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市場調査レポート
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1432618

複合現実:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年)

Global Mixed Reality - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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複合現実:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

世界の複合現実(Mixed Reality)市場規模は2024年に40億4,000万米ドルと推定され、2029年には262億米ドルに達し、予測期間(2024-2029年)のCAGRは45.34%で成長すると予測されます。

Global Mixed Reality-Market

複合現実(MR)はビジネス・プロセスでますます知られるようになってきており、この動向は今後も続くと予想されます。しかし、初期費用は高価格帯であるため、消費者が購入するのは難しいが、企業にとってはまだむしろ安価です。現実の環境に情報を重ね合わせることで、MR機器はビジネスにおいて、周囲の環境に関する人々の知識を大幅に向上させることができます。離れた場所にいる作業員がリアルタイムで正確な作業を見ることができるため、より大きな意見を出すことができ、チームワークを高めることができます。エンターテインメント産業で成功するMR素材は、視聴者の感情的な反応を引き出す必要があります。

主なハイライト

  • 世界の教育分野における複合現実感技術の利用拡大が、複合現実感市場シェア拡大の主要因の一つです。物事をよりインタラクティブにすることができるため、複合現実感産業が開発した技術は生徒と教師の双方にとって有利です。さらに、特定の場所にいることの重要性を必要とせず、講師がさまざまな生徒を教えるために使用することもできます。さらに、ミックスド・リアリティ産業は、勉強方法を確実に向上させ、より魅力的なものにします。さらに、様々な3D画像を使用することで、学習ミスを減らすことができます。この斬新なアプローチは、教育分野で作られる複合現実感機器への需要の高まりを後押ししています。
  • 食品医薬品局(FDA)は、マイクロソフトの複合現実感ヘッドセット「ホロレンズ」用の複数の手術計画アプリを承認しました。Gaumardのような企業は、シミュレーションを強化したヘルスケア学習の未来のためにマイクロソフトと協力しました。2021年5月、ゴマール・サイエンティフィック社は、「VICTORIA」用の新しい複合現実(MR)トレーニングプログラム「産科MR」を発表しました。その目的は、学生がより迅速かつ効果的に分娩処置の臨床的能力を身につけられるようサポートすることです。Obstetric MRシステムは、VICTORIA S2200母体・新生児ケアモデル患者用の新しいソフトウェアがプリロードされたHoloLens 2デバイスで構成され、センサーが満載されており、世界中の医学部、看護学校、病院での出産トレーニングツールとして使用されます。
  • 複合現実感の採用は、目の高さに情報があることが利点となるいくつかの業界で盛り上がりを見せています。マイクロソフトは、その応用領域を広げるため、製品の改良にますます力を入れています。例えば、2021年3月、マイクロソフトは米国陸軍から219億米ドルの契約を獲得し、HoloLens 2ヘッドギアを製造しました。このような改善は、他のエンドユーザー部門がこの技術を採用する方法にも影響を与えると予想されます。
  • 主要地域における物理的な閉鎖は、MR技術の需要にプラスに作用する可能性があります。世界中の企業は、危機の間、社内や地理的に広く分散したチームがコミュニケーションをとり、協力し、進むべき道を見つけようとしています。観光体験の再現におけるXRアプリケーションの多様な可能性により、利害関係者は旅行制限や封鎖を克服することができ、危機がXR採用の既存動向の加速装置として機能することを可能にします。コロナウイルス感染患者の治療に複合現実感ヘッドセットを使用する医療従事者。マイクロソフトのデバイスを使用している臨床医は、手のジェスチャーを使用して、X線、スキャン、検査結果を見ながら、ウイルスのない別室で同僚と話すことができます。PPEの必要性は技術の進歩により減少しています。
  • すべてのIoT機器はインターネットと相互作用するため(すなわち、インターネットは安全でないネットワークである)、複合現実感機器もリスクにさらされやすいです。悪用される脆弱性はリスクと定義できます。さらに、データの機密性、完全性、可用性を維持することは、データのセキュリティとプライバシーの問題です。それぞれの状態において、このデータはサイバー攻撃に対して脆弱になる可能性があります。このようなサイバー攻撃は、コンピュータによる支援攻撃やコンピュータを標的とした攻撃の形態をとる可能性があります。複合現実感システムのリスクを考えるには、IoTアーキテクチャとMRシステムの2つの視点から分析する必要があります。

複合現実感市場の動向

教育分野が大きな市場シェアを占める

  • MRを使えば、教師が仮想的な概念例を示したり、教科書をサポートするゲーム要素を加えたりできるため、教室での教育がインタラクティブになります。これにより、生徒はより速く学習し、より多くの情報を記憶できるようになります。学習中に集中力を持続させることが困難な学生の数は、常に増加しています。Admissionlyによると、大学や専門学校では、学生が集中することの難しさに直面しています。さらに、うつ病や不安症など、他の精神衛生上の問題にも直面しています。
  • マイクロソフトは、没入型技術を使用する学生の間でテストのスコアが22%向上し、複合現実感を通じて没入型技術や3D技術で学習する場合、学生のエンゲージメントと定着率が35%向上すると述べています。マイクロソフトのHoloLens 2は、Fragments、RoboRaid、ZARZLなどいくつかの複合現実アプリを提供しており、より企業や教育分野をターゲットにしています。
  • 疾病管理予防センターの報告によると、幼稚園児から高校生までのADHDの診断は増加の一途をたどっており、現在570万人以上の子供たちが診断を受けています。そのような状況において、授業中にMRテクノロジーを使用することで、生徒たちは文字通り目の前のことに集中することができます。ある意味、勉強仲間との交流を余儀なくされ、潜在的な副次的刺激は排除されます。さらに、ドイツ連邦統計局(Statistisches Bundesamt)によると、2021年・2022年の冬学期において、ドイツの応用科学系大学の割合は50%でした。
  • 2022年5月、没入型教育におけるこれまでで最大級の研究プログラムである没入型学習研究プログラム(ILRP)には、米国、英国、EU、カナダの20以上の高等教育機関が参加していると、学習者が仮想現実(VR)の中でソフトスキルを練習し、AIによる分析フィードバックが受けられる没入型学習ソフトウェアを提供するボディスワップス社が発表しました。
  • 2022年6月、マイクロソフトとマハラシュトラ・ヘルス・サイエンス大学(ナシク市)との間で、ヘルスケア・サービスと医学教育におけるデジタル・イノベーションと協力のための提携が発表されました。両機関は、技術主導の遠隔医療ソリューション、複合現実感による患者ケア、医療教育・訓練など、先進医療技術を活用したプロジェクトで協力します。

北米が市場の主要シェアを占める

  • 北米地域には多くの企業が進出しており、複合現実市場は予測期間中に大きく成長すると予想されます。また、これらの企業は製品のイノベーションと戦略的パートナーシップに幅広く投資しています。例えば、2021年5月、CAE USA社は、HH-60Wの仮想/複合現実エアクルー・トレーナーを開発するプロトタイプ・プロジェクトに採用されました。
  • さらに、カナダを拠点とするArvizio社は、マルチユーザーおよびマルチサイトでの複合現実体験を提供するために設計されたエンタープライズレベルのソリューションである複合現実(MR)スタジオのバージョン2.0を発表しました。同社は、MR StudioとAutodesk BIM 360およびA360アプリケーションを統合し、Forge APIを活用してMagic Leap、Microsoft HoloLens、モバイルARデバイス、バーチャルリアリティヘッドセット上の設計ツールで作成されたモデルをシームレスに変換してインポートすることを発表しました。
  • 2021年2月、Microsoftは産業用途向けに特別に設計されたHoloLens 2を発表しました。カナダのシミュレーション技術メーカーであるCAE Inc.は、子会社であるCARヘルスケアのためにマイクロソフト・ホロレンズを選択し、ミキシング・リアリティ技術を利用して最大11人の学習者に同時にトレーニング・ソリューションを提供しました。
  • カナダ統計局と世界銀行によると、2020年にはカナダと米国の人口の12.31%と16.63%が65歳以上になるといいます。また、ロックウェル・オートメーション社は、従業員の25%以上が55歳以上であり、彼らの仕事は若い世代に積極的に求められないため、スキル・ギャップが生じていると述べています。このギャップは、複合現実感ヘッドセットを使ってデジタル環境で安全に訓練することで埋めることができます。
  • 北米地域は、軍事・防衛への支出が最も多い地域のひとつです。米国は、軍事革新に重点を置き、陸軍のデジタル訓練に年間約140億米ドルを費やしており、戦場で敵を検知できるようにするため、マイクロソフトとMRヘッドセットHoloLensで協力しました。また、2021年には、マイクロソフトはホロレンズのために米国陸軍から208億米ドル相当の契約を獲得しました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19が市場に与える影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • ハイエンド電子消費者市場
    • 様々な産業での採用拡大
    • コンテンツ利用可能性に伴う技術認知度の向上
  • 市場の抑制要因

第6章 比較分析(VR vs MR vs AR)

第7章 MR HMDコンポーネントベンダー

第8章 市場セグメンテーション

  • エンドユーザー業界別
    • 教育
    • エンジニアリング
    • エンターテイメント
    • ヘルスケア
    • その他エンドユーザー業界別
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • フランス
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域

第9章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Microsoft Corporation
    • Meta Platform Inc.
    • Hewlett Packard Enterprise Company
    • Dell Technologies Inc.
    • AsusTek Computer Inc.
    • Samsung Electronics Company Limited
    • Acer Inc.
    • Magic Leap, Inc.
    • Amber Garage(Holokit)
    • Occipital Inc.

第10章 投資分析

第11章 市場の将来

目次
Product Code: 51147

The Global Mixed Reality Market size is estimated at USD 4.04 billion in 2024, and is expected to reach USD 26.20 billion by 2029, growing at a CAGR of 45.34% during the forecast period (2024-2029).

Global Mixed Reality - Market

Mixed reality (MR) is becoming increasingly well-known in business processes, and this trend is only anticipated to continue. Initial costs, though, have been at higher price points, making it difficult for consumers to afford them, but they are still rather cheap for businesses. By overlaying information on top of the real environment, MR devices can significantly boost people's knowledge of their surroundings for businesses. Allowing distant workers to see the work accurately in real-time so they can give greater input can enhance teamwork. Successful MR material for the entertainment industry needs to elicit an emotional response from the viewer.

Key Highlights

  • The increasing usage of mixed reality technologies in the global educational sectors is one of the primary factors driving the expansion of the mixed reality market share. Because it enables us to make things more interactive, the technology developed by the mixed reality industry is advantageous for both students and teachers. Additionally, it can be used by instructors to teach different students without requiring the importance of being at a specific location. Additionally, the mixed reality industry ensures that study methods improve and become more engaging. Additionally, using a variety of 3D images helps to reduce learning mistakes. This novel approach fuels the growing demand for mixed reality devices made by the education sector.
  • The Food and Drug Administration (FDA) has approved multiple surgical planning apps for Microsoft's Hololens mixed reality headset. Companies, such as Gaumard, collaborated with Microsoft for the future of simulation-enhanced healthcare learning. In May 2021, A new mixed reality (MR) training program called "Obstetric MR" for "VICTORIA" was unveiled by Gaumard Scientific Co. Its goal is to support students to become clinically competent in delivery procedures more quickly and effectively. The Obstetric MR system comprises a HoloLens 2 device preloaded with new software for the VICTORIA S2200 maternal and neonatal care model patient, packed full of sensors and is used as a childbirth training tool for medical schools, nursing schools, and hospitals worldwide.
  • Adopting mixed reality is picking up steam in several industries where having information at eye level is an advantage. Microsoft is increasingly emphasizing improving its products to broaden the scope of its application space. For instance, in March 2021, Microsoft was awarded a USD 21.9 billion contract by the US Army to manufacture HoloLens 2 headgear. Such improvements are also anticipated to impact how other end-user sectors adopt the technology.
  • Physical lockdowns across the major regions may act positively on the MR technology demand. Enterprises worldwide are trying to get their internal and wider geographically spread teams to communicate, collaborate, and find a path forward during the crisis. The diverse potential of XR application in recreating the tourism experience allows multi-stakeholders to overcome the travel restrictions and lockdown, allowing the crisis to act as an accelerator of the existing trends for XR adoption. Medical professionals using mixed reality headsets to treat coronavirus-infected patients. Using hand gestures, clinicians using Microsoft devices can speak with coworkers in a separate, virus-free room while viewing x-rays, scans, and test results. The requirement for PPE has decreased due to technology.
  • Mixed reality devices are also prone to risks since all the IoT devices interact with the Internet (i.e., the Internet is an unsecured network). The vulnerabilities exploited can be defined as risks. Moreover, preserving the data's confidentiality, integrity, and availability are data security and privacy concerns. In each state, this data could get vulnerable to cyberattacks. These cyberattacks could take a mode of computer-aided attack or a computer-targeted attack. Considering the risks of mixed reality systems requires analyzing them from two perspectives; the perspective of IoT architecture and the MR system.

Mixed Reality Market Trends

Education Sector will Hold a Significant Market Share

  • With the use of Mixed Reality, classroom education can be interactive as MR can enable teachers to show virtual examples of concepts and add gaming elements to support textbooks. This will allow students to learn faster and memorize more information. The number of students experiencing difficulties concentrating and staying focused while learning is constantly rising. Admissionly shows that at universities and colleges, students face difficulties while focusing. Moreover, they face other mental health issues, like depression and anxiety.
  • Microsoft stated that there is a 22% improvement in test scores among students using immersive technology and a 35% increase in student engagement and retention when learning with immersive and 3D technologies through mixed reality. Microsoft's HoloLens 2 offers several mixed reality apps, such as Fragments, RoboRaid, and ZARZL, and is more targeted at businesses and the education sector.
  • Even at a much younger age, statistics show students experiencing difficulties in staying focused, with the Center for Disease Control and Prevention reporting that the diagnoses of ADHD among K-12 schoolers are continuing to rise, with over 5.7 million children currently diagnosed. In such scenarios, using MR technology during classes enables students to concentrate on literally what is in front of their eyes. In a way, they are forced to interact with their study mates and exclude any potential side stimuli. Furthermore, According to Statistisches Bundesamt, in the winter semester of 2021/2022, the share of universities of applied sciences in Germany was 50%.
  • In May 2022, The Immersive Learning Research Program (ILRP), one of the largest research programs to date in immersive education, has attracted the participation of over 20 further and higher education institutions from the US, UK, EU, and Canada, according to Bodyswaps, a provider of immersive learning software that enables learners to practice soft skills in virtual reality (VR) with AI-enabled analytical feedback.
  • In June 2022, A partnership between Microsoft and Maharashtra University of Health Sciences, Nashik, was announced for digital innovation and collaboration in healthcare services and medical education. The two institutions will collaborate on projects utilizing advanced medical technology, such as tech-driven remote healthcare solutions, mixed reality patient care, and medical education and training.

North America Holds the Major Share of the Market

  • With many players in the North American region, the mixed reality market is expected to grow significantly in the forecast period. Also, these companies are investing extensively in product innovations and strategic partnerships. For instance, in May 2021, CAE USA was selected for a prototype project to develop an HH-60W virtual/mixed reality aircrew trainer.
  • Additionally, Canada-based Arvizio introduced version 2.0 of its Mixed Reality (MR) studio, an enterprise-level solution designed to provide multi-user and multi-site mixed reality experiences. The company announced the integration of its MR Studio with Autodesk BIM 360 and A360 applications to leverage the Forge API to convert seamlessly and import models created with design tools on Magic Leap, Microsoft HoloLens, mobile AR devices, and virtual reality headsets.
  • In February 2021, Microsoft launched HoloLens 2, specially designed for industrial applications. CAE Inc., a Canadian manufacturer of simulation technologies, opted for Microsoft HoloLens for its subsidiary CAR Healthcare to deliver training solutions for up to 11 learners simultaneously by using mixing reality technology.
  • According to Statistics Canada and World Bank, 12.31% and 16.63% of Canada and the United States population will be 65 or above in 2020. Also, Rockwell Automation mentioned that over 25% of its workforce are 55 years or above, and their jobs are not actively pursued by the younger generation, creating a skill gap. This gap can be filled by using mixed reality headsets to train safely in a digital environment.
  • The North American region is one of the highest spenders on its military and defense. The United States, which spends around USD 14 billion a year in digital training of the Army, with a prime focus on military innovation, collaborated with Microsoft for its MR headsets HoloLens, to enable the Army to detect enemies while on the battlefield. Also, in 2021, Microsoft was awarded over USD 20.8 billion worth of US Army contracts for its Hololens.

Mixed Reality Industry Overview

The global mixed reality market is moderately consolidated, with the presence of a few major companies. The companies are continuously investing in making strategic partnerships and product developments to gain more market share. Some of the recent developments in the market are:

  • April 2022 - As a licensed partner of Microsoft's Mixed Reality Capture Studios, Nikon has established a wholly-owned subsidiary called Nikon Creates Corporation that will provide the ability to plan, shoot, and generate volumetric, virtual reality (VR), and 3D content. Through the use of computer graphics, either through the use of a huge monitor or a green screen, the new production center will provide the capability to both capture and synthesize the movement of individuals against a background.
  • May 2022 - Microsoft India will work with the All-India Institute of Medical Sciences (AIIMS), Jodhpur. At AIIMS, Jodhpur, the two institutions will create a Mixed Reality Center of Excellence that will offer healthcare, improve remote healthcare capabilities, and promote educational possibilities for both staff and students.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Impact of Covid-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 High End-Electronic Consumer Market
    • 5.1.2 Growing Adoption in Various Industries
    • 5.1.3 Growing Awarness of Technology, along with Content Availability
  • 5.2 Market Restrains

6 COMPARATIVE ANALYSIS (VR vs MR vs AR)

7 MR HMD COMPONENT VENDORS

8 MARKET SEGMENTATION

  • 8.1 End-user Verticals
    • 8.1.1 Education
    • 8.1.2 Engineering
    • 8.1.3 Entertainment
    • 8.1.4 Healthcare
    • 8.1.5 Other End-user Verticals
  • 8.2 Geography
    • 8.2.1 North America
      • 8.2.1.1 United States
      • 8.2.1.2 Canada
    • 8.2.2 Europe
      • 8.2.2.1 United Kingdom
      • 8.2.2.2 France
      • 8.2.2.3 Rest of Europe
    • 8.2.3 Asia-Pacific
      • 8.2.3.1 China
      • 8.2.3.2 India
      • 8.2.3.3 Japan
      • 8.2.3.4 Rest of Asia-Pacific
    • 8.2.4 Rest of the World

9 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 9.1 Company Profiles
    • 9.1.1 Microsoft Corporation
    • 9.1.2 Meta Platform Inc.
    • 9.1.3 Hewlett Packard Enterprise Company
    • 9.1.4 Dell Technologies Inc.
    • 9.1.5 AsusTek Computer Inc.
    • 9.1.6 Samsung Electronics Company Limited
    • 9.1.7 Acer Inc.
    • 9.1.8 Magic Leap, Inc.
    • 9.1.9 Amber Garage (Holokit)
    • 9.1.10 Occipital Inc.

10 INVESTMNET ANALYSIS

11 FUTURE OF THE MARKET