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市場調査レポート
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1444484

アスコルビン酸:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)

Ascorbic Acid - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 112 Pages | 納期: 2~3営業日

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アスコルビン酸:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 112 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

アスコルビン酸市場規模は、2024年に19億7,000万米ドルと推定され、2029年までに25億8,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に5.66%のCAGRで成長します。

アスコルビン酸-市場

アスコルビン酸は、重篤な病気の患者に効果的な水溶性ビタミンです。アスコルビン酸は主に抗酸化剤として使用するために合成されます。アスコルビン酸は、主に製薬、食品および飲料、パーソナルケア、その他のエンドユーザー産業で使用されます。アスコルビン酸の主な消費は製薬産業です。ビタミンCはビタミンEのリサイクルを助けます。残りは主に、最終製品の品質と安定性を向上させるために食品や飼料への添加物として使用されます。アスコルビン酸が添加された食品は、製造中または包装前にその色、風味、栄養価を保護します。食品・飲料業界におけるアスコルビン酸の使用は、予測期間中に増加すると予想されます。中国ではビタミンCの生産量が多いため、市場が成長しています。この国は、原料の世界価格を決定する上で高い権限を持っており、それが市場を動かす大きな要因となっています。化粧品やパーソナルケア製品におけるビタミンCの使用量の増加により、アスコルビン酸市場の成長がさらに加速しました。クリーンラベルの食品および飲料製品から栄養補助食品食品へのパラダイムシフトにより、サプリメントを通じて免疫の健康のための抗酸化サポートを求める消費者にクリーンラベルのビタミンCサプリメントを提供する多くのメーカーが出現しました。その結果、製薬業界やヘルスケア業界でアスコルビン酸の需要が増加しています。

機能性食品および飲料に対する世界の需要は、アスコルビン酸市場の重要な推進力です。さらに、新しい生産方法、革新的な技術、研究開発活動への投資の大幅な増加も、アスコルビン酸市場の拡大をサポートすると予想されるその他の要素です。天然アスコルビン酸調整剤の拡大を促進するもう1つの要因は、添加物やその他の危険な化学物質を含まないクリーンラベルまたはグリーン食品を商品化するために、欧州諸国全体で安定剤と抗酸化食品成分の需要が急増していることです。メーカーはテクノロジーの進歩により、顧客の好みの変化に合わせて新しいフレーバーを開発できるようになりました。食品の革新的で独創的な風味は、最新の技術を使用することによって生み出されます。

アスコルビン酸市場動向

強化/機能性食品および飲料用途の需要の増加

健康志向の人々の増加に伴い、強化食品や飲料の需要も増加しています。主に米国、インド、中国、ドイツなどの先進新興諸国の消費者は、病気を予防したり、既存の健康問題を解決したりするための機能性成分を含む、栄養ベースの製品やその他の製品にますます手を伸ばすようになってきています。アスコルビン酸は、機能性飲食品製品に使用される重要な成分です。菓子類、ソース、パンなどの保存料、香料、風味増強剤、風味調整剤として幅広い用途があり、今後の大幅な拡大が期待されています。強化飲料やその他の食品および飲料の需要も増加しており、アスコルビン酸市場の成長を支えています。アスコルビン酸の利点を認識する人が増えているため、これらの要因の影響は劇的に増大すると予想されます。強化食品や飲料の需要により、企業は自社製品にアスコルビン酸を組み込むようになりました。たとえば、2021年にTCHグループのブランドであるKating Daengは、タイのビタミンC需要に応えるため、日本の大手栄養補助食品メーカーであるDHCと提携しました。また、特に中国やインドなどの新興諸国では、強化飲食品の消費を増やすためにさまざまな政府の取り組みが行われています。たとえば、中国保健省は、加齢、近視、その他の病気に関する健康上の懸念が高まっているため、強化食品の摂取を促進しており、その結果、この地域でのアスコルビン酸の需要が高まっています。

アジア太平洋が最大の市場として台頭

アジア諸国、主にインド、中国、日本におけるアスコルビン酸の消費量は、これらの国々の費用対効果の高い製造施設により急速に増加すると予想されています。この要因により、メーカーがアスコルビン酸などの革新的な生理活性成分を機能性食品および飲料分野に浸透させる道が開かれました。この地域での健康補助食品と栄養補助食品の需要の高まりも、予測期間中の市場の成長を促進すると予想されます。ヨウ素、ビタミンAおよびC、鉄、葉酸、亜鉛などの重要な微量栄養素の欠乏はアジア諸国で蔓延しており、この地域は世界中のビタミンC製造業者および供給業者にとって有利な市場となっています。この地域では、個人の可処分所得の増加と政府の支援政策が需要の増大に拍車をかけています。地域市場では製薬産業の成長が顕著であり、それがアスコルビン酸の需要を押し上げています。たとえば、インドブランドエクイティ財団によると、インドの医薬品市場は2020年 7月の13.7%から2021年 8月には17.7%に成長しました。

アスコルビン酸業界の概要

アスコルビン酸市場は非常に細分化されており、世界中で地元および地域のプレーヤーの数が増加しています。 Merck KGaA、Koninklijke DSM NV、Shandong Luwei Pharmaceutical、Northeast Pharmaceutical Groupなどの主要企業が市場の大部分に対応しています。両社は自社の製品と技術スキルを活用して、ビタミンおよびミネラルサプリメント部門全体にわたるマーケティング戦略とビジネス戦略を開発し、イノベーションを推進し、新製品開発を刺激し、ソーシャルメディアプラットフォーム全体での事業計画とブランディングを推進しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 用途別
    • 食品と飲料
    • 医薬品とヘルスケア
    • 美容とパーソナルケア
    • 動物の飼料
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • 南アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • その他中東およびアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • BASF SE
    • Merck KGaA
    • Koninklijke DSM NV
    • Northeast Pharmaceutical Group Co. Ltd
    • Foodchem International Corporation
    • Honson Pharmatech Group
    • MC Biotec Inc.
    • Freshine Chem
    • CSPC Pharmaceutical Group
    • Shandong Luwei Pharmaceutical Co Ltd

第7章 市場機会と将来の動向

第8章 出版社について

目次
Product Code: 46584

The Ascorbic Acid Market size is estimated at USD 1.97 billion in 2024, and is expected to reach USD 2.58 billion by 2029, growing at a CAGR of 5.66% during the forecast period (2024-2029).

Ascorbic Acid - Market

Ascorbic acid is a water-soluble vitamin that is effective for patients with critical illnesses. Ascorbic acid is primarily synthesized for use as an antioxidant. Ascorbic acid is primarily used in the pharmaceutical, food and beverage, personal care, and other end-user industries. The major ascorbic acid consumption is the pharmaceutical industry. Vitamin C aids in Vitamin E recycling. The rest is primarily used as an addition to food and feed to improve the quality and stability of the final product. Foods with ascorbic acid added protect their color, flavor, and nutritional value during manufacturing or before packing. The use of ascorbic acid in the food & beverages industry is anticipated to increase during the forecast period. The market has been witnessing growth in China due to the high production volume of Vitamin C in the country. The country holds high power in setting the global prices of the ingredient, which is a major factor driving the market. The increasing usage of Vitamin C in cosmetics and personal care products has added to the growth of the ascorbic acid market. The paradigm shift from clean-label food and beverage products to dietary supplements has led to the emergence of many manufacturers offering clean-labeled vitamin C supplements to consumers seeking antioxidant support for immune health through supplements. As a result, the demand for ascorbic acid has increased in the pharmaceutical and healthcare industry.

Global demand for functional foods and beverages is a significant driver of the ascorbic acid market. Additionally, new production methods, innovative technologies, and a significant increase in investments in Research and development activities are the other elements anticipated to support the expansion of the ascorbic acid market. Another factor driving the expansion of natural ascorbic acid regulators is the surge in demand for stabilizers and antioxidant food ingredients across European nations to produce commercialized clean label or green food products that are free of additives and other dangerous chemicals. Manufacturers can now create new flavors to meet the shifting preferences of their customers due to advances in technology. Innovative and original flavors in food are produced by the use of modern technologies.

Ascorbic Acid Market Trends

Increasing Demand from Fortified/Functional Food and Beverage Application

With the rising number of health-conscious individuals, the demand for fortified food and beverage is also increasing. Consumers, primarily in developed and developing countries like the United States, India, China, and Germany, are increasingly reaching for nutrient-based and other products containing functional ingredients to ward off illnesses or help with existing health issues. Ascorbic acids are vital ingredients used in functional food & beverage products. Due to its extensive range of applications as a preservative, flavoring agent, taste enhancer, or taste modifier in confectionery, sauces, bread, and other products, they are anticipated to have significant expansion in the future. The demand for fortified beverages and other foods and beverages is also rising, which supports the growth of the ascorbic acid market. Since more people are becoming aware of ascorbic acid's advantages, it is anticipated that the impact of these drivers will increase dramatically. The demand for fortified food and beverage has led companies to incorporate ascorbic acid into their products. For instance, in 2021, Krating Daeng, a brand of TCH Group, collaborated with DHC, the leading food supplement producer in Japan, catering to the Vitamin C demand in Thailand. Also, various government initiatives are being taken to increase the consumption of fortified food and beverages, especially in developing countries like China and India. For instance, China's Ministry of Health promotes the intake of fortified food due to growing health concerns relating to age, myopia, and other diseases, thus driving the demand for ascorbic acid in the region.

Asia-Pacific Emerges as the Largest Market

The consumption of ascorbic acid in Asian countries, primarily in India, China, and Japan, is expected to grow rapidly due to the cost-effective manufacturing facilities in these countries. This factor has paved the way for manufacturers to penetrate the functional food and beverage sector with innovative bioactive ingredients, including ascorbic acid. The growing demand for health and dietary supplements in the region is also expected to fuel the market's growth over the forecast period. Deficiencies of significant micronutrients like iodine, Vitamins A and C, iron, folate, and zinc are prevalent in Asian countries, making the region a lucrative market for Vitamin C manufacturers and suppliers worldwide. The region is witnessing growth in personal disposable income and supportive government policies, adding to the growing demand. The growth of the pharmaceutical industry is prominent in the regional market, which drives the demand for ascorbic acid. For instance, according to the India Brand Equity Foundation, the Indian pharmaceutical market grew from 13.7% in July 2020 to 17.7% in August 2021.

Ascorbic Acid Industry Overview

The ascorbic acid market is highly fragmented, with an increasing number of local and regional players worldwide. Key players like Merck KGaA, Koninklijke DSM NV, Shandong Luwei Pharmaceutical Co Ltd, and Northeast Pharmaceutical Group Co. Ltd cater to a majority of the market. The companies are utilizing their products and technological skills to develop marketing and business strategies across the vitamin and mineral supplements segment, driving innovations, stimulating new product developments, and business planning and branding across social media platforms.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Application
    • 5.1.1 Food and Beverage
    • 5.1.2 Pharmaceuticals and Healthcare
    • 5.1.3 Beauty and Personal Care
    • 5.1.4 Animal Feed
  • 5.2 By Geography
    • 5.2.1 North America
      • 5.2.1.1 United States
      • 5.2.1.2 Canada
      • 5.2.1.3 Mexico
      • 5.2.1.4 Rest of North America
    • 5.2.2 Europe
      • 5.2.2.1 Spain
      • 5.2.2.2 United Kingdom
      • 5.2.2.3 Germany
      • 5.2.2.4 France
      • 5.2.2.5 Italy
      • 5.2.2.6 Russia
      • 5.2.2.7 Rest of Europe
    • 5.2.3 Asia-Pacific
      • 5.2.3.1 China
      • 5.2.3.2 Japan
      • 5.2.3.3 India
      • 5.2.3.4 Australia
      • 5.2.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.2.4 South America
      • 5.2.4.1 Brazil
      • 5.2.4.2 Argentina
      • 5.2.4.3 Rest of South America
    • 5.2.5 Middle-East and Africa
      • 5.2.5.1 South Africa
      • 5.2.5.2 United Arab Emirates
      • 5.2.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 BASF SE
    • 6.3.2 Merck KGaA
    • 6.3.3 Koninklijke DSM NV
    • 6.3.4 Northeast Pharmaceutical Group Co. Ltd
    • 6.3.5 Foodchem International Corporation
    • 6.3.6 Honson Pharmatech Group
    • 6.3.7 MC Biotec Inc.
    • 6.3.8 Freshine Chem
    • 6.3.9 CSPC Pharmaceutical Group
    • 6.3.10 Shandong Luwei Pharmaceutical Co Ltd

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 ABOUT US