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市場調査レポート
商品コード
1433012

プラスチックボトル:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Plastic Bottles - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 142 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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プラスチックボトル:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 142 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

プラスチックボトル市場規模は2024年に2,163億4,000万米ドルと推定され、2029年には2,893億7,000万米ドルに達すると予測され、予測期間(2024-2029年)のCAGRは5.99%で成長します。

Plastic Bottles-Market

プラスチック包装は軽量で扱いやすいため、他の製品よりも消費者の間で人気が高まっています。同様に、大手メーカーも生産コストの低さからプラスチック包装ソリューションの使用を好んでいます。

主なハイライト

  • さらに、ポリエチレンテレフタレート(PET)と高密度ポリエチレン(HDPE)ポリマーのイントロダクションは、プラスチックボトルの用途を拡大しています。ボトル入り飲料水市場や軟水市場では、PETボトルの需要が増加しています。
  • 市場には、革新的でコスト効率に優れ、持続可能なパッケージング・ソリューションが多種多様に登場しており、プラスチックは製品として世界的に受け入れられています。そのため、Amcorのような大手企業は、ボトルの需要に応えるために新しいプラスチック製品フォーマットを導入しています。
  • PETは他のプラスチック製品に比べ、製造過程における原材料のロスが少ないため、メーカーは他のプラスチック包装製品よりもPETを好みます。PETはリサイクル可能で、複数の色やデザインを加えることができるため、好まれる選択肢となっています。詰め替え可能な製品は、環境に対する消費者の意識の高まりとともに登場し、この製品の需要を生み出してきました。
  • さらに、ニューヨークに本社を置く著名な消費者製品会社であるコルゲート・パルモリーブは、2025年までにすべての製品カテゴリーで包装の100%リサイクルを実現し、プラスチック包装からのリサイクル率を現在25%にすることを約束しています。化粧品ブランドのロレアルは、2025年までにすべてのプラスチック包装を充電可能、詰め替え可能、リサイクル可能、または堆肥化可能なものにすることを目指しています。
  • COVID-19の発生が市場に影響を及ぼす中、世界各国は使い捨てプラスチックにシフトしているようです。さらに、サプライチェーンは、使い捨てプラスチック包装や医療用品の需要の急増に対応するために緊張しています。インドでは、COVID-19の混乱を受け、タミル・ナードゥ州政府が小売業における使い捨てプラスチックボトルとバッグの使用禁止を一時停止するなど、複数の政府が使用禁止措置をとっています。

プラスチックボトル市場動向

飲料が市場成長を牽引

  • 飲料分野のプラスチックボトル市場は、ボトル入り飲料水とノンアルコール飲料の需要が絶えることがないため、成長が見込まれます。ボトル入り飲料水の需要は、汚染された水道水を飲むことによる病気の恐れや、ボトル入り飲料水が提供する携帯のしやすさ、利便性から、消費者が特に高品質の飲料水を求める傾向にあるためです。
  • さらに、多くの先進経済諸国や新興経済諸国では、人々はボトル入りの水を好みます。ボトル入り飲料水は、さまざまな飲料を販売する店や場所で売られています。例えば、国際ボトルウォーター協会(IBWA)は、アメリカ人は他のパッケージ飲料よりもボトル入りの水を好むと述べています。さらに、国際ボトルウォーター協会(IBWA)によると、2018年には138億ガロンのボトル入り飲料水を消費しました。また、IBWAに代わってハリス・ポールがオンラインで実施した新しい全国調査によると、10人中9人以上のアメリカ人が、他の飲料が売られている場所ならどこでもボトル入りの水が手に入ると期待しています。
  • ペットボトル市場は、アルコール飲料分野からも恩恵を受けると予想されています。ワインの分野では、ペットボトルへの移行が徐々に進んでいることが最近確認されています。例えば、カリフォルニア州バーリンゲームにあるプラスチック製ワインボトルのベンチャー企業EnVinoによると、この容器は一般的なガラス製ワインボトルの約8分の1の重さで、場所を取らないため、ワインメーカーはトラック1台あたり30%多くワインを出荷することで燃料を節約できます。
  • 2020年2月、アムコーは北米ワイン・ブドウ・シンポジウムで最新のカスタムデザインを発表しました。また、英国を拠点とする新興企業Garcon Winesとのコラボレーションも発表しました。この提携により、Amcorは米国で消費者再利用(PCR)PETプラスチック製の平型ワインボトルを生産する予定です。

アジア太平洋が最も高い成長を遂げる

  • アジア太平洋地域の複数の国々における主な取り組みのひとつは、使い捨てのプラスチックボトルや包装の使用を削減することです。しかし、企業はパンデミックの蔓延に対抗するためにプラスチック包装に頼る可能性があり、現時点では持続可能性の面は後回しにしています。
  • 中国のヘルスケア・医薬品セクターは、高齢化が主な要因となっている世界最大級の市場です。Pharmaceutical Technologyによると、中国の医薬品市場規模は2022年までにほぼ5,740億米国ドルに急増すると予測されています。したがって、これらの企業からのペットボトル需要が増加する可能性があるため、国内プレーヤーには成長の可能性があります。
  • インドのペットボトル市場は、プラスチック製ボトルの消費と産業用途の継続的な増加により、着実に成長すると推定されます。インド・ブランド・エクイティ財団(IBEF)によると、同国ではプラスチックボトルの市場需要が拡大を続けており、2019年4月~2020年1月のプラスチック輸出額は70億4,500万米ドルに達します。プラスチック・プロジェクトは、飲料、食品、飲料水、医薬品、家庭用部門など、いくつかの製品と部門にわたって増加すると予想されます。
  • 日本は、米国に次いで急成長している医薬品事業の1つであり、着実な技術革新と特許取得済み医薬品に継続的に注力しています。日本政府も、国際企業の投資に対する規制緩和を通じてこの成長に貢献しており、それによって日本の医薬品市場を牽引しています。
  • CPhIによると、日本の医薬品市場は、2018年の4.7%から10%の固形製剤の増加が見込まれることや、すべての薬剤クラスでジェネリック医薬品が一定の伸びを示すことなど、さまざまな要因に関連して2019年に大幅な成長を再開します。このようなニーズを認識し、現地の製薬会社はプラスチックボトルへの需要が増加し、市場の成長に拍車をかけると思われます。

プラスチックボトル業界の概要

プラスチックボトル市場の競争は中程度で、複数の大手企業で構成されています。市場シェアの面では、現在、少数の大手企業が市場を独占しています。市場で圧倒的なシェアを持つこれらの企業は、海外における顧客基盤の拡大に注力しています。これらの企業は、市場シェアを拡大し、収益性を高めるために、戦略的な共同イニシアティブを活用しています。最近の市場開拓をいくつか紹介する:

  • 2020年2月-Amcor PLCは、マルチビタミンのカテゴリーで、100%消費者再生資源(PCR)樹脂を使用したPET容器の開発と発売を発表しました。同社は、マルチビタミンを再構築したヘルスミーツテクノロジー企業Ritual社のために、100立方センチメートルと150立方センチメートルの2サイズの新しい透明ボトルを開発しました。
  • 2019年10月-Bericap GmbH &Co KGは、プラスチック製キャップが消費中にボトルに取り付けられたままでなければならない新製品テザーキャップを発売しました。この革新的なソリューションは、お客様にさらなる安全性を提供し、EUの新しい規制に準拠することで化学廃棄物を削減します。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 軽量包装方法の採用増加
    • ボトルウォーター業界からの需要増加
  • 市場抑制要因
    • プラスチック使用に関する環境問題
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の業界への影響評価

第5章 市場セグメンテーション

  • 原材料タイプ
    • ポリエチレンテレフタレート(PET)
    • ポリプロピレン(PP)
    • 低密度ポリエチレン(LDPE)
    • 高密度ポリエチレン(HDPE)
    • その他の原材料
  • エンドユーザー業界別
    • 飲料
    • 食品
    • 化粧品
    • 医薬品
    • 家庭用品
    • その他業界別
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
      • メキシコ
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Alpha Packaging
    • CKS Packaging Inc.
    • Bericap GmbH & Co. KG
    • Plastipak Holdings Inc.
    • Graham Packaging Company
    • Comar LLC
    • Amcor Ltd.
    • Berry Global Inc.
    • Alpack Plastic Packaging
    • Gerresheimer AG
    • Cospack America Corporation

第7章 投資分析

第8章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 57361

The Plastic Bottles Market size is estimated at USD 216.34 billion in 2024, and is expected to reach USD 289.37 billion by 2029, growing at a CAGR of 5.99% during the forecast period (2024-2029).

Plastic Bottles - Market

Plastic packaging is becoming popular among consumers over other products as a plastic package is light in weight and is easier to handle. Similarly, even the major manufacturers prefer to use plastic packaging solutions, owing to their lower cost of production.

Key Highlights

  • Moreover, the introduction of polyethylene terephthalate (PET) and high-density polyethylene (HDPE) polymers are expanding the plastic bottling applications. The market is witnessing an increasing demand for PET bottles in the bottled and soft water markets.
  • There is a wide variety of innovative, cost-effective, sustainable packaging solutions emerging in the market, and plastic, as a product, is accepted globally. It has led to the leading players, like Amcor, introducing new plastic product formats to cater to the demand for bottles.
  • Manufacturers prefer PET over other plastic packaging products, as it has a minimum loss of raw material during the manufacturing process when compared to other plastic products. Its recyclability and the feature to add multiple colors and designs augment it to become a preferred choice. Refillable products have emerged with the rising consumer awareness for the environment and have acted in creating demand for the product.
  • Moreover, Colgate-Palmolive, a prominent consumer products company, based in New York, committed to 100% recyclability of packaging across all its product categories by 2025 and achieving a 25% recycled content currently from plastic packaging. L'Oreal, a cosmetics brand, is working toward ensuring that all its plastic packaging will be rechargeable, refillable, recyclable, or compostable, by 2025.
  • With the COVID-19 outbreak affecting the market, countries, globally, seem to be shifting toward single-use plastics. Supply chains, additionally, are being strained to meet a surge in demand for single-use plastic packaging and medical supplies. Multiple governments, such as in India, the Tamil Nadu government suspended the ban on single-use plastic bottles and bags in retail trade in the wake of the COVID-19 disruption.

Plastic Bottle Market Trends

Beverages to Drive the Market Growth

  • The market for plastic bottles in the beverage sector is anticipated to witness growth, owing to the never-ending demand for bottled water and non-alcoholic beverages. The demand for bottled water is credited to consumers' propensity for specifically demanding high-quality drinking water, owing to the fear of diseases as an aftermath of drinking polluted tap water and the ease of portability and convenience provided by bottled water.
  • Further, in many developed and developing economies, people favor bottled water. Bottled water is sold in stores and places selling various drinks. For instance, the International Bottled Water Association (IBWA) stated that Americans favor bottled water over other packaged beverages. Moreover, as per International Bottled Water Association (IBWA), they consumed 13.8 billion gallons of bottled water in 2018. Also, according to a new national survey conducted online by The Harris Poll on behalf of the IBWA, more than 9 in 10 Americans expect bottled water to be available wherever other drinks are sold.
  • The market for plastic bottles is also anticipated to benefit from the alcoholic beverage sector. The gradual shift toward plastic bottles in the wine sector is observed was the recent past. For instance, as per EnVino, a plastic wine bottle venture in Burlingame, California, the containers weigh about one-eighth of a typical glass wine bottle and take up 20% less space, thus, enabling winemakers to save fuel by shipping 30% more wine per truck.
  • In February 2020, Amcor announced its latest custom designs at the Wine and Grape Symposium, North America. The company also announced a collaboration with Garcon Wines, a UK-based startup. Through this collaboration, Amcor plans to produce flat wine bottles made with post-consumer recycled (PCR) PET plastic in the United States.

Asia-Pacific to Witness Highest Growth

  • One of the main initiatives across multiple countries in the Asia-Pacific region has generally been to cut down the usage of single-use plastic bottles and packaging. But, companies might likely resort to plastic packaging to combat the pandemic's spread, putting the sustainability aspect away at this time.
  • The healthcare and pharmaceutical sector in China is one of the world's largest markets, primarily driven by its aging population. According to Pharmaceutical Technology, China's pharma market's size was forecasted to surge up to almost 574 billion U.S. dollars by 2022. Hence, there is a growth possibility for domestic players as they might experience an increase in demand for plastic bottles from these companies.
  • The plastic bottles market in India is estimated to grow steadily, owing to the continually increasing consumption and industrial applications of plastic-made bottles. According to the India Brand Equity Foundation (IBEF), the market demand for plastic bottles continues to expand in the country, with plastic export of USD 7.045 billion during the period of April 2019 - January 2020. Plastic projects are anticipated to increase across several products and sectors, including beverage, food and water, pharmaceutical, household sectors.
  • Japan has one of the fastest-growing pharmaceutical businesses after the United States and is continuously concentrating on steady innovation and patented drugs. The Government of Japan is also contributing to this growth through deregulations for international companies to invest, thereby driving the country's pharmaceutical market.
  • According to CPhI, Japan's pharmaceutical market will resume growing significantly in 2019, connected to a range of factors, such as an anticipated 10% increase in solid dose formulations from 4.7% in 2018 and constant growth for generics across all drug classes. Recognizing these needs, local pharma companies will experience an increase in demand for plastic bottles, thus stressing the growth of the market.

Plastic Bottle Industry Overview

The plastic bottles market is moderately competitive and consists of several major players. In terms of market share, few of the major players currently dominate the market. These players with a prominent share in the market are focusing on expanding their customer base across foreign countries. These companies are leveraging strategic collaborative initiatives to increase their market share and increase their profitability. Some of the recent development in the market are:

  • February 2020 - Amcor PLC, in the multivitamin category, showcased the development and launch of the PET container that is made from 100% post-consumer recycled content (PCR) resin. The company created the new, clear bottle in two sizes, 100 cubic centimeters and 150 cubic centimeters, for Ritual, a health meets technology company that reimagined the multivitamin.
  • October 2019 - Bericap GmbH & Co KG launched its new product tethered caps, where plastic closures must remain attached to the bottle during consumption. This innovative solution offers additional security to the customers and reduces the chemical wastes by complying with the new regulations of the EU.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Increasing Adoption of Lightweight Packaging Methods
    • 4.2.2 Increasing Demand From Bottled-water Industry
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Environmental Concerns Regarding Use of Plastics
  • 4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.5 Assessment of Impact of Covid-19 on the Industry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Raw Material Type
    • 5.1.1 Polyethylene Terephthalate (PET)
    • 5.1.2 Poly Propylene (PP)
    • 5.1.3 Low-density Polyethylene (LDPE)
    • 5.1.4 High-density Polyethylene (HDPE)
    • 5.1.5 Other Raw Materials
  • 5.2 End-user Vertical
    • 5.2.1 Beverage
    • 5.2.2 Food
    • 5.2.3 Cosmetics
    • 5.2.4 Pharmaceutical
    • 5.2.5 Household Care
    • 5.2.6 Other End-user Verticals
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 India
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 South Korea
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Latin America
      • 5.3.4.1 Mexico
      • 5.3.4.2 Brazil
      • 5.3.4.3 Argentina
      • 5.3.4.4 Rest of Latin America
    • 5.3.5 Middle East and Africa
      • 5.3.5.1 Saudi Arabia
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 United Arab Emirates
      • 5.3.5.4 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Alpha Packaging
    • 6.1.2 CKS Packaging Inc.
    • 6.1.3 Bericap GmbH & Co. KG
    • 6.1.4 Plastipak Holdings Inc.
    • 6.1.5 Graham Packaging Company
    • 6.1.6 Comar LLC
    • 6.1.7 Amcor Ltd.
    • 6.1.8 Berry Global Inc.
    • 6.1.9 Alpack Plastic Packaging
    • 6.1.10 Gerresheimer AG
    • 6.1.11 Cospack America Corporation

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS