![]() |
市場調査レポート
商品コード
1370769
ワークフォースアナリティクス市場- 世界の産業規模、シェア、動向、機会、および予測、2018年~2028年、コンポーネントタイプ別、展開タイプ別、組織規模別、最終用途産業別、地域別、競合別分析Workforce Analytics Market - Global Industry Size, Share, Trends, Opportunity, and Forecast, 2018-2028 Segmented By Component Type, By Deployment Type, By Organization Size, By End-Use Industry, By Region and Competition |
||||||
カスタマイズ可能
|
ワークフォースアナリティクス市場- 世界の産業規模、シェア、動向、機会、および予測、2018年~2028年、コンポーネントタイプ別、展開タイプ別、組織規模別、最終用途産業別、地域別、競合別分析 |
出版日: 2023年10月03日
発行: TechSci Research
ページ情報: 英文 190 Pages
納期: 2~3営業日
|
ワークフォースアナリティクス市場は、特に新興諸国において、より強化された人的資源管理の発展とともに複雑さを増している状況を克服するために、企業によるクラウドベースのワークフォースアナリティクスソリューションの採用が増加していることから、予測期間中に急拡大すると予測されます。
ワークフォースアナリティクスは、従業員の行動、パフォーマンス、エンゲージメントの動向やパターンを特定するのに役立ちます。これらのパターンを理解することで、企業はリソースの配分方法や従業員の生産性向上について、より適切な意思決定を行うことができます。これにより企業は、パフォーマンス、信頼性、拡大性を高めながら、離職率を減らし、効率を高め、複数の拠点にまたがるデータを管理できるようになります。
さらに、ワークフォースアナリティクスにおける人工知能(AI)と機械学習(ML)の導入が進んでいることも、世界のワークフォースアナリティクス市場の需要を高めています。複雑なシステムの損失を補うため、企業は効果的な人材管理、給与計算活動、人材管理における労働力の能力向上を提供するワークフォースアナリティクス・サービスをますます活用するようになっています。アナリティクスで実施される数多くの技術革新と製品投入により、ワークフォースアナリティクスの機能が強化されると予想されます。このことが、予測期間中の市場成長を促進すると予想されます。
労働力の管理と意思決定を強化するためにデータ分析を採用するプロセスは、ワークフォースアナリティクスとして知られています。ワークフォースアナリティクスは、ワークフォースの行動と関連要因が全体的な業績に与える影響を測定します。労働力の動向や習慣に関する洞察を収集するために、人事システム、パフォーマンス管理ツール、従業員調査など、さまざまな情報源からデータを利用します。ビジネス目標を達成するために、HRリーダーは技術とビジネス洞察を統合しており、その中でスタッフアナリティクスは不可欠な要素となっています。ワークフォースアナリティクス市場は、より多くの組織がその価値を認識するにつれ、より広まりつつあります。ワークフォースアナリティクスは、採用や人材管理、従業員の定着、従業員の経験、従業員のパフォーマンス、トレーニングと能力開発に活用されています。ワークフォースアナリティクスの主な目的は、新しい部署や役職の必要性を特定し、個々の従業員の成功確率を予測することです。
市場概要 | |
---|---|
予測期間 | 2024~2028年 |
2022年の市場規模 | 24億3,000万米ドル |
2028年の市場規模 | 59億9,000万米ドル |
CAGR 2023~2028年 | 15.27% |
急成長セグメント | 医療 |
最大市場 | 北米 |
採用充足までの時間、1人当たりの採用コスト、入社までの時間、内定承諾率、入社率、定着率、追加率、代替率などの従来の比率に加え、採用、人材配置、トレーニングと能力開発、人事、報酬、福利厚生を評価します。これらのワークフォースアナリティクスは一般的に、ワークフォースレポートの強化、KPIの評価、データ収集、ワークフォースへの透明性の提供などに使用されます。
技術が急速に進化し、デジタルスキルの開発が重視されるようになった結果、未来に対応できる組織は、求める人材を継続的に再定義しています。現在、従業員に関するデータは膨大な量に上る。このデータには、業績評価や人口統計学的情報からソーシャルメディアの活動や電子メールによるコミュニケーションまで、あらゆるものが含まれます。このデータを理解し、重要なパターンやつながりを見つけるために、組織はAIや機械学習の助けを必要としています。AIと機械学習の統合により、企業はワークフォースアナリティクス関連のさまざまな業務を自動化し、従業員がこなす必要のある手作業を減らしています。従業員のパフォーマンス、エンゲージメントレベル、仕事の幸福度、キャリア目標、トレーニングの必要性などに関するリアルタイム洞察は、AIに対応したシステムを使用して収集することができます。
パフォーマンスを最適化するためのリアルタイム洞察と予測の必要性は、データ駆動型意思決定(DDDM)の要件を浮き彫りにしています。従来、人材は直感と経験に頼って意思決定を行ってきたため、バイアスがかかり、最適な結果が得られません。バイアスを克服し、戦略に沿った最良の経営判断を下すために、データ主導の意思決定を行う組織は、適切なKPIとツールを使用することで、データに基づいた検証済みの意思決定を行うことができます。しかし、アマゾン、ウォルマート、サウスウエスト航空、ネットフリックスなどの企業は、データ主導の意思決定アルゴリズムを導入し、パフォーマンスの高い従業員や潜在的な将来のリーダーを特定することで定着率を高め、より良い管理と人材の育成を可能にし、競争力を維持しています。
さらに、多くの企業が、意思決定の改善、人材管理の改善、離職率の低下、従業員エンゲージメントの向上など、多くのメリットを得るために、データ駆動型の意思決定に基づく人事分析を統合しています。このように、企業がデータ主導の意思決定(DDDM)を行う必要性が高まっていることが、世界のワークフォースアナリティクス市場を牽引しています。
人事部門にとってクラウドサービスの重要性とアクセシビリティが高まることで、企業はより少ないコストで、より迅速に、より柔軟に、より多くのことを達成できるようになります。企業はクラウドプラットフォームをより頻繁に利用することで、ITオペレーションを適応性、拡大性、俊敏性に富んだものにすることができます。クラウドベースのシステムは、運用にハードウェアインフラを必要としないため、クラウド上で新しいビジネスモデルをシームレスかつコスト効率よく実装、管理、提供するための幅広い標準を採用することで、企業に優位性をもたらします。クラウドの統合は、新たな人材の獲得、現従業員の能力向上、新たな手順や技術による人材の調整など、ビジネスの需要に応じた人事プロセスのマッチングや継続的な改善など、新たな人事機会の創出を支援しています。さらに、クラウドベースのワークフォースアナリティクスソリューションは、人事/タレント部門が変化するビジネスニーズに劇的かつ迅速に適応する機会を提供します。例えば、International Data Corporation(IDC)によると、COVID-19パンデミックの発生以降、印刷インフラ内での技術採用が変化しています。約46%の企業が、近い将来にクラウドベースの印刷と印刷管理に移行しようとしています。
さらに、2025年までに、A2000の組織の65%では、業務データが保存、管理、分析される主要な場所として、クラウドがオンプレミスのインフラに取って代わると思われます。さらに、ユーザーは一貫した従業員情報にアクセスできるようになり、人事は管理業務から解放されます。さらに、クラウドベースのコア人事ソリューションやタレントマネジメントシステムを利用することで、タレントマネジメントプログラムのすべてを網羅し、人事データの価値を最適化できるようになっています。したがって、クラウドベースのワークフォースアナリティクスソリューションの導入が増加していることが、世界市場におけるワークフォースアナリティクスの成長の要因となっています。
Automatic Data Processing Inc.、Workday Inc.、IBM Corporation、Cornerstone OnDemand Inc.、Accenture Plc、Kronos Incorporated、Oracle Corporation、SAP SE、Workforce Software, LLC、Cisco Systems Inc.などが、世界のワークフォースアナリティクス市場の成長を牽引する主要企業です。
本レポートでは、ワークフォースアナリティクスの世界市場を、以下に詳述する業界動向に加えて、以下のカテゴリーに分類しています:
(注:企業リストはお客様のご要望に応じてカスタマイズ可能です。)
Workforce analytics market is predicted to proliferate during the forecast period due to the increasing adoption of cloud-based workforce analytics solutions, especially in developing countries by enterprises to overcome the growing complexity along with the development of more enhanced human resource management. Workforce analytics can help organizations identify trends and patterns in employee behaviour, performance, and engagement. By understanding these patterns, organizations can make better decisions about how to allocate resources and improve employee productivity. It allows businesses to reduce turnover, increase efficiency and manage data spread across several sites while enhancing performance, dependability, and scalability.
Additionally, the increasing uptake of Artificial Intelligence (AI) and Machine Learning (ML) in workforce analytics is increasing the demand for the global workforce analytics market. In an effort to compensate for the losses in complexity systems, businesses are increasingly utilizing workforce analytics services to provide effective talent management, payroll activities, and increasing workforce capability in people management. Numerous innovations and product launches carried out in analytics are expected to enhance the features of workforce analytics. This, in turn, is expected to drive market growth during the forecast period.
The process of employing data analysis to enhance workforce management and decision-making is known as workforce analytics. The practice measures the impact of workforce behavior and related factors on overall business performance. In order to gather insights on workforce trends and habits, it uses data from a variety of sources, including HR systems, performance management tools, and employee surveys. To achieve business goals, HR leaders are integrating technology and business insights in which staff analytics plays an essential component. The workforce analytics market is becoming more widespread as more organizations recognize its value. Workforce analytics is utilized for recruitment and talent management, employee retention, employee experience, employee performance, and training and development. The main purposes of workforce analytics are to identify the need for new departments and positions and predict the probability of an individual employee's success.
Market Overview | |
---|---|
Forecast Period | 2024-2028 |
Market Size 2022 | USD 2.43 Billion |
Market Size 2028 | USD 5.99 Billion |
CAGR 2023-2028 | 15.27% |
Fastest Growing Segment | Healthcare |
Largest Market | North America |
In addition to conventional ratios such as time to fill, cost per hire, time to start, offer acceptance rate, accession rate, retention rate, add rate, and replacement rate, it evaluates hiring, staffing, training and development, personnel, compensation, and benefits. These workforce analytics are generally used in enhancing workforce reporting, evaluating KPIs, collecting data, providing transparency to the workforce, etc.
Future-ready organizations are continuously redefining the talent they seek as a result of quickly evolving technology and an increased emphasis on developing digital skills. Nowadays, there are enormous amounts of data available on employees. This data includes everything from performance reviews and demographic information to social media activity and email communications. To understand this data and find significant patterns and links, organizations require the aid of AI and machine learning. The integration of AI and machine learning are aiding enterprises to automate a variety of workforce analytics-related operations and reducing the number of manual tasks that employees need to complete. Real-time insights regarding employee performance, engagement levels, work happiness, career goals, training requirements, and other topics may be gathered using systems that are AI-enabled.
Moreover, AI algorithms are even capable of forecasting results for hiring, learning and development, and staff retention. For instance, a recent study by the World Economic Forum projects that by 2025, 75 million jobs worldwide will be automated by AI. Moreover, according to IBM Global AI Adoption Index 2022, in 35% of cases, enterprises reported employing AI in their operations, while 42% said they are investigating it in other cases. The advancement in technologies is aiding in replacing and upgrading workforce analytics enabling the enhancement of manual systems, and constantly balancing the overall management between employees and employers to maintain workforce stability. Therefore, the increasing adoption of AI and machine learning in workforce analytics is propelling the growth of the global workforce analytics market in the forecast period.
The need for real-time insights and predictions to optimize performance has highlighted the requirement for Data-driven Decision Making (DDDM). Traditionally human resources have relied on intuition and experience while making decisions, which has led to biases and suboptimal outcomes. To overcome the biases and make the best managerial rulings that are aligned with their strategies, data-driven decision-making organizations can use data to make informed and verified decisions by using the right KPIs and tools. However, companies, such as Amazon, Walmart, Southwest Airlines, and Netflix, are implementing data-driven decision-making algorithms to increase retention rates by identifying high-performing employees and potential future leaders, enabling them to manage better and develop their talent and stay competitive.
Moreover, many enterprises are integrating data-driven based decision-making HR analytics for numerous benefits such as improved decision-making, better talent management, reduced turnover, enhanced employee engagement, etc. Thus, the growing need for organizations to make Data-driven Decision Making (DDDM) is driving the global workforce analytics market.
Cloud services growing importance and accessibility for the HR function gives businesses the possibility to accomplish more with less, faster, more affordably, and with more flexibility. Businesses can use cloud platforms more frequently to make their IT operations adaptable, scalable, and agile as the globe transitions to a hybrid future. As cloud-based systems do not require hardware infrastructure to operate, it provides an edge to enterprises to adopt a wide range of standards for seamlessly and cost-effectively implementing, managing, and delivering new business models on the cloud. The integration of the cloud is assisting in the creation of new HR opportunities for matching and continually improving HR processes in accordance with business demands by luring in new talent, enhancing the abilities of present employees, and coordinating personnel with new procedures and technology. In addition, cloud-based workforce analytics solutions provide the opportunity for HR/Talent functions to adapt to changing business needs dramatically and quickly. For instance, according to International Data Corporation (IDC), technology adoption within the print infrastructure has changed since the onset of the COVID-19 pandemic. Around 46% of businesses are seeking to move to cloud-based printing and print management in the near future.
Additionally, by 2025, the cloud will replace on-premises infrastructure as the principal place where operational data is stored, managed, and analyzed for 65% of A2000 organizations. Furthermore, the users can access consistent employee information that are freeing HR from administrative tasks. Moreover, organizations can now embrace the complete range of talent management programs and optimize the value of HR data to cloud-based core HR solutions and talent management systems. Therefore, the increasing uptake of cloud-based workforce analytics solutions is attributed to the growth of workforce analytics in the global market.
The global workforce analytics market is segmented by component type, deployment type, organization size, and end-use industry. Based on component type, the market is segmented into Solutions and Services. The solution segment is further bifurcated into talent acquisition and development optimization services and payroll and monitoring. The service segment is divided into professional services and managed services. Based on deployment type, the market is bifurcated into Cloud and On-premises. Based on organization size, the market is segmented into small- and medium-sized enterprises and large enterprises. Based on the end-use industry, the market is segmented into BFSI, manufacturing, IT & Telecom, healthcare, retail, and others. The market analysis also studies the regional segmentation to devise regional market segmentation, divided among North America, Europe, Asia-Pacific, South America, and the Middle East & Africa.
Automatic Data Processing Inc., Workday Inc., IBM Corporation, Cornerstone OnDemand Inc., Accenture Plc, Kronos Incorporated, Oracle Corporation, SAP SE, Workforce Software, LLC, and Cisco Systems Inc. are among the major players that are driving the growth of the global workforce analytics market.
In this report, the global workforce analytics market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
(Note: The companies list can be customized based on the client requirements.)