフォースアナリティクスは、従業員関連データの追跡と測定により、人事チームが組織の人的資源を最大限に活用できるように支援します。各雇用者の投資収益率に焦点を当てることで、この分野は雇用と解雇をはるかに超えるものとなっています。さらに、潜在的なリスク要因や意思決定に対する満足度など、職場の動向を認識するのに役立つ詳細な情報をさらに浮き彫りにします。
  • さらに、市場力学が急速に変化する中、リアルタイムの人材判断は時代のニーズです。人的資本はどの組織にとっても最も価値のある資産であり、従業員のパフォーマンスは収益に大きく影響します。そのため、従業員のパフォーマンスを監視することで、どの部分のパフォーマンスを改善する必要があるのか、どの部分が期待に応えているのか、あるいは超えているのかを明確に把握することができるのです。例えば、インドの大手ITサービス企業であるTata Consultancy ServicesとInfosysは、継続的なパフォーマンスシステムに移行しました。そうすることで、この2つの組織は、社員のパフォーマンスを一定間隔で監視し、社員の行動を予測することができ、それが社員のエンゲージメントレベルに影響を与える可能性があると考えています。
  • また、業績データをモニタリングすることで、管理職が従業員とどれだけ効果的に関わり、期待値の設定、疑問点の明確化、改善計画、業績への不安の解消に取り組んでいるかを評価することができます。例えば、GoogleはタレントマネジメントにHRアナリティクスを活用しています。これは、プロジェクト・オキシジェンが社内データを分析し、アクティブなマネージャーの行動を定量化したものです。8つの行動を集約した管理職研修プログラムを開発し、管理職の質の向上につなげたのです。
  • したがって、前述の要因は、予測期間中にワークフォースアナリティクス市場を押し上げると予想されます。

アジア太平洋地域が最も速い成長を示す

  • アジア太平洋地域は、より従業員を中心とした組織へのシフトにより、予測期間中に最も速い成長を遂げると予想されます。企業は、地域の競合優位性を獲得するために従業員を重視しています。そのため、企業はワークフォースアナリティクスを導入し、社内の枠組みを明確に把握しようとしています。
  • さらに、国内での起業を奨励するStartup Indiaなどの政府の取り組みも、市場を牽引しています。ワークフォースアナリティクスは、組織が事実に基づいた人事の意思決定を行うのに役立つ。したがって、市場に好影響を生み出します。
  • 金融、教育、広告、不動産など、いくつかの業界では、デジタル技術が拡大しています。HRテクノロジーは働き方改革に欠かせないと考えられていますが、日本のような企業では、ワークフォースアナリティクスを労働力のスキル管理のために主流として活用しています。例えば、日立製作所は、その能力の構築にいち早く取り組んできました。日立がこの技術を採用し、採用におけるピープルアナリティクスの有効性を認識した結果、従業員の配置や生産性に関する調査や、人工知能を使って調査データとビッグデータを組み合わせたソリューションも作成しました。
  • 中国は、内部リソースによる能力と海外からの競争力の組み合わせにより、驚異的な成長を遂げています。近年、マクロ経済の減速、投下資本利益率の低下、人的資本コストの上昇により、多くの中国企業は経営の効率化に目を向けています。このため、ワークフォースアナリティクスにとって有利な環境となっています。また、データを生存できない規範のようなものと見なしている中国のIT企業にとって、データ分析は経済モデルにとって重要な要素となっています。上記のすべての要因が、上記地域のワークフォースアナリティクス市場を牽引すると予想されます。

ワークフォースアナリティクス市場の競合他社分析

ワークフォースアナリティクス市場は、競争が激しいです。IBM Corporation、Oracle Corporation、Accenture、Capgemini SEなど、多くの多国籍企業が主要プレイヤーの一角を占めています。人材と採用機能のためのより良い構造に対する需要の高まりは、中小企業や大企業の間で計り知れない機会を生み出しています。

  • 2022年11月、企業がデータに基づく意思決定を迅速に行い、不測の事態に対処することを支援するため、IBMは組織がデータと分析のサイロを打破するための新しいソフトウェアを発表しました。IBM Business Analytics Enterpriseのビジネス・インテリジェンス計画、予算編成、レポート作成、予測、ダッシュボード機能により、ユーザーのビジネス全体からデータソースの包括的な視点が提供されます。サイロをなくし、適切なチームが適切なデータに適切なタイミングでアクセスできるようにするために、IBM Business Analytics Enterpriseは作られました。例えば、企業の営業、人事、運用の各チームは、売上目標の最大化、人員予測の作成、運用能力の推定など、それぞれのニーズに応じてさまざまなビジネス・インテリジェンスおよび計画ツールからデータと洞察にアクセスする必要があります。
  • 2022年10月、ビジネスインテリジェンスとデータサイエンスサービスを提供するブレインコートは、キャップジェミニに買収されました。この買収により、ドイツおよび北欧におけるキャップジェミニの需要の高いデータおよびアナリティクス能力が強化されます。特に、財務、人事、生産、ロジスティクスなどの必須業務の管理領域全体で、ブレインコートはビジネスインテリジェンス、データサイエンス、高度なプロジェクト管理サービスにおいて業界をリードする能力を有するとの評判を確立しています。ブレインコートのクライアントには、自動車、建設、エネルギー、通信などの大手企業が名を連ねており、キャップジェミニの顧客層と非常にマッチしています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果 と市場想定
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因と抑制要因のイントロダクション
  • 市場促進要因
    • 人材に関するよりスマートな意思決定の必要性の高まり
    • 人事部における給与、採用に関するデータの増加
  • 市場抑制要因
    • ワークフォースアナリティクスに関する認識不足
  • 業界バリューチェーン分析
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • コンポーネントタイプ別
    • ソリューション
      • 人材獲得・育成最適化サービス
      • 給与計算・モニタリング
    • サービス
      • プロフェッショナルサービス
      • マネージドサービス
  • デプロイメントタイプ別
    • オンクラウド
    • オンプレミス
  • 組織規模別
    • 中堅・中小企業
    • 大企業
  • エンドユーザー業界別
    • 銀行、金融サービス、保険(BFSI)
    • 製造業
    • IT・通信
    • ヘルスケア
    • 小売
    • その他のエンドユーザー産業
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Automatic Data Processing Inc.
    • IBM Corporation
    • Oracle Corporation
    • Accenture Plc
    • Capgemini SE
    • Cisco Systems Inc.
    • SAP SE
    • Visier Inc.
    • Peoplestreme Pty Ltd(Ascender)
    • SumTotal Systems LLC(Skillsoft Ltd)
    • Cornerstone OnDemand Inc.
    • Workday Inc.

第7章 投資分析

第8章 市場機会と将来動向

目次
Product Code: 63671

The workforce analytics market is expected to register a CAGR of 15.64% over the forecast period. According to the Information Services Group, 58% of enterprises indicated that HR SaaS technology solutions improve the employer user experience globally. This creates a positive impact on the market globally.

Key Highlights

  • Workforce analytics is used to study the behavior of employees and people data using analyzing people data to make better workforce decisions. This helps increase the productivity of the existing employees instead of hiring additional staff and improves the selection criteria.
  • Predictive workforce analytics is one of the critical subtypes of workforce analytics. To forecast, utilizing past data refers to performing workforce analytics to create forecasts. Machine learning and data mining are the primary statistical models employed in this workforce analytics. Many firms use predictive workforce analytics to enhance the employee experience and streamline processes. Regression analysis, pattern matching, multivariate statistics, and other techniques are frequently used in this process to help businesses predict what is likely to occur in the future in terms of risks and talent outcomes.
  • In this globalized world, the organization requires flexibility, speed, innovation, and talent to differentiate itself from other firms. It has let employees focus on workforce strategy and employee investment to support business growth and objectives. For instance, Mindtree used HR analytics tools in turnover modeling, risk assessment, management profiles, and productivity indexing. HR analytics tools have helped them predict employee turnover for the subsequent 90 days and enabled them to create usable insights from data analyses used in the forecasting model for the hiring teams.
  • However, the lack of product information and the high cost of deployment are a few factors restraining the market from growing in the forecast period.

Workforce Analytics Market Trends

Performance Monitoring Offers Potential Growth

  • According to a report by Oracle last year, 55% of the global workforce would be more likely to stay with an organization that uses AI to assist career progression. An increase in the implementation of big data analytics and artificial intelligence is contributing to the growth of the workforce analytics market.
  • As a subset of HR analytics, workforce analytics assists HR teams in maximizing their organizations' human resources by tracking and measuring employee-related data. By focusing on the return on investment for each hire, the field goes far beyond hiring and dismissing. Furthermore, it highlights additional detailed information that aids in recognizing trends in the workplace, including potential risk factors, satisfaction with decisions, and more.
  • Further, real-time talent decisions are the need of the hour, with market dynamics changing quickly. Human capital is the most valuable asset of any organization, and employee performance significantly impacts the bottom line. Thus, monitoring their employees' performance gives a clear picture of what parts of their performance need improvement and which sections are meeting or exceeding expectations. For example, India's leading IT services companies, Tata Consultancy Services, and Infosys, have shifted to a continuous performance system. By doing so, these two organizations believe they will be able to monitor employee performance at regular intervals and predict their behavior, which could affect their engagement levels.
  • Monitoring performance data also helps evaluate how effectively managers engage with employees to set expectations, clarify doubts, plan improvement, and address performance anxieties. For example, Google utilizes HR analytics for its talent management activities. It is Project Oxygen analyzed its internal data to quantify what active managers do. It developed a management training program that consolidated eight behaviors, which led to better managerial quality.
  • Therefore, the aforementioned factors are expected to boost workforce analytics market during the forecast period.

Asia-Pacific to Witness Fastest Growth

  • The Asia-Pacific region is expected to witness the fastest growth during the forecast period because of the shift toward more employee-centric organizations. The companies are focusing on their employees to gain regional competitive advantages. Therefore, they are implementing workforce analytics to get a clear picture of the internal framework.
  • Moreover, the government's initiatives, such as Startup India, to encourage entrepreneurship within the country are also driving the market. Workforce analytics will help the organization make fact-based HR decisions. Therefore, creating a positive impact on the market.
  • In several industries, including finance, education, advertising, and real estate, digital technology is expanding. Even though HR technology is thought to be a critical factor in the reform of working procedures, companies like Japan have used workforce analytics in the mainstream to manage workforce skills. For instance, Hitachi has moved quickly to build its capabilities. As a result of Hitachi's adoption of this technology and its recognition of the effectiveness of people analytics in recruitment, the company has also created surveys of employee placement and productivity, as well as solutions that use artificial intelligence to combine survey data with big data.
  • China is witnessing tremendous growth due to a combination of internal resource-based capacity and foreign competitiveness. With the macroeconomic slowdown, reduced return on invested capital, and rising human capital costs in recent years, many Chinese businesses have turned their attention to managerial efficiency. This has made for a favorable environment for workforce analytics. In addition, data analytics has been a crucial component of the economic models of Chinese IT companies, which regard data as something of a norm they cannot survive. All the above factors are expected to drive the workforce analytics market in the mentioned region.

Workforce Analytics Market Competitor Analysis

The workforce analytics market is highly competitive. Many multinational companies, such as IBM Corporation, Oracle Corporation, Accenture, and Capgemini SE, are a few of the major players. The rising demand for better structures for talent and recruiting functions is creating immense opportunities among SMEs and large enterprises.

  • In November 2022, to assist businesses in quickly making data-driven decisions and dealing with unforeseen disruptions, IBM unveiled new software to help organizations break down data and analytics silos. A comprehensive perspective of data sources from throughout the user's whole business is offered by the business intelligence planning, budgeting, reporting, forecasting, and dashboard capabilities of IBM Business Analytics Enterprise. To help eliminate silos and ensure that the appropriate teams have access to the appropriate data at the proper time, IBM Business Analytics Enterprise was created. For example, a company's sales, HR, and operations teams need access to data and insights from various business intelligence and planning tools for their individual needs, such as maximizing sales targets, creating workforce forecasts, or estimating operational capacity.
  • In October 2022, Braincourt, a provider of business intelligence and data science services, was acquired by Capgemini. The acquisition will strengthen Capgemini's in-demand data and analytics capabilities in Germany and Northern Europe. In particular, throughout the governing domains of essential business operations like finance, HR, production, and logistics, Braincourt has established a reputation for having industry-leading capabilities in business intelligence, data science, and sophisticated project management services. Leading automotive, construction, energy, and telecommunications companies are among Braincourt's clients, which are an excellent match for Capgemini's clientele.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables and Market Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Introduction to Market Drivers and Restraints
  • 4.3 Market Drivers
    • 4.3.1 Increasing Need to Make a Smarter a Decision About the Talent
    • 4.3.2 Increasing Data in HR Departments related to Pay rolls, Recruitment
  • 4.4 Market Restraints
    • 4.4.1 Lack of Awareness About Workforce Analytics
  • 4.5 Industry Value Chain Analysis
  • 4.6 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.6.1 Threat of New Entrants
    • 4.6.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.6.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.6.4 Threat of Substitute Products
    • 4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Component Type
    • 5.1.1 Solutions
      • 5.1.1.1 Talent Acquisition and Development Optimization Services
      • 5.1.1.2 Pay Roll and Monitoring
    • 5.1.2 Service
      • 5.1.2.1 Professional Services
      • 5.1.2.2 Managed Services
  • 5.2 By Deployment Type
    • 5.2.1 On-cloud
    • 5.2.2 On-premises
  • 5.3 By Organization Size
    • 5.3.1 Small- and Medium-Sized Enterprises
    • 5.3.2 Large Enterprises
  • 5.4 By End-user Industry
    • 5.4.1 Banking, Financial Services, and Insurance (BFSI)
    • 5.4.2 Manufacturing
    • 5.4.3 IT & Telecom
    • 5.4.4 Healthcare
    • 5.4.5 Retail
    • 5.4.6 Other End-user Industries
  • 5.5 Geography
    • 5.5.1 North America
    • 5.5.2 Europe
    • 5.5.3 Asia-Pacific
    • 5.5.4 Latin America
    • 5.5.5 Middle East

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Automatic Data Processing Inc.
    • 6.1.2 IBM Corporation
    • 6.1.3 Oracle Corporation
    • 6.1.4 Accenture Plc
    • 6.1.5 Capgemini SE
    • 6.1.6 Cisco Systems Inc.
    • 6.1.7 SAP SE
    • 6.1.8 Visier Inc.
    • 6.1.9 Peoplestreme Pty Ltd ( Ascender)
    • 6.1.10 SumTotal Systems LLC ( Skillsoft Ltd)
    • 6.1.11 Cornerstone OnDemand Inc.
    • 6.1.12 Workday Inc.

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS