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市場調査レポート
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1444886

位置情報サービス:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024年~2029年)

Location-based Services - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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位置情報サービス:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

位置情報サービス市場規模は2024年に508億5,000万米ドルと推定され、2029年までに1,497億3,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に24.11%のCAGRで成長します。

位置情報サービス-市場

スマートフォンの使用の普及が位置情報サービス市場を牽引しています。

主なハイライト

  • 位置情報サービス(LBS)は、ここ数年で大幅に登場しました。地域内の友人を見つけたり、最寄りのレストランを見つけたり、近くの買い物客にセールを宣伝したりするために使用されることが増えています。 LBSを使用すると、ユーザーは自分の周囲に関する最新の関連情報にアクセスできるようになり、企業は注文に関する顧客の最新情報を入手できるようになります。これらすべてのLBSアプリケーションは動的なユーザーエクスペリエンスを提供し、企業と顧客のやり取りに便利な方法を提供します。
  • 最も急速に開発されている測位方法は、モバイル測位と衛星ベースのGPSに基づいています。世界セルアイデンティティ(CGICTA)や拡張観測時間差(E-OTD)などのより普及した方法では、実際の精度は50~1000 mの範囲に収まります。これらのテクノロジーは、特定のアプリケーションの場所の識別に必要な精度に基づいてエンドユーザーに機会を提供します。
  • 位置は、E-OTD、観測到達時間差(OTDOA)、無線支援GNSS(A-GNSS)、およびA-GNSSと他の標準技術を組み合わせたハイブリッド技術を使用して特定できます。車両の動きを追跡する位置ベースのサービスを使用すると、通勤者やサービス希望者に、より適切な位置情報と正確な推定到着時刻をリアルタイムで提供できます。これは、スマートシティプロジェクトの一環として円滑な交通目標を達成しようとする世界各国の多大な努力と相まって、重要な市場基盤を獲得すると予想されます。これらの発展は、予測期間中に、特にラテンアメリカおよびアジア太平洋市場で機会の増加をもたらすと予想されます。
  • さらに、3Dマッピングアプリケーションをスマートフォンに統合するための継続的な多額の投資により、Nokia、Samsung、その他のOEMなどの市場プレーヤーがこの市場に参入しています。 Amazon Inc.やMicrosoft Corp.などのオンラインWebサービスプロバイダーも、自社のプラットフォームで3Dマップの提供を開始しています。たとえば、携帯電話用無線デバイスを提供する著名な企業であるParrotは、消費者向けドローンを3Dモデリング、マッピング、農業用途に位置付けています。これらの事例は、予測期間中に新興国全体の市場需要を促進すると予想されます。
  • 位置情報サービスは現在、消費者のプライバシーに関する政府の政策や規制による多大なリスクに直面しています。ほとんどのソフトウェア開発者は、国際的なプライバシー法と、その使用を管理する業界の自主規制規定が増大していることを認識し始めています。今年 11月、Googleは、同社がユーザーの情報を介して人々を追跡していたという申し立てをめぐって、40州との和解で約3億9,200万米ドルを支払うことに同意しました。位置追跡がオフになった後のデバイス。
  • また、位置情報サービス市場に対するCOVID-19症の影響はすべて同じではありませんでした。これは主に、パンデミックがサービスを利用する業界にさまざまな影響を与えたためです。全体として、市場はマイナスの影響を受けましたが、予測期間中は堅調な回復が位置情報サービスの需要を促進すると見込まれています。

位置情報サービス(LBS)市場動向

日用消費財とeコマース部門は大幅な成長が見込まれる

  • 過去10年間、eコマース施設は増加傾向にあります。モバイルアプリは、そのパーソナライズ機能により大きな成功を収めています。これらは使いやすく、ブランドと顧客の間に直接的なつながりを形成するため、高レベルの消費者エンゲージメントが可能になります。
  • モバイルアプリは、 eコマースストアが現在の市場と消費者の行動を分析し、より良いマーケティング戦略を実現するのに役立ちます。ユーザーの位置情報に基づくeコマースサービスは、現代の情報サービスの特に重要なセグメントとして浮上しています。これらのユーザー集約型アプリケーションでは、サービスの品質が重要であり、品質を達成するために設計手法がますますソフトウェア標準に依存するようになってきています。
  • Eコマースアプリケーションは、特定の場所に住む顧客に合わせたオファーを提供します。これらのオファーはパーソナライズされた通知の形式で顧客に配信され、汎用のプッシュ通知よりも効果的です。
  • 言い換えれば、マーケットプレイスは人工知能に依存して、そこで人気のある場所や商品を特定します。データが設定されると、売り手は在庫を最終場所に発送するために一度限りの費用を支払うことができます。
  • RTLSには、Bluetoothビーコンやパッシブ無線周波数識別(RFID)から、資産とバックエンドプロセスの常時通信を維持する大規模システムに至るまで、幅広い位置情報テクノロジーが含まれています。多くの倉庫所有者は、位置情報ベースのテクノロジーを組み合わせて使用することを選択しています。最もコスト効率の高い方法でニーズに応えます。

eコマース業界の成長と世界中で効率的な位置情報サービスのニーズが市場の成長を推進しています。例えば、商務省国勢調査局によると、今年第2四半期の米国の小売eコマース売上高は2,573億米ドルで、今年第1四半期から2.7%増加しました。さらに、IBEFによると、インドのeコマース市場は2017年の385億米ドルから2026年までに2,000億米ドルに成長すると予想されています。

アジア太平洋地域が大きなシェアを占めると予想される

  • 中国は、地域空間におけるLBSの主要市場であるだけでなく、世界的に見ても、インターネットやモバイルの普及と相まって、インフラストラクチャや技術力の構築に向けた投資が大幅に増加しており、この地域において同国を卓越した地位に置いています。世界市場でも同様です。
  • 第50回中国インターネット発展統計報告によると、昨年6月時点でインターネット利用者数は10億5,100万人、国内のインターネット普及率は74.4%に達しており、人口を考慮すると膨大です。非常に多くの人がインターネットにアクセスでき、より多くの人がスマートフォンを所有しているため、この国では位置情報サービスが多くの機会に恵まれるはずです。
  • さらに、日本は主要な自動車産業の本拠地であり、著名な輸出国でもあります。自動車輸出額は127億1,000万米ドルに達し、日本の自動車関連雇用者数は合計552万人(日本自動車工業会調べ)に達しており、自動車産業は日本経済の基幹産業部門の1つです。
  • このように自動車産業が成長する中、日本はナビゲーションインフラが充実しており、自動運転車の技術とインフラの構築に注力しています。同国は自動運転車による3D地図の導入や、AIベースのアシスタントを搭載したカーナビゲーションシステムによる災害情報の提供を進めています。
  • インドのソーシャルメディアの普及は著しく進んでいます。 WhatsAppはインドで最も使用されているアプリで、普及率は81.2%で、次にInstagram、Facebook、Telegram、Twitterが続きます。さらに、さまざまな主要なソーシャルメディア企業がアクティブユーザーを増やすためにこの国にますます注力しています。
  • このような動向は、この国におけるLBS市場の成長の大きな可能性を示しており、さまざまなベンダーがこのサービスを自社のポートフォリオに組み込むことを奨励しています。たとえば、昨年 8月、ITサービス大手のWipro Ltdは、エネルギーおよび公益事業、製造、輸送および物流、電気通信、および自動車業界の顧客に位置ベースのサービスを提供するために、HERE Technologiesとの提携を発表しました。
  • 同様に、昨年 10月、大手タクシーアグリゲーター兼電気自動車メーカーであるOlaは、より正確なマッピングの開発、マルチモーダル交通オプションの組み込み、リアルタイムの展開を支援するために、地理空間サービスプロバイダーであるGeoSpocを買収したと発表しました。衛星画像を利用して道路の質にアクセスし、安全性を高めます。

位置情報サービス(LBS)業界の概要

位置情報サービス市場は、より一体性を高める必要があります。進行中の調査と技術の進歩が市場の主要な動向になると予想されます。企業は顧客ベースを拡大し、市場での存在感を示すためにさまざまな戦略を採用しています。主な戦略には、長期的なパートナーシップまたは合併と買収が含まれます。

2022年 11月、VeriDaaS Corporationは、カナダに拠点を置くジオインテリジェンス企業4DMの買収を発表しました。 4DMは、コンサルティングプロジェクトやサービスベースの作業を通じて、インテリジェント交通ソリューション、環境衛生、位置ベースのサービス、リスク評価アプリケーションの分野で政府、NGO、民間部門の組織と連携しています。

2022年 3月、Aruba Networksは、企業がエッジとIoTの機会を追求できるよう、新しい管理機能と位置ベースのサービスの開発を備えたエッジサービスプラットフォーム(ESP)の進化を発表しました。同社はまた、GPS受信機を内蔵した自己位置特定屋内アクセスポイント(AP)と、アクセスポイントからデバイスへ位置情報を共有するためのOpen Locateも発表しました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
  • 業界のバリューチェーン分析
  • COVID-19症が業界に与える影響の評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 地域ベースのマーケティングに対する需要の高まり
    • 屋内サービス向けのBLEおよびUWBの出現による技術の進歩
    • ソーシャルメディアと位置情報ベースのアプリの普及の高まりによる、LBSの新たなユースケース
  • 市場の課題
    • プライバシー/セキュリティと規制上の制約の間のトレードオフ

第6章 市場セグメンテーション

  • 場所別
    • 屋内
    • 屋外
  • サービスタイプ別
    • プロ
    • 管理
  • エンドユーザー産業別
    • 日用消費財とeコマース
    • 小売り
    • ヘルスケア
    • ITとテレコム
    • 交通機関
    • 石油・ガス
    • その他のエンドユーザー産業
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • その他のアジア太平洋
    • 世界のその他の地域

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • ALE International
    • IBM Corporation
    • Cisco Systems Inc.
    • Ericsson Inc.
    • DigitalGlobe Inc.(Maxar Technologies)
    • Creativity Software Ltd.
    • IndoorAtlas Ltd
    • Esri Technologies Ltd
    • GL Communications Inc.
    • Google LLC
    • HERE Global BV
    • HPE Aruba Inc.
    • Teldio Corporation
    • HID Global(Assa Abloy AB)
    • Sewio Networks
    • Ubiquicom
    • Zebra Technologies Corporation

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 63615

The Location-based Services Market size is estimated at USD 50.85 billion in 2024, and is expected to reach USD 149.73 billion by 2029, growing at a CAGR of 24.11% during the forecast period (2024-2029).

Location-based Services - Market

The proliferation of smartphone usage is driving the location-based services market.

Key Highlights

  • Location-based services (LBS) have emerged significantly during the past few years. It is increasingly being used to locate friends in an area, locate the nearest restaurant, or advertise deals to shoppers nearby. LBS gives users access to relevant and up-to-date information about their surroundings and allows businesses to update their customers regarding their orders. All these LBS applications offer a dynamic user experience, providing a convenient method for the interaction of business enterprises with customers.
  • The fastest-developing positioning methods are based on mobile positioning and satellite-based GPS. With more widespread methods, like global cell identity (CGICTA) and enhanced observed time difference (E-OTD), the practical precision falls in the range of 50-1000 m. These technologies provide end-users with opportunities based on the accuracy required for specific application location identification.
  • Location can be determined by using E-OTD, observed timed difference of arrival (OTDOA), wireless-assisted GNSS (A-GNSS), and hybrid technologies, which combine A-GNSS with other standard technologies. Better location and accurate, speculated arrival times in real-time can be offered to commuters and service seekers using location-based services that track vehicular movement. This is expected to gain a significant market base, coupled with the countries' significant efforts worldwide in trying to achieve smooth transportation goals as a part of their smart city projects. These developments are expected to create increased opportunities, particularly in the Latin American and Asia-Pacific markets, over the forecast period.
  • Furthermore, with the significant ongoing investments for the integration of 3D mapping applications with smartphones, market players, such as Nokia, Samsung, and other OEMs, are entering this market. Online web service providers, such as Amazon Inc. and Microsoft Corp., have also started offering 3D maps on their platforms. For instance, Parrot, a prominent player providing wireless devices for mobile phones, has positioned its consumer drones for 3D modeling, mapping, and agricultural uses. These instances are expected to drive market demand across emerging economies during the forecast period.
  • Location-based services currently face tremendous risks from government policies and regulations on consumer privacy. Most software developers are becoming aware of the growing international privacy laws and industry self-regulation codes that govern its use.In November this year, Google agreed to pay around $392 million in a settlement with 40 states over allegations that the company tracked people through their devices after location tracking had been turned off.
  • Also, the effects of COVID-19 on the location-based services market were not all the same. This was mostly because the pandemic had different effects on the industries that used the services. Overall, the market was impacted negatively, although a solid recovery is set to drive the demand for location-based services over the forecast period.

Location Based Services (LBS) Market Trends

FMCG and E-Commerce Sector Expected to Witness Significant Growth

  • There has been an increasing trend in e-commerce establishments in the past decade. Mobile apps have enjoyed greater success due to their personalization features. They are easier to use and form a direct link between the brands and customers, thus enabling high levels of consumer engagement.
  • Mobile apps help e-commerce stores analyze the current market and consumer behavior, resulting in better marketing strategies. E-commerce services based on user location have emerged as an especially important segment of modern information services.In these user-intensive applications, quality of service is important, and design methods are increasingly relying on software standards to achieve quality.
  • E-commerce applications provide tailored offers to customers that reside in specific locations. These offers are delivered to customers in the form of personalized notifications, which are more effective than general-purpose push notifications.
  • In other words, marketplaces rely on artificial intelligence to identify locations and products that are popular there. Once the data is set up, sellers can pay a one-time cost to have their stock shipped to the final location.
  • RTLS includes a wide range of location technologies, from Bluetooth beacons and passive radio frequency identification (RFID) to large-scale systems that keep assets and back-end processes in constant communication.Many warehouse owners choose to use a mix of location-based technologies to meet their needs in the most cost-effective way.

The growth in the e-commerce industry and the need for efficient location-based services worldwide are driving market growth. For instance, U.S. retail e-commerce sales for the second quarter of this year were USD 257.3 billion, up 2.7% from the first quarter of this year, according to the Census Bureau of the Department of Commerce. Moreover, according to IBEF, the Indian e-commerce market is expected to flourish from USD 38.5 billion in 2017 to USD 200 billion by 2026.

Asia Pacific Region is Expected to Occupy Significant Share

  • China is not only a major market for LBS in the regional space but also globally, owing to its significant growth in investments toward building infrastructure and technological capabilities, combined with internet and mobile penetration, which have placed the country in a prominent position in the region as well as in the global market.
  • According to the 50th China Statistical Report on Internet Development, the number of internet users totalled 1,051 million, and the internet penetration rate reached 74.4% in the country as of June last year, which is huge considering the population of the country. Location-based services should have a lot of opportunities in the country because so many people have access to the internet and more people are getting smartphones.
  • Moreover, Japan is home to one of the major automotive industries and a prominent exporter. With motor vehicle exports in value terms amounting to USD 12.71 billion and auto-related employment in Japan totalling 5.52 million people (as per the Japan Automobile Manufacturer Association), the automotive industry is one of the Japanese economy's core industrial sectors.
  • With such a growing automotive industry, Japan has a well-built navigation infrastructure and focuses on building technology and infrastructure for autonomous vehicles. The country is implementing 3D maps with self-driving vehicles and offering disaster information via car navigation systems, which have an AI-based assistant.
  • India's social media penetration is growing significantly. WhatsApp is the most used app in India, with 81.2% penetration, followed by Instagram, Facebook, Telegram, and Twitter. Besides, various major social media enterprises are increasingly focusing on the country to increase their active users.
  • Such trends show the excellent potential for the growth of the LBS market in the country and encourage various vendors to include the service in their portfolios. For example, in August of last year, IT services behemoth Wipro Ltd announced a collaboration with HERE Technologies to provide location-based services to customers in the energy and utilities, manufacturing, transportation and logistics, telecom, and automotive industries.
  • Similarly, in October last year, Ola, a leading cab aggregator and e-vehicle maker, announced that it had acquired GeoSpoc, a geospatial service provider, to help develop more accurate mapping, incorporate multi-modal transportation options, and deploy real-time satellite imagery to access road quality for increased safety.

Location Based Services (LBS) Industry Overview

The location-based services market needs to be more cohesive. Ongoing research and technological advancements are expected to be the key trends in the market. The companies are adopting various strategies to expand their customer base and mark their presence in the market. The primary strategies involve long-term partnerships or mergers and acquisitions.

In November 2022, VeriDaaS Corporation announced the acquisition of 4DM, a geo-intelligence company based in Canada. 4DM engages governments, NGOs, and private sector organizations in the areas of intelligent transportation solutions, environmental health, location-based services, and risk assessment applications through consulting projects and service-based work.

In March 2022, Aruba Networks announced the advancement of its Edge Services Platform (ESP) with new management capabilities and development in location-based services to help enterprises go after edge and IoT opportunities. The company also unveiled self-locating indoor access points (APs) with built-in GPS receivers and Open Locate for sharing location information from an access point to a device.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Assessment of Impact of COVID-19 on the Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing Demand for Geo-based Marketing
    • 5.1.2 Technological Advancements Aided by Emergence of BLE and UWB for Indoor Services
    • 5.1.3 Emerging Use-cases for LBS due to High Penetration of Social Media and Location-based App Adoption
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Trade-offs between privacy/security and regulatory constraints

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Location
    • 6.1.1 Indoor
    • 6.1.2 Outdoor
  • 6.2 By Service Type
    • 6.2.1 Professional
    • 6.2.2 Managed
  • 6.3 By End-user Industry
    • 6.3.1 FMCG and E-commerce
    • 6.3.2 Retail
    • 6.3.3 Healthcare
    • 6.3.4 IT and Telecom
    • 6.3.5 Transportation
    • 6.3.6 Oil and Gas
    • 6.3.7 Other End-user Industries
  • 6.4 Geography
    • 6.4.1 North America
      • 6.4.1.1 United States
      • 6.4.1.2 Canada
    • 6.4.2 Europe
      • 6.4.2.1 United Kingdom
      • 6.4.2.2 Germany
      • 6.4.2.3 France
      • 6.4.2.4 Rest of Europe
    • 6.4.3 Asia-Pacific
      • 6.4.3.1 China
      • 6.4.3.2 Japan
      • 6.4.3.3 India
      • 6.4.3.4 Rest of Asia Pacific
    • 6.4.4 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 ALE International
    • 7.1.2 IBM Corporation
    • 7.1.3 Cisco Systems Inc.
    • 7.1.4 Ericsson Inc.
    • 7.1.5 DigitalGlobe Inc.(Maxar Technologies )
    • 7.1.6 Creativity Software Ltd.
    • 7.1.7 IndoorAtlas Ltd
    • 7.1.8 Esri Technologies Ltd
    • 7.1.9 GL Communications Inc.
    • 7.1.10 Google LLC
    • 7.1.11 HERE Global BV
    • 7.1.12 HPE Aruba Inc.
    • 7.1.13 Teldio Corporation
    • 7.1.14 HID Global (Assa Abloy AB)
    • 7.1.15 Sewio Networks
    • 7.1.16 Ubiquicom
    • 7.1.17 Zebra Technologies Corporation

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET