デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
704786

世界のライセンシングスポーツ商品市場 - 成長、動向、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)

Global Licensed Sports Merchandise Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence Pvt Ltd | ページ情報: 英文 90 Pages | 納期: 2~3営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=135.89円
世界のライセンシングスポーツ商品市場 - 成長、動向、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)
出版日: 2022年01月17日
発行: Mordor Intelligence Pvt Ltd
ページ情報: 英文 90 Pages
納期: 2~3営業日
● ご注意事項
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

ライセンススポーツグッズの世界市場は、予測期間(2020-2025年)にCAGR5.5%を記録すると予測されます。

主なハイライト

  • 市場の成長は、エンターテインメント産業の成長に起因しており、スポーツはさまざまなデジタルプラットフォームを通じて主要なエンターテインメントの一種として販売されています。
  • また、eコマースの成長・拡大も市場の成長に重要な役割を果たしています。オンライン購入は、より便利で同じ品質の製品をより良い価格で選ぶことができる特権を提供します。
  • また、大規模な世界のマーケティングキャンペーンも市場の成長に寄与しています。

主な市場動向

スポーツ参加者の増加

健康志向の高まりによる運動量の増加や、エンターテインメント性の向上により、過去10年間でスポーツへの参加者が増加しました。また、様々なスポーツが様々な地域で展開され、様々なスポーツがメディアで取り上げられるようになったことも、市場の成長を後押ししています。複数のスポーツリーグの発足とファンによる参加の増加により、スポーツ部門は未開拓の道と無数の機会を持つエリアとなりました。スポーツ産業は、当初から青少年が参加することで、成長を続けることが期待されています。労働者階級の人口が増加しているため、レクリエーション活動の一環としてスポーツやフィットネスに取り組む人が多く、これもライフスタイルの変化と関連しています。また、持久系スポーツは、愛好家がスポーツ用品の多様性を把握するための強力なプラットフォームとなっており、それによって市場が加速しています。

北米のシェアが突出

スポーツ用品市場は停滞期にあります。その中で、北米は圧倒的なシェアを誇っています。この地域では、様々な競技の人気が高まっており、若者の参加が市場の成長を後押ししています。また、商品へのアクセスも同地域の消費の原動力となっています。アクセスのしやすさは、スマートフォンと密接に関係しており、消費者は外出先でも境界線のないツールを手に入れることができるのです。過去数年間、さまざまなメディアを通じてゲームの知名度が向上したことが、市場成長の中心となっています。有名人の起用は、今でもブランドプロモーションの主要な手段です。ナイキは、デザイナーのアイコンであるVirgil Ablohとコラボレーションを行っています。アディダスは、歌手のビヨンセが靴や服をデザインしています。プーマは、映画スターのSelena Gomezが同社のブランドを着用し、自身のInstagramアカウントでそれについて投稿しています。

競合情勢

世界のライセンススポーツ用品市場は、世界中で様々な主要企業が活動する断片的な市場です。オフラインでの販売が企業の主要な売上となっています。しかし、オンライン小売業者の人気が高まっているため、オンラインチャネルにより重点を置いています。様々なチームや選手と提携しているプレーヤーは、自社製品のプロモーションを行っています。

追加のメリット

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果 および調査前提条件
  • 本調査の対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 市場概要

第4章 市場の力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • アパレル
    • フットウェア
    • バックパック
    • 帽子
    • その他
  • 流通経路別
    • 専門店
    • オンラインショップ
    • その他の流通チャネル
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東およびアフリカ
      • 南アフリカ共和国
      • サウジアラビア
      • その他中東地域

第6章 競合情勢

  • 最も活発な企業
  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Nike Inc.
    • Under Armour Inc.
    • Puma SE
    • Adidas AG
    • Li Ning(China)Sports Goods Co. Ltd
    • VF Corporation
    • GIII Apparel Group Ltd
    • DICKS Sporting Goods Inc.

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 62644

The global licensed sports merchandise market is anticipated to record a CAGR of 5.5% during the forecast period (2020-2025).

Key Highlights

  • The market growth is attributed to the growing entertainment industry, where sports are marketed as a major entertainment type through different digital platforms.
  • The growth and expansion of e-commerce have also played an important role in the growth of the market. Online buying provides the privilege of selecting one's favorite products at a better price at the same quality with more convenience.
  • Enormous global marketing campaigns have been credited with contributing to the growth of the industry.

Key Market Trends

Increased Sports Participation

There was a growth in participation of sports in the last decade, owing to the growing health consciousness leading to increased physical activity, coupled with the demand for more entertainment. The geographical expansion of different sports to various regions and the growing media coverage for different sports has also boosted the market growth. The initiation of multiple sporting leagues and increased fan participation has made the sports sector a powerhouse of unmapped avenues and countless opportunities. The involvement of youth right from the beginning is expected to ensure that the sports industry continues to grow. As the increasing population is part of the working class, a significant share among them is more likely to engage in sports and fitness as a part of recreational activity, which is again associated with the changing lifestyle patterns. Endurance sports have also paved a strong platform for enthusiasts to grasp the varieties in sports goods, thereby accelerating the market.

North America Holds A Prominent Share

The sports merchandise market is at a stagnant stage. The region holds a prominent share in the market. The growing popularity of various games in the region and the participation from the youth have propelled the market growth. Access to the goods also drives consumption in the region. The ease of access is inextricably tied to smartphones empowering consumers with an on-the-go tool that knows no boundaries. The increased visibility of games through different media has been central to the market growth for the past several years. Celebrity endorsements are still a major way of brand promotions. Nike is doing collaborations with designer icon Virgil Abloh. Adidas has singer Beyonce designing shoes and clothes. Puma has movie star Selena Gomez wearing its brand and posting about it on her Instagram account.

Competitive Landscape

The global licensed sports merchandise market is a fragmented market with the preence of various major players operating across the world. Offline sales are the major sales of companies. However, the growing popularity of online retailing players is putting more focus on online channels. Players in association with various teams and players are promoting their products.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables and Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1 Market Overview

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Apparel
    • 5.1.2 Footwear
    • 5.1.3 Backpacks
    • 5.1.4 Caps
    • 5.1.5 Other Types
  • 5.2 By Distribution Channel
    • 5.2.1 Specialty Stores
    • 5.2.2 Online Channels
    • 5.2.3 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East & Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Active Companies
  • 6.2 Most Adopted Strategies
  • 6.3 Market Share Analysis
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Nike Inc.
    • 6.4.2 Under Armour Inc.
    • 6.4.3 Puma SE
    • 6.4.4 Adidas AG
    • 6.4.5 Li Ning (China) Sports Goods Co. Ltd
    • 6.4.6 VF Corporation
    • 6.4.7 GIII Apparel Group Ltd
    • 6.4.8 DICKS Sporting Goods Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS