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市場調査レポート
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1402991

リッチコミュニケーションサービス:市場シェア分析、産業動向・統計、2024~2029年成長予測

Rich Communication Services - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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リッチコミュニケーションサービス:市場シェア分析、産業動向・統計、2024~2029年成長予測
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

リッチコミュニケーションサービス市場規模は2024年に22億9,000万米ドルと推定され、2029年には71億2,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024~2029年)のCAGRは25.37%で成長します。

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主要ハイライト

  • リッチコミュニケーションサービスは、携帯電話にインストールされるメッセージ・アプリケーションのパフォーマンスを強化するための一連のプロトコルと高度なメッセージング標準であり、リッチコミュニケーションサービスを提供します。
  • 世界の携帯電話台数の増加に伴い、プレミアム通信サービスの需要は今後数年で拡大すると予想されます。スマートフォンの普及に伴い、SMS通信の需要が高まっています。ハイコミュニケーションサービスは、既読受信やグループチャットなど、ユーザーのコミュニケーション体験を高める機能を提供しています。リッチコミュニケーションサービスメッセージングサービスの採用は、このような高度な機能を備えたスマートフォンの増加によって強化されると予想されます。
  • SMSとMMSは、リッチコミュニケーションサービスに完全に取って代わられると思われます。グループチャット、メディア共有、ビデオ通話、位置情報共有などの高度な機能を備えたメッセージ。したがって、今後数年間の市場成長に大きな影響を与えるのは、携帯電話加入者の増加であると予想されます。
  • 通信サービス市場の力強い成長は、携帯電話を導入する加入者の増加によってもたらされると考えられます。携帯電話サービス加入者とは、セルラー技術を利用した公衆携帯電話サービスを契約し、交換公衆電話網PSTNへのアクセスをユーザーに提供するものです。プリペイドとポストペイドの加入者、アナログとデジタルの携帯電話技術が対象となります。
  • しかし、エンド・ツー・エンドの暗号化には限界があり、オーバー・ザ・トップ・プラットフォームによる競合の増加や、エンド・ツー・エンドの暗号化がないことによる相互運用性やプライバシーの懸念が、リッチコミュニケーションサービス市場の成長を妨げています。
  • 医療組織や小売業者が顧客や一般市民とのより効果的なコミュニケーションを求める中、COVID-19の流行がリッチコミュニケーションサービスや強力なコマーシャル・メッセージの急激な増加を促しました。リッチコミュニケーションサービスサービスに対する需要がかつてないほど急増している中、COVID-19の大流行はあらゆる規模の顧客体験戦略におけるA2Pコミュニケーション要件を増加させました。

リッチコミュニケーションサービス(リッチコミュニケーションサービス)市場動向

(VO-LTE)技術に伴うモビリティサービスの開発と採用の増加が成長を確認する

  • 画像付きメッセージを送信しながら、通話とウェブサーフィンを同時に利用できるなどの利点から、リッチコミュニケーションサービスへの需要が高まっており、ボイス・オーバー・ランゲージ・エボリューション(LTEVO)の普及が進んでいます。
  • スマートフォンとモビリティサービスは、あらゆる職場に大きな影響を及ぼしています。モノのインターネット(IoT)や人工知能(AI)などの最先端技術の発展がこれに貢献しています。場所と時間を選ばない通信機器の利用をモビリティサービスと呼ぶことにします。モビリティサービスは、モビリティ・デバイスとクラウドサービスの普及により、企業での導入が進んでいます。
  • モビリティ・ソリューションは、生産性を向上させるために、最適化されたネットワーク、ビジネス情報への容易なアクセス、より良い顧客体験を提供します。リッチコミュニケーションサービスは、組織におけるモビリティとコミュニケーションの多様性に対するニーズの高まりに対応します。
  • 例えば、BYOD(Bring-your-own-device)プログラムを通じて自分のデバイスを持ち込む際のファイル共有など、モビリティサービスにおけるリッチコミュニケーションサービス・メッセージングの利点は数多くあります。その結果、セキュアな企業環境におけるSoftware-Defined Networking技術の使用は、モビリティサービスとともにVOLTEに対する需要の高まりによって推進されています。
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北米が最大の市場シェアを占める

  • この地域では、5Gのネットワーク普及率が高く、人工知能やその他のスマート接続デバイスの利用が拡大しています。さらに、次世代メッセージングサービスに対するニーズの急増、会話型インタラクションから顧客サービスの傾向をシフトさせるチャットボット、とリッチコミュニケーションサービスは、モバイルネットワーク事業者(MNO)がネイティブメッセージングチャネル向けに開発されている最新の技術的進歩に基づいてサービスを設定する機会を提供します。
  • この地域における高コミュニケーションサービス市場の成長は、Subway IP LLCやExpressのように、広告キャンペーンを実施するリッチコミュニケーションサービスプラットフォームを採用する企業の増加によって牽引されると予想されます。これらの企業は、SMSキャンペーンとは対照的に、リッチコミュニケーションサービス、A2Pの使用を通じて顧客エンゲージメントが増加しています。
  • 北米地域は、SMSアプリケーションとスマートフォンの普及率が世界で最も高い地域のひとつです。CTIAの報告によると、2019年にはアメリカ人口の99.7%が第4世代LTEをカバーする地域に住んでいます。また、エリクソンによると、モバイル契約数は2025年までに3億2,000万に達すると推定されています。
  • さらに、2025年には北米のモバイル契約の74%が5Gで構成されると予測されています。2019年には、同地域全体でLTEの設置率は91%だった。このような普及率を考慮すると、この地域ではさまざまなスマートフォン通信アプリケーションに対するかなりの需要が生まれると思われます。
  • この成長は、同地域内でモバイルバンキングサービスが受け入れられつつある結果です。リッチコミュニケーションサービスプラットフォームは、モバイル決済、新規口座開設、クレジットカードやデビットカードの申請、支店やATMの検索、顧客サポートなどの機能を銀行に提供するように設計されています。

リッチコミュニケーションサービス(リッチコミュニケーションサービス)業界概要

市場内の競合情勢は依然として緩やかで、企業はリッチコミュニケーションサービス分野がもたらす数多くの機会を積極的に探っています。企業は技術企業やネットワーク事業者と戦略的パートナーシップを結び、高度な技術力を活用し、イノベーションを促進しています。

ボーダフォンは2023年2月、グーグルとの提携を欧州市場全体に拡大し、モバイル・メッセージングサービス、ピクセルデバイス、ボーダフォンのTVプラットフォームを網羅する意欲的な計画を発表しました。この強化されたパートナーシップにより、ボーダフォンの顧客はGoogle Jibe Cloudの利用を通じてより豊かなメッセージング体験を享受できるようになり、ボーダフォンのリッチコミュニケーションサービス(リッチコミュニケーションサービス)の実装が強化されます。

2022年10月、Sinch AB(publish)はカカオトーク・チャネルを同社のConversation APIに統合することを発表しました。この追加により、世界中の消費者とオムニチャネルで会話しようとする企業が利用できるコミュニケーションチャネルの幅が大幅に広がった。拡大されたチャネルは、SMS、リッチコミュニケーションサービス、WhatsApp、Viber、Business、Facebook Messenger、そして新たに加わったカカオトークを網羅しています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 市場の範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 業界の利害関係者分析
  • COVID-19のリッチコミュニケーションサービス市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 広告・マーケティング分野への投資
    • リッチコミュニケーションサービスメッセージングを可能にするアンドロイド携帯に関連する最近の開発により、急速に普及が進む
    • サービス・プロバイダーの直接提携
    • OTTメッセージングを規制する継続的な取り組みにより、新たな機会も生まれます。
    • (VO-LTE)技術に伴うモビリティサービスの開発と採用の増加が成長を示します。
  • 市場抑制要因
    • エンド・ツー・エンド暗号化の欠如による相互運用性とプライバシーへの懸念

第6章 リッチコミュニケーションサービスメッセージングのタイムラインと実装

  • リッチコミュニケーションサービスの進化
  • 現在の使用事例と導入研究
    • Barclays BankとHDFC Bank、顧客エンゲージメントを促進するためにリッチコミュニケーションサービスへの切り替えに注力
    • Virgin TrainsとJR各社、旅行業界の顧客サポートにリッチコミュニケーションサービスを導入
    • Google、欧州主要国で現地オペレーターのサポートを回避してリッチコミュニケーションサービスを開始
  • 主要用途

第7章 リッチコミュニケーションサービス導入によるネイティブSMSへの影響分析

  • 2016~2021年のA2P SMSとOTTメッセージングの内訳
  • デジタル広告収入全体に占めるA2Pのシェア
  • 予測されるP2P情勢の変化

第8章 市場セグメンテーション

  • エンドユーザー
    • BFSI
    • メディアとエンターテインメント
    • 旅行・ホスピタリティ
    • 小売
    • 医療
    • その他エンドユーザー別
  • 地域
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • 世界のその他の中東・アフリカ

第9章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Telefonaktiebolaget LM Ericsson
    • Google LLC
    • Huawei Technologies Co Ltd
    • Mavenir Systems
    • Samsung Electronics Co Ltd
    • ZTE Corporation
    • Global Message Services
    • Sinch AB
    • Juphoon System Software Co Ltd
    • Summit Tech
    • AT&T Inc
    • T-Mobile USA Inc
    • Verizon Wireless
    • SK Telecom Co Ltd
    • Telstra Corporation Limited
    • Vodafone Group PLC

第10章 主要多国籍企業のリッチコミュニケーションサービスロードマップ

第11章 市場展望

目次
Product Code: 46882
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The Rich Communication Services Market size is estimated at USD 2.29 billion in 2024, and is expected to reach USD 7.12 billion by 2029, growing at a CAGR of 25.37% during the forecast period (2024-2029).

Key Highlights

  • Rich communication services is a set of protocols and advanced messaging standards to enhance the performance of message applications that are installed in mobile phones, which provide rich communication services.
  • The demand for premium communication services is expected to grow in the coming years as the number of mobile phones increases worldwide. Demand for SMS communication is increasing due to the rising use of smartphones. High communications services offer features to enhance the user's experience of communicating, such as read receipt and group chat. The adoption of RCS messaging services is expected to be strengthened by the increasing number of smartphones with such advanced features.
  • SMS and MMS are supposed to be completely replaced by RCS. Messages with advanced features such as group chat, media sharing, video call, or location sharing. Therefore, a significant influence on market growth in the coming years is expected to be the increased uptake of mobile phone subscribers.
  • The strong growth in the telecommunications services market is likely to be driven by increased subscribers, who are increasingly adopting cell phones. A mobile service subscriber is an agreement for a public mobile phone service using cellular technologies to provide users with access to the switched Public Telephone Network PSTN. Both prepaid and postpaid subscribers are covered by this provision, as well as Analog and Digital mobile technologies.
  • However, limited end-to-end encryption and increasing competition by over-the-top platforms, along with Interoperability and Privacy concerns due to lack of end-to-end encryption, hinder the rich communication services market growth.
  • As healthcare organizations and retailers seek more effective communication with customers and the public, the COVID-19 outbreak prompted a sudden increase in rich communications services and powerful commercial messages. As the demand for RCS services is growing more rapidly than it has ever been before, the COVID-19 pandemic increased A2P communication requirements in customer experience strategies of all sizes.

Rich Communication Services (RCS) Market Trends

Increasing Development and Adoption of Mobility Service Along with (VO-LTE) Technology to Witness the Growth

  • The growing demand for rich communication services due to its benefits, such as the simultaneous use of calls and web surfing while sending messages with images, is a result of an increasing uptake of voice over long-term evolution (LTEVO).
  • Smartphones and mobility services are having a profound effect in every workplace. The development of cutting-edge technologies such as the Internet of Things (IoT) and artificial intelligence (AI) has contributed to this. The use of communication devices at any location and time shall be referred to as mobility services. Mobility services are becoming more and more widely adopted by enterprises, thanks to their widespread use of mobility devices and cloud services.
  • Mobility solutions offer an optimized network, easy access to business information, and better customer experiences in order to improve productivity. Rich communication services meet the growing need for mobility and diversity of communication in organizations.
  • The benefits of rich communication service messaging in mobility services, e.g., file sharing when you bring your own device through the bring-your-own-device (BYOD) program, are many. Consequently, the use of software-defined networking technologies in secured enterprise environments is driven by a growing demand for VOLTE along with mobility services.
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North America to Hold the Largest Market Share

  • In this region, owing to the high network penetration of 5G and the growing use of artificial intelligence & other smart connected devices. Moreover, the surge in need for next-generation messaging service, chatbots shifting the inclination of customer service from conversational interactions, and rich communication service provide opportunities for mobile network operators (MNOs) to set up service on the latest technical advances being developed for the native messaging channel.
  • The growth of the market for high communication services in this region is expected to be driven by an increase in the number of businesses adopting RCS platforms, like Subway IP LLC and Express, which are running their advertising campaigns. These companies have seen an increase in their customer engagement through the use of rich communication services, A2P, as opposed to SMS campaigns.
  • North American region to one of the highest penetration of SMS applications and smartphones and users in the world. CTIA reported that 99.7% of the American population lived in areas with fourth-generation LTE coverage in 2019; also, the number of mobile subscriptions was estimated to reach 320 million by 2025, according to Ericsson.
  • Furthermore, in 2025, 74% of North America's mobile subscriptions are projected to be made up of 5G. In 2019, there were 91% LTE installations across the region. In view of this adoption rate, a considerable demand for various smartphone communication applications will be generated in the region.
  • This growth is a result of the increasing acceptance of mobile banking services within the region. Rich communication service platforms are designed to provide banks with functionalities such as mobile payments, opening new accounts, applying for credit or debit cards, searching branches and ATMs, and customer support.

Rich Communication Services (RCS) Industry Overview

The competitive landscape within the market remains moderate, with companies actively exploring the numerous opportunities presented by the rich communication services sector. Organizations are forging strategic partnerships with technology firms and network operators to harness advanced technological capabilities and foster innovation.

In February 2023, Vodafone unveiled its ambitious plans to extend its collaboration with Google across the European market, encompassing mobile messaging services, Pixel devices, and Vodafone's TV platform. This enhanced partnership will enable Vodafone customers to relish enriched messaging experiences through the utilization of Google Jibe Cloud, which will empower Vodafone's implementation of Rich Communications Services (RCS).

In October 2022, Sinch AB (publ) announced the integration of the KakaoTalk channel into its Conversation API. This addition significantly broadens the array of communication channels available for enterprises seeking to engage in omnichannel conversations with their global consumer base. The extended channels now encompass SMS, RCS, WhatsApp, Viber, Business, Facebook Messenger, and the latest inclusion, KakaoTalk.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the market

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Stakeholder Analysis
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the RCS Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Investments in the field of advertising and marketing
    • 5.1.2 Recent developments associated with Android phones enabling RCS messaging to rapidly drive adoption
    • 5.1.3 Direct Association of the Service Providers
    • 5.1.4 Ongoing efforts to regulate OTT messaging to also open up new opportunities
    • 5.1.5 Increasing Development and Adoption of Mobility Service Along with (VO-LTE) Technology to Witness the Growth
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Interoperability and Privacy concerns due to lack of end-to-end encryption

6 RCS MESSAGING � TIMELINE and IMPLEMENTATION

  • 6.1 Evolution of RCS
  • 6.2 Current use-cases and implementation studies
    • 6.2.1 Barclays & HDFC Banks focus on switching to RCS to drive customer engagement
    • 6.2.2 Virgin Trains and Japan Railway company launch RCS to provide customer support in the travel industry
    • 6.2.3 Google bypasses local operator support to launch RCS in major European countries
  • 6.3 Major Applications

7 ANALYSIS ON THE IMPACT OF RCS ADOPTION ON NATIVE SMS

  • 7.1 Breakdown of A2P SMS and OTT Messaging for 2016-2021
  • 7.2 Share of A2P of the overall Digital Advertising revenue
  • 7.3 Anticipated changes in the P2P landscape

8 MARKET SEGMENTATION

  • 8.1 End-User
    • 8.1.1 BFSI
    • 8.1.2 Media and Entertainment
    • 8.1.3 Travel and Hospitality
    • 8.1.4 Retail
    • 8.1.5 Healthcare
    • 8.1.6 Other End-User verticals
  • 8.2 Geography
    • 8.2.1 North America
    • 8.2.2 Europe
    • 8.2.3 Asia Pacific
    • 8.2.4 Rest of the World

9 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 9.1 Company Profiles*
    • 9.1.1 Telefonaktiebolaget LM Ericsson
    • 9.1.2 Google LLC
    • 9.1.3 Huawei Technologies Co Ltd
    • 9.1.4 Mavenir Systems
    • 9.1.5 Samsung Electronics Co Ltd
    • 9.1.6 ZTE Corporation
    • 9.1.7 Global Message Services
    • 9.1.8 Sinch AB
    • 9.1.9 Juphoon System Software Co Ltd
    • 9.1.10 Summit Tech
    • 9.1.11 AT&T Inc
    • 9.1.12 T-Mobile USA Inc
    • 9.1.13 Verizon Wireless
    • 9.1.14 SK Telecom Co Ltd
    • 9.1.15 Telstra Corporation Limited
    • 9.1.16 Vodafone Group PLC

10 RCS ROADMAP FOR MAJOR MNOS

11 MARKET OUTLOOK