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市場調査レポート
商品コード
1331233

ライセンシングスポーツグッズ市場規模・シェア分析-成長動向と予測(2023年~2028年)

Licensed Sports Merchandise Market Size & Share Analysis - Growth Trends & Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

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ライセンシングスポーツグッズ市場規模・シェア分析-成長動向と予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年08月08日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ライセンシングスポーツグッズ市場規模は、予測期間(2023年~2028年)のCAGR 5.31%で、2023年の325億8,000万米ドルから2028年には422億米ドルに成長すると予測されます。

市場成長の背景には、エンターテインメント産業の成長があり、スポーツはさまざまなデジタルプラットフォームを通じて主要なエンターテインメントとして販売されています。eコマースの成長と拡大も市場成長に重要な役割を果たしています。オンライン購入は、より便利で同じ品質でより良い価格で自分の好きな製品を選択する特権を提供します。莫大な数の世界的マーケティング・キャンペーンや、有名人の推薦による製品のプロモーションも、業界の成長に貢献していると評価されています。さらに、国内外のスポーツリーグの数が顕著に増加した結果、ライセンシングスポーツグッズの売上が増加し、業界も拡大しています。これと並行して、女性のスポーツ参加も市場の範囲をさらに広げています。

スポーツファンの増加、都市化の進展、オンライン小売セクターの成長は、市場の成長を後押しする主な理由の一部です。幅広い品ぞろえと、本物のプレミアム品質の製品を手頃な価格で購入できる便利なショッピング体験を提供するオンライン・プラットフォームが、従来の小売チャネルに代わって消費者の人気を集めています。スポーツ愛好家は、有名スポーツチームのロゴが入ったTシャツ、トップス、スウェットシャツ、パーカー、ジャケット、ボトムウェア、キャップ、ヘッドギアなど、公式ライセンスのスポーツグッズへの関心を高めています。この市場は、消費者の消費力の上昇とスポーツ・ライセンシングへの投資の拡大により成長しています。

ライセンシングスポーツグッズ市場の動向

スポーツ参加の増加

スポーツへの参加者の増加により、ライセンシングスポーツグッズの購入が増加しています。過去10年来、スポーツへの参加は急増しているが、これは健康志向の高まりが身体活動の増加につながり、さらに娯楽に対する需要も高まっているためです。様々なスポーツが様々な地域に拡大し、様々なスポーツに関する報道が増加していることも、市場の成長を後押ししています。複数のスポーツリーグが発足し、ファンの参加が増えたことで、スポーツ部門は未開拓の道と無数のチャンスを秘めた大国となっています。労働者階級の人口が増加しているため、レクリエーション活動の一環としてスポーツやフィットネスに取り組む人口がかなりの割合を占めています。

スポーツイベント、競技会、トーナメントの商業化によって、従来のスポーツとeスポーツの両方に大規模な投資が行われるようになっています。ランニング、水泳、サイクリングなどの持久系スポーツの人気が著しく伸びているため、公式ライセンスを受けたアウトドアウェアやスポーツウェアの市場が拡大しています。スポーツを普及させるため、公開会社も営利会社もスポーツイベントに多額の投資を行っています。さらに、人々はさまざまな持久系スポーツに興じています。例えば、スポーツ・イングランドによると、2021年11月には、約15万1,000人が陸上競技に少なくとも2回出場し、ランニング競技では約630万人がイングランドで参加しました。その結果、愛好家がスポーツ用品の種類を把握する道が開かれ、市場の成長が加速しています。

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北米が市場で圧倒的なシェアを占める

ライセンシングスポーツグッズ市場は、北米市場で突出した存在感を示しています。この地域では様々な競技の人気が高まっており、若者の参加が市場の成長を後押ししています。さらに、商品へのアクセスが簡単で便利なことも、この地域での消費を後押ししています。このアクセスのしやすさはスマートフォンと切っても切れない関係にあり、消費者は外出先でも境界のないツールを手に入れることができます。顧客は今や、指をクリックするだけで好きな商品を購入できます。これと並行して、さまざまなメディアを通じたゲームの知名度向上が、ここ数年の市場成長の中心となっています。北米では、有名人の推薦がブランド・プロモーションの主要な手段となっています。市場の主要企業も、アメリカのスポーツからヒントを得て、それに合わせて製品を開発しています。例えば、2021年にはプーマのFtblFeatアパレルがフットボールとアメリカのバーシティを組み合わせた。このTシャツやTシャツのシリーズは、オンラインやオフラインのチャネルを通じてアメリカでも販売されました。

さらに、労働統計局(BLS)によると、学士号以上の学歴を持つ人は、高卒の人よりもスポーツに参加する可能性が2倍高いです。学士号を持つアメリカ人の数は過去10年間で着実に増加しており、これがスポーツ参加の増加に貢献しています。消費者は可処分所得が高いため、フィットネストレーニングにお金を払ったり、ジムの会員権を購入したりする余裕があります。一人当たりの可処分所得が増加すると予想されるため、スポーツ参加は2023年までの5年間を通じて増加すると予想されます。このことが、この地域のライセンシングスポーツグッズ市場セグメントをさらに牽引しています。

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ライセンシングスポーツグッズ産業の概要

世界のライセンシングスポーツグッズ市場は細分化された市場であり、世界中で様々な大手企業が活動しています。この市場は、アディダスAG、アンダーアーマー社、ナイキ社、プーマSEなどの世界のプレーヤーによる競争が激しいです。これらのプレーヤーは、市場の他のプレーヤーとともに、市場の顧客を引き付けるための重要な戦略として、製品の革新とパートナーシップに重点を置いています。これらの主要企業は、さまざまなスポーツクラブと長期的なパートナーシップ契約を結ぶことで、他のプレーヤーよりも競合優位に立とうとし、顧客ベースをさらに増やしています。また、各社は、製品を推薦し、製品のプロモーションに付加価値を与えるために、さまざまな領域の有名なスポーツ選手と協力しています。さらに、これらの企業は、オフラインの専門店とオンライン小売店の両方を運営しており、顧客が必要なときにいつでも便利に製品を購入するのに役立っています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • アパレル
    • フットウェア
    • 玩具・ゲーム
    • その他の製品タイプ
  • 流通チャネル
    • オフライン小売店
    • オンライン小売店
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Nike Inc.
    • Under Armour Inc.
    • Puma SE
    • Adidas AG
    • Li Ning(China)Sports Goods Co. Ltd
    • VF Corporation
    • G-III Apparel Group Ltd
    • DICKS Sporting Goods Inc.
    • Iconix Brand Group
    • ASICS Corporation

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 62644

The Licensed Sports Merchandise Market size is expected to grow from USD 32.58 billion in 2023 to USD 42.20 billion by 2028, at a CAGR of 5.31% during the forecast period (2023-2028).

Market growth is attributed to the growing entertainment industry, where sports are marketed as a major entertainment type through different digital platforms. The growth and expansion of e-commerce have also played an important role in the growth of the market. Online buying provides the privilege of selecting one's favorite products at a better price at the same quality with more convenience. The enormous global marketing campaigns and promotion of the products through celebrity endorsements have been credited with contributing to the growth of the industry. Moreover, the industry is also expanding as a result of a noticeable increase in the number of national and international sports leagues, hence increasing the sales of licensed sports merchandise. Alongside this, female participation in sports has also increased the scope of the market further.

The rising number of sports fans, along with greater urbanization and the growth of the online retail sector, are some of the key reasons fueling the market's progress. Online platforms that offer a wide selection of products and a convenient shopping experience for purchasing real premium-quality products at affordable prices are becoming increasingly popular with consumers instead of traditional retailing channels. Sports enthusiasts are becoming more and more interested in officially licensed sports merchandise, such as t-shirts, tops, sweatshirts, hoodies, jackets, bottom wear, caps, headgear, etc., that include the logos of well-known sports teams. The market is growing due to rising consumer spending power as well as greater investment in sports licensing.

Licensed Sports Merchandise Market Trends

Increased Sports Participation

The growing participation of individuals in sports has led to an increase in the purchase of licensed sports merchandise. There has been an escalating growth in participation in sports since the last decade, owing to the growing health consciousness leading to increased physical activity, coupled with the demand for more entertainment. The geographical expansion of different sports to various regions and the growing media coverage for different sports has also boosted the market growth. The initiation of multiple sporting leagues and increased fan participation have made the sports sector a powerhouse of unmapped avenues and countless opportunities. As the increasing population is part of the working class, a significant share among it is more likely to engage in sports and fitness as a part of recreational activity, which is again associated with the changing lifestyle patterns.

The commercialization of sporting events, competitions, and tournaments has led to large investments in both traditional and e-sports. Due to the significant growth in the popularity of endurance sports activities like running, swimming, and cycling, the market for officially licensed outdoor and sportswear is expanding. To promote sports, both public and commercial companies make significant investments in sporting events. Moreover, people indulged in different endurance sports. For instance, according to Sport England, in November 2021, almost 151 thousand people competed in track and field at least twice, while in running events approximately 6.3 million individuals participated in England. This, in turn, has paved the way for enthusiasts to grasp the varieties of sports goods, thereby accelerating the market growth.

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North America Holds A Prominent Share in the Market

The licensed sports merchandise market has a prominent presence in the North American market. The growing popularity of various games in the region and the participation of the youth have propelled market growth. Further, easy and convenient access to the merchandise also drives consumption in the region. This ease of access is inextricably tied to smartphones empowering consumers with an on-the-go tool that knows no boundaries. Customers are now able to purchase their favorite merchandise with just a click of a finger. Alongside this, the increased visibility of games through different media has been central to the market growth for the past several years. Celebrity endorsements are still a major way of brand promotion in North America. The major players in the market are also taking inspiration from American sports to curate products accordingly. For instance, in 2021, Puma FtblFeat apparel combined football and American varsity. This range of t-shirts and tees was also made available in America through online and offline channels.

Furthermore, according to the Bureau of Labor Statistics (BLS), People with a bachelor's degree or higher are twice as likely to participate in sports than those with only a high school education. The number of Americans with a bachelor's degree has steadily increased over the past decade, which has helped increase sports participation. Consumers can afford to pay for fitness training and buy a gym membership since they have higher disposable income. Sports participation is anticipated to increase throughout the five years leading up to 2023, as per capita disposable income is anticipated to rise. This further drives the Licensed Sports Merchandise Market segment in this region.

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Licensed Sports Merchandise Industry Overview

The global licensed sports merchandise market is a fragmented market with the presence of various major players operating across the world. The market is highly competitive with global players like Adidas AG, Under Armour, Inc., Nike Inc., and Puma SE, among others. These players, along with the other players in the market, focus on product innovation and partnership as the key strategy to attract customers in the market. These major players try to gain a competitive edge over the other players by indulging in long-term partnership agreements with different sports clubs, which increase their customer base further. The companies also collaborate with famous sportspeople from different domains to endorse their products and add value to the promotion of the product. Moreover, these companies operate both offline specialty stores along with online retail stores, which help customers to conveniently purchase the products whenever required.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Apparel
    • 5.1.2 Footwear
    • 5.1.3 Toys and Games
    • 5.1.4 Other Product Types
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Offline Retail Stores
    • 5.2.2 Online Retail Stores
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Nike Inc.
    • 6.3.2 Under Armour Inc.
    • 6.3.3 Puma SE
    • 6.3.4 Adidas AG
    • 6.3.5 Li Ning (China) Sports Goods Co. Ltd
    • 6.3.6 VF Corporation
    • 6.3.7 G-III Apparel Group Ltd
    • 6.3.8 DICKS Sporting Goods Inc.
    • 6.3.9 Iconix Brand Group
    • 6.3.10 ASICS Corporation

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS