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市場調査レポート
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クラウドゲーム:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Cloud Gaming - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 119 Pages | 納期: 2~3営業日

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クラウドゲーム:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 119 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

クラウドゲーム市場規模は2024年に22億7,000万米ドルと推定され、2029年までに179億7,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に51.27%のCAGRで成長します。

クラウドゲーム- マーケット

これらのプラットフォームは、オンライントラフィックで数百、数千人を超える新規訪問者をますます惹きつけています。 Verizonの調査によると、米国だけで、COVID-19拡大前の通常の1日と比較して、ゲームの利用が115%増加しました。ライブストリーミングサービスとオンラインゲームプラットフォームも、2020年 3月から4月にかけて同時ユーザー数の記録を更新し続けました。ピーク時のゲームトラフィックは、昨年と比較して75%増加しました。

主なハイライト

  • クラウドゲームは、ゲーム業界全体の新興テクノロジーであり、ユーザーは高速ネットワーク接続を使用してラップトップ、タブレット、モバイルなどのハンドヘルドデバイス間でハイエンドゲームをストリーミングできるため、定期的なハードウェアアップグレードの必要がなくなります。コンソール/PC/ラップトップ。このような要因は、市場の成長にプラスの影響を与えると予想されます。さらに、ゲーム業界でクラウドテクノロジーを活用することで、さまざまなゲームに対するマルチプレイヤーの需要と関与が促進され、予測期間中の市場の成長が促進される可能性があります。
  • ゲーム分野における革命と考えられているクラウドゲームは、既存のコストとプラットフォームの障壁を取り除くことが期待されています。 5Gとの共存も予測されています。クラウドゲームプラットフォームは、高価なハードウェアなしでさまざまな高品質のタイトルにアクセスできるゲーマーに複数のメリットをもたらすことが期待されています。開発者、パブリッシャー、プラットフォームは、ソリューションのリーチと収益化方法が拡大することで、より多くの利益を得ることができます。ただし、IPからインフラストラクチャに至るまで、バリューチェーンのほとんどの部分を所有する企業が最も利益を得ることができ、他のゲームセクターにも利益をもたらします。
  • クラウドゲームの出現により、ハードウェアアップグレードの継続的な必要性もなくなり、世界中のプレーヤーが既存のデバイス、またはスペックは低くてもプレイできるゲームに対応できる将来のデバイスでクラウドゲームをプレイできるようになります。クラウド。この分野のベンダーにとって最も重要な機会は、ゲーム視聴者のかなりのシェアを占め、モバイルデバイスでPCやコンソールゲームを簡単にプレイすることを好むスマートフォンゲーマーにアクセスできることです。
  • Google StadiaやPlayStationなどのクラウドゲームプラットフォームはすでに市場に存在しており、主にコンソールプレーヤーとPCプレーヤーをターゲットとしています。 5Gサービスが複数の国で開始されることで、クラウドゲームサービスも市場で増加し、モバイルの普及と高速5G接続を活用してスマートフォンユーザーにAAA品質のゲームを提供すると予想されます。ゲームパブリッシャーやモバイルネットワークオペレーターのクラウドゲームサービスも、モバイルデバイスでのクラウドゲームの導入を促進するでしょう。

クラウドゲーム市場の動向

ストリーミングテクノロジーが市場の成長を牽引

  • クラウドゲームは、クラウドコンピューティングの力を活用して、高品質のゲーム体験をユーザーに提供します。リモートサーバーのコンピューティングリソースはゲームの処理とレンダリングに利用され、ユーザーは高価なゲームハードウェアを使用せずにグラフィックスを要求するゲームをプレイできるようになります。この技術の進歩により、視覚的に美しいゲームへのアクセス、スムーズなゲームプレイ、ロード時間の短縮により、ゲームエクスペリエンスが向上しました。
  • クラウドゲームプラットフォームは、インターネット経由で即座にストリーミングできる膨大なゲームライブラリへのアクセスをユーザーに提供します。クラウドコンピューティングを使用すると、ゲーム開発者やパブリッシャーはリモートサーバーからゲームを保存してストリーミングできるため、物理的なゲームのインストールやダウンロードが不要になります。ゲームはクラウドに保存され、オンデマンドでストリーミングされるため、ユーザーはストレージの制限を気にせずにさまざまなゲームを楽しむことができます。
  • 今日のほとんどのゲーマーはモバイルデバイスでゲームをプレイすることを好むため、5Gのリリースと無制限のデータプランの登場も、世界中でクラウドゲームの成功を助ける重要な要素になると予想されます。さらに、この成功には、サービスの増加と5Gインフラストラクチャへの投資が不可欠です。エリクソンによると、アジア太平洋地域の5Gモバイル契約数は2025年までに約15億4,500万件に達します。
  • さらに、エリクソンのレポートによると、クラウドゲームの加入者は2031年までに約9,900万人に達すると予想されています。同様に、5Gサブスクリプションを持つクラウドゲームの加入者は約9,900万人に達すると予想されます。このような大きな加入者数は、今後数年間で予想されるクラウドゲームの成長率を示しています。
  • クラウドゲームと高速インターネット接続の組み合わせにより、ユーザーはスマートフォン、タブレット、PC、スマート TVなどのさまざまなデバイスでゲームをプレイできます。ユーザーは、あるデバイスでゲームのプレイを開始し、別のデバイスでシームレスに進行を続けることができるため、柔軟性とモビリティが実現します。この利便性により、ゲーマーはインターネットに接続されたデバイスさえあればゲームをプレイできます。

アジア太平洋地域では大幅な成長が見込まれる

  • クラウドインフラストラクチャの普及により、豊富なコンピューティング、ストレージ、通信リソースが、信頼性が高く、コスト効率が高く、メンテナンスの手間がかからない方法で提供されています。さまざまなアプリケーションでこれらのクラウドコンピューティングリソースが使用される可能性があり、ゲームサービスは中国で最も急速に成長しているクラウドコンピューティング分野の1つとして認識されています。
  • アジア太平洋地域には世界最大のゲーム市場があり、多くのゲーマーと強力なゲーム文化が存在します。中国、日本、韓国などの国には根深いゲームの伝統があり、熱心なゲーマーが大勢います。この地域のゲームに対する熱意とクラウドゲームプラットフォームの採用の増加により、市場を拡大するための理想的な土壌が生まれています。
  • この地域の市場では、今後数年間の潜在的な成長見通しを認識したいくつかの提携が見られました。たとえば、2023年 3月、クラウドゲームサービスのBlacknutと、主要モバイルオペレーターの連合であるBridge Allianceは、ゲームパブリッシャー、モバイルオペレーター、消費者のエコシステムにエキサイティングな新しい機会を開く戦略的パートナーシップを締結しました。アジア太平洋地域全体でクラウドゲームの成長と導入を加速します。
  • 日本は、中国、米国に次ぐ、世界のゲーム市場における著名なプレーヤーの1つです。技術適応の急速な成長と、ソニー、任天堂、コナミなどの多くの著名なゲーム会社が数十年にわたってこの国で発展してきたことにより、この国のゲーム市場は進化しており、予測期間中に大幅に成長すると予想されています。
  • インドは世界有数の若者人口を擁し、ゲーム業界において世界有数の市場となることが期待されています。この国の成長は、若年人口の増加、可処分所得の増加、新しいゲームジャンルのイントロダクション、スマートフォンやタブレットのユーザー数の増加によって牽引されています。
  • さらに、アジア太平洋地域では可処分所得の増加に伴い中間層人口が急速に拡大しています。より多くの人が中流階級に入るにつれて、ゲームデバイスやサービスはより手頃な価格になります。費用対効果の高いサブスクリプションモデルと高価なハードウェアへの依存度の軽減により、クラウドゲームは、没入型のゲーム体験を求める中間層の消費者にとって魅力的な選択肢となっています。

クラウドゲーム業界の概要

クラウドゲーム市場は適度に統合されており、大きな市場シェアを獲得している企業はほとんどありません。これには、クラウドゲームプロバイダーと通信会社とのパートナーシップ、テクノロジースタートアップの買収、ゲームハードウェアメーカーとクラウドゲームプラットフォームとのコラボレーションが含まれます。テンセントのような企業は、より大規模で優れたクラウドゲームサービスを構築するために他のテクノロジー大手と提携しています。 Google、Nvidia、PlayStation、Vortexなどの他の企業も、より想像力豊かなゲームソリューションを提供しています。

2023年 3月、Microsoftは、同社のXboxゲームライブラリをBoosteroidのクラウドゲームプラットフォームで利用できるようにするために、さらに10年間の契約を結んだと発表しました。 MicrosoftはActivision Blizzardの買収を承認するよう当局を説得しようとしているが、これは同社と競合ゲームプラットフォームとの3度目の契約となります。

2023年 3月、ゲーム分野でのクラウドストリーミングを推進するために、Google Cloudとクラウドストリーミングテクノロジーの著名なプロバイダーであるユビタス株式会社との間で新たなパートナーシップが確立されました。提携の一環として、ユビタスは主要なクラウドプロバイダーとして選択したGoogle Cloud上でワークロードのほとんどをホストすることになります。さらに、Google CloudマーケットプレースはUbitusのGameCloudソリューションを提供し、開発者が同社のクラウドゲームテクノロジーにさらにアクセスできるようになります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界のバリューチェーン分析
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
  • COVID-19感染症による業界への影響の評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • クラウドコンピューティング、高速インターネット接続、ストリーミングテクノロジーなどの技術の進歩
    • クラウドインフラストラクチャに関する政府の取り組みが市場拡大に貢献
  • 市場抑制要因
    • 低帯域幅の問題が新興諸国の市場成長を妨げている
    • 規制および法的課題

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ
    • ビデオストリーミング
    • ファイルストリーミング
  • デバイス
    • スマートフォン
    • ゲーム機
    • パソコン
    • モバイルデバイス
    • その他
  • ゲーマータイプ
    • カジュアルゲーマー
    • 熱心なゲーマー
    • ライフスタイルゲーマー
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東とアフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Nvidia Corporation
    • Numecent Holdings Ltd.
    • Google Stadia(Alphabet Inc.)
    • Microsoft Corporation
    • Parsec Cloud, Inc.
    • Tencent Holdings Ltd.
    • Utomik BV
    • RemoteMyApp SP ZOO
    • Ubitus Inc.
    • Shawdow.tech(Blade SAS)

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 62334

The Cloud Gaming Market size is estimated at USD 2.27 billion in 2024, and is expected to reach USD 17.97 billion by 2029, growing at a CAGR of 51.27% during the forecast period (2024-2029).

Cloud Gaming - Market

These platforms are increasingly attracting more than hundreds and thousands of new visitors in online traffic. According to Verizon's study, there has been a 115% increase in gaming usage in the United States alone, compared to a general day before COVID-19. The live streaming services and online gaming platforms also continued to break their records for concurrent users throughout March and April 2020. An increase in gaming traffic was witnessed during peak hours by 75% over the last year.

Key Highlights

  • Cloud gaming is an emerging technology across the gaming industry, allowing the user to stream high-end games across hand-held devices, such as laptops, tablets, and mobiles, with fast network connectivity, thereby eliminating the requirement for a regular hardware upgrade gaming console/PC/laptop. Such factors are expected to impact the market's growth positively. Additionally, leveraging cloud technology in the gaming industry is likely to fuel the demand and engagement of multi-players for different games, boosting the market growth during the forecast period.
  • Cloud gaming, considered a revolution in the gaming sector, is expected to remove existing cost and platform barriers. It is also predicted to dwell well with 5G. Cloud gaming platforms are expected to present multiple benefits to gamers, who can access various high-quality titles without expensive hardware. The developers, publishers, and platforms will witness more profits with greater reach and ways to monetize their solutions. However, the companies owning most parts of the value chain, from the IP to infrastructure, will benefit the most and other gaming sectors.
  • The advent of cloud gaming has also removed the constant need for hardware upgrades, and players across the globe will be able to play cloud games on their existing devices or possibly on future devices that may have low specs but can accommodate games that can be played on the cloud. The most significant opportunity for vendors in the segment is to access smartphone gamers, who comprise a substantial share of the gaming audience and prefer to play PC and console games easily on their mobile devices.
  • As cloud gaming platforms, such as Google Stadia and PlayStation, already exist in the market, they primarily target console and PC players. With 5G services launching across multiple countries, it is expected that cloud gaming services will also increase in the market, leveraging the mobile ubiquity and fast 5G connections to provide AAA quality gaming to smartphone users. Cloud gaming services from game publishers and mobile network operators will also drive the adoption of cloud gaming on mobile devices.

Cloud Gaming Market Trends

Streaming Technology is Driving the market growth

  • Cloud gaming leverages the power of cloud computing to deliver high-quality gaming experiences to users. The computing resources of remote servers are utilized to process and render games, enabling users to play graphically demanding games without expensive gaming hardware. This technological advancement has elevated the gaming experience by providing access to visually stunning games, smooth gameplay, and reduced loading times.\
  • Cloud gaming platforms offer users access to a vast library of games that can be instantly streamed over the internet. With cloud computing, game developers and publishers can store and stream games from remote servers, eliminating the need for physical game installations or downloads. Users can enjoy various games without worrying about storage limitations, as the games are stored in the cloud and streamed on-demand.
  • The release of 5G and the emergence of unlimited data plans are also expected to be critical factors aiding the success of cloud gaming worldwide, as most gamers today prefer playing games on their mobile devices. In addition, the increasing services and investments in 5G infrastructure are essential for this success. According to Ericsson, the number of 5G mobile subscriptions in the Asia-Pacific region would reach around 1,545 million by 2025.
  • Moreover, as per Ericsson reports, the cloud gaming subscribers by 2031 are expected to reach around 99 million. Similarly, the cloud gaming subscribers with a 5G subscription are expected to reach about 99 million. Such significant subscribers size is an indicative of anticipated growth rates of cloud gaming in the coming years.
  • The combination of cloud gaming and high-speed internet connectivity enables users to play games on various devices, including smartphones, tablets, PCs, and smart TVs. Users can start playing a game on one device and seamlessly continue their progress on another device, providing flexibility and mobility. This convenience allows gamers to play games as long as they have an internet-connected device.

Asia Pacific is Expected to Witness Significant Growth Rates

  • The increasing prevalence of cloud infrastructure has provided abundant computing, storage, and communication resources in a reliable, cost-effective, and low-maintenance manner. Various applications may employ these cloud computing resources, and gaming services have been acknowledged as one of the fastest-growing sectors in China for cloud computing.
  • Asia Pacific has the largest gaming market globally, with many gamers and strong gaming culture. Countries like China, Japan, and South Korea have a deep-rooted gaming tradition and a large population of avid gamers. The region's enthusiasm for gaming and the growing adoption of cloud gaming platforms create an ideal ground for expanding the market.
  • The market in the region witnessed several partnerships recognizing the potential growth prospects in the coming years. For instance, in March 2023, Blacknut, a cloud gaming service, and Bridge Alliance, an alliance of premier mobile operators, signed a strategic partnership that will open up exciting new opportunities for the ecosystem of game publishers, mobile operators, and consumers, to accelerate the growth and adoption of cloud gaming across the Asia Pacific.
  • Japan is one of the prominent players in the gaming market in the world after China and the United States. With the rapid growth of technological adaption and many prominent gaming companies, such as Sony, Nintendo, Konami, and others, for decades in the country, the country's gaming market is evolving and expected to grow significantly during the forecast period.
  • With one of the world's considerable youth populations, India is expected to become one of the world's leading market destinations in the gaming industry. The growth in the country is driven by the growing younger population, higher disposable incomes, the introduction of new gaming genres, and the increasing number of smartphone and tablet users.
  • Furthermore, the Asia Pacific region has a rapidly expanding middle-class population, accompanied by increasing disposable incomes. As more individuals enter the middle class, gaming devices, and services are more affordable. With its cost-effective subscription models and reduced reliance on expensive hardware, cloud gaming has become an attractive option for middle-class consumers seeking immersive gaming experiences.

Cloud Gaming Industry Overview

The cloud gaming market is moderately consolidated, with few companies gaining a significant market share. This includes partnerships between cloud gaming providers and telecom companies, acquisitions of technology startups, and collaborations between gaming hardware manufacturers and cloud gaming platforms. Companies like Tencent are partnering with other tech giants to build bigger and better cloud gaming services. Other companies, like Google, Nvidia, PlayStation, and Vortex, are providing more imaginative gaming solutions.

In March 2023, Microsoft announced that the firm had signed another 10-year deal to make its Xbox game library available to Boosteroid's cloud gaming platform. Microsoft is attempting to persuade authorities to approve the acquisition of Activision Blizzard, and this is the company's third agreement with rival gaming platforms.

In March 2023, a new partnership between Google Cloud and Ubitus K.K., a prominent provider of cloud streaming technology, was established to advance cloud streaming in the gaming sector. As part of the partnership, Ubitus would host most of its workloads on Google Cloud, which it has selected as its principal cloud provider. Additionally, Google Cloud Marketplace will offer Ubitus' GameCloud solution, giving developers even more access to the company's cloud gaming technology.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assessment of the COVID-19 Impact on the Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Technological Advancements, such as Cloud Computing, High-speed Internet Connectivity, and Streaming Technology
    • 5.1.2 Government Initiatives Related to Cloud Infrastructure will Help in Market Expansion
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Low Bandwidth Issues is Hindering the Market Growth in Developing Countries
    • 5.2.2 Regulatory and Legal Challenges

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 Type
    • 6.1.1 Video Streaming
    • 6.1.2 File Streaming
  • 6.2 Device
    • 6.2.1 Smartphones
    • 6.2.2 Gaming Consoles
    • 6.2.3 PC
    • 6.2.4 Mobile Devices
    • 6.2.5 Others
  • 6.3 Gamer Type
    • 6.3.1 Casual Gamers
    • 6.3.2 Avid Gamers
    • 6.3.3 Lifestyle Gamers
  • 6.4 Geography
    • 6.4.1 North America
      • 6.4.1.1 United States
      • 6.4.1.2 Canada
    • 6.4.2 Europe
      • 6.4.2.1 Germany
      • 6.4.2.2 United Kingdom
      • 6.4.2.3 France
      • 6.4.2.4 Italy
      • 6.4.2.5 Rest of Europe
    • 6.4.3 Asia-Pacific
      • 6.4.3.1 China
      • 6.4.3.2 Japan
      • 6.4.3.3 India
      • 6.4.3.4 Rest of Asia-Pacific
    • 6.4.4 Latin America
    • 6.4.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles*
    • 7.1.1 Nvidia Corporation
    • 7.1.2 Numecent Holdings Ltd.
    • 7.1.3 Google Stadia (Alphabet Inc.)
    • 7.1.4 Microsoft Corporation
    • 7.1.5 Parsec Cloud, Inc.
    • 7.1.6 Tencent Holdings Ltd.
    • 7.1.7 Utomik BV
    • 7.1.8 RemoteMyApp SP ZOO
    • 7.1.9 Ubitus Inc.
    • 7.1.10 Shawdow.tech (Blade SAS)

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET