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市場調査レポート
商品コード
1432650

牛乳パッケージング:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Milk Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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牛乳パッケージング:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

牛乳パッケージング市場規模は2024年に478億9,000万米ドルと推定され、2029年までに599億6,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に4.60%のCAGRで成長します。

牛乳の包装- 市場

環境に優しい包装への傾向の高まりとフレーバーミルクの消費量の増加が市場の成長を促進すると予想されます。

主なハイライト

  • 牛乳は世界で最も消費されている乳製品です。牛乳には水分とミネラルが多く含まれているため、販売者にとって牛乳を長期間保管するのは非常に困難です。これは、牛乳が粉乳または加工乳として取引される主な理由の1つです。生乳包装の70%以上がHDPEボトルによって占められており、ガラス瓶包装の需要が減少しています。外出先での消費の傾向、簡単に注げる便利さ、魅力的なパッケージ品質、そして飲用可能な乳製品様ミルク、豆乳ミルク、サワーミルクの人気に反映される健康意識により、牛乳パッケージに対する大きな需要が生まれました。
  • FAOによると、世界の牛乳生産量は2025年までに1億7,700万トン増加すると予測されています。ライフスタイルの変化と急速な都市化により、穀物源ではなく乳製品からタンパク質を摂取するという消費者の嗜好が高まっています。これにより、予測期間中に牛乳などの製品の需要が促進されると予想されます。このような動向は、牛乳パッケージング市場にさらに影響を与えると予想されます。
  • バイオベースのパッケージは標準的な牛乳パックよりも持続可能であり、製造業者がライニングに使用する化石ベースのポリエチレンプラスチックへの依存を軽減します。持続可能性に対する消費者の関心は高まっており、調査によると、あらゆる年齢層の人が、企業は環境フットプリントに対して責任を負うべきだと考えています。
  • さらに、カートンは小売流通用の牛乳の包装に理想的なオプションとして採用されています。牛乳の包装に無菌のカートンやパウチを採用する企業が増えています。調査と、無菌処理されたUHT牛乳の官能品質には、レトルト処理と比較して、ラクツロース、乳血清タンパク質、ビタミン含有量に大きな利点があることが示されています。
  • しかし、消費者と製造業者は、プラスチックやその他の非生分解性包装材料の悪影響を懸念しています。その結果、企業は環境に良い生分解性パッケージへの転換を進めています。メーカーは、より軽量な材料の使用を重視し、リサイクルを促進するグリーン包装技術を採用しています。一部の国では牛乳の包装からの温室効果ガス排出が総排出量のかなりの部分を占めており、関連する規則が変更されると牛乳の生産に影響を与える可能性があるため、環境法も牛乳の成長を妨げると予測されています。
  • この地域の重要な国のいくつかでロックダウンが実施され、貿易が中断され、食品市場の大部分が消費者から遮断されたため、COVID-19は牛乳パッケージング市場に大きな影響を与えました。消費者の内食志向の一時的な変化により、小売売上高の小幅な増加が遅れました。さらに、ロシアとウクライナの戦争は、包装エコシステム全体に影響を与えています。

牛乳パッケージング市場の動向

板紙は大きな需要に応える

  • 環境に優しい包装材料に対する意識の高まりにより、世界中で牛乳の包装に大きな注目が集まりました。板紙セグメントは、そのリサイクル可能な特性により、牛乳の包装材料として最も急速に成長すると予測されています。環境に対する意識の高まりは、そのリサイクル可能な特徴により、板紙包装セグメントにプラスの影響を与えると予想されます。
  • 保管されている製品をさらに保護し、保存期間を延ばします。さらに、パッケージに刻印された情報は鮮明で視認性が高く、市場の成長を促進する可能性があります。
  • さらに、環境に悪影響を与える可能性のあるプラスチックやその他のパッケージのオプションを省略します。上記の要因により、予測期間中に牛乳用の板紙包装の利用が促進されると予測されます。リサイクル性や分解性などの利点により、包装用の板紙の生産は世界中で増加しています。
  • 大手企業は、板紙パッケージの採用増加に伴い、板紙パッケージを選択しています。たとえば、2022年 8月に、リバティコカ・コーラは、飲み物をまとめる従来のプラスチックのリングに代わって、キールクリップ板紙パッケージのコカ・コーラを発売しました。
  • ドイツ連邦統計局によると、2017年の136億ユーロ(145億米ドル)の収益が2022年には160億ユーロ(170億米ドル)に増加するなど、ドイツの紙包装事業は拡大しています。紙製のパッケージは、プラスチックなどの他のパッケージ素材よりも環境に優しいと考えられています。消費者と企業の両方にとって持続可能性がより大きな問題となるため、ミルクペーパー包装などの環境に優しい包装オプションのニーズは今後も高まるでしょう。

アジア太平洋は最高の成長を遂げる

  • アジア太平洋地域には、乳糖製品の健康的な代替品として乳糖を含まない乳製品の高い潜在力があり、牛乳生産を補完し、市場の成長を推進する可能性があります。
  • さらに、この地域の人々は通常、乳糖を含む製品に寛容であるため、乳糖を含まない製品への新たな道が生まれています。また、子供の栄養に対する懸念の高まりが牛乳の消費を補い、市場を推進すると予測されています。
  • 人口の増加とタンパク質ベースの製品に対する消費者の選好の高まりにより、さまざまな小売チャネルを通じて包装された乳製品の入手可能性が高まっていることが、APAC地域での乳製品ベースの包装の採用を促進する要因の一部です。市場の成長にも貢献すると期待されています。
  • 可処分所得と人口の増加により、この地域の主食の需要が高まっています。乳製品の消費量の増加は、この地域の子どもの栄養を強化し、農家の生活を向上させる上で顕著です。
  • さらに、生活水準の向上と人口の高齢化により、これらの市場の人気はさらに高まっています。インドや中国などの新興諸国の可処分所得の増加により、顧客の購買力が高まります。したがって、消費者は加工食品、調理済み食品、包装食品への依存が高まる可能性があります。このような顧客の支出と嗜好の変化は、市場の成長に貢献すると予想されます。

牛乳パッケージング業界の概要

牛乳パッケージング市場は、組織化されていないプレーヤーが業界内のローカルおよび世界プレーヤーの存在に直接影響を与えるため、非常に細分化されています。地元の農場はeコマースを利用し、利便性と柔軟性を提供することで顧客を引き付けることができます。さらに、牛乳生産量の増加により、各企業はより優れた包装ソリューションの開発を推進しており、牛乳パッケージング市場の競争力は非常に高まっています。市場の主要企業には、Evergreen Packaging LLC、Stanpac Inc.、Elopak AS、Tetra Pak International SA、Ball Corporationなどがあります。これらの企業は、増大する市場の需要に応えるために、自社の製品を常に革新し、アップグレードしています。

  • 2023年 5月:Elopakは、包装業界のより持続可能な未来を確保する上での飲料用紙パックの役割を検証する新しいフィルムをリリースしました。この映画は、FoodDrinkEuropeが後援するFood for Thoughtシリーズの一環としてElopakのために制作され、BBC Storyworks Commercial Productionsが制作しました。このプログラムは、将来の世代に栄養を与えるための新しいアプローチを提供する、食品および飲料分野における環境に優しい開発に焦点を当てています。
  • 2023年 4月:ウォルトディズニーカンパニーとテトラパックは、人気の乳飲料カテゴリーにディズニーとマーベルの魅力をもたらすために協力します。スイスでは、コープの常温ホワイトミルク、フレッシュホワイトミルク、フレーバーミルク、および飲料用紙パック入りプロテインドリンクのカリテ&プリブランドには、ディズニーとマーベルにインスピレーションを得た80点のグラフィックが含まれます。
  • 2022年 5月:Elopakは、アルミニウム層なしで製造された、より環境に優しい無菌カートンであるPure-Pak eSenseカートンの市場投入を発表しました。 Pure-Pak eSenseカートンは、アルミニウムではなくポリオレフィン混合バリアを使用して製造されており、Fresh Portfolioの技術と従来の環境に配慮して製造された板紙を利用して作成されました。このため、二酸化炭素排出量は最大50%削減され、無菌カートンは一般的なPure-Pakカートンよりも完全にリサイクル可能です。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因と市場抑制要因のイントロダクション
  • 市場促進要因
    • 消費者の健康志向の高まり
    • フレーバーミルク消費の増加
  • 市場抑制要因
    • 法的問題につながる酪農活動による温室効果ガス排出
  • 業界バリューチェーン分析
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 包装タイプ別
    • ボトル/容器
    • カートン
    • パウチ/袋
    • その他の包装タイプ
  • 材料別
    • プラスチック
    • 板紙
    • その他の材料
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Stanpac Inc.
    • Pactiv Evergreen Inc.
    • Elopak AS
    • Tetra Pak International SA
    • Ball Corporation
    • Indevco Group
    • CKS Packaging Inc.
    • Mondi PLC
    • Consolidated Container Company LLC(Loews Corporation)
    • SIG Combibloc Group Ltd

第7章 投資分析

第8章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 52107

The Milk Packaging Market size is estimated at USD 47.89 billion in 2024, and is expected to reach USD 59.96 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.60% during the forecast period (2024-2029).

Milk Packaging - Market

The growing inclination toward eco-friendly packaging and increasing flavored milk consumption is expected to drive market growth.

Key Highlights

  • Milk is the most consumed dairy product in the world. The high content of moisture and minerals in milk makes it very challenging for vendors to store it for a long period. It is one of the major reasons for milk being traded as milk powder or processed milk. More than 70% of fresh milk packaging is contributed by HDPE bottles, leading to lesser demand for glass bottle packaging. The trend of on-the-go consumption, the convenience of the easy pour, appealing packaging quality, and health awareness reflected by the popularity of drinkable dairy-like, soy-based, and sour milk created a significant demand for milk packaging.
  • According to FAO, global milk production is projected to grow by 177 million metric tons by 2025. Due to changing lifestyles and rapid urbanization, increasing consumer preference to gain proteins from dairy products rather than cereal sources. It is expected to drive the demand for products, like milk, over the forecast period. Such trends are further expected to influence the milk packaging market.
  • Bio-based packages are more sustainable than standard milk cartons, reducing the manufacturer's reliance on fossil-based polyethylene plastic in the lining. Consumer interest in sustainability is increasing, with research indicating that people of all ages believe businesses should take responsibility for their environmental footprint.
  • Moreover, cartons are being adopted as an ideal option for packaging milk for retail distribution. Companies are increasingly adopting aseptic cartons and pouches for milk packaging. Research shows that the organoleptic quality of aseptically processed UHT milk includes significant benefits in lactulose, lactoserum proteins, and vitamin content compared to retort processing.
  • However, consumers and manufacturers are worried about the detrimental effects of plastics and other non-biodegradable packaging materials. As a result, companies are converting to biodegradable packaging that is good for the environment. Manufacturers employ green packaging techniques that emphasize using lighter materials and promote recycling. Environmental law is also projected to impede the growth of milk since greenhouse gas emissions from milk packaging represent a significant part of total emissions in some countries, and any changes to associated rules may influence milk production.
  • Due to lockdowns in several of the region's important countries that interrupted trade and shut off large areas of the food market from consumers, COVID-19 substantially influenced the milk packaging markets. The temporary shift in consumer preference toward eating at home delayed the modest rise in retail sales. Further, the Russia-Ukraine war includes an impact on the overall packaging ecosystem.

Milk Packaging Market Trends

Paperboard to Witness Significant Demand

  • Increasing awareness about eco-friendly packaging materials created significant traction in milk packaging worldwide. The paperboard segment is projected to be the fastest-growing milk packaging material due to its recyclable properties. Growing awareness associated with the environment is expected to include a positive impact on the paperboard packaging segment, owing to its recyclable features.
  • It offers extra protection to the stored product and increases shelf life. Moreover, the information imprinted on the packaging is clear and highly visible, likely to propel market growth.
  • In addition, it omits the option of plastic or any other packaging, which can harm the environment. The abovementioned factors are projected to fuel the utilization of paperboard packaging for milk over the forecast period. Paperboard production for packaging is increasing worldwide due to its benefits, like its recyclability and decomposable property.
  • Major companies are opting for paperboard packaging in line with the increasing adoption of paperboard packaging. For instance, in August 2022, Liberty Coca-Cola launched Coca-Cola in KeelClip paperboard packaging, replacing traditional plastic rings to hold the beverages together.
  • The German paper packaging business is expanding, as seen by the rise in revenue from EUR 13.6 billion (USD 14.5 billion) in 2017 to EUR 16 billion (USD 17 billion) in 2022, according to Statistisches Bundesamt. Paper packaging is frequently considered more ecologically friendly than other packaging materials, such as plastics. The need for eco-friendly packaging options like milk paper packaging is set to increase as sustainability becomes a bigger issue for both consumers and companies.

Asia-Pacific to Witness the Highest Growth

  • The Asia-Pacific region includes a high potential for lactose-free dairy products as healthy alternatives to lactose products, which will likely complement milk production, propelling the market growth.
  • In addition, the population in the region is usually tolerant of lactose-containing products, which creates new avenues for lactose-free products. Also, the growing concerns over child nutrition are projected to complement milk consumption, thus propelling the market.
  • The rising availability of packaged dairy products through various retailing channels owing to the rising population with an increasing consumer preference towards protein-based products are some of the factors helping the adoption of dairy-based packaging in the APAC region. It is also expected to contribute to the market growth.
  • Increasing disposable incomes and population fuels the demand for staple food in the region. Increased consumption of dairy products is prominent in enhancing child nutrition and boosting the lives of farmers in the region.
  • Furthermore, the increased standard of living and aging population further increase these markets' popularity. Higher disposable income in developing countries such as India and China increases the purchasing power of customers. Hence, consumer dependence on processed, pre-cooked, and packed foods will likely increase. Such customer spending and preferences changes are expected to contribute to market growth.

Milk Packaging Industry Overview

The Milk Packaging Market is highly fragmented as the unorganized players directly impact the existence of local and global players in the industry. Local farms use e-commerce and can attract customers by providing convenience and flexibility. Moreover, the growth in milk production is driving the players to develop better packaging solutions, making the milk packaging market highly competitive. Some of the key players in the market are Evergreen Packaging LLC, Stanpac Inc., Elopak AS, Tetra Pak International SA, and Ball Corporation. These players constantly innovate and upgrade their product offerings to cater to the increasing market demand.

  • May 2023: Elopak released a new film that examines the role of beverage cartons in ensuring a more sustainable future for the packaging sector. The film was created for Elopak as part of a Food for Thought series sponsored by FoodDrinkEurope and produced by BBC Storyworks Commercial Productions. The program focuses on environmentally friendly developments in the food and beverage sector that provide novel approaches to feeding future generations.
  • April 2023: The Walt Disney Company and Tetra Pak are collaborating to bring Disney and MARVEL's enchantment to popular milk drink categories. In Switzerland, the Qualite & Prix brand of Coop's ambient white milk, fresh white milk, flavored milk, and protein drinks in beverage cartons will include eighty Disney and MARVEL-inspired graphics.
  • May 2022: Elopak announced the market launch of the Pure-Pak eSense carton, a more ecologically friendly aseptic carton produced without an aluminum layer. The Pure-Pak eSense carton is manufactured with a polyolefin mix barrier rather than aluminum and was created utilizing technology from Fresh Portfolio and conventional environmentally produced paperboard. Due to this, the carbon footprint is up to 50% lower, and the aseptic carton is more fully recyclable than a typical Pure-Pak carton.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Introduction to Market Drivers and Restraints
  • 4.3 Market Drivers
    • 4.3.1 Rising Health Concerns Among Consumers
    • 4.3.2 Increasing Consumption of Flavored Milk
  • 4.4 Market Restraints
    • 4.4.1 Greenhouse Gas Emission Due To Dairy Activities Leading To Legislative Issues
  • 4.5 Industry Value Chain Analysis
  • 4.6 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.6.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.6.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.6.3 Threat of New Entrants
    • 4.6.4 Threat of Substitute Products
    • 4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Packaging Type
    • 5.1.1 Cans
    • 5.1.2 Bottles/Containers
    • 5.1.3 Cartons
    • 5.1.4 Pouches/Bags
    • 5.1.5 Other Packaging Types
  • 5.2 By Material
    • 5.2.1 Plastic
    • 5.2.2 Paperboard
    • 5.2.3 Other Materials
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
    • 5.3.2 Europe
    • 5.3.3 Asia Pacific
    • 5.3.4 Latin America
    • 5.3.5 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Stanpac Inc.
    • 6.1.2 Pactiv Evergreen Inc.
    • 6.1.3 Elopak AS
    • 6.1.4 Tetra Pak International SA
    • 6.1.5 Ball Corporation
    • 6.1.6 Indevco Group
    • 6.1.7 CKS Packaging Inc.
    • 6.1.8 Mondi PLC
    • 6.1.9 Consolidated Container Company LLC ( Loews Corporation)
    • 6.1.10 SIG Combibloc Group Ltd

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS