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市場調査レポート
商品コード
1432530

ホームケアパッケージング:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Home Care Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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ホームケアパッケージング:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ホームケアパッケージング市場規模は2024年に353億7,000万米ドルと推定され、2029年には460億5,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは5.42%で成長する見込みです。

Home Care Packaging-Market

主なハイライト

  • 低価格、使いやすさ、保管のしやすさといった包装の動向は、レビュー期間においても主要な消費者動向であり続けています。消費者全体に手頃な価格を提供する小型パックサイズは、市場で競争力を獲得するためにブランドオーナーの間でより好ましい選択肢として浮上しています。大流行が続く中、消費者は必需品を優先しています。いくつかのホームケア製品やクリーナーは、もはやコモディティとは見なされなくなり、この業界は2020年に最も好調な業績となった。また、2020年以前は、ホームケア・カテゴリーはほとんどの市場で減少傾向にあった。しかし現在では、健康への関心や自宅で過ごす月日が買い物行動に影響を及ぼし、いくつかのホームケア製品はCOVID-19に直面して必要不可欠なものとみなされるようになっています。
  • 健康意識の高まり、生活水準の向上、特にインドやタイなどの新興諸国における人々の一人当たり所得の増加は、ホームケア産業の成長を促進する要因の一部です。
  • さらに、パッケージ食品や個人衛生からホームクリーニングに至るまで、FMCG業界全体で健康とウェルビーイングへの継続的な注力が観察されており、幅広いライフスタイルの変化とホームケアに対する考え方の進化を伴っています。
  • ホームケアブランドは、効能に妥協しない天然由来処方の使用など、自社の強みを示すと同時に、パッケージ上の持続可能性に関するメッセージを明確で分かりやすいものにすることで、消費者の支持を得ることに注力しています。
  • 原材料価格の変動は、コストと供給の面で包装メーカーの課題となっています。ガラスベースの用途を考慮すると、2020年12月、サエルテックスはガラス繊維材料の5%の値上げを実施しました。ガラスの価格は、世界の包装業者による在庫維持の習慣のため、一定の間隔で変動しながら安定しています。また、Smurfit Kappaは2021年2月に原材料(古紙と紙)の高騰について警告を発しました。同社によれば、パンデミック(世界的大流行)の脅威の中、人々がリサイクルをしなくなったため、投入価格も高騰しています。
  • 世界が感染症の大流行に直面している今、継続的な消毒が新たな常態となっています。手指から家屋に至るまで、細心の注意を払った除菌と衛生維持が拡大しています。必要な対策であるにもかかわらず、プラスチック廃棄物問題に拍車をかけています。洗浄剤、除菌剤、使い捨て手袋、マスクなどのカテゴリーに対する需要は伸びています。同様に、これらの製品の廃棄量も日々増加しています。

ホームケアパッケージング市場の動向

プラスチックの柔軟性、強度、耐久性が包装に最適

  • あらゆる主要な包装タイプでプラスチックが幅広く使用されているため、素材としてのプラスチック市場が形成されています。プラスチックの柔軟性、強度、耐久性は、業界における多くの液体、クリーム、粉末製品の包装に理想的です。市場で入手可能な他の素材に比べ、プラスチックは柔軟性が高く、どんな形にも成形できます。小売業界からの需要の伸び、共働き世帯の増加、PETボトルへの需要の高まりが、プラスチック製品の主な原動力となっています。
  • その有利な特性とは別に、改ざん防止キャップやクロージャーなどのイノベーションが人気を集めており、ブランドオーナーにとって重要な付加価値につながっています。このため、さまざまな製品でプラスチックが使用されるようになっています。
  • さらに、利便性と持続可能性の問題から、硬質プラスチック包装よりも軟質プラスチック包装を採用する方向へと、顧客の嗜好が徐々にシフトしています。軟質プラスチック包装材は、同等の硬質プラスチック包装材より重量が80%軽く、価格も安いです。
  • メーカー各社は、バージン材料をより少なくし、消費者リサイクル(PCR)や産業リサイクル(PIR)のレベルを高めた包装を開発しています。消費者によるリサイクルが重視されてきたが、多くのベンダーは製造工程を通して廃棄物を回収し、再粉砕することで成功を収めています。さらに、企業は現在、二酸化炭素排出量を改善するために、バイオプラスチックやバイオ由来のプラスチック樹脂を模索しています。

アジア太平洋地域がホームケアパッケージング市場の需要を牽引

  • 人口の増加、ホームケア製品に対する新たな需要、ライフスタイルの変化により、アジア太平洋地域のホームケア製品業界が業界をリードすると予測されています。この地域の成長は、主にインドや中国などの新興国市場で期待されており、その理由は小売売上高の伸びが高いためです。消費財の売上成長率が高く、消費支出が増加していることが、ホームケア製品業界を押し上げる主な要因です。
  • トイレクリーナーは、主に国内の都市部や半都市部の市場に供給されています。SwachBharath」のような政府の取り組みは、トイレクリーナー市場を活性化させる主な要因です。
  • さらに、オーストラリアの在宅介護パッケージ・プログラムでは、高齢者が日常生活を支援するさまざまな継続的個人サービス、支援サービス、臨床ケアを利用できるようになっています。健康志向の高まりは、同国における床クリーナー製品カテゴリーの成長にとって重要な要因です。
  • このプログラムは、オーストラリア政府の高齢者ケアの連続体の一部であり、連邦の在宅支援プログラムと居住型高齢者ケアの中間に位置するサービスを提供しています。
  • コロナウィルスの危機が在宅介護用包装業界に与えた影響は、中国や韓国など最初にパンデミックに直面した国々で、当初は様々なパターンが見られました。食料品、ヘルスケア製品、eコマース輸送用包装の需要も急増したが、工業用、高級品、一部のB2B輸送用包装の市場は縮小しました。

ホームケアパッケージング業界の概要

ホームケアパッケージング市場は競争が激しく、複数の大手企業で構成されています。市場シェアの面では、現在いくつかの大手企業が市場を独占しています。市場で突出したシェアを持つこれらの大手企業は、海外における顧客基盤の拡大に注力しています。これらの企業は、市場シェアを拡大し、収益性を高めるために、戦略的協業イニシアティブを活用しています。

  • 2020年12月、モンディはドライロック用の紙ベースのおむつパックを発表しました。モンディは、エコウィケットバッグは、リサイクル規制が最も厳しい国でも、既存の紙の流れに乗せることができると述べた。完全に堆肥化可能な材料で作られたEcoWicketBagも用意されています。
  • 2020年6月、グアラパックは初の100%単一素材のリサイクル可能なパウチを発売しました。これまで、市場に出回っている多層多素材ラミネートやパウチのほとんどは、回収、分別、リサイクルに適していなかった。同社のPouch5は、飲料やジュースなどの食品だけでなく、例えば詰め替え用石鹸やフェイスマスクなどの美容・パーソナルケア製品、洗剤などのホームケア製品にも持続可能なパッケージング・ソリューションを提供します。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • COVID-19が市場に与える影響
  • 市場促進要因
    • 製品の革新、差別化、ブランド化
    • 一人当たり所得の増加が購買力にプラスの影響
  • 市場抑制要因
    • 原材料価格の変動
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 素材
    • プラスチック
    • 金属
    • ガラス
  • 種類
    • ボトル・容器
    • 金属缶
    • カートン&段ボール箱
    • パウチ&バッグ
    • その他のタイプ
  • 製品
    • 食器洗い
    • 殺虫剤
    • ランドリーケア
    • トイレタリー
    • ポリッシュ
    • エアーケア
    • その他の製品
  • 地域
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Amcor PLC
    • Ball Corporation
    • RPC Group
    • Winpak Ltd.
    • AptarGroup Inc
    • Sonoco Products Company
    • Silgan Holdings
    • Constantia Flexibles Group GmbH
    • DS Smith PLC
    • Can-Pack SA
    • ProAmpac LLC

第7章 投資分析

第8章 市場の将来

目次
Product Code: 50830

The Home Care Packaging Market size is estimated at USD 35.37 billion in 2024, and is expected to reach USD 46.05 billion by 2029, growing at a CAGR of 5.42% during the forecast period (2024-2029).

Home Care Packaging - Market

Key Highlights

  • Packaging trends, such as low cost, ease of use, and easy storage, have remained the major consumer trends in the review period. Small pack sizes, offering affordability to the entire consumer base at large, have emerged as more favorable alternatives among the brand owners to gain a competitive edge in the market. In the face of the continuing pandemic, consumers are prioritizing essentials. Several home care products and cleaners are no longer considered commodities, and the industry was among the best performing in 2020. And, prior to 2020, the home care category was on a downward trend in most markets. Now however, health concerns and months spent at home have had an impact on shopping behavior, and several home care products are now seen as essential in the face of COVID-19.
  • Increasing health awareness, improving living standards, and rise in per capita income of people, especially in the developing countries, such as India and Thailand, are some of the factors driving the growth of the home care industry.
  • Moreover, a continued focus on health and wellbeing has been observed across the FMCG industry from packaged food and personal hygiene to home cleaning entails a wider lifestyle shift and evolving attitudes towards home care.
  • Home care brands are focusing to win over consumers by demonstrating their strengths, such as using naturally derived formulas that do not compromise on efficacy, while keeping on-pack sustainability messages clear and easy to understand.
  • Fluctuation in raw material prices nhas challenged the packaging manufacturers in terms of costs and supply. When considering the glass-based applications, in December 2020, Saertex implemented a price increase of 5% for its glass fiber material. The price of glass has been steady with volatility at regular intervals due to stock keeping habit by the packagers globally. And Smurfit Kappa in February 2021 issued a warning over the rising cost of raw materials (waste-paper and paper). As per the company, input prices have also shot up as people have recycled less during the pandemic led threats.
  • With the world facing an infectious pandemic, continuous sanitization has become the new normal. From hands to houses, sanitization and hygiene maintenance with utmost care is growing. Despite being a necessary measure, it has been adding to the plastic waste problem. Demand for categories such as cleaning agents, sanitizers, disposable gloves, and masks is growing. And likewise, a heightened volume of these products is also being disposed of daily.

Home Care Packaging Market Trends

Flexibility, Strength, and Durability of Plastic Make it Ideal for Packaging

  • The wide usage of plastic through all major packaging types creates a market for plastic as a material. The flexibility, strength, and durability of the material make it ideal for packaging many liquids, cream, and powder products in the industry. Compared to other materials available in the market, plastic remains highly flexible and can be mold into any shape. Growth in demand from the retail industry, increasing dual-income households, and rising demand for PET bottles are the major drivers for plastic products.
  • Apart from its favorable properties, innovations, such as tamper-evidence caps and closures, are gaining popularity, leading to a crucial value add for the brand owners. This has driven the use of plastics across a variety of products.
  • Furthermore, there is a gradual shift in customer preference toward adopting flexible plastic packaging over its rigid counterpart because of convenience and sustainability issues. Flexible plastic packaging materials are 80% lighter in weight than their equivalent rigid plastic materials and cheaper.
  • Manufacturers are developing packaging that contains less virgin material and higher levels of post-consumer recycling (PCR) or post-industrial recycling (PIR). Although major emphasis has been placed on consumer recycling practices, many vendors have found success by collecting and regrinding waste material throughout the manufacturing process. Moreover, companies are now exploring bioplastics and bio-derived plastics resins to improve their carbon footprint.

Asia-Pacific is Leading the Demand in Homecare Packaging Market

  • The Asia-Pacific home care product industry is forecast to lead the industry due to the increasing population, new demand for home care products, and changing lifestyles. Growth in this region is expected mainly in the developing markets, such as India and China, due to high retail sales growth. Higher sales growth percentage of consumer goods and rising consumer expenditures are the key factors boosting the home care products industry.
  • Toilet cleaners largely cater to the urban and semi-urban markets in the country. Government initiatives, such as 'SwachBharath', are major enablers for the toilet cleaners market.
  • Moreover, the home care packages program in Australia provides older people with access to a range of ongoing personal services, support services, and clinical care that help them with their day-to-day activities. Rising health consciousness is a key factor for the growth of the floor cleaner product category in the country.
  • This program is a part of the Australian Government's continuum of care for older people in Australia, providing services between the Commonwealth Home Support Program and residential aged care.
  • The impact of the coronavirus crisis on the home care packaging industry was mixed with the pattern initially playing out in countries such as China and South Korea, which were the first to confront the pandemic. Demand also rose sharply for packaging for groceries, healthcare products, and e-commerce transportation while the market for industrial, luxury, and some B2B-transport packaging shrunk.

Home Care Packaging Industry Overview

The home care packaging market is competitive and consists of several major players. In terms of market share, few of the major players currently dominate the market. These major players with a prominent share in the market are focusing on expanding their customer base across foreign countries. These companies are leveraging on strategic collaborative initiatives to increase their market share and increase their profitability.

  • December 2020, Mondi announced a paper-based diaper pack for Drylock. Mondi mentioned that the EcoWicketBag can be placed in existing paper streams, even in countries with the strictest recycling regulations. An EcoWicketBag, made out of fully compostable materials, is also available.
  • June 2020, Gualapack launched the first 100% mono-material recyclable pouches. Up to now, most multilayer multi-material laminates and pouches on the market have not been suitable for collection, sorting, or recycling. The company's Pouch5 offers a sustainable packaging solution not only for food, such as drinks and juices, but also for beauty and personal care products, for example, soap refills or face masks, and home care, like detergents.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Impact of COVID-19 on the Market
  • 4.3 Market Drivers
    • 4.3.1 Product Innovation, Differentiation, and Branding
    • 4.3.2 Rising Per Capita Income Positively Impacting Purchase Power
  • 4.4 Market Restraints
    • 4.4.1 Fluctuations in Raw Material Prices
  • 4.5 Porters Five Force Analysis
    • 4.5.1 Threat of New Entrants
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.4 Threat of Substitute Products
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Material
    • 5.1.1 Plastic
    • 5.1.2 Paper
    • 5.1.3 Metal
    • 5.1.4 Glass
  • 5.2 Type
    • 5.2.1 Bottles & Containers
    • 5.2.2 Metal Cans
    • 5.2.3 Cartons & Corrugated Box
    • 5.2.4 Pouches & Bags
    • 5.2.5 Other Types
  • 5.3 Products
    • 5.3.1 Dishwashing
    • 5.3.2 Insecticides
    • 5.3.3 Laundry Care
    • 5.3.4 Toiletries
    • 5.3.5 Polishes
    • 5.3.6 Air Care
    • 5.3.7 Other Products
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
    • 5.4.2 Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
    • 5.4.4 Latin America
    • 5.4.5 Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Amcor PLC
    • 6.1.2 Ball Corporation
    • 6.1.3 RPC Group
    • 6.1.4 Winpak Ltd.
    • 6.1.5 AptarGroup Inc
    • 6.1.6 Sonoco Products Company
    • 6.1.7 Silgan Holdings
    • 6.1.8 Constantia Flexibles Group GmbH
    • 6.1.9 DS Smith PLC
    • 6.1.10 Can-Pack SA
    • 6.1.11 ProAmpac LLC

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET