デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1444613

ペクチン:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)

Pectin - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 186 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.76円
ペクチン:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 186 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

ペクチン市場規模は2024年に10億1,000万米ドルと推定され、2029年までに13億3,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に5.66%のCAGRで成長します。

ペクチン- 市場

製薬、化粧品、食品および飲料などの業界におけるペクチンの多様な用途は、調査対象の市場の成長に貢献しています。伝統的に、ペクチンはジャムやゼリーのゼリー化剤として使用されてきました。ジャム、ゼリー、マーマレードはペクチンの主な応用分野です。また、技術の進歩に伴い、調査対象市場の企業はさまざまな用途に適したペクチンを開発しています。たとえば、CP KelcoのGENUペクチンは、天然由来の肌感触補助剤、安定剤、pHバランス調整成分としてパーソナルケアおよび美容市場で地位を確立しています。これに伴い、脂肪とカロリーを減らす代替品を求めるダイエットに敏感な消費者の数が増えており、そのような製品の成分としてのペクチンは健康的な代替品となり、成長を促進する可能性があります。たとえば、Siggi'sは、タンパク質11g、カロリー180カロリーを含む植物ベースのヨーグルトを提供しています。フルーツベースのペクチンとココナッツミルクが組み込まれています。

さらに、口当たりを改善するためのフルーツジュース、タンパク質の安定化のための酸性化乳製品、低カロリージャム、および酸性化プロテインドリンクにおけるペクチンの使用量の増加が、ここ数年の市場の成長を支えています。調理時間の短縮、食感や色の改善、保存期間の延長など、食品および飲料メーカーの間でペクチンの多機能性に対する認識が高まっていることも、ペクチン市場を刺激している要因の一つです。さらに、調査対象市場への大規模な研究開発投資も市場の成長に貢献しています。たとえば、フィンランドのVTT調査では、ペクチンを生化学的にアルダル酸に変換するアプローチを確立しました。その後、アルダル酸は、バイオベースのポリエステルやポリアミドのモノマーに化学的に変換できます。

ペクチン市場動向

ナチュラルでクリーンなラベル成分への需要の高まり

ペクチンは、本物の果物や野菜から得られるハイドロコロイドタイプです。多くの消費者は動物性ゼラチンではなくフルーツベースのペクチンなどの植物性原料を好み、クリーンなフレーバーを好むため、市場の成長を牽引しています。ペクチンメーカーは、加工食品メーカーにクリーンラベル原料を提供する取り組みを行っています。たとえば、デュポンは、カルシウム塩の必要性を排除してラベルをきれいにする、果物を減らしたスプレッド、ジャム、アイスクリーム用にペクチンを提供しています。クリーンラベルの原材料は、健康に有益で地球にとっても良いと考えられているため、世界中の消費者の間で人気が高まっています。消費者は、自然で認識しやすく、シンプルで加工の少ない成分を含む製品を優先します。たとえば、2021年 6月の国際食品情報評議会(IFIC)によると、米国の消費者の64%はクリーンな原材料で作られた食品を好み、成人の63%は飲食品製品に含まれる原材料には少なくとも中程度の汚染物質が含まれていると述べています。彼らの購買行動に影響を与えます。

さらに、消費者は人工または合成原料や加工食品や不自然な食品の悪影響についてますます認識するようになっており、これにより食品および飲料メーカーはよりクリーンでオーガニック、より自然な原料を選択し、食品原料に関する透明性を提供できるようになりました。さらに、消費者はクリーンラベルの食品を、シンプルで認識しやすく、健康的で、防腐剤や人工添加物を含まないものと連想します。したがって、食品加工における増粘剤、ゲル化剤、テクスチャー付与剤、安定剤として、食品の保存寿命を延ばし、加熱中の製品を保存するためのペクチンなどの天然保存料の需要が高まっています。食品および飲料メーカーの間でクリーンラベルの原材料やペクチンなどの天然食品添加物に対する需要が急増していることと、食品への天然添加物の使用を支持するさまざまな政府機関の規制が、調査対象期間における市場の成長を推進しています。

欧州がペクチン市場で主要シェアを保持

ペクチン市場では欧州が最大の市場シェアを占め、次に北米が続きます。この地域では、この製品の最終用途アプリケーションの存在と成長により、需要が高まっています。水っぽい食品の増粘やゲル化の管理など、ハイドロコロイドの応用分野の拡大が市場の成長を推進しています。この地域のビーガン人口の増加も市場を形成しています。たとえば、英国の顧客は肉の消費を減らし、ビーガンや植物ベースの食事に切り替えており、ペクチンなどの植物ベースの化合物の需要が増加しています。 2021年5月にビーガン協会が実施した調査によると、英国人の4人に1人が、COVID-19感染症の流行が始まって以来、動物性食品の消費を減らしたと回答しました。回答者の20%は肉の消費を減らしたと主張し、12%は乳製品と卵の摂取を最小限に抑えたと答えました。その結果、消費者はペクチン市場の成長に役立つ可能性のある天然由来またはビーガンの選択肢を探しています。

同様に、ペクチンの多様な用途と特性により、ここ数年、ロシアの食品産業におけるペクチンの開発と応用が市場を牽引してきました。ペクチンは、増粘剤、安定剤、フィルムやゲルの形成剤など、さまざまな目的で使用されており、一般に食品の品質を維持または改善するために使用されています。これらは最終的に、ロシアの食品産業の市場成長をもたらしました。ドイツにおける医薬品市場の可能性の増大とともに、ペクチン市場におけるイノベーションの増加(例えば、ペクチンの使用に適したMCP(変性シトラスペクチン)のイントロダクションなど)。栄養補助食品や医薬品用途も市場の成長を支えています。したがって、この地域のペクチン市場と医薬品市場の両方におけるイノベーションが市場をさらに推進すると予想されます。

ペクチン業界の概要

世界のペクチン市場は競争が激しく、特にInternational Flavors &Fragrances, Inc、Cargill Incorporated、Herbstreith Fox Corporate Group、Ingredion Inc、Royal DSMなどの国際的な企業が市場を独占しており、調査対象となっています。市場の著名な企業は、用途に特化した新しい配合をターゲットにして、新しく革新的な製品の開発に注力してきました。さらに、これらの企業は研究開発活動に投資しながら、既存の工場の生産能力を高めることに注力しています。したがって、調査対象の市場では、予測期間中に多数の製品が発売されることが予想されます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • ソース別
    • シトラスフルーツ
    • テンサイ
    • その他の情報源
  • 用途別
    • 美容とパーソナルケア
    • 食品および飲料
      • ジャム、ゼリー、プリザーブ
      • 焼き菓子
      • 乳製品
      • その他の食品および飲料
    • 医薬品
    • その他の用途
  • タイプ別
    • 高メトキシルペクチン
    • 低メトキシルペクチン
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • ロシア
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • International Flavors &Fragrances
    • JM Huber Corporation(CP Kelco)
    • Cargill Incorported
    • Herbstreith and Fox Corporate Group
    • Silvateam SpA
    • Royal DSM
    • Foodchem International Corporation
    • Ingredion Incorporated
    • Lucid Colloids Ltd
    • Pacific Pectin Inc.

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 50187

The Pectin Market size is estimated at USD 1.01 billion in 2024, and is expected to reach USD 1.33 billion by 2029, growing at a CAGR of 5.66% during the forecast period (2024-2029).

Pectin - Market

Diverse applications of pectin in industries, such as pharmaceutical, cosmetic, and food and beverage, have contributed to the growth of the market studied. Traditionally, pectin has been used as a jellying agent in jams and jellies. Jams, jellies, and marmalade are the major application areas of pectin. Also, with technological advancement, players in the market studied have been developing pectin suitable for various applications. For instance, GENU Pectin, by CP Kelco has been gaining ground in the personal care and beauty market as a nature-based skin feel aid, stabilizer, and pH-balancing ingredient. In line with this, a growing number of diet-conscious consumers seeking alternatives to reduce fats and calories, pectin as an ingredient in such products can be a healthy replacement, driving growth. For instance, Siggi's offers plant-based yogurt containing 11g of protein and 180 calories. It incorporates fruit-based pectin along with coconut milk.

Additionally, the increased usage of pectin in fruit juices for improved mouthfeel, in acidified dairy applications for protein stabilization, low-calorie jams, and acidified protein drinks, has been supporting the growth of the market for the last few years. The increasing awareness about the multifunctionality of pectin among food and beverage manufacturers, such as it reduces cooking time, improves texture and color, and increases the shelf life, are among the factors that have been fueling the market of pectin. Moreover, extensive research and development investments in the market under study have also contributed to market growth. For instance, VTT research in Finland established an approach for biochemically converting pectin to aldaric acid, which can then be chemically converted to monomers for bio-based polyesters and polyamides.

Pectin Market Trends

Growing Demand for Natural and Clean Label Ingredients

Pectin is a hydrocolloid type sourced from real fruits and vegetables. Many consumers lean toward plant-based ingredients such as fruit-based pectin instead of animal-based gelatin and prefer clean flavors, thus driving the market's growth. Pectin manufacturers are taking initiatives to offer clean-label ingredients for processed food manufacturers. For instance, DuPont offers pectin for reduced-fruit spreads, jams, and ice creams that clean up labels by removing the need for calcium salts. Clean-label ingredients are gaining popularity among consumers globally as they are perceived to be beneficial for health and better for the planet. Consumers prioritize products containing natural, recognizable, simple, and less processed ingredients. For instance, in June 2021, according to the International Food Information Council (IFIC), 64% of US consumers prefer food products made with clean ingredients, and 63% of adults said that ingredients present in food & beverage products have at least a moderate influence on their purchase behavior.

Moreover, consumers are becoming increasingly aware of the deleterious effects of artificial or synthetic ingredients and processed and unnatural food products, thus enabling food and beverage manufacturers to opt for cleaner, organic, and more natural ingredients and provide transparency about the food ingredients. Furthermore, consumer associate clean-label food products with simple, easy-to-recognize, healthy, and free from preservatives and artificial additives ingredients. Thus, there is increasing demand for natural preservatives like pectin as thickeners, gelling agents, texturizers, and stabilizers in food processing to improve the shelf-life of food products and preserve the products during heating. The surging demand for clean labeled ingredients and natural food additives like pectin among food and beverage manufacturers, along with regulations from various governmental bodies favoring the use of natural additives in food products, is propelling the growth of the market in the studied period.

Europe Holds the Major Share in Pectin Market

Europe holds the largest market share in the pectin market, followed by North America. The demand in the region is high owing to the presence and growth of end-use applications for the product. The increasing application area of hydrocolloids, such as managing watery foods' thickening and gelling qualities, is driving the market growth. The region's growing vegan population is also shaping the market. For instance, customers in the United Kingdom are reducing meat consumption and switching to vegan and plant-based diets, increasing the demand for plant-based compounds like pectin. According to a survey conducted by The Vegan Society in May 2021, one in four Britons indicated they had reduced their consumption of animal products since the COVID-19 outbreak started. 20% of respondents claimed they had reduced their meat consumption, while 12% said they had minimized their consumption of dairy and eggs. As a result, consumers are looking for options that are naturally derived or vegan, which may help in the market growth of pectin.

Similarly, owing to pectin's diverse applications and properties, the market has been driven by its development and application in the Russian food industry over the last few years. Pectin has been used for a variety of purposes, including thickeners, stabilizers, film and gel formers, and in general, to maintain or improve food quality. These have eventually resulted in the market growth in Russia's food industries The increasing potential for the pharmaceutical market in Germany, along with increasing innovations in the pectin market, such as the introduction of MCP (Modified Citrus Pectin), which is adapted for use as a dietary supplement or for pharmaceutical applications is also supporting the market's growth. Therefore, innovation in both pectin and pharmaceutical markets in the region are expected to drive the market further.

Pectin Industry Overview

The global pectin market is highly competitive, with international players dominating the market studied such as International Flavors & Fragrances, Inc, Cargill Incorporated, Herbstreith Fox Corporate Group, Ingredion Inc, and Royal DSM among others. The prominent players in the market have been focusing on developing new and innovative products by targeting new formulations specific to an application. Additionally, these companies are focusing on increasing the production capacities of their existing plants while investing in R&D activities. Thus, the market studied is expected to witness numerous product launches during the forecast period.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Source
    • 5.1.1 Citrus Fruits
    • 5.1.2 Sugar Beet
    • 5.1.3 Other Sources
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Beauty and Personal Care
    • 5.2.2 Food and Beverage
      • 5.2.2.1 Jam, Jelly, and Preserve
      • 5.2.2.2 Baked Goods
      • 5.2.2.3 Dairy Products
      • 5.2.2.4 Other Foods and Beverages
    • 5.2.3 Pharmaceuticals
    • 5.2.4 Other Applications
  • 5.3 By Type
    • 5.3.1 High Methoxyl Pectin
    • 5.3.2 Low Methoxyl Pectin
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 United Kingdom
      • 5.4.2.2 Germany
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Russia
      • 5.4.2.5 Italy
      • 5.4.2.6 Spain
      • 5.4.2.7 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 India
      • 5.4.3.2 China
      • 5.4.3.3 Japan
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle East & Africa
      • 5.4.5.1 South Africa
      • 5.4.5.2 Saudi Arabia
      • 5.4.5.3 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 International Flavors & Fragrances
    • 6.3.2 JM Huber Corporation (CP Kelco)
    • 6.3.3 Cargill Incorported
    • 6.3.4 Herbstreith and Fox Corporate Group
    • 6.3.5 Silvateam SpA
    • 6.3.6 Royal DSM
    • 6.3.7 Foodchem International Corporation
    • 6.3.8 Ingredion Incorporated
    • 6.3.9 Lucid Colloids Ltd
    • 6.3.10 Pacific Pectin Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS