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市場調査レポート
商品コード
1735664
ボイルインバッグの世界市場規模:材料タイプ別、外観別、用途別、地域範囲別、予測Global Boil-In Bags Market Size By Material Type (Plastic, Aluminium Foil), By Appearance (Transparent, Opaque, Printed), By Application (Frozen Food, Meat and Poultry, Sea Food), By Geographic Scope And Forecast |
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ボイルインバッグの世界市場規模:材料タイプ別、外観別、用途別、地域範囲別、予測 |
出版日: 2025年05月02日
発行: Verified Market Research
ページ情報: 英文 202 Pages
納期: 2~3営業日
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ボイルインバッグ市場規模は、2024年に3億9,329万米ドルと評価され、2026年から2032年にかけてCAGR 6.97%で成長し、2032年には5億9,834万米ドルに達すると予測されます。
市場成長を促進する主な要因としては、コンビニエンス食品に対する需要の増加、すぐに食べられる食事に対する需要の増加などが挙げられます。ボイルインバッグの世界市場レポートは、市場の全体的な評価を提供します。主要セグメント、動向、市場促進要因、競合情勢、市場で重要な役割を果たしている要因などを包括的に分析しています。
世界のボイルインバッグ市場の定義
ボイルインバッグ」とは、袋詰めされた食品が熱湯で調理または加熱される真空密封食品袋を指します。米、ハム、魚、子牛のすね肉、ズッキーニ、サーモンなどの食品をボイルインバッグで調理することができます。また、肉などの食品をオーブンでローストする際にも使われます。
ボイルインバッグは、手頃な価格で使いやすいため、調理に使用されています。ボイルインバッグ製品は、特殊な真空シールを保持します。したがって、封入された製品の貯蔵寿命が向上します。調理中に食品中の水分を保持し、トラップすることはボイルインバッグの主な特徴です。このような袋の異なる品種は、通常、耐熱ナイロンやポリエステルを使用して製造されています。これは、食品の腐敗や調理温度で溶けるのを防ぐのに役立ちます。FDA、USDAからの承認は、メーカーが商業目的で広くそれらを使用することを許可しています。
ボイルインバッグの世界市場概要
市場の成長を促す主な要因は、消費者の嗜好が伝統的な食事からすぐに食べられる食事へとシフトしていることであり、これが世界のボイルインバッグ市場の重要な促進要因となっています。多忙なライフスタイルと時間的制約により、消費者は食事の準備により多くの時間を必要としています。したがって、すぐに食べられる調理済み食事はその目的を果たし、クックインバッグ市場の成長を促進します。その他の主な促進要因には、高温調理用バッグの需要の高まり、そうしたバッグの柔軟性と手頃な価格の増加、保存食品の保存期間を延ばす能力などがあります。
世界のボイルインバッグ業界の多くの企業は、食品の味と食感を保持するため、見た目が魅力的で高品質な製品の開発に注力しています。これが新たな収益機会を生み出し、煮込みバッグ市場の急成長につながると期待されています。多機能クックインバッグへの需要の高まりは、新たな機会を開いています。このようなクックインバッグは、調理、冷凍、電子レンジなど様々な機能を持っています。さらなる可能性は、サプライヤーの生産能力をさらに開発し、革新的なパッケージデザインを導入することにあります。したがって、市場には多くの成長機会があります。
しかし、プラスチックやポリエチレンのクックインバッグは生分解性がないなど、いくつかの限界も存在します。消費者は環境に優しい製品を使うことを意識しており、各国政府もこれを奨励しているため、今後の世界の調理袋市場の成長を妨げる可能性があります。
Boil-In Bags Market size was valued at USD 393.29 Million in 2024 and is projected to reach USD 598.34 Million by 2032, growing at a CAGR of 6.97% from 2026 to 2032.
Major factors driving the market growth include the increasing demand for convenience foods and the growing demand for ready-to-eat meals. The Global Boil-In Bags Market report provides a holistic evaluation of the market. The report offers a comprehensive analysis of key segments, trends, drivers, restraints, competitive landscape, and factors that are playing a substantial role in the market.
Global Boil-In Bags Market Definition
The term "boil-in bags" refers to vacuum-sealed food bags in which the bagged food is cooked or heated in boiling water. Rice, ham, fish, veal shank, zucchini, and salmon, among other foods, can be cooked in boil-in bags. These are also used for roasting food products like meat in an oven.
They are used for cooking as they are affordable and easy to use. The Boil-in Bags products hold special vacuum seals. Thus the shelf life of the enclosed products is improved. Retaining and trapping moisture in food during cooking is a prime feature of boil-in bags. Different varieties of such bags are usually manufactured by using heat-resistant nylon or polyester. It helps to prevent them from melting at food spoilage and cooking temperatures. Approvals from FDA, USDA have allowed the manufacturers to use them widely for commercial purposes.
Global Boil-In Bags Market Overview
The primary factor driving the market growth is the shift in consumer preference from traditional meals to ready-to-eat meals is a significant driver of the global Boil-In Bags Market. Due to busy lifestyles and time constraints, consumers need more time to prepare food. Thus, ready-to-eat and ready-to-eat meals serve their purpose and drive the growth of the cook-in-bag market. Other key drivers include the growing demand for high-temperature cooking bags, the increasing flexibility and affordability of such bags, and the ability to extend the shelf life of preserved foods.
Many companies in the global boil-in-the-bag industry focus on developing attractive-looking and high-quality products to preserve the taste and texture of food. This is expected to create new revenue opportunities and lead to the rapid growth of the cook-in bag market. The growing demand for multifunctional cook-in bags is opening up new opportunities. Cook-in bags like this have a variety of functions, including cooking, freezing, and microwaves. Further possibilities lie in further developing the supplier's production capacity and introducing innovative packaging designs. Therefore, the market has a lot of growth opportunities.
However, some limitations exist, such as plastic and polyethylene cook-in bags are not biodegradable. Consumers are conscious of using environmentally friendly products, and governments encourage this may hamper the growth of the global cooking bag market in the future.
The Global Boil-In Bags Market is segmented on the basis Material Type, Appearance, Application, And Geography.
Based on Material Type, the market is segmented into Plastic, Aluminium Foil, and Others. The Plastic segment holds a large number share of market share because it is the most commonly used material for making cook-in bags due to its availability and heat resistance.
Based on Appearance, the market is segmented into Transparent, Opaque, and Printed. The opaque is the fastest-growing segment in the market because it is used in various sectors such as pharmaceutical, clinical, agricultural, and home care products.
Based on Application, the market is segmented into Frozen Food, Meat and Poultry, Sea Food, and Others. The Frozen Food segment holds a large number share of market share because of the changing lifestyle and rising disposable income of the consumers leading to increasing demand for frozen food products.
The "Global Boil-In Bags Market" study report will provide valuable insight with an emphasis on the global market. The major players in the market are ProAmpac LLC, H.B. Fuller Company, Universal Plastic Bag Co., UltraSource LLC, Granitol A.S., M & Q Packaging Ltd, Ever Glory Packaging Group Limited, Packit Gourmet, US Poly Pack, and Synpac Limited.
Our market analysis also entails a section solely dedicated to such major players wherein our analysts provide an insight into the financial statements of all the major players, along with its product benchmarking and SWOT analysis.