市場調査レポート
商品コード
1198819

ワイヤレスオーディオ機器市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Wireless Audio Device Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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ワイヤレスオーディオ機器市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ワイヤレスオーディオ機器市場は、予測期間においてCAGR15.9%で成長する見込みです。

商業分野でのワイヤレスオーディオ機器の利用拡大により、市場が拡大しています。世界では、ワイヤレスオーディオ機器は、会議、ミーティング、スポーツ中継などのイベントのほか、メディアやエンターテインメント、教育、ビジネスなどの分野で活用されています。OEMメーカーが高度なワイヤレスオーディオ機器を開発するために研究開発費を増やしていることもあり、市場は拡大しています。

主なハイライト

  • モビリティサービスに対する消費者のニーズは、効率的な接続性、情報やリソースへの便利なアクセスの必要性から、時とともに高まってきています。クラウドサービス、BYOD運動、モバイルデバイス、ワイヤレスサービス、その他のモビリティソリューションは、人々の間でより一般的になっています。ワイヤレスオーディオ機器は、携帯性、管理の簡便性、音声通信のためのリモートアクセスなどの強化された特性により、その普及率が高まっています。ワイヤレスオーディオ機器は、音声の迅速かつシンプルな伝送、ワイヤレス操作、簡単な設置などを実現することで、消費者の体験を向上させることができます。その結果、モバイルサービスの需要増加により、ワイヤレスオーディオ機器の市場は拡大すると予想されます。
  • ワイヤレスイヤホンやワイヤレスステレオヘッドホンの需要は、スマートフォン、タブレット、ノートパソコン、ストリーミングメディアプレーヤーなどのスマートデバイスの導入に伴い、増加すると予想されます。エリクソンによると、2027年までに全世界のスマートフォン加入者数は70億人を超えるとされています。スマートフォンの利用者が最も多い国は、中国、インド、米国です。中国は9億5000万人を超えるスマートフォンユーザーを抱え、2021年には世界の他の国々を凌駕します。
  • スマートフォンが日常生活の必需品として登場し、電話の機能や新しいサービスの開発が進んでいるため、近年、スマートフォンの普及が劇的に拡大しています。ワイヤレス接続に注力している企業のひとつであるOnePlus社は、最近、ワイヤレスイヤホンでのみ使用可能な新しいスマートフォンを発表しました。これにより、サウンドバー型ワイヤレスオーディオ機器の市場シェアは予測期間中に拡大すると予想されます。
  • COVID-19の流行期間中に家にいる人の数が増え、エンターテイメント用のオーディオ機器の利用が促進され、Amazon Prime、Netflix、Hotstarなどのビデオストリーミングプラットフォームの需要も高まっています。監禁中のインターネット上でのライブビデオストリーミング、ビデオストリーミング、ビデオコンテンツ消費の動向の高まりは、ワイヤレスオーディオ機器の需要を増大させました。さらに、リモートワーク、リモートラーニング、ホームワークアウトがワイヤレスオーディオ製品の必要性を高めています。
  • ワイヤレスオーディオ機器は、4Gやその他のデータアプリケーションと同じ周波数帯で動作します。周波数帯に関する政府の厳しい規則が、調査対象市場の成長を抑制する要因として大きく作用しています。

ワイヤレスオーディオ機器の市場動向

ワイヤレスオーディオ機器市場をリードするBluetooth技術

  • ブルートゥース技術は世界的に認められている規格です。ほぼすべての機器と互換性があることが、この技術が市場で他の技術を凌駕している主な理由です。そのような技術的進歩の1つが、Qualcomm aptXとBluetooth 4.0の導入で、スピーカーの音質に大きな変化をもたらし、その採用を後押ししているのです。Bluetoothは、他のワイヤレスオーディオ伝送技術に比べて消費電力が少ないのが特徴です。
  • このため、スマートフォンのワイヤレスオーディオ伝送にBluetoothが採用されるようになりました。また、HTC、Samsung、OnePlusなどの市場の既存企業は、Bluetooth 5.0技術をスマートフォンに搭載することが確認されており、さらに採用が進んでいます。Bluetooth 2020 Reportによると、全スピーカーの94%にBluetooth技術が搭載されており、ワイヤレスオーディオに対する消費者の高い信頼性を示しています。2021年に3億5000万台だったBluetoothスピーカーの出荷台数は、2025年には約4億2300万台になると予想されています。そのほとんどがスマートスピーカーになると予想されます。
  • コンシューマー向けスピーカーの普及が進んでいる主な理由は、オーディオコンテンツをワイヤレスでストリーミングでき、有線・無線を問わず全体的なサウンド体験を向上させることができるためです。2021年10月には、需要の高まりに対応するため、Bose SoundLink Flex Bluetooth wireless speakerが発売されました。この製品は、ボーズのワイヤレス製品の中でも、よりコンパクトで安価な製品であり、アウトドアやタフな用途に適しています。この新しいワイヤレススピーカーは、屋外での使用を想定した持ち運び可能な軽量設計で、IP67の構造により、汚れや水への露出を大幅に許容します。
  • 2022年11月、TPV TechnologyはインドでPhilips TAS2505B Portable Bluetooth wireless speakerを発表しました。このポータブルBluetoothスピーカーは、マルチカラーLEDを搭載し、IPX7に準拠しています。20mのワイヤレス範囲を持つと宣伝しています。メーカーによると、1回の充電で最大10時間のエンターテイメントが可能で、フルコントロールには2.5時間かかるとのことです。内蔵マイクで通話が可能で、通話中は音楽が一時停止します。
  • 2022年8月、ソニー・インドが発売したポータブルBluetoothスピーカーの新製品は、「SRS-XG300」「SRS-XE300」「SRS-XE200」の3機種だっています。同社によると、「SRS-XE200」は同社の製品群の中でも手頃な価格のモデルで、「SRS-XG300」はその中でも最も高価で豊富な機能を持つモデルです。その他の機能としては、X-Balanced Speakers、Live Sound Mode、MEGA BASS、Party Connect、最大25時間のバッテリーライフ、IP67等級、急速充電、USB Type-Cポートを搭載しているそうです。

アジア太平洋地域は高い市場成長が見込まれる

  • APAC地域では、自動車産業の自動化の進展に伴い、運転支援システム、コントローラー、パワーインテグレートデバイス、テレマティクス、アジア太平洋ポジショニングシステムなどに活用される各種ワイヤレスマイク関連商品の需要が拡大しました。電気自動車や無人運転車には、これらの部品が多く使用されています。したがって、電気自動車の需要増が予測期間中に製品採用を促進すると予想されます。
  • 例えば、IEAによると、中国は2021年にアジア太平洋地域の他のどの国よりも多くの電気自動車を販売しました(333万台以上)。これに対し、ニュージーランドでは、2021年に1万300台の電気自動車が販売されました。このような電気自動車の販売台数の増加は、調査した市場の推進力になると予想されます。
  • GoertekとQualcomm Technologiesは最近、共同で新しいQualcomm Snapdragon XR2 5G Reference Designを作成しました。追加機能の有効化には、両眼2Kx2KデュアルパネルLCDのサポート、3Dオーディオと音声コマンド、5Gおよび60GHzワイヤレスアクセス上で無制限のXRを可能にするSDX55モデムなどが含まれます。これにより、市場でのブランド再編を強化し、ワイヤレスマイク分野での製品ポートフォリオを開拓・拡大するための一助となります。
  • 若者の数が多いインドは、世界最大のミレニアル市場の一つであり、エントリー、ミドルレベル、ハイパフォーマンス、高価なワイヤレスオーディオ機器など、あらゆるカテゴリーのワイヤレスオーディオ製品を要求しています。例えば、世界銀行によると、2021年にはインド人の約25.78%が14歳以下、67.45%が15歳~64歳、6.78%が65歳以上とされています。また、インドでは、Bluetoothやポータブルスピーカーシステムに対する高い需要が見込まれます。
  • 中国は、最も急成長しているスマートスピーカー市場の1つです。Xiaomi、Alibabaなどの大手企業や小型電子機器メーカーが進出しており、各社が積極的な値下げに頼るなど、スピーカー分野では世界で最も競争の激しい市場の1つでもあります。経済成長、一人当たりの所得の高さ、高品質で国際的なワイヤレスオーディオシステムとそのエコシステムが受け入れられていることなどが、同国におけるワイヤレスオーディオ機器の需要が増え続けている理由となっています。
  • さらに、アジア太平洋地域の都市部では、高価格帯のプレミアム製品が求められています。都市部で販売されている主なブランドには、ゼンハイザー、ソニー、JBLなどがあります。市場は主にオンライン販売が支配しており、実店舗の貢献度は低くなっています。プレミアムグレードのヘッドフォンは、マルチブランドアウトレットやブランド専用アウトレットで販売されています。

ワイヤレスオーディオ機器市場の競合他社分析

ワイヤレスオーディオ機器市場は、資本面での参入コストが低いため、複数のプレイヤーが市場に参入しており、非常に断片的です。市場競争は激しく、多くのプレーヤーがシェアを握っています。主なプレイヤーとしては、Apple Inc.、Bose Corporation、DEI Holdings Inc.、Harman International Inc.、Koninklijke Philips NV、Sennheiser Electronic GMBH &Co.KG、ソニー株式会社、Shure Incorporatedなどが挙げられます。

  • 2022年 8月:ソニーインディアは、ワイヤレスサブウーファー搭載の2.1chサウンドバーHT-S400を発売。S-Force PROフロントサラウンド技術により、クリアなダイアログと総出力330Wを実現したとしています。フロントスピーカーの一部として、振動板を最大限に活用した特徴的な長方形デザインの「X-Balanced Speaker Unit」を搭載しています。本製品は、音圧を維持しながら促進要因のエクスカージョンを下げることで、歪みを抑え、ボーカルの明瞭度を向上させます。
  • 2022年11月:トゥルーワイヤレスステレオ(TWS)イヤホン、イヤポッド、マルチルームスマートWi-Fiホームスピーカーソリューションが、スウェーデンブランドのDefuncからSalora Internationalと共同で発表されました。Defuncは、5種類のイヤホン、小と大の2サイズのWi-Fiホームスピーカーをインドで発表しました。Wi-Fiホームスピーカーは、グレーとブラックの2色から選べます。お客様には、フロアスタンド、マウント、カラーフロントなど、様々なアクセサリーをお選びいただけます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 マーケットインサイト

  • 市場概要
  • 技術スナップショット
  • 産業の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • モビリティへの要求の高まり
    • 消費者の可処分所得の増加
  • 市場抑制要因
    • 動作周波数コンプライアンスに関わる問題

第6章 市場セグメンテーション

  • 技術別
    • ブルートゥース
    • エアプレイ
    • Wi-Fi(無線LAN
    • その他の技術
  • 製品別
    • サウンドバー
    • ワイヤレススピーカー
    • ワイヤレスヘッドセット・マイクロフォン
    • その他製品
  • アプリケーション別
    • コンシューマー
    • 業務用
    • 車載用
    • その他の用途
  • 地域別で見る
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Apple Inc.
    • Bose Corporation
    • DEI Holdings Inc.
    • Samsung Electronics Co. Ltd(Harman International Inc.)
    • Koninklijke Philips NV
    • Sennheiser Electronic GMBH & Co. KG
    • Shure Incorporated
    • Sony Corporation
    • Vizio Inc.

第8章 投資分析

第9章 市場機会と将来動向

目次
Product Code: 51665

The wireless audio devices market is expected to grow at a CAGR of 15.9% over the forecast period. The market is growing due to the increased use of wireless audio equipment in the commercial sector. Worldwide, wireless audio equipment is utilized for conferences, meetings, sports broadcasts, and other events, as well as in the media and entertainment, educational, and business sectors. The market is expanding as a result of OEMs' increasing R&D expenditures for the creation of advanced wireless audio equipment.

Key Highlights

  • Consumer demand for mobility services has grown over time due to the need for effective connectivity and convenient access to information and resources. Cloud services, the BYOD movement, mobile devices, wireless services, and other mobility solutions have become more popular with people. The penetration of wireless audio devices has increased due to their enhanced characteristics, including portability, simplicity of management, and remote access for audio communication. By providing quick and simple audio transmission, wireless operation, and simple installation, wireless audio devices enhance the consumer experience. As a result, it is anticipated that the market for wireless audio devices will grow due to increasing demand for mobile services.
  • The demand for wireless earphones and wireless stereo headphones is anticipated to rise with the adoption of smart devices like smartphones, tablets, laptops, streaming media players, and other gadgets. According to Ericsson, there will be more than seven billion smartphone subscribers worldwide by 2027. The nations with the most smartphone users are China, India, and the United States. With over 950 million smartphone users, China surpassed all other nations in the world in 2021.
  • Due to the emergence of smartphones as a necessity for daily life and the ongoing development of phone features and new services, smartphone adoption has dramatically expanded in recent years. One company focusing on wireless connectivity is OnePlus, which recently unveiled new smartphones that can only be used with wireless earphones. This is anticipated to propel the sound bar wireless audio device market share over the course of the projected period.
  • The number of people staying at home increased during the COVID-19 pandemic, propelling the usage of audio devices for entertainment and fueling the demand for video streaming platforms like Amazon Prime, Netflix, and Hotstar. The rising trend of live video streaming, video streaming, and video content consumption over the internet during the lockdown has augmented the demand for wireless audio devices. Furthermore, remote working, remote learning, and home workouts have boosted the need for wireless audio products.
  • Wireless audio devices operate in the same frequency band as 4G and other data applications. Stringent government rules regarding the spectrum act as a prominent restraining factor for the growth of the studied market.

Wireless Audio Device Market Trends

Bluetooth Technology to lead the Wireless Audio Device Market

  • Bluetooth technology is a universally accepted standard. It is compatible with almost every device, which is the primary reason behind the technology outperforming other technologies in the market. One such technological advancement was the introduction of Qualcomm aptX and Bluetooth 4.0, which brought out a significant change in the speaker's sound quality, bolstering its adoption. Bluetooth consumes less power as compared to other wireless audio transmission technologies.
  • This factor has made Bluetooth technology a preferred choice in smartphones for wireless audio transmission. In addition, market incumbents, such as HTC, Samsung, and OnePlus, have been identified to incorporate Bluetooth 5.0 technology into their smartphones, further increasing its adoption. According to Bluetooth 2020 Report, 94% of all speakers include Bluetooth technology, demonstrating high consumer confidence in wireless audio. It is expected that about 423 million Bluetooth speakers will be shipped in 2025, compared to 350 million units in 2021. Most of them are anticipated to be smart speakers.
  • The primary reason for the increasing adoption of consumer speakers is their ability to wirelessly stream audio content and enhance the overall sound experience for both wired and non-wired counterparts. In October 2021, the Bose SoundLink Flex Bluetooth wireless speaker was introduced to cater to the uptick in demand. It is one of Bose's more compact, less expensive wireless choices for outdoor and tough use. The new wireless speaker has a transportable, lightweight design intended for outdoor use, and its IP67 construction permits significant exposure to dirt and water.
  • In November 2022, TPV Technology introduced the Philips TAS2505B Portable Bluetooth wireless speaker in India. The portable Bluetooth speaker has multi-color LEDs and is IPX7-rated. It is advertised as having a 20 m wireless range. According to the manufacturer, the device can provide up to 10 hours of entertainment on a single charge, and full control takes 2.5 hours. Calls can be taken via the built-in microphone, and the music will pause during calls.
  • In August 2022, the SRS-XG300, SRS-XE300, and SRS-XE200 were the three new portable Bluetooth speakers that Sony India released. As per the company, the SRS-XE200 is one of the more affordable models in its range, while the SRS-XG300 is the most expensive and feature-rich of the bunch. In addition to other features, they have X-Balanced Speakers, Live Sound Mode, MEGA BASS, Party Connect, up to 25 hours of battery life, IP67 rating, quick charging, and a USB Type-C port.

Asia-Pacific Region Expected to Witness High Market Growth

  • The demand for various wireless microphone-related goods in the APAC region, which are utilized in driver assistance systems, controllers, power-integrated devices, telematics, and Asia-Pacific Positioning Systems, has expanded as a result of growing automation in the automobile industry. Electric vehicles and driverless vehicles both use these components often. Therefore, it is anticipated that increased demand for electric cars will encourage product adoption over the forecast period.
  • For instance, according to IEA, China sold more electric automobiles in 2021 than any other country in Asia-Pacific (more than 3.33 million units). In New Zealand, 10.3 thousand electric vehicles were sold in 2021, in comparison. Such a rise in the sales of electric vehicles is expected to drive the market studied.
  • Goertek and Qualcomm Technologies have recently worked together to create the new Qualcomm Snapdragon XR2 5G Reference Design. Additional feature activations include support for 2Kx2K per eye dual panel LCDs, 3D audio and voice commands, and the SDX55 modem, which enables unbounded XR over 5G and 60-GHz wireless access. This will aid the business in strengthening its brand reorganization in the market and developing and expanding its product portfolio in the wireless microphones sector.
  • The significant number of youngsters makes India one of the world's largest millennial markets, demanding wireless audio products in all categories of entry, mid-level and high-performance, and expensive wireless audio devices. For instance, according to the World Bank, about 25.78% of Indians were under the age of 14, 67.45 % were between the ages of 15 and 64, and 6.78% were over 65 in 2021. India also expects to observe high demand for Bluetooth and portable speaker systems.
  • China is one of the fastest-growing smart speaker markets. With major companies such as Xiaomi, Alibaba, and other small electronic manufacturers in the country, it is also one the most competitive market in the world for the speaker segment, with companies relying on aggressive price cuts. The growing economy, high per capita income, and acceptance of high-quality and international wireless audio systems and their eco-system are a few reasons for the ever-increasing demand for wireless audio devices in the nation.
  • Furthermore, the metros in the Asia-Pacific region are looking for premium products at a higher price range. Some major brands sold in the metros are Sennheiser, Sony, and JBL. Online sales predominantly control the market, with physical sales contributing less and less. Premium-grade headphones are sold in multi-brand outlets and exclusive brand outlets.

Wireless Audio Device Market Competitor Analysis

The wireless audio device market is highly fragmented as several players are entering the market due to the low entry cost in terms of capital. The market is highly competitive, with many players having shares in the market. Some of the key players include Apple Inc., Bose Corporation, DEI Holdings Inc., Harman International Inc., Koninklijke Philips NV, Sennheiser Electronic GMBH & Co. KG, Sony Corporation, and Shure Incorporated, among others.

  • August 2022: Sony India launched its HT-S400, a 2.1ch soundbar with a wireless subwoofer. The company claims that the S-Force PRO Front Surround technology provides clear dialogue and 330W of total power output. It has an X-Balanced Speaker Unit with a distinctive rectangular design that maximizes the diaphragm as part of the front speakers. The product maintains sound pressure while lowering driver excursion, which leads to less distortion and better vocal clarity.
  • November 2022: True wireless stereo (TWS) earbuds, earpods, and multi-room smart Wi-Fi home speaker solutions were all introduced by the Swedish brand Defunc in collaboration with Salora International. Defunc introduced five different earbud models, two sizes of Wi-Fi home speakers, one in small and one in large, in India. The Wi-Fi home speakers have two color choices, grey and black. The customers are offered a variety of accessories to choose from, such as floor stands, mounts, and colored fronts.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Technology Snapshot
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Mobility Requirements
    • 5.1.2 Rising Disposable Income of Consumers
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Issues Related with Operating Frequency Compliance

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Technology
    • 6.1.1 Bluetooth
    • 6.1.2 Airplay
    • 6.1.3 Wi-Fi
    • 6.1.4 Other Technologies
  • 6.2 By Product
    • 6.2.1 Sound Bars
    • 6.2.2 Wireless Speakers
    • 6.2.3 Wirerless Headsets and Microphones
    • 6.2.4 Other Products
  • 6.3 By Application
    • 6.3.1 Consumer
    • 6.3.2 Commercial
    • 6.3.3 Automotive
    • 6.3.4 Other Applications
  • 6.4 By Geography
    • 6.4.1 North America
      • 6.4.1.1 United States
      • 6.4.1.2 Canada
    • 6.4.2 Europe
      • 6.4.2.1 United Kingdom
      • 6.4.2.2 Germany
      • 6.4.2.3 France
      • 6.4.2.4 Rest of Europe
    • 6.4.3 Asia-Pacific
      • 6.4.3.1 China
      • 6.4.3.2 Japan
      • 6.4.3.3 India
      • 6.4.3.4 Rest of Asia-Pacific
    • 6.4.4 Latin America
    • 6.4.5 Middle East

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Apple Inc.
    • 7.1.2 Bose Corporation
    • 7.1.3 DEI Holdings Inc.
    • 7.1.4 Samsung Electronics Co. Ltd (Harman International Inc.)
    • 7.1.5 Koninklijke Philips NV
    • 7.1.6 Sennheiser Electronic GMBH & Co. KG
    • 7.1.7 Shure Incorporated
    • 7.1.8 Sony Corporation
    • 7.1.9 Vizio Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS