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市場調査レポート
商品コード
1443899

航空貨物:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Air Freight - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 250 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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航空貨物:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 250 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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  • 概要
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概要

航空貨物市場の規模は2024年に1,512億2,000万米ドルと推定され、2029年までに2,015億7,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に5.92%のCAGRで成長します。

航空貨物- 市場

航空貨物業界は、2022年に大きな課題に直面しました。これは主にロシアとウクライナの間で進行中の紛争により、ロシア発の専用航空貨物の量が大幅に減少したためです。

主なハイライト

  • 国際航空運送協会(IATA)によると、2023年 7月の航空貨物業界は前月比20.7%増加し、2023年 2月以来安定した成長を維持しました。ただし、2022年 7月と比較すると、業界の貨物トンキロ(CTK)は0.8%減少し、2022年7月のレベルより0.3%下回り、2019年の危機前のレベルより3.7%下回りました。この世界中のCTKの前年比増加は、 2022年に基準年が下がったことによる上昇の一部によるものです。
  • パンデミックの歴史的な衝撃を通じて、航空会社は目覚ましい革新性と機敏性を実証し、この期間における回復力を示しました。マクロ経済環境によるコスト進化への圧力が続いているにもかかわらず、航空会社の財務的収益性は業界全体が手の届くところにあります。他の業界とは異なり、ジェット燃料と石油の価格に大きな差があるため、航空会社が潜在的な原油価格の下落から恩恵を受けることが制限されています。製油所の生産能力が限られているため、この問題は2023年まで続く可能性があります。労働市場の逼迫は賃金の上昇につながり、下流の航空バリューチェーンにおける持続不可能な価格決定力は2023年も続く可能性が高いです。
  • このバージョンは、元のコンテキストと情報を維持しながら、流れを良くするために一部の文を分解し、特定の部分を言い換えることにより、読みやすさを向上させることを目的としています。

航空貨物市場の動向

航空貨物市場の需要の拡大

  • 航空貨物業界は世界の商取引の根幹として機能し、商品の輸送を促進し、世界中の企業を相互接続します。近年、世界経済の成長、消費者の嗜好の進化、技術の進歩により、航空貨物が劇的に増加しています。国境を越えた貿易は現在の市場成長の主な原動力となっており、今後数年間でさらに加速すると予想されています。世界貿易が拡大するにつれ、迅速かつ効率的な国際輸送に対する需要が高まっています。
  • 2023年8月、中国の深セン宝安国際空港(SBI)では、1月から7月にかけて越境eコマースが2倍に増加し、同空港の運営に貨物便が加わったことにより、残り5か月でさらなる成長が見込まれています。 SBIは7か月間で93,000トンの国際eコマースの管理に成功し、前年同期と比較して101%の増加を記録しました。
  • 提携航空会社のセントラル航空とユンエクスプレスは、7月下旬に2機目のボーイング777貨物便を導入し、これにより貨物量が大幅に増加すると予想されています。この追加の貨物機は、深センとパリを結ぶ航空会社のサービスを週3便から6便に拡大することを目的としています。
  • 2023年 4月には、デジタル航空貨物マーケットプレイスに新機能がイントロダクション、輸入を監督する物流会社が他国の代理店からの輸出貨物を迅速に予約できるようになりました。この開発により、これまで電話や電子メールで見積もりを入手するという時間のかかるプロセスが不要になります。
  • Cargo.Oneは、パートナーとの海外での予約を求める貨物運送業者の予約を容易にすることを目的としたアップグレードを発表しました。これにより、第三者が予約を実行する必要がなくなります。
  • Freightos社の一部であるWebCargoは、中国の航空貨物卸売業者が現在、提携航空会社に似た貨物代理店にスペースを直接販売する能力を備えていることを明らかにしました。
  • CargoAiに代表されるサードパーティプラットフォームにより、航空会社は統合プラットフォームで自社のキャパシティーを販売できるようになり、旅行者がプラットフォームを使用してオンラインで飛行機の座席、ホテル、レンタカーを購入するのと同じように、運送会社がリアルタイムの料金と空室状況を比較しながら、荷物を電子的に予約できるようになります。カヤックやプライスラインなど。

eコマースの成長が航空貨物業界に大きなチャンスをもたらす

  • パンデミック中のeコマースの爆発的な急増により、その将来の軌道は予測不可能になりました。世界中の消費者がデジタル取引の利便性を受け入れるにつれて、このオンラインショッピング現象は世界標準となっています。 IATAの報告によると、国際eコマースの80%は航空輸送に依存しており、効率性、安全性、透明性が向上して国境を越えたショッピングが大幅に合理化されています。eコマース分野は大幅に拡大し、2026年までに4兆4,000億米ドルに達する可能性があると予測されています。
  • 物流、モバイルデバイスの普及、マーケットプレースの拡大が、この予想される成長を促進する極めて重要な要素となっています。さらに、この拡大は新たな地域だけに限定されるものではなく、オンラインショッピングがすでに定着している地域も網羅しており、物流の重要な役割を浮き彫りにしています。 IATAの2021年のeコマースモニターでは、航空貨物の18%がeコマースの出荷を占めていることが明らかになりました。この数字は、消費者の行動が進化するにつれて増加すると予想されます。航空貨物業界は、世界ネットワーク、適応能力、デジタル化への取り組みを誇り、eコマースの成長を促進するための設備が整っています。これらの取り組みにより、輸送中の業務効率と出荷の可視性が向上することが約束されています。
  • 世界のeコマースの情勢が成長を続ける中、戦略的パートナーシップ、最先端のテクノロジー、堅牢なインフラストラクチャが航空貨物の分野を支配し、旅の各段階で可視性、柔軟性、迅速性を確保することになります。特に、エア・カナダ・カーゴは、2021年3月に電子商取引に特化した配送部門であるリヴォを主導しました。さらに、2022年7月には、エア・カナダはオンデマンド配送会社のトレクシティと複数年契約を結びました。利用可能な貨物の見通しを活用するために、航空会社は、2023年の第1四半期までに、改造機5機と量産貨物機2機を含む7機の貨物機を配備することを目指しています。

航空貨物業界の概要

航空貨物業界は適度に細分化されており、有力なプレーヤーが世界中の複数の地域にまたがって事業を展開しています。航空貨物輸送サービスの需要の増大は、貨物プロバイダーに新たな課題をもたらしています。航空会社は、コスト効率の高いサービスを提供するために、燃料効率の高いソリューションの導入と革新的なテクノロジーの採用を優先する必要があります。

たとえば、ルフトハンザカーゴのような企業は、電子予約システムなどのデジタル機能に投資しており、アプリケーションプログラミングインターフェイス(API)を通じて自社の予約システムにアクセスできるようにして、他の企業にも在庫へのアクセスを提供することを目指しています。

しかし、規制紛争(米中貿易戦争など)、反国家活動、COVID-19のパンデミックにより、航空貨物業界は大きく混乱しました。この混乱により、安全上の懸念と乗客数の減少により、多数の便がキャンセルされました。

空港を通過する貨物の移動に関連する倉庫のニーズに対処するために、経済特別区(SEZ)、自由貿易区(FTZ)、および保税倉庫が間もなく重要な役割を果たすことが予測されています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察とダイナミクス

  • 市場概要
  • 市場力学
    • 促進要因
      • 世界貿易の増加
      • 電子商取引の成長
    • 抑制要因
      • 高い運用コスト
      • 容量の制約
    • 機会
      • 生鮮食品の需要の増加
      • 地球上の新たな市場の出現
  • 政府の規制と取り組み
  • サプライチェーン/バリューチェーン分析
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
  • テクノロジーのスナップショットとデジタル動向
  • 航空輸送される主要商品に焦点を当てる
  • 航空貨物部門におけるコールドチェーン物流に関する概要
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場セグメンテーション

  • サービス別
    • 転送
    • 航空会社
    • 郵便
    • その他
  • 目的地別
    • 国内
    • 海外
  • キャリアの種類別
    • ベリー便
    • 貨物船
  • 地域別
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • ロシア
      • その他欧州
    • 中東とアフリカ
      • サウジアラビア
      • アラブ首長国連邦
      • カタール
      • 南アフリカ
      • その他中東およびアフリカ
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • メキシコ
      • アルゼンチン
      • コロンビア
      • その他ラテンアメリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • FedEx(Federal Express)Corporation
    • United Parcel Service Inc.
    • The Emirates Group
    • Cathay Pacific Airways Limited
    • Cargolux Airlines International SA
    • China Airlines Ltd
    • Japan Airlines Co. Ltd
    • Qatar Airways Company QCSC
    • Deutsche Lufthansa AG
    • All Nippon Airways Co. Ltd(ANA)
    • International Consolidated Airlines Group SA
    • Magma Aviation Limited
    • Deutsche Post DHL
    • Kuehne+Nagel International AG
    • United Airlines
    • American Airlines
    • Delta Airlines
    • Gol Airlines
    • Azul Airlines
    • LATAM Airlines
    • Copa Airlines*
    • AirBridgeCargo Airlines
    • Cargojet Inc.
  • 市場の他の企業

第7章 航空貨物業界の主要ベンダーおよびサプライヤー(航空機メーカー、技術プロバイダー、荷役機器メーカーなど)

第8章 市場の将来

第9章 付録

目次
Product Code: 48696

The Air Freight Market size is estimated at USD 151.22 billion in 2024, and is expected to reach USD 201.57 billion by 2029, growing at a CAGR of 5.92% during the forecast period (2024-2029).

Air Freight - Market

The air cargo industry faced considerable challenges in 2022, primarily due to the ongoing conflict between Russia and Ukraine, which significantly reduced the volume of dedicated air cargo originating in Russia.

Key Highlights

  • According to the International Air Transport Association (IATA), in July 2023, the air cargo industry experienced a 20.7% increase from the previous month, maintaining steady growth since February 2023. However, compared to July 2022, the industry's cargo tonne kilometers (CTKs) decreased by 0.8%, placing it 0.3% below the July 2022 level and 3.7% lower than the pre-crisis level in 2019. This year-on-year increase in CTKs worldwide is partly due to the rise resulting from the lower base year in 2022.
  • Throughout the historic shock of the pandemic, airlines have demonstrated remarkable innovation and agility, displaying resilience during this period. The financial profitability of airlines is within reach of the industry at large despite continued pressure on cost evolution from the macroeconomic environment. The substantial gap between jet fuel and oil prices limits airlines' ability to benefit from potential oil price declines, unlike other industries. Limited refinery capacity might sustain this issue into 2023. Tight labor markets lead to higher wages, and unsustainable pricing power within the downstream aviation value chain is likely to persist in 2023."
  • This version aims to enhance readability by breaking down some sentences and rephrasing certain parts for better flow while maintaining the original context and information.

Air Freight Market Trends

Growing Demand for the Air Freight Market

  • The air cargo industry serves as the backbone of global commerce, facilitating the transportation of goods and interconnecting companies worldwide. Recent years have witnessed a dramatic surge in air cargo owing to the growth of the global economy, evolving consumer preferences, and technological advancements. Cross-border trade stands as a primary driver behind the current market growth, expected to accelerate even further in the upcoming years. As global trade escalates, the demand for swift and efficient international shipping intensifies.
  • In August 2023, China's Shenzhen Bao'an International Airport (SBI) experienced a twofold increase in cross-border e-commerce from January to July, anticipating further growth in the remaining five months following the inclusion of freighter flights in the airport's operations. SBI successfully managed 93,000 tons of international e-commerce in seven months, marking a 101% increase compared to the corresponding period last year.
  • Partner airlines Central Airlines and YunExpress introduced a second Boeing 777 freight flight in late July, a move anticipated to significantly bolster cargo volumes. This additional freighter aims to expand the airlines' service from three to six weekly flights connecting Shenzhen and Paris.
  • April 2023 witnessed the introduction of new features in digital air cargo marketplaces, allowing logistics companies overseeing imports to promptly book export shipments from agents in other countries. This development eliminates the previously time-consuming process of sourcing quotes via phone or email.
  • Cargo.One announced an upgrade targeting easier booking for freight forwarders seeking overseas bookings with partners, thereby eliminating the necessity for a third party to execute the booking.
  • WebCargo, a part of the Freightos companies, disclosed that airfreight wholesale distributors in China now possess the capability to directly sell space to freight agents, akin to airline partners.
  • Third-party platforms, exemplified by CargoAi, enable airlines to vend their capacity in a unified platform, empowering forwarders to compare live rates and availability while electronically booking shipments-similar to how travelers shop for air seats, hotels, and rental cars online using platforms like Kayak and Priceline.

E-commerce Growth Creating Great Opportunities for the Air Freight Industry

  • The explosive surge of e-commerce during the pandemic has rendered its future trajectory unpredictable. This online shopping phenomenon has become a global norm as consumers worldwide embrace the convenience of digital transactions. IATA reports that 80% of international e-commerce relies on air transport, significantly streamlining cross-border shopping with enhanced efficiency, security, and transparency. Projections anticipate a substantial expansion in the e-commerce sector, potentially soaring to a value of USD 4.4 trillion by 2026.
  • Logistics, widespread mobile device ownership, and marketplace expansions constitute pivotal factors poised to fuel this anticipated growth. Moreover, this expansion isn't confined solely to new regions but encompasses areas where online shopping has already entrenched itself, underscoring the crucial role of logistics. IATA's 2021 e-commerce monitor revealed that 18% of air cargo comprised e-commerce shipments-a figure expected to rise as consumer behaviors evolve. The air cargo industry, boasting global networks, adaptable capacity, and digitalization initiatives, stands well-equipped to bolster e-commerce growth. These initiatives promise to augment operational efficiency and shipment visibility throughout transit.
  • As the global e-commerce landscape continues to burgeon, strategic partnerships, cutting-edge technologies, and robust infrastructures will dominate the air cargo arena, ensuring visibility, flexibility, and swiftness at each stage of the journey. Notably, Air Canada Cargo spearheaded an e-commerce-focused delivery division, Rivo, in March 2021. Furthermore, in July 2022, the airline inked a multi-year pact with Trexity, an on-demand delivery firm. To harness the available cargo prospects, the airline aims to deploy seven cargo aircraft by the first quarter of 2023, encompassing five converted aircraft and two production cargo aircraft.

Air Freight Industry Overview

The air freight industry is moderately fragmented, with dominant players operating across multiple regions worldwide. The increasing demand for air freight transportation services presents new challenges to cargo providers. Airlines must prioritize implementing fuel-efficient solutions and embracing innovative technologies to offer cost-effective services.

For instance, companies like Lufthansa Cargo have invested in digital capabilities, such as their e-booking system, and aim to make their booking systems accessible through Application Programming Interfaces (APIs), providing inventory accessibility to others.

However, regulatory disputes (such as the US-China trade war), anti-national activities, and the COVID-19 pandemic significantly disrupted the air freight industry. This disruption led to the cancellation of numerous flights due to safety concerns and a decrease in passenger numbers.

To address the warehousing needs associated with the movement of freight through airports, Special Economic Zones (SEZs), Free Trade Zones (FTZs), and bonded warehouses are projected to play a significant role shortly.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Dynamics
    • 4.2.1 Drivers
      • 4.2.1.1 Increasing global trade
      • 4.2.1.2 Growth of e commerce
    • 4.2.2 Restraints
      • 4.2.2.1 High operational costs
      • 4.2.2.2 Capacity constraints
    • 4.2.3 Opportunities
      • 4.2.3.1 Increasing demand for perishable goods
      • 4.2.3.2 The emergence of new markets on the globe
  • 4.3 Government Regulations and Initiatives
  • 4.4 Supply Chain/Value Chain Analysis
  • 4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.5.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.3 Threat of New Entrants
    • 4.5.4 Threat of Substitute Products
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.6 Technology Snapshot and Digital Trends
  • 4.7 Spotlight on Key Commodities Transported by Air
  • 4.8 Elaboration on Air Freight Rates
  • 4.9 Spotlight on Heavy Cargo/Project Logistics in the Air Cargo Industry
  • 4.10 Insights into Key Ground Handling Equipment in Airports
  • 4.11 Review and Commentary on Standards and Regulations on the Safe Transport of Dangerous Goods
  • 4.12 Brief on Cold Chain Logistics in the Air Cargo Sector
  • 4.13 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value)

  • 5.1 By Service
    • 5.1.1 Forwarding
    • 5.1.2 Airlines
    • 5.1.3 Mail
    • 5.1.4 Other Services
  • 5.2 By Destination
    • 5.2.1 Domestic
    • 5.2.2 International
  • 5.3 By Carrier Type
    • 5.3.1 Belly Cargo
    • 5.3.2 Freighter
  • 5.4 By Geography
    • 5.4.1 Asia-Pacific
      • 5.4.1.1 China
      • 5.4.1.2 Japan
      • 5.4.1.3 India
      • 5.4.1.4 South Korea
      • 5.4.1.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.2 North America
      • 5.4.2.1 United States
      • 5.4.2.2 Canada
    • 5.4.3 Europe
      • 5.4.3.1 United Kingdom
      • 5.4.3.2 Germany
      • 5.4.3.3 France
      • 5.4.3.4 Russia
      • 5.4.3.5 Rest of Europe
    • 5.4.4 Middle-East and Africa
      • 5.4.4.1 Saudi Arabia
      • 5.4.4.2 United Arab Emirates
      • 5.4.4.3 Qatar
      • 5.4.4.4 South Africa
      • 5.4.4.5 Rest of Middle-East and Africa
    • 5.4.5 Latin America
      • 5.4.5.1 Brazil
      • 5.4.5.2 Mexico
      • 5.4.5.3 Argentina
      • 5.4.5.4 Colombia
      • 5.4.5.5 Rest of Latin America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Overview (Market Concentration and Major Players)
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 FedEx (Federal Express) Corporation
    • 6.2.2 United Parcel Service Inc.
    • 6.2.3 The Emirates Group
    • 6.2.4 Cathay Pacific Airways Limited
    • 6.2.5 Cargolux Airlines International SA
    • 6.2.6 China Airlines Ltd
    • 6.2.7 Japan Airlines Co. Ltd
    • 6.2.8 Qatar Airways Company QCSC
    • 6.2.9 Deutsche Lufthansa AG
    • 6.2.10 All Nippon Airways Co. Ltd (ANA)
    • 6.2.11 International Consolidated Airlines Group SA
    • 6.2.12 Magma Aviation Limited
    • 6.2.13 Deutsche Post DHL
    • 6.2.14 Kuehne + Nagel International AG
    • 6.2.15 United Airlines
    • 6.2.16 American Airlines
    • 6.2.17 Delta Airlines
    • 6.2.18 Gol Airlines
    • 6.2.19 Azul Airlines
    • 6.2.20 LATAM Airlines
    • 6.2.21 Copa Airlines*
    • 6.2.22 AirBridgeCargo Airlines
    • 6.2.23 Cargojet Inc.
  • 6.3 Other Companies in the Market

7 KEY VENDORS AND SUPPLIERS (AIRCRAFT MANUFACTURERS, TECHNOLOGY PROVIDERS, CARGO HANDLING EQUIPMENT MANUFACTURERS, ETC.) IN THE AIR CARGO INDUSTRY

8 FUTURE OF THE MARKET

9 APPENDIX