市場調査レポート
商品コード
1432645

レトルト包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2024~2029年)

Retort Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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レトルト包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

レトルト包装市場規模は2024年に54億5,000万米ドルと推定され、2029年までに77億5,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に7.29%のCAGRで成長します。

レトルト包装- 市場

主なハイライト

  • ライフスタイルの変化、長時間労働、都市化の進行など、さまざまな原因により、インスタント食品の需要が高まっています。多くの顧客は、味や品質を犠牲にすることなく、数分で作ることができる手早く簡単な食事のオプションを探しています。忙しく、時間と労力を節約したい消費者にとって、調理済みの食事は簡単でシンプルな答えを提供します。多くの消費者が持ち歩き用に包装オプションを選択するため、レトルト包装はパウチやトレイの製品によって拡大しました。フレキシブル・パッケージング・アソシエーションによると、レトルト巾着やバッグは世界中のすべての食品包装材の約60%を占めています。
  • 米国国勢調査局は、2022年 9月から2022年 12月まで、米国の食品および飲料の月次小売売上高が増加したと報告しています。 2022年9月の売却額は782億1,600万米ドルとなった。 2022年12月には、884億3,200万米ドルという驚異的な価値がありました。今後数年間、この傾向は続くことが予想されます。したがって、市場の小売需要の漸進的な増加により、予測期間中にレトルト包装の需要は拡大すると予想されます。
  • ペットに高額なお金を払うことに対する消費者の当初の躊躇は、ペットの人間化や感受性の向上などの動向に徐々に取って代わられており、それは導入率の急激な増加にはっきりと示されています。レトルトパウチは、小売、医薬品、食品および飲料、ペットフードなどのさまざまな分野での軟包装技術の使用拡大の結果、世界中でますます人気が高まっています。
  • しかし、レトルト包装業界の大きな問題の1つは、レトルト包装材料の製造コストが高いことです。レトルト包装はプラスチック、アルミニウム、その他の素材でできているため、丈夫で高温にも耐えることができます。ただし、これらの材料の価格と、それらを作成するための特殊な機械と生産方法の必要性により、製造価格が上昇します。レトルト包装のコストが高いため、リソースが限られている中小企業にとって、この技術の採用は困難な場合があります。メーカーはコストの問題に対処するために、レトルト包装プロセスの効率と費用対効果を向上させる方法を模索しています。
  • 新型コロナウイルス感染症(COVID-19)のサプライチェーンの問題と以前のロックダウンにより、世界規模で板紙を見つけることがますます困難になっています。これを踏まえ、2020年から紙製包装の値上げが始まり、現在も値上げが続いています。それ以来、これらの問題は悪化し、ロシアのウクライナ情勢への介入により、紙原料の価格は記録的な水準に上昇しました。多くの国がロシアに課した経済制裁は、一次産品価格の上昇、サプライチェーンの中断、そしてロシアとウクライナの間の戦争の結果としていくつかの世界市場への影響を引き起こしました。ロシアとウクライナの間の紛争は、貿易パターンを大きく変えるだけでなく、人々の生活や生存手段に深刻な影響を与えています。エネルギーコストと石油価格の上昇により、プラスチック樹脂の価格は世界のサプライチェーン全体で上昇しています。しかし、ポリマー業界は2022年のロシアのウクライナ侵攻によって支配されました。市場ベンダーにとっての大きな課題は、石油・ガスの価格変動の結果、国内市場での原材料のコストが変動することです。

レトルト包装市場動向

飲料の大幅な成長率

  • レトルト包装などの柔軟な包装ソリューションは、廃棄物の削減に重要な役割を果たし、オンラインブランドが包装を革新してeコマースエクスペリエンスを向上させることができます。飲料分野では、取り扱いの容易さ、生産・出荷コストの削減などの理由から、レトルト包装の需要が高まっています。
  • 耐熱性ラミネートプラスチックで作られたフレキシブルパッケージングの一種であるレトルトパウチパッケージは、飲料や製品の廃棄物を確実に削減すると同時に、オンラインブランドがパッケージを革新してeコマース体験を向上させる上で重要な役割を果たします。
  • 飲料、特にパウチには軽量の包装材料が不可欠です。パウチのデザインが改良されたことで用途が広がり、より多くの消費者がフルーツドリンク、栄養補助食品、ミールリプレイスメントシェイク、繊維サプリメント、コールドプレスジュースを購入するようになりました。
  • ただし、飲料の品質は、pH、保管温度、圧力、汚染物質の存在によって影響を受けます。レトルトパウチ包装は、防腐剤を使用せずに、pH 4.0~7.0の飲料製品の品質と安全性を維持することで飲料を殺菌します。企業は、バリア耐性(熱、湿気、バクテリアに対する耐性)や酸化の可能性を排除するなどの特性を備えた包装製品を採用することが増えています。
  • 消費者の健康とウェルネスに対する意識はますます高まっています。朝のジュースからエナジードリンクに至るまで、消費者は現在、ウェルネス動向に沿ったリフレッシュメントを提供する製品への支出を増やしています。このため、飲料分野ではコスト効率の高い包装ソリューションに対する高い需要が生まれています。
  • 国家統計局(英国)によると、2022年第1四半期の食品とノンアルコール飲料への消費者支出は290億ポンド(352億6,000万米ドル)を超えました。 2019年第1四半期に家計が支出した金額は約270億ポンド(328億米ドル)でした。レトルト飲料の販売と製造の増加は、消費支出の増加によって引き起こされる可能性があり、包装材料の必要性が増加する可能性があります。この業界の企業は、レトルト飲料包装の需要の高まりにより、製造能力を強化し、最先端の包装ソリューションを生産できる可能性があります。

北米はかなりの市場シェアを保持すると予想される

  • 都市人口の増加、多忙な仕事生活、単身世帯の増加、国民の購買力の増加により、通常はスタンドアップレトルトパウチに包装される既製品の成長が促進され、それによってレトルトパウチの成長の重要な推進力ともなっています。業界。
  • レトルト包装は利便性が高く、持ち運びに便利な包装ソリューションとして急速に普及しています。この国の多くの買い物客は、従来の硬い包装よりも柔軟なスタンドアップパウチを好みます。消費者は、スナック食品、飲料、ベビーフード、工業用油や潤滑油など、過去10年間でスタンドアップパウチの需要を飛躍的に高めてきました。
  • 米国では、保健福祉省が人間や動物が消費する食品、医薬品、栄養補助食品を規制しています。これは食品医薬品局(FDA)または米国農務省(USDA)を通じて行われます。レトルトパッケージに使用される規制は、最高温度下では非常に厳しいものであり、材料とプロセスをFDA規制21 CFR 177.1390に基づいてリストする必要があります。
  • 小売、製薬、食品および飲料、ペットフードを含む多くの業界で軟包装技術の採用が増えており、カナダではレトルトパウチの使用が推進されています。
  • この国では、食料供給の約75%が包装された加工食品から来ています。また、食習慣にも変化があり、この国では、一般的に高脂肪、糖分、ナトリウム含有量でエネルギー密度が高く、すぐに食べられる超加工食品の消費量が増加しています。これらの食品は、長期保存が必要な食品の包装に効果的な技術であるため、主にレトルトパウチに包装されています。

レトルト包装業界の概要

レトルト包装市場は競争が激しく、複数の大手企業で構成されています。市場シェアの点では、現在市場を独占している大手企業はほとんどありません。しかし、革新的で持続可能なパッケージングにより、多くの企業が新たな契約を獲得し、新たな市場を開拓することで市場での存在感を高めています。

2022年 6月、Stora Ensoとテトラパックは飲料用紙パックのリサイクルソリューションで提携しました。 Stora Ensoのベルギーのランガーブルージュ拠点にあるリサイクルプラントの設計は、共同実現可能性調査の一部です。ベネルクス三国市場には、年間約75,000トンの飲料用紙パックが届きます。このうち70%以上がすでにリサイクルのために回収されています。

2022年 4月、ProAmpacは、特徴的なProActive PCRレトルトパウチを発売しました。 ProActive PCRレトルトパウチは、ペットや人間の食品を包装するために作られており、レトルト用途での食品接触に関してFDAとEUの両方で承認されています。パッケージングにおけるバージン樹脂の使用量を減らすために、ProActive PCRレトルトパウチには30重量パーセント以上のPCR含有量が含まれています。さらに、これらの発明のパウチは、英国(UK)のプラスチック包装税(PPT)に準拠しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • COVID-19が業界に与える影響
  • 市場促進要因
    • 軽量でコンパクトな包装材料への需要の高まり
    • 包装食品産業の持続的成長
  • 市場の課題
    • 設備投資の増加と原料リサイクルの問題
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 包装タイプ別
    • パウチ
    • カートン
    • トレー
    • その他のタイプ
  • 材料別
    • ポリプロピレン
    • ポリエステル
    • アルミ箔
    • 板紙
    • ナイロン
    • 食品用キャストポリプロピレン
    • その他の素材
  • エンドユーザー材料別
    • 食品
    • 飲料
    • その他のエンドユーザー産業
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • スペイン
      • イタリア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
      • メキシコ
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • サウジアラビア
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Amcor PLC
    • Constantia Flexibles
    • Clifton Packaging Group Limited
    • Clondalkin Industries BV
    • Coveris Holdings SA
    • Flair Flexible Packaging Corporation
    • Mondi PLC
    • Tetra Pak International SA
    • Proampac LLC
    • Sonoco Product Company
    • Winpak Ltd
    • Sealed Air Corporation

第7章 投資分析

第8章 市場の将来展望

目次
Product Code: 51892

The Retort Packaging Market size is estimated at USD 5.45 billion in 2024, and is expected to reach USD 7.75 billion by 2029, growing at a CAGR of 7.29% during the forecast period (2024-2029).

Retort Packaging - Market

Key Highlights

  • There is a rising demand for ready-to-eat meals as a result of a number of causes, including changing lifestyles, long workdays, and increased urbanization. Many customers are searching for quick and simple meal options that can be made in a matter of minutes without compromising on taste or quality. For consumers who are busy and want to save time and effort, ready meals provide an easy, simple answer. Retort packaging has expanded due to products in pouches and trays since many consumers choose packaging options for on-the-go consumption. Retorting purses and bags makeup about 60% of all food packaging worldwide, according to the Flexible Packaging Association.
  • The US Census Bureau reports that from September 2022 to December 2022, there was a rise in the monthly retail sales of food and drink in the US. In September 2022, the sale was valued at USD 78,216 million. In December 2022, it was worth an astounding USD 88,432 million. In the coming years, it is anticipated that this tendency will continue. Retort packaging demand is therefore anticipated to expand during the projection period as a result of the market's progressive increase in retail sales demand.
  • Consumers' initial hesitation of overpaying for pets is progressively giving way to trends like pet humanization and sensitization, which are clearly shown in the sharp increase in adoption rates. Retort pouches are becoming more and more popular all over the world as a result of the expanding use of flexible packaging techniques in a variety of sectors, including retail, pharmaceutical, food and beverage, and pet food.
  • However, one key difficulty in the retort packaging industry is the high cost of manufacturing retort packaging materials. Retort packaging is strong and able to survive high temperatures since it is comprised of plastic, aluminium, and other materials. However, the price of these materials and the need for specialized machinery and production methods to create them drive up manufacturing prices. Adopting this technique may be challenging for small enterprises with tight resources due to the high cost of retort packing. Manufacturers are searching for ways to improve the efficiency and cost-effectiveness of the retort packaging process to meet cost issues.
  • Due to COVID-19 supply chain issues and earlier lockdowns, finding paper boards has grown increasingly challenging on a global scale. In light of this, a hike in the price of paper packaging began in 2020 and is still in force today. Since then, these problems have gotten worse, and because of Russia's interference in the Ukrainian situation, the price of raw paper materials has increased to record levels. Economic sanctions imposed on Russia by a number of countries have caused a rise in commodity prices, interruptions in the supply chain, and effects on several global markets as a result of the war between Russia and Ukraine. The conflict between Russia and Ukraine has had a profound effect on people's life and means of subsistence, as well as greatly altered trade patterns. The price of plastic resins is increasing across the whole global supply chain as a result of rising energy costs and oil prices. However, the polymer industry was dominated by Russia's invasion of Ukraine in 2022. A major challenge for market vendors is the varying cost of raw materials on the domestic market as a result of fluctuations in the price of oil and gas.

Retort Packaging Market Trends

Beverages to Witness Significant Growth Rate

  • Flexible packaging solutions, such as retort packaging, play a crucial role in reducing waste and allows online brands to innovate their packaging to enhance the e-commerce experience. There is a high demand for retort packaging in the beverage sector due to factors such as ease of handling and reduced production and shipment costs.
  • Made from heat-resistant laminated plastic, retort pouch packaging, a form of flexible packaging, plays a crucial role in ensuring the reduction of beverage and product waste while allowing online brands to innovate their packaging to enhance the e-commerce experience simultaneously.
  • Lightweight packaging material is essential for beverages, particularly in pouches. The improving designs of pouches increased their applications, attracting more consumers to purchase fruit drinks, nutraceuticals, meal replacement shakes, fibre supplements, and cold-pressed juices.
  • However, the quality of beverages is affected by pH, storage temperature, pressure, and contaminants' presence. Retort pouch packaging sterilizes beverages by preserving the quality and safety of beverage products with pH levels between 4.0 and 7.0 without using preservatives. Companies are increasingly employing packaging products with properties such as barrier resistance (to heat, moisture, and bacteria) and to eliminate possible oxidation.
  • Consumers are becoming increasingly conscious of health and wellness. From juice in the morning to energy drinks, consumers now are spending more on products that provide refreshments that are well within the wellness trend. This has created a high demand for cost-effective packaging solutions in the beverage segment.
  • In the first quarter of 2022, consumer spending on food and non-alcoholic drinks amounted to over GBP 29 billion (USD 35.26 billion), according to the Office for National Statistics (UK). The amount of money spent by households in the first quarter of 2019 was around GBP 27 billion (USD 32.8 billion). Increased sales and manufacturing of retort drinks might result from rising consumer expenditure, which would increase the need for packaging materials. Companies in this industry may be able to boost their manufacturing capabilities and produce cutting-edge packaging solutions as a result of the rising demand for retort beverage packaging.

North America is Expected to Hold Significant Market Share

  • Increased urban population, busy work life, growing single households, and increasing spending power of the population have boosted the growth of readymade, which are normally packaged in stand-up retort pouches, thereby also acting as key drivers for the growth of the retort pouch industry.
  • Retort packaging has been rapidly gaining popularity, as it is a highly convenient and portable packaging solution. Many shoppers in the country prefer flexible, stand-up pouches over traditional, rigid packaging. Consumers have driven demand for stand-up pouches exponentially over the past decade, whether for snack food, beverage, baby food, or industrial oils and lubricants.
  • In the United States, the Department of Health and Human Services regulates food, pharmaceutical, and nutraceutical products consumed by humans and animals. This is done through either the Food and Drug Administration (FDA) or the US Department of Agriculture (USDA). The regulation used for retort packages is quite demanding under the highest temperatures and requires the materials and processes to be listed under FDA regulation 21 CFR 177.1390.
  • The growing adoption of flexible packaging techniques across numerous industries, including retail, pharmaceutical, food and beverage, and pet food, is propelling the use of retort pouches in Canada.
  • In the country, about 75% of the food supply comes from packaged, processed food items. Also, there is a change in eating habits, and the country is witnessing an increase in consumption of ultra-processed, ready-to-consume foods, which are typically energy-dense with high fat, sugar, and sodium content. These food are mostly packed in retort pouches as it provides an effective technique for packaging food products that require extended shelf life.

Retort Packaging Industry Overview

The retort packaging market is highly competitive and consists of several major players. In terms of market share, few of the major players currently dominate the market. However, with innovative and sustainable packaging, many companies are increasing their market presence by securing new contracts and by tapping new markets.

In June 2022, Stora Enso and Tetra Pak joined forces on a beverage carton recycling solution. A design for a recycling plant at Stora Enso's Langerbrugge location in Belgium is part of the joint feasibility study. The Benelux market receives around 75,000 tonnes of beverage cartons annually. More than 70% of these have already been collected for recycling.

In April 2022, ProAmpac introduced its distinctive ProActive PCR Retort pouches. ProActive PCR Retort pouches are made for packaging pet and human food, and they are both FDA and EU-approved for food contact in retort applications. In order to reduce the usage of virgin resins in the packaging, ProActive PCR Retort pouches have a 30-weight percentage or higher PCR content. Additionally, these inventive pouches are Plastics Packaging Tax (PPT) compliant for the United Kingdom (UK).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Impact of COVID-19 on the Industry
  • 4.3 Market Drivers
    • 4.3.1 Growing Demand for Lightweight and Compact Packaging Materials
    • 4.3.2 Sustained Growth in the Packaged Food Industry
  • 4.4 Market Challenges
    • 4.4.1 Higher Capital Investments and Raw Material Recycling Issues
  • 4.5 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Threat of New Entrants
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.4 Threat of Substitute Products
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Packaging Type
    • 5.1.1 Pouches
    • 5.1.2 Cartons
    • 5.1.3 Trays
    • 5.1.4 Other Types
  • 5.2 By Material
    • 5.2.1 Polypropylene
    • 5.2.2 Polyester
    • 5.2.3 Aluminum Foil
    • 5.2.4 Paper Board
    • 5.2.5 Nylon
    • 5.2.6 Food Grade Cast Polypropylene
    • 5.2.7 Other Materials
  • 5.3 By End-User Industry
    • 5.3.1 Food
    • 5.3.2 Beverage
    • 5.3.3 Other End-User Industry
  • 5.4 By Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 United Kingdom
      • 5.4.2.2 Germany
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Spain
      • 5.4.2.5 Italy
      • 5.4.2.6 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 Latin America
      • 5.4.4.1 Mexico
      • 5.4.4.2 Brazil
      • 5.4.4.3 Argentina
      • 5.4.4.4 Rest of Latin America
    • 5.4.5 Middle East & Africa
      • 5.4.5.1 United Arab Emirates
      • 5.4.5.2 Saudi Arabia
      • 5.4.5.3 Rest of Middle-East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Amcor PLC
    • 6.1.2 Constantia Flexibles
    • 6.1.3 Clifton Packaging Group Limited
    • 6.1.4 Clondalkin Industries BV
    • 6.1.5 Coveris Holdings SA
    • 6.1.6 Flair Flexible Packaging Corporation
    • 6.1.7 Mondi PLC
    • 6.1.8 Tetra Pak International SA
    • 6.1.9 Proampac LLC
    • 6.1.10 Sonoco Product Company
    • 6.1.11 Winpak Ltd
    • 6.1.12 Sealed Air Corporation

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET