市場調査レポート
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1197050

ゴルフ用品市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Golf Equipment Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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ゴルフ用品市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ゴルフ用品市場は、今後5年間でCAGR4.21%を記録すると予測されています。

2021年の全米ゴルフ財団の調査によると、現在、ゴルフは251カ国中206カ国でプレーされています。世界の82%以上の国に約38,000のゴルフコースがあります。世界では、あらゆる年齢層の何百万人もの人々がゴルフに魅了され、国際ゴルフ連盟のプログラムやイベントに参加しています。オリンピックにゴルフが採用されたこともあり、世界中でゴルファーが急増しています。

市場は、主要企業が実施する製品イノベーションと、幅広い顧客層にリーチするためのマーケティングおよびプロモーション活動への巨額の投資によって大きな影響を受けています。ゴルフ観光産業の大幅な成長に伴い、市場は今後数年間、明るい展望を持つと予想されます。

欧州諸国は、ゴルフのインフラ強化に多額の投資を行い、多くの国際ゴルフイベントや競合を開催すると予想されます。例えば、2022年10月現在、ポルトガルでは複数のゴルフ場が改善に多額の投資を行っており、いくつかの新しいコースがオープンしたり、他のコースがアップグレードされたりしています。政府によるゴルフ場への投資の結果、今後観光客の増加が予想されます。

近年、若いゴルファーが増え、用具の売り上げが伸びています。ゴルフ用品の売上を押し上げる大きな要因の一つとなっています。中間所得層の拡大や、ここ数年の女性ゴルファーの増加などが、需要の大幅な増加に寄与しています。また、ミレニアル世代を中心にプロゴルフトーナメントへの参加率が高まっており、予測期間中のゴルフ用品売上高を押し上げる可能性があります。

ゴルフ用品の市場動向

女性やミレニアル世代のゴルフ参加率の上昇

ゴルフは中高年層に人気のあるスポーツでした。しかし、米国ではミレニアル世代の間で人気が高まっており、若いゴルファーのNelly Korda、Collin Morikawa、Viktor Hovland、Lexi Thompsonなどが、金は老人のスポーツであるという固定観念を覆しているのです。また、ゴルフに興味を持つ女性が増えるなど、人口動態の変化も顕著です。クージー・グループの調査によると、米国のゴルフのラウンド数は2020年に比べて2021年は約5%、パンデミック前の年は約20%増加しました。新規ゴルファーのうち女性は33%、Z世代と若いミレニアル世代は27%を占めました。

テクノロジーの出現は、ゴルフを含む多くのスポーツを再形成し、ゴルファーは様々な方法でゲームを向上させることができるようになりました。ゴルフクラブのデザインに使用される素材から、ホールまでの距離を測定するための全地球測位システム機器の活用、スイング中のエラーやミスを修正するためのスイング解析まで、テクノロジーはさまざまな形でゴルフに影響を与えています。また、ホール数が短く、1コースあたりのホール数が6や9など少ないことが、ミレニアル世代や女性のゴルフ参加率を押し上げています。このような動向が、ゴルフ用品の市場成長をさらに後押ししています。

アジア太平洋地域のゴルフ用品需要の高まり

アジア太平洋地域のゴルフ用品市場は、日本、中国、韓国、タイなどの国々が牽引しています。アジア太平洋地域のゴルフ産業は驚異的な成長を遂げています。今後数年間は、中国、インド、オーストラリア、日本などの主要国が市場の成長に貢献し、アジア太平洋地域のゴルフウェア・ゴルフ用品市場は成長すると予想されます。日本は、アジア太平洋地域の中でも、ゴルフに対する意識の高まりとゴルファー人口の増加により、ゴルフプレーヤー数が多い国の一つです。経済産業省によると、日本におけるゴルフ人口は2018年の893万人から2021年には約1,030万人に増加しました。

国民のスポーツに対する意識が高まり、健康的なライフスタイルを好むお客様が増えているため、地域市場は今後も拡大する可能性が高いと考えられます。すでに確立された国際的なブランドに加えて、この地域の市場は、金の参加とスポーツ活動にお金と時間を費やすことの増加によって牽引されています。国際的なゴルフイベントへのメディア露出の増加は、大衆の間でのゴルフ人気の上昇を助長しています。この傾向は、若者がそのようなスポーツをすることを奨励し、さらに地域のゴルフ機器の売上高を押し上げます。

ゴルフ用品市場の競合他社分析

ゴルフ用品市場は非常に競争が激しいです。Acushnet Holdings Corp.、Topgolf Callaway Brands Corp.、Nike Inc.、Bridgestone Corporation、住友ゴム工業などの企業が市場を独占しています。各社は、ゴルフ用品を生産するための新技術を開発するために多くの投資を行うことで、競争戦略を採用しています。これらのプレイヤーは、競争上の優位性を得るために、デザイン(サイズと重量)と品質の面で製品を差別化しています。大手企業は、地理的な存在感と顧客基盤を広げるために、拡張を重要な戦略として採用しています。例えば、2021年7月、ウィルソン・スポーティング・グッズは、シカゴに初の小売店舗をオープンしました。この新店舗では、テニス、野球、フットボール、バスケットボール、ゴルフなど多くのスポーツカテゴリーにおいて、ウィルソンの高性能スポーツ用品を含むスポーツ用品の厳選された品揃えが提供されています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 マーケットインサイト

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 産業の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競合の度合い

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • ゴルフクラブ
    • ゴルフボール
    • ゴルフバッグ・アクセサリー
    • アパレル
    • フットウェア
  • 販売チャネル
    • オフライン小売店
    • オンラインストア
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • スペイン
      • フランス
      • イタリア
      • スウェーデン
      • その他欧州
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • 韓国
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東・アフリカ地域
      • アラブ首長国連邦
      • 南アフリカ共和国
      • その他の中東・アフリカ地域

第6章 競合情勢

  • リーディングプレイヤーが採用する戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Topgolf Callaway Brands Corp.
    • Sumitomo Rubber Industries Ltd
    • Nike Inc.
    • Acushnet Holdings Corp.
    • Mizuno Corporation
    • Taylormade Golf Company Inc.
    • Adidas AG
    • Bridgestone Corporation
    • Puma SE
    • Karsten Manufacturing Corporation(Ping Inc.)

第7章 市場機会と将来動向

目次
Product Code: 62696

The golf equipment market is projected to register a CAGR of 4.21% in the coming five years.

Based on a survey by the National Golf Foundation in 2021, golf is now played in 206 out of the 251 countries. There are around 38,000 golf courses in over 82% of countries worldwide. Globally, millions of people of all ages are attracted to golf, participating in the International Golf Federation's programs and events. The inclusion of golf in the Olympic Games has contributed to a sudden increase in golfers worldwide.

The market is highly impacted by product innovations carried out by key players and huge investments in marketing and promotional activities to reach a wide customer base. With the substantial growth of the golf tourism industry, the market is anticipated to have a positive outlook in the coming years.

European countries are expected to invest heavily in the infrastructural enhancements of the game and host many international golf events and competitions. For instance, in October 2022, several golf courses in Portugal were currently investing heavily in improvements, with some new courses opening and others being upgraded. As a result of government investments in golf courses, tourism is expected to rise in the future.

In recent years, there has been an increase in young golfers, causing equipment sales to rise. It is one of the major factors driving golf equipment sales. The growing middle-class income and the increasing number of female golfers over the last few years are contributing to the substantial increase in demand. The participation rate in pro-golf tournaments is increasing, especially among millennials, which may boost golf equipment sales during the forecast period.

Golf Equipment Market Trends

Increasing Participation of Women and Millennials in Golf

Golf was a popular sport among the middle-aged and older crowds. However, it is becoming more popular among millennials in the United States, with young golfers Nelly Korda, Collin Morikawa, Viktor Hovland, Lexi Thompson, and others defying the stereotype of gold being an old person sport. There is also a notable change in the demographics of golf, as women are becoming more interested in the sport. A Koozie group study found that US golf rounds increased by about 5% in 2021 compared to 2020 and around 20% in pre-pandemic years. Women accounted for 33% of new golfers, while Gen Z and young millennials accounted for 27%.

The advent of technology has reshaped many sports, including golf, allowing golfers to improve their game in many ways. Technology has affected golf in various ways, ranging from the material used to design golf clubs to utilizing global positioning system devices to measure the distance to the hole and swing analysis to correct errors or mistakes made in the swing. In addition, shorter holes and fewer holes per course, for example, 6 or 9, are driving the golf participation rate of millennials and women. This trend is further boosting the market's growth of golf equipment.

Rise in Demand for Golf Equipment from Asia-Pacific

The Asia-Pacific golf equipment market is led by Japan, China, South Korea, and Thailand, among other countries. There has been phenomenal growth in the Asia-Pacific golf industry. During the next few years, the golf clothing and equipment market in the Asia-Pacific region is expected to grow, with major countries such as China, India, Australia, and Japan contributing to the market's growth. Japan is one of the major countries in the Asia-Pacific region in terms of the number of golf players, owing to the rising awareness about golf and an increase in the golfer population in the country. According to the Ministry of Economy, Trade, and Industry (METI), the golfing population in Japan increased from 8.93 million in 2018 to approximately 10.3 million in 2021.

As the population becomes more aware of sports and customers' preference for a healthier lifestyle, there is a strong likelihood that the regional market will continue to grow. In addition to already established international brands, the market in the region is being driven by a rise in gold participation and spending money and time on sports activities. Increasing media exposure to international golf events has aided the rise in the popularity of golf among the masses. This trend encourages the youth to play such sports, further boosting the sales of golf equipment in the region.

Golf Equipment Market Competitor Analysis

The golf equipment market is highly competitive. The market is dominated by players like Acushnet Holdings Corp., Topgolf Callaway Brands Corp, Nike Inc., Bridgestone Corporation, and Sumitomo Rubber Industries. The companies are adopting competitive strategies by investing more to develop new technologies for producing golf equipment. These players differentiate their products in terms of design (size and weight) and quality to gain a competitive advantage. The leading companies have adopted expansions as their key strategy to broaden their geographical presence and customer base. For instance, in July 2021, Wilson Sporting Goods opened its first-ever retail location in Chicago. The new store offers a curated assortment of sporting goods, including Wilson's high-performance sports equipment, across many sports categories, such as tennis, baseball, football, basketball, and golf.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Degree of Competition

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Golf Clubs
    • 5.1.2 Golf Balls
    • 5.1.3 Golf Bags and Accessories
    • 5.1.4 Apparel
    • 5.1.5 Footwear
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Offline Retail Stores
    • 5.2.2 Online Retail Stores
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 Spain
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Sweden
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 South Korea
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East & Africa
      • 5.3.5.1 United Arab Emirates
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Topgolf Callaway Brands Corp.
    • 6.3.2 Sumitomo Rubber Industries Ltd
    • 6.3.3 Nike Inc.
    • 6.3.4 Acushnet Holdings Corp.
    • 6.3.5 Mizuno Corporation
    • 6.3.6 Taylormade Golf Company Inc.
    • 6.3.7 Adidas AG
    • 6.3.8 Bridgestone Corporation
    • 6.3.9 Puma SE
    • 6.3.10 Karsten Manufacturing Corporation (Ping Inc.)

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS