デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1574196

ワイヤレスオーディオ機器市場-2024年から2029年までの予測

Wireless Audio Devices Market - Forecasts from 2024 to 2029


出版日
ページ情報
英文 127 Pages
納期
即日から翌営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.96円
ワイヤレスオーディオ機器市場-2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年09月16日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 127 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

ワイヤレスオーディオ機器市場はCAGR 17.28%で成長し、2024年の510億2,200万米ドルから2029年には1,132億2,600万米ドルの市場規模に達すると予測されています。

技術の進歩、携帯電話、タブレット、その他のポータブルデバイスの使用の増加、顧客の期待やライフスタイルの変化により、業界各社はシームレスな接続性を提供し、ユーザーの利便性を高めることができる新しいハイテクワイヤレスオーディオ機器の開発を余儀なくされています。その結果、家族を含む人々のオンラインコミュニケーションの増加が、ワイヤレスサウンドガジェット市場の成長を促進しています。

さらに、ストリーミングサービスが消費者の間で人気を博しており、オーディオコンテンツの視聴方法が変化しています。現在、ワイヤレスイヤホンやヘッドホンは、個人の好みに応じて高音質の音楽を選べるようになっています。例えば、ソニー株式会社は2023年4月、快適さと安定性を提供する真のワイヤレスイヤホンとしてWF-C700Nを発売しました。このヘッドフォンにはノイズキャンセリング機能が搭載されており、ユーザーは周囲の状況を意識しながらも、よりソフトなサウンドを聴くことができます。さらに、これらのヘッドフォンにはアダプティブサウンドコントロール(ASC)が搭載されており、アクティビティを通じて必要なときに適切なレベルの音に調整することができます。

ワイヤレスオーディオ機器市場促進要因:

  • 人工知能の利用拡大がワイヤレスオーディオ機器の市場需要を高めると予想される

最新モデルは、音楽を聴く際のユーザー体験を向上させるために人工知能(AI)を使用しています。AI対応イヤホンは、ユーザーがオーディオ体験を妨げる音をフィルタリングし、必要な音を識別することを可能にします。例えば、Mobi TWSイヤホンは、AIアルゴリズムとハイブリッド・アクティブ・ノイズ・キャンセリング(ANC)技術を組み合わせることで、インテリジェントかつ徹底的なノイズキャンセリングを実現しています。次世代ハイブリッドANCに見られるフィードフォワードマイクによって、1つのイヤホンにつき3つのマイクが混合されます。この発明では、6,000以上の音を聞き分けることができるAIアルゴリズムを使って、標準的なハイブリッドANCプログラムを置き換えました。一方、AI駆動型適応は、スマートオーディオデバイスで使用され、リアルタイムのサウンド分析に応じて透明度やノイズキャンセリングモードの設定を自動的に調整します。

ワイヤレスオーディオ機器市場の地理的展望

  • 北米は予測期間中に飛躍的な成長を遂げる

北米市場の成長の原動力は、消費者の高品質オーディオに対する需要の高まり、ライフスタイルの変化、同地域の技術革新です。北米地域は常に世界の技術革新の中心地であり、マイクロソフトやアップルといった技術大国がこの地に存在します。一方で、Wi-Fi、Bluetooth、独自コードなどの新しいワイヤレス通信をサウンドシステムで最初に取り入れたのもこの地域です。所得水準が高く、テクノロジーに精通しているため、この地域の人々は常にスマートホームと接続する方法を探しており、快適さを保ちながらエンターテインメント・システムを楽に楽しむことができます。

このレポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:
  • 。競合情勢:主要地域および新興地域を網羅し、顧客セグメント、政府政策、社会経済要因、消費者の嗜好、業界、その他のサブセグメントに焦点を当てた詳細な市場考察を得ることができます:
  • 市場促進要因と今後の動向:
  • 実行可能な提言:
  • 幅広い読者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果が高いです。

企業はどのような目的で当社のレポートを利用していますか?

業界および市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資決定、規制の枠組みと影響、新製品開拓、競合の影響

調査範囲

  • 2022年から2029年までの過去データ&予測
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、およびトレンド分析
  • 競合のポジショニング、戦略、および市場シェア分析
  • 収益成長と予測セグメントおよび各国を含む地域の分析
  • 企業プロファイリング(特に主な発展)

ワイヤレスオーディオ機器市場は以下のようにセグメント化され、分析されています:

技術別

  • Bluetooth
  • Wi-Fi
  • Airplay
  • その他

製品別

  • ヘッドセットおよびマイク
  • サウンドバー
  • スピーカーシステム
  • その他

用途別

  • 自動車
  • 消費者
  • 商業
  • その他

地域別

  • 北米
  • 米国
  • カナダ
  • メキシコ
  • 南米
  • ブラジル
  • アルゼンチン
  • その他
  • 欧州
  • ドイツ
  • フランス
  • 英国
  • その他
  • 中東・アフリカ
  • サウジアラビア
  • UAE
  • その他
  • アジア太平洋
  • 中国
  • 日本
  • インド
  • 韓国
  • 台湾
  • タイ
  • インドネシア
  • その他

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • CXOの視点

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 ワイヤレスオーディオ機器市場:技術別

  • イントロダクション
  • Bluetooth
  • Wi-Fi
  • Airplay
  • その他

第6章 ワイヤレスオーディオ機器市場:製品別

  • イントロダクション
  • ヘッドセットとマイク
  • サウンドバー
  • スピーカーシステム
  • その他

第7章 ワイヤレスオーディオ機器市場:用途別

  • イントロダクション
  • 自動車
  • 消費者
  • 商業用
  • その他

第8章 ワイヤレスオーディオ機器市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 技術別
    • 製品別
    • 用途別
    • 国別
  • 南米
    • 技術別
    • 製品別
    • 用途別
    • 国別
  • 欧州
    • 技術別
    • 製品別
    • 用途別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 技術別
    • 製品別
    • 用途別
    • 国別
  • アジア太平洋地域
    • 技術別
    • 製品別
    • 用途別
    • 国別

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • VOXX International Corp.
  • Sony Corporation
  • bOAt-Lifestyle
  • Samsung Electronics Co. Ltd.(Harman International)
  • Bose Corporation
  • Sonos, Inc.
  • Apple Inc
  • Vizio Inc.
  • Sennheiser Electronic GmbH & Co. KG
  • Plantronics, Inc.
目次
Product Code: KSI061610246

The wireless audio devices market is expected to grow at a CAGR of 17.28%, reaching a market size of US$113.226 billion in 2029 from US$51.022 billion in 2024.

The advancement of technology, increasing use of mobile phones, tablets, and other portable devices, and changing customer expectations and lifestyles have compelled industry players to develop new high-tech wireless audio devices that can provide seamless connectivity and enhance user convenience. Consequently, this increased online communication between people, including family members, is fostering growth in the market for wire-free sound gadgets.

Further, streaming services are popular among consumers, which has changed how people listen to audio content. At this moment, wireless earbuds and headphones allow for the choice of high-quality music, depending on personal preferences. For example, Sony Corporation launched WF-C700N as a pair of truly wireless earphones that provide comfort and stability in April 2023. These headphones have noise cancellation that enables users to hear softer sounds while still being conscious about what happens around them. In addition, these particular headphones include Adaptive Sound Control (ASC), which can serve a proper level of sound modification whenever necessary through activity.

Wireless Audio Devices Market Drivers:

  • Rising use of artificial intelligence is anticipated to increase the market demand of wireless audio devices

The newest models use artificial intelligence (AI) to improve the user experience when listening to music. AI-enabled earbuds enable users to filter out sounds that interfere with their audio experience and identify the essential sounds. For example, the Mobi TWS earbuds offer intelligent and thorough noise cancellation by combining AI algorithms with hybrid Active Noise Cancellation (ANC) technology. Three microphones are mixed per earbud by the feedforward microphone found in the next-generation hybrid ANC. This invention used an AI algorithm that could distinguish between more than 6,000 sounds to replace the standard hybrid ANC program. On the other hand, AI-driven adaptation is used by smart audio devices to automatically adjust the transparency or noise cancellation mode settings in response to real-time sound analysis

Wireless Audio Devices Market Geographical Outlook

  • North America is witnessing exponential growth during the forecast period

The increase in the North American market is driven by increasing demand for quality audio among consumers, changing lifestyles, and technological innovations in the area. The North American region has always been the center for technological innovation globally; technological powerhouses such as Microsoft and Apple are found here. It is this region that remains, on the other hand, the first one to uptake all new forms of wireless communication, such as Wi-Fi, Bluetooth, or proprietary codes in terms of sound systems. Due to their high income levels and being more conversant with technology, people here are always looking for a way to connect with their smart homes, enabling them to enjoy entertainment systems effortlessly while remaining comfortable.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2029
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The Wireless Audio Devices market is segmented and analyzed as follows:

By Technology

  • Bluetooth
  • Wi-Fi
  • Airplay
  • Others

By Product

  • Headsets and Microphones
  • Soundbars
  • Speaker System
  • Others

By Application

  • Automotive
  • Consumer
  • Commercial
  • Others

By Geography

  • North America
  • U.S
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • UK
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the Stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. CXO Perspective

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. WIRELESS AUDIO DEVICES MARKET BY TECHNOLOGY

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Bluetooth
  • 5.3. Wi-Fi
  • 5.4. Airplay
  • 5.5. Others

6. WIRELESS AUDIO DEVICES MARKET BY PRODUCT

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Headsets and Microphones
  • 6.3. Soundbars
  • 6.4. Speaker System
  • 6.5. Others

7. WIRELESS AUDIO DEVICES MARKET BY APPLICATION

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Automotive
  • 7.3. Consumer
  • 7.4. Commercial
  • 7.5. Others

8. WIRELESS AUDIO DEVICES MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. By Technology
    • 8.2.2. By Product
    • 8.2.3. By Application
    • 8.2.4. By Country
      • 8.2.4.1. USA
      • 8.2.4.2. Canada
      • 8.2.4.3. Mexico
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. By Technology
    • 8.3.2. By Product
    • 8.3.3. By Application
    • 8.3.4. By Country
      • 8.3.4.1. Brazil
      • 8.3.4.2. Argentina
      • 8.3.4.3. Others
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. By Technology
    • 8.4.2. By Product
    • 8.4.3. By Application
    • 8.4.4. By Country
      • 8.4.4.1. Germany
      • 8.4.4.2. France
      • 8.4.4.3. UK
      • 8.4.4.4. Others
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. By Technology
    • 8.5.2. By Product
    • 8.5.3. By Application
    • 8.5.4. By Country
      • 8.5.4.1. Saudi Arabia
      • 8.5.4.2. UAE
      • 8.5.4.3. Others
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. By Technology
    • 8.6.2. By Product
    • 8.6.3. By Application
    • 8.6.4. By Country
      • 8.6.4.1. China
      • 8.6.4.2. Japan
      • 8.6.4.3. India
      • 8.6.4.4. South Korea
      • 8.6.4.5. Taiwan
      • 8.6.4.6. Thailand
      • 8.6.4.7. Indonesia
      • 8.6.4.8. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. VOXX International Corp.
  • 10.2. Sony Corporation
  • 10.3. bOAt-Lifestyle
  • 10.4. Samsung Electronics Co. Ltd. (Harman International)
  • 10.5. Bose Corporation
  • 10.6. Sonos, Inc.
  • 10.7. Apple Inc
  • 10.8. Vizio Inc.
  • 10.9. Sennheiser Electronic GmbH & Co. KG
  • 10.10. Plantronics, Inc.