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市場調査レポート
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1433527

エンタープライズコラボレーションの世界市場:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)

Enterprise Collaboration - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

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エンタープライズコラボレーションの世界市場:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

世界のエンタープライズコラボレーションの市場規模は、2024年に603億3,000万米ドルと推定され、2029年には1,002億9,000万米ドルに達し、予測期間中(2024年~2029年)にCAGR10.70%で成長すると予測されています。

Enterprise Collaboration-Market

企業はバーチャルリアリティ、ロボティック・プロセス・オートメーション、人工知能ボットのような先進ツールを活用し、社内の生産性を拡張し、従業員とのコミュニケーションを促進しています。ゴールドマン・サックスによると、仮想現実・拡張現実市場の企業・公共部門セグメントは、2025年までに約161億米ドルを占めると予想されています。リアルセンス(RealSense)やドラ(DORA)などのバーチャル・リアリティ企業は、役員会議室で没入型体験を提供しています。

エンタープライズコラボレーション・ツールは、従業員間のシームレスなコミュニケーションを提供し、業務効率と生産性を向上させることで、企業のビジネス目標達成を支援します。エンタープライズコラボレーションツールは、組織間のデータ同期とコラボレーションソリューションを提供し、公式メール、カレンダー、連絡先のチェックなどの機能を含みます。さらに、ビデオ会議は、従業員がより魅力的なコミュニケーションを行い、アイデアを共有するのに役立ちます。

AI、IoT、MLなどの先進技術は、コラボレーション機能を強化するためにエンタープライズコラボレーションツールに実装されています。AIベースのエンタープライズコラボレーションツールは、従業員の行動や共有されているコンテンツを追跡することができ、消費者行動、従業員の定着率、オフィスの利用率、パフォーマンスの最適化などの生産チェックポイントと視覚的分析を関連付けることで、従業員に予想されるビジネスインサイトを提供し、迅速な業務遂行を支援するために使用されます。

ワークロードのクラウドベースの展開は、主に生成データの一貫した成長によって推進されると予想されます。様々な最終用途産業では、膨大な量のデータが生成されています。データセンターは、エンタープライズコラボレーションのために多くの用途や複雑なワークロードを実行しなければならない組織に適しています。また、すべてのアプリケーションツールでリアルタイムのデータにアクセスできるため、高い生産性を実現できます。

例えば、2022年8月、マイクロソフトはカタールでの新しいデータセンター地域の立ち上げを発表し、同国でエンタープライズグレードのサービスを提供する最も重要なハイパースケールクラウドプロバイダーとして、マイクロソフトにとって重要な可能性を示しました。最新のクラウドデータセンター地域は、Microsoft AzureとMicrosoft 365とともに開始され、企業は何百ものスケーラブルで可用性が高く、弾力性のあるクラウドサービスを利用できるようになります。

数多くのソーシャルネットワーキングプラットフォームを操作するモバイルデバイスの利用が増加していることが、エンタープライズコラボレーション市場の成長を後押ししています。パソコンでソーシャルネットワーキングサイトにアクセスする人は少なく、スマートフォンでアクセスする人が多く見られます。例えば、米国では最近、ウェブトラフィックの50%以上がモバイルデバイスから発信されており、最新のデータによると、米国のモバイルインターネットユーザーは2026年までに3億人に達すると予測されています。

さらに、中国やインドなどの新興経済国でも、アクセスが容易なスマートフォンの利用が増加しているため、同様の動向が見られます。こうした利点がエンタープライズコラボレーション市場の成長を後押ししています。エリクソンによると、スマートフォンのモバイルネットワーク契約数は2022年に世界で約66億に達し、2028年には78億を超えると予測されています。スマートフォンのモバイルネットワーク契約数が最も多いのはインド、中国、米国です。

データプライバシーへの懸念は、エンタープライズコラボレーション市場の成長にとって重要な課題の1つです。多くの企業は悪意のあるデータのハッキングや盗難を防ぐことに注力していますが、データ漏洩はデータセキュリティの欠如や偶発的な誤操作によって引き起こされることがほとんどです。さらに、企業がよりコラボレーティブな環境を目指すにつれ、社内だけでなく社外の企業とのデータ交換も増加します。企業間や従業員間のデータ交換の増加に伴い、コラボレーション活動中に共有データを保護するという課題に対処する必要性が高まっています。こうした課題は、市場の成長を一定レベルで妨げています。

さらに、COVID-19の発生は市場成長にプラスの影響を与えました。ロックダウンされたため、複数の組織がコラボレーションツールを推進し、従業員は危機の間、自宅で仕事をすることができました。マイクロソフトのチーム・コラボレーション・ソフトウェアであるマイクロソフト・チームズ(Microsoft Teams)は、企業のリモートワークへの調整により需要が40%増加しました。マイクロソフトは、主にリモートミーティングを改善するために設計されたTeamsの新機能を発表しました。企業は業務支出を削減し、事業継続性と持続可能性に重点を置きました。中小企業は、今後エンタープライズコラボレーションソリューションの導入を加速させると予想されます。

エンタープライズコラボレーション市場の動向

クラウドベースの展開が市場成長を高める

クラウドベースのワークロードへの展開は、主に生成されるデータの一貫した成長によって推進されると予想されます。複数の業界が大量のデータを扱っています。データセンターは、エンタープライズコラボレーションのために多種多様な用途や複雑なワークロードを実行する組織に適しています。データセンターは、あらゆる用途ツールでリアルタイムのデータにアクセスでき、高い生産性を実現します。

エンタープライズソーシャルコラボレーション(ESC)ソリューションは近年、世界中の人々を結びつけています。ソーシャル用途はテクノロジーによって制限され、ある部署ではうまく機能しても、別の部署ではうまく機能しないことがありました。クラウドの登場により、ソーシャルコラボレーションソリューションの統合はより容易になりました。中小企業の多くはクラウドを導入しています。クラウドを導入することで、中小企業はハードウェア、ソフトウェア、ストレージ、技術スタッフのコストを削減することができます。また、コラボレーション市場におけるデータの拡張性にも役立っています。

クラウドベースのプラットフォームは、より多くの機能と特徴を備えているため、企業は複数のスタンドアロンシステムを統合、実装、管理する必要がありません。オンプレミスを上回るクラウドベースの展開のこうした利点が、市場の成長を押し上げると予想されます。Flexera Software社によると、2023年には、回答者の47%がすでにAmazon Web Services(AWS)で大規模なワークロードを実行しているといいます。

世界の組織の拡大、生産性の向上、デバイスの持ち込み(BYOD)やIoTの動向の成長は、クラウドベースのエンタープライズコラボレーション市場の成長を押し上げると予想される重要な要因です。テレフォニー、電話会議、ソーシャルコラボレーションソフトウェアを含むクラウドベースのエンタープライズコラボレーションソリューションの開拓により、企業は効率的かつ迅速にコラボレーションを行い、顧客との良好な関係を維持し、問い合わせに即座に対応することで、市場の成長を可能にしています。

インド企業省によると、2022年6月現在、南アジアのインドには約148万社の登録企業があります。また、BetterCloudによると、2022年には、世界中の組織が平均130のクラウドベースのSaaS(Software as a Service)用途を使用していました。2015年以降、企業が使用するSaaS用途の数は増加の一途をたどっており、市場成長をさらに促進する可能性があります。

パブリック・クラウドとプライベート・クラウド用途のハイブリッドなランドスケープでは、適切なツールで調整された均質なクラウドでの統合が必要となります。例えば、ドイツに本社を置くT-Systems社は、同国の厳格なデータ・プライバシーおよび保護法に完全に準拠した、高セキュリティのプライベート・クラウドでコラボレーションのためのダイナミック・サービスを運用しています。

そのため、新興国ではさまざまな分野で用途の需要が高まっており、クラウド・セキュリティ・ソリューションの実現性も高まっています。各地域のほとんどの企業がこうしたテクノロジーサービスに取り組んでいるため、クラウドコラボレーション市場の利用は拡大し、市場全体の成長を牽引しています。

北米が大幅な市場成長を遂げる

北米は、Facebook Inc.、Microsoft Corporation、Google LLC、Slack Technologies Inc.などの市場企業の存在により、エンタープライズコラボレーション市場で大きなシェアを占めています。これらの企業は、社内外のコミュニケーションを促進することで生産性を向上させるため、技術的に先進的なソリューションや製品を中小企業や大企業に提供しています。この地域は高度なインフラ能力を有しており、市場の重要な収益源となっています。このような要因は、今後数年間、この地域の市場成長をさらに増大させると思われます。

この地域の企業は、パブリック・クラウドの枠を超え、パブリック・クラウド、プライベート・クラウド、従来のITを組み合わせたハイブリッドITの新時代に足を踏み入れつつあります。これらの企業は、ハイブリッド・クラウド戦略を導入することで、コラボレーション・ビジネスの運営方法を改善しています。

2022年6月、Google Cloudは米国に特化した独自の「Google Public Sector」子会社を立ち上げました。この部門は、国、州、地方自治体、教育団体に販売します。この最新の部門はGoogle LLCの子会社として機能し、Google Cloud PlatformやGoogle Workspaceを含むGoogle Cloudテクノロジーを米国の公共部門の顧客に提供することに特化します。

現在のシナリオでは、携帯電話やビデオ会議、インスタント・メッセンジャーなどを使って情報を共有し、決められた時間内に情報を配信しています。コラボレーション・コミュニケーションにより、混雑が大幅に緩和され、連絡のしやすさが向上しています。より良いコミュニケーションのため、企業はクラウドとコラボレーション技術を相互に利用できるようあらゆる努力をしており、これがエンタープライズコラボレーション市場の成長を後押ししています。

Oberloによると、北米には2,250億人のソーシャルメディアユーザーと3,730億人のモバイル契約者がいます。これにより、企業はメモやトレーニングリソースを処理し、業界に関連する最新ニュースを共有できるようになります。特に米国は、ソーシャル、モバイル、アナリティクス、クラウド(SMAC)技術をいち早く導入した国の1つであるため、エンタープライズコラボレーション・ソリューションとサービスは、この地域で広く採用されています。

米国統合軍司令部、米国国防総省、多くの地方機関や州機関などの組織は、社内外のナレッジ・リポジトリを構築するためにコラボレーティブ・テクノロジーを使い始めています。各社は市場競争力を維持するため、自社製品をカスタマイズしています。米国を拠点とするDropboxは2022年8月、企業向けソフトウェアポータルの最新版を発表しました。ショートカットでアプリを起動したり、Slackのメッセージ送信やZoomのビデオ通話を利用することができます。

エンタープライズコラボレーション業界の概要

エンタープライズコラボレーション市場は好意的に断片化されています。主要企業が大きなシェアを狙う一方で、多数の中小企業が市場のかなりのパイを狙っています。その結果、激しい競争企業間の敵対関係が生じています。市場参入企業は、マイクロソフト、ファーウェイ・テクノロジーズ、アドビシステムズなどです。最近の開発は以下の通りです。

2022年7月:マイクロソフトは、主に欧州の公共部門顧客向けのユニークなソリューションであるMicrosoft Cloud for Sovereigntyを発表しました。Microsoft Cloud for Sovereigntyの追加により、企業はデータをより詳細に管理できるようになり、クラウドの運用とガバナンス手順の透明性が拡大します。

2022年1月:タタ・コンサルタンシー・サービシズ(TCS)は現在、新たに開始されたMicrosoft Cloud for Retailのパートナーであり、ハイパースケールとの協業を拡大しています。TCSは、世界中の大手小売企業との協業で培った深い業界知識と、マルチ・ホライズン・クラウド・トランスフォーメーション・フレームワークを組み合わせ、Microsoft Cloud for Retailを利用して小売企業の成長と変革の旅を加速する支援を行います。Microsoft Cloud for Retailは、標準的なデータモデルによってリンクされたさまざまなマイクロソフトのテクノロジーを組み合わせ、統合されたインテリジェントな機能によってエンドツーエンドのショッパージャーニー全体のエクスペリエンスを接続する、業界固有のセキュアなクラウドです。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • 代替品の脅威
  • 業界バリューチェーン分析
  • COVID-19の業界への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 効率化のためのAPI統合
    • 時間管理のためのモバイルデバイス利用の増加
  • 市場の課題
    • データ連携におけるセキュリティへの懸念

第6章 市場セグメンテーション

  • 展開タイプ別
    • オンプレミス
    • クラウドベース
  • 用途別
    • コミュニケーションツール
    • 会議ツール
    • 調整ツール
  • 最終用途産業別
    • 通信・IT
    • 旅行・ホスピタリティ
    • BFSI
    • 小売・消費財
    • 教育
    • 運輸・物流
    • ヘルスケア
    • その他最終用途産業
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • スペイン
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • 韓国
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Microsoft Corporation
    • Huawei Technologies Co. Ltd.
    • Adobe Systems Inc.
    • SAP SE
    • IBM Corporation
    • Atlassian Corporation PLC
    • Slack Technologies Inc.
    • TIBCO Software Inc.
    • Polycom Inc.
    • Salesforce.Com Inc.
    • Mitel LLC
    • Cisco System Inc.
    • Zoho Corporation Pvt. Ltd.
    • Jive Software
    • Axero Solutions LLC

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 63663

The Enterprise Collaboration Market size is estimated at USD 60.33 billion in 2024, and is expected to reach USD 100.29 billion by 2029, growing at a CAGR of 10.70% during the forecast period (2024-2029).

Enterprise Collaboration - Market

Enterprises utilize advanced tools like virtual reality, robotic process automation, and artificial intelligence bots to augment internal productivity and promote better employee communication. According to Goldman Sachs, the virtual and augmented reality market's enterprise and public sector segments are expected to account for around USD 16.1 billion by 2025. Virtual reality companies, such as RealSense and DORA, offer immersive experiences for the boardroom.

Enterprise collaboration tools help firms by providing seamless communication between employees and improving their operational efficiency and productivity, helping them meet their business goals. Enterprise collaboration tools provide data synchronization and collaboration solutions across organizations and include features such as checking official emails, calendars, and contacts. Furthermore, video conferencing helps to give the employees more engaging communication and sharing of ideas.

Advanced technologies such as AI, IoT, and ML are being implemented into enterprise collaboration tools to enhance collaborative capabilities. AI-based enterprise collaboration tools can track the activities of employees and the contents being shared and are used to deliver anticipated business insights to the employees and help get the work done quicker by correlating visual analytics with production checkpoints such as consumer behavior, employee retention, office utilization, and performance optimization.

The cloud-based deployment of workloads is anticipated to be primarily driven by the consistent growth in the generated data. Various end-user industries are dealing with a massive volume of data being generated. The data centers are more suited for an organization that has to run many applications and complex workloads for enterprise collaboration. It also enables high productivity, with access to real-time data with all application tools.

For instance, in August 2022, Microsoft announced the launch of its new data center region in Qatar, marking a significant possibility for Microsoft as the most significant hyperscale cloud provider to offer enterprise-grade services in the country. The latest cloud data center region launches with Microsoft Azure and Microsoft 365, giving organizations access to hundreds of scalable, highly available, and resilient cloud services.

The growing usage of mobile devices to operate numerous social networking platforms boosts the enterprise collaboration market growth. It is observed that few people access social networking sites via computers, while most people use smartphones to access these websites. For instance, recently, more than 50% of web traffic in the United States originated from mobile devices, and according to the latest data, mobile internet users in the United States are forecast to reach 300 million by 2026.

Furthermore, emerging economizing, such as China and India, are also experiencing a similar trend, owing to the increasing usage of smartphones due to their easy accessibility. These advantages are propelling the growth of the enterprise collaboration market. According to Ericsson, smartphone mobile network subscriptions worldwide reached almost 6.6 billion in 2022 and are forecast to exceed 7.8 billion by 2028. India, China, and the U.S. have the highest smartphone mobile network subscriptions.

Data privacy concern is one of the significant challenges for the growth of the enterprise collaboration market. While many enterprises focus on preventing malicious data hacking and theft, data breaches are most commonly caused due to lack of data security or accidental mishandling. Furthermore, as enterprises step toward a more collaborative environment, the exchange of data increases, both within the company and with external enterprises. With the increasing data exchange among enterprises and employees, there is a growing need to address the challenges of safeguarding shared data during collaboration activities. Such challenges are hampering the market growth at a certain level.

Furthermore, the outbreak of COVID-19 positively impacted the market growth. Due to the lockdown, multiple organizations promoted collaboration tools as employees managed to work from home during the crisis. Microsoft Teams, a team collaboration software from Microsoft, witnessed a 40% increase in demand due to the adjustment of businesses to remote work. Microsoft launched new Teams features, primarily designed to improve remote meetings. Enterprises reduced operational spending and focused more on business continuity and sustainability. SMEs anticipated to accelerate the deployment of enterprise collaboration solutions in the future period.

Enterprise Collaboration Market Trends

Cloud-based Deployment to Increase the Market Growth

Cloud-based deployment to workload is expected to be primarily driven by the consistent growth in the data generated. Several industry verticals are dealing with a massive volume of data. A data center is better suited for an organization that runs many kinds of applications and complex workloads for enterprise collaboration. It enables high productivity, with access to real-time data with all application tools.

Enterprise social collaboration (ESC) solutions have connected people worldwide in recent years. Social applications have been limited by technology and may work fine for one department but not for another. The advent of the cloud makes integrating social collaboration solutions more effortless. Most SMEs (small and medium enterprises) are adopting cloud deployment, as these solutions help SMEs avoid hardware, software, storage, and technical staff costs. It also helps in the scalability of data in the collaboration market.

The market players deliver cloud-based platforms with more features and functionality, avoiding organizations needing to integrate, implement, and manage several standalone systems. Such advantages of cloud-based deployment over on-premises are expected to boost the market growth. According to Flexera Software, in 2023, 47% of respondents are already running significant workloads on Amazon Web Services (AWS).

The expansion of organizations globally, increased productivity, and growth in the trend of bringing devices (BYOD) and the IoT are some significant factors expected to boost the growth of the cloud-based enterprise collaboration market. With the development of cloud-based Enterprise collaboration solutions, including telephony, teleconferences, and social collaboration software, enterprises collaborate efficiently and rapidly, maintain good relationships with clients, and immediately respond to queries, allowing market growth.

According to the Ministry of Corporate Affairs (India), as of June 2022, there were around 1.48 million registered companies in the South Asian country of India. In addition, According to BetterCloud, In 2022, organizations worldwide were using an average amount of 130 cloud-based software as a service (SaaS) applications. Since 2015, the number of SaaS apps enterprises use has constantly increased, which may further drive market growth.

Hybrid landscapes of public and private cloud applications require integration in a homogeneous cloud coordinated with the right tools. For instance, a German-based company, T-Systems, operates dynamic services for collaboration in the high-security private cloud, fully compliant with the country's strict data privacy and protection laws.

Therefore, the growing demand for applications across various sectors in emerging economies also boosts viability, providing relevant cloud security solutions. As most enterprises across regions engage in these technology services, the usage of the cloud collaboration market expands and drives the growth of the overall market.

North America to Experience Significant Market Growth

North America significantly holds the market share in the enterprise collaboration market due to the presence of market players such as Facebook Inc., Microsoft Corporation, Google LLC, and Slack Technologies Inc. These organizations provide technologically advanced solutions and products to small- and large-scale companies to boost their productivity by facilitating enhanced internal and external communications. This region has an advanced infrastructure capability, which has led it to become a significant revenue generator for the market. Such factors would further augment regional market growth in the coming years.

Companies in the region are moving beyond the public cloud and stepping into a new era of hybrid IT, which combines public cloud, private cloud, and traditional IT. These organizations have implemented a hybrid cloud strategy as it helps improve how they run their collaboration business.

In June 2022, Google Cloud launched a unique 'Google Public Sector' subsidiary focusing on the United States. The division will sell to national, state, and local governments and educational associations. This latest division will serve as a subsidiary of Google LLC and will specialize in bringing Google Cloud technologies, including Google Cloud Platform and Google Workspace, to US public sector customers.

In the current scenario, information is shared using mobile phones, video conferencing, instant messenger, and others that deliver information within a stipulated time. With collaborative communication, the congestion overload is reduced significantly, thus providing ease of contact. For better communication, firms are making every effort to have cloud and collaboration technology mutually available, which drives the growth of the Enterprise Collaboration Market.

According to Oberlo, North America has 225 billion social media users and 373 billion mobile subscriptions. This will enable enterprises to process memos and training resources and share industry-relevant news updates. Enterprise collaboration solutions and services have gained wide adoption in the region, particularly in the US, as the nation has been one of the earliest adopters of Social, Mobile, Analytics, and Cloud (SMAC) technologies.

Organizations such as the US Joint Forces Command, the US Department of Defense, and many local and state agencies have started to use collaborative technologies to build internal and external knowledge repositories. Companies are customizing their offerings to stay competitive in the market. US-based Dropbox announced its more recent version in August 2022, an enterprise software portal. It allows users to launch apps with shortcuts and use built-in Slack message-sending and Zoom video calls.

Enterprise Collaboration Industry Overview

The enterprise collaboration market is favorably fragmented. The top players aim for a large share of the market, while the numerous smaller players aim for a substantial pie of the market. This results in intense rivalry and competition. Key participants in the market are Microsoft Corporation, Huawei Technologies Co. Ltd, Adobe Systems Inc., etc. Some of the recent developments in the market are -

July 2022: Microsoft introduced the launch of the Microsoft Cloud for Sovereignty, a unique solution for public sector customers, mainly in Europe. With the addition of Microsoft Cloud for Sovereignty, companies will have greater control over their data and expanded transparency to the operational and governance procedures of the cloud.

January 2022: Tata Consultancy Services (TCS) is currently a partner for the newly-launched Microsoft Cloud for Retail, expanding its collaboration with the hyper-scale. TCS will combine its deep industry knowledge from working with significant retailers worldwide and its multi-horizon cloud transformation framework to assist retail clients in accelerating their growth and transformation journeys using Microsoft Cloud for Retail. Microsoft Cloud for Retail is a secure industry-specific cloud that combines various Microsoft technologies linked by a standard data model to connect experiences across the end-to-end shopper journey with integrated and intelligent capabilities.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHT

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.2.5 Threat of Substitute Products
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Assessment of COVID-19 impact on the industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 API Integration for Greater Efficiency
    • 5.1.2 Increase in Usage of Mobile Devices for Time Management
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Security Concerns in Data Collaboration

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Deployment Type
    • 6.1.1 On-premise
    • 6.1.2 Cloud-based
  • 6.2 By Application
    • 6.2.1 Communication Tools
    • 6.2.2 Conferencing Tools
    • 6.2.3 Coordination Tools
  • 6.3 By End-user Industry
    • 6.3.1 Telecommunications and IT
    • 6.3.2 Travel and Hospitality
    • 6.3.3 BFSI
    • 6.3.4 Retail and Consumer Goods
    • 6.3.5 Education
    • 6.3.6 Transportation and Logistics
    • 6.3.7 Healthcare
    • 6.3.8 Other End-user Industries
  • 6.4 By Geography
    • 6.4.1 North America
      • 6.4.1.1 United States
      • 6.4.1.2 Canada
    • 6.4.2 Europe
      • 6.4.2.1 United Kingdom
      • 6.4.2.2 Germany
      • 6.4.2.3 France
      • 6.4.2.4 Spain
    • 6.4.3 Asia Pacific
      • 6.4.3.1 China
      • 6.4.3.2 Japan
      • 6.4.3.3 India
      • 6.4.3.4 South Korea
    • 6.4.4 Latin America
    • 6.4.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Microsoft Corporation
    • 7.1.2 Huawei Technologies Co. Ltd.
    • 7.1.3 Adobe Systems Inc.
    • 7.1.4 SAP SE
    • 7.1.5 IBM Corporation
    • 7.1.6 Atlassian Corporation PLC
    • 7.1.7 Slack Technologies Inc.
    • 7.1.8 TIBCO Software Inc.
    • 7.1.9 Polycom Inc.
    • 7.1.10 Salesforce.Com Inc.
    • 7.1.11 Mitel LLC
    • 7.1.12 Cisco System Inc.
    • 7.1.13 Zoho Corporation Pvt. Ltd.
    • 7.1.14 Jive Software
    • 7.1.15 Axero Solutions LLC

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET