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市場調査レポート
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1441588

アルコール飲料原料:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Alcohol Ingredients - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 156 Pages | 納期: 2~3営業日

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アルコール飲料原料:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 156 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

アルコール飲料原料市場規模は、2024年に83億9,000万米ドルと推定され、2029年までに91億6,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に1.75%のCAGRで成長します。

アルコール飲料原料- 市場

ルーカス・ボルスの年次報告書によると、近年、世界中でアルコール消費量が大幅に増加しています。アルコール飲料の製造、流通、販売、マーケティングを専門とするオランダの公開会社であるボルスは、西欧での収益が2016年の3,440万ユーロから2021年には4,211万ユーロに増加したと報告しました。しかし、同社の収益は2016年には3,075万ユーロに減少しました。新型コロナウイルス感染症(COVID-19)の結果。しかし、パンデミック後、市場は回復しており、原料メーカーはアルコール飲料部門からの急増する需要に応えるために生産を増やしています。さらに、消費者のクラフトビールへの志向はますます高まっており、その結果、世界中でクラフトビール醸造所の数が増加しており、店舗数が最も多いのは英国で、次いでドイツ、イタリアなどが続きます。

これは、世界中のアルコール飲料原料市場を牽引するもう一つの要因です。さらに、需要の高まりにより、メーカーは生産能力を増強しています。たとえば、2021年 8月、Angel Yeastは買収と生産に多額の投資を行いました。同社は、中国本土の現地投資法人である山東盧発控股有限公司と共同で、Bio Sunkeenを6,000万人民元(920万米ドル)で買収すると発表しました。さらに、メーカーはアルコール飲料の品質を向上させるために、着色料、酵母、香料と塩、酵素などのさまざまな種類の原料を革新しています。

アルコール飲料原料市場動向

クラフトビールの需要の高まり

クラフトビール醸造および蒸留産業の需要は、過去数年間で大幅に増加しました。世界中の消費者は、個性的で風味豊かなビールを求めています。これにより、アルコール飲料原料市場がビール市場の領域に押し上げられています。醸造業界では、麦芽成分抽出物添加物/穀物、ホップ、ビール酵母、ビール添加物という5つの主要な原料が使用されます。特に大麦麦芽の低コスト代替品として使用される場合、これらはしばしば補助剤と呼ばれるため、トウモロコシ(トウモロコシ)、米、または砂糖などの二次糖類とデンプン源の混合物が使用される場合があります。あまり広く使用されていないデンプン源としては、アフリカのキビ、ソルガム、キャッサバの根、ブラジルのジャガイモ、メキシコのリュウゼツランなどが挙げられます。醸造グレードのモルトエキスは、最高品質の醸造モルトを使用して作られており、特殊モルトを使用することで追加の色と風味が得られます。これにより、ビールに特定のスタイルの醸造に求められる独特の個性と風味が与えられます。これらのモルトは、多くの場合、より高い温度で窯に長時間入れられたり、ローストされて、得られるビールに深みと複雑さが加わります。さらに、地ビール醸造所の発展とクラフトビールの生産量の増加により、クラフトビールの需要も高まりました。

アジア太平洋は依然として最も急成長している地域である

特にアジア太平洋は、現地の味や好みとブレンドされた西洋化されたクラフトビールに対する旺盛な需要があり、クラフトビール市場にとって計り知れない潜在力を秘めています。消費者の嗜好が伝統的なアルコールから輸入アルコールに移行したことが、この地域のアルコール飲料市場の成長の原動力の一つとなっています。例えば、農林水産省によると、2021年には約1,880億円のワインが日本に輸入され、輸入額の大半を占めました。果実酒は日本の各県で生産されていたにもかかわらず、国内需要の大半は輸入品で賄われていました。中国のような国では、消費者は、名高い伝統と名声を理由に、ボルドーなどの有名なブドウ園地域で製造されたワインを好む傾向があります。消費者がプレミアム製品への志向を強めているため、ウイスキー、コニャック、輸入ワインの人気がこの地域全体で高まっています。

アルコール飲料原料業界の概要

世界のアルコール飲料原料市場は、市場に存在する複数の地元および世界的プレーヤーの優位性により、非常に細分化されています。それにもかかわらず、この市場では、他の国内メーカーと並んで、DSM、ADM、カーギル、ドーラーグループなどの世界の主要企業が強い存在感を示しています。拡大は依然として麦芽原料メーカーの間で最も採用されている戦略であり、全体戦略の大部分を占め、次いで製品イノベーション、提携、合併・買収となっています。主要企業は、市場で他のメーカーの中で目立つために、生産能力を拡大し、輸出施設を増強することを戦略的に計画しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 原料タイプ
    • 酵母
    • 酵素
    • 着色剤
    • フレーバーと塩
  • 飲料タイプ
    • ビール
    • スピリッツ
    • ワイン
    • ウィスキー
    • ブランデー
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • 北米のその他の地域
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • 南アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • その他中東およびアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Cargill, Incorporated
    • Archer Daniels Midland Company
    • Ashland Inc.
    • DD Williamson &Co. Inc.
    • Koninklijke Dsm NV
    • Kerry Group PLC
    • Treatt PLC
    • Chr Hansen Holdings A/S
    • Sensient Technologies Corporation
    • Dohler Group

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 46360

The Alcohol Ingredients Market size is estimated at USD 8.39 billion in 2024, and is expected to reach USD 9.16 billion by 2029, growing at a CAGR of 1.75% during the forecast period (2024-2029).

Alcohol Ingredients - Market

According to Lucas Bols's annual reports, in recent years, alcohol consumption has increased significantly around the globe. Bols, a Dutch public company specializing in producing, distributing, selling, and marketing alcoholic beverages, reported a revenue increase in Western Europe from EUR 34.4 million in 2016 to EUR 42.11 million in 2021. But the company's revenue dropped to EUR 30.75 million as a result of COVID-19. However, post-pandemic, the market has recovered, and ingredient manufacturers are increasing their production to meet the burgeoning demand coming from the alcoholic beverage sector. Moreover, consumers are increasingly inclined toward craft beer, which has resulted in an increasing number of craft breweries around the globe, with the highest number of outlets in the United Kingdom, followed by Germany, Italy, and others.

This is yet another factor driving the alcohol ingredients market around the globe. Additionally, manufacturers are increasing their production capacity owing to the rising demand. For instance, in August 2021, Angel Yeast invested heavily in acquisitions and production. Together with Shandong Lufa Holding company, a local investment corporation within the Chinese mainland, the company announced the acquisition of Bio Sunkeen for RMB 60 million (USD 9.2 million). Additionally, manufacturers are innovating various types of ingredients colorants, yeast, flavors & salt, enzymes, and others to enhance the quality of alcoholic beverages.

Alcohol Ingredients Market Trends

Increasing Demand For Craft Beer

The demand for the craft brewing and distilling industries experienced significant growth during the past few years. Consumers across the world are seeking distinctive and flavored beers. This is pushing the alcohol ingredients market into the beer market space. The brewing industry utilizes five major ingredients, namely malt ingredient extract adjuncts/grains, hops, beer yeast, and beer additives. A mixture of starch sources may be used, with a secondary saccharide, such as maize (corn), rice, or sugar, as these are often termed adjuncts, especially when used as a lower-cost substitute for malted barley. Less widely used starch sources include millet, sorghum, and cassava root in Africa, potato in Brazil, and agave in Mexico, among others. Brewing-grade malt extracts are made with the highest-quality brewing malts and get additional colors and flavors from using specialty malts. This gives beer the unique character and flavor desired for the particular style of brew. These malts often have a longer time in the kiln, at higher temperatures, or get roasted to add depth and complexity to the resulting beer. Moreover, the increasing development of microbreweries and the growing production of craft beer led to a growing demand for craft beers.

Asia-Pacific Remains the Fastest Growing Region

Asia-Pacific, in particular, holds immense potential for the craft beer market, with robust demand for Westernized craft beer that is blended with local tastes and preferences. Shift in consumer preferences from traditional alcohol toward imported alcohol has been one of the driving factors for the growth of the alcoholic beverage market in the region. For instance, according to the Ministry of Agriculture, Forestry, and Fisheries, in 2021, approximately 188 billion Japanese Yen of wine was imported to Japan, making up most of the imports. Despite the fact that fruit wine was produced in various prefectures in Japan, imports covered the majority of domestic demand. In countries like China, consumers are inclined toward wines manufactured by famous vineyard regions, such as Bordeaux, owing to renowned heritage and prestige. Whiskies, Cognacs, and imported wines are becoming popular across the region as consumers are more inclined toward premium products.

Alcohol Ingredients Industry Overview

The global alcohol ingredient market is highly fragmented due to the dominance of several local and global players present in the market. Nonetheless, the market exhibits a strong presence of global key players, such as DSM, ADM, Cargill, and Dohler Group, alongside other domestic producers. Expansion remained the most adopted strategy among malt ingredient manufacturers, holding a major chunk of total strategies, followed by product innovation, partnership, and merger and acquisition. The major players are expanding their production capacities and strategically planning to supplement their export facilities in order to stand out among other manufacturers in the market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Ingredient Type
    • 5.1.1 Yeast
    • 5.1.2 Enzymes
    • 5.1.3 Colorants
    • 5.1.4 Flavors & Salts
  • 5.2 Beverage Type
    • 5.2.1 Beer
    • 5.2.2 Spirits
    • 5.2.3 Wine
    • 5.2.4 Whisky
    • 5.2.5 Brandy
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 United Arab Emirates
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Cargill, Incorporated
    • 6.3.2 Archer Daniels Midland Company
    • 6.3.3 Ashland Inc.
    • 6.3.4 D.D. Williamson & Co. Inc.
    • 6.3.5 Koninklijke Dsm NV
    • 6.3.6 Kerry Group PLC
    • 6.3.7 Treatt PLC
    • 6.3.8 Chr Hansen Holdings A/S
    • 6.3.9 Sensient Technologies Corporation
    • 6.3.10 Dohler Group

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS