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市場調査レポート
商品コード
1443998

金属缶:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029年)

Metal Cans - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 110 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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金属缶:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

金属缶市場規模は2024年に824億9,000万米ドルと推定され、2029年までに983億5,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に3.58%のCAGRで成長します。

金属缶- 市場

この製品は、輸送耐性、密封されたカバー、乱暴な取り扱い、容易なリサイクル性などの独特の特徴により注目を集めています。

主なハイライト

  • 金属缶のリサイクル性の高さは、市場の重要な推進力の1つです。アルミニウム缶は湿気からほぼ保護されます。缶は錆びず、耐食性があり、あらゆる包装を考慮すると最も長い保存期間を提供します。また、剛性、安定性、高いバリア性など、多くの利点をもたらします。
  • 欧州地域ではビールや炭酸飲料などのアルコール飲料やノンアルコール飲料の消費量が増加しているため、金属缶の需要が高まっています。 Barth-Haas Groupによると、2021年にドイツは欧州最大のビール生産国でした。ドイツのビール製品は8,500万hl以上で、英国で生産されたビールの2倍以上でした。ロシアの生産量は8,200万hlで、欧州で2番目に大きくなりました。
  • 家庭消費や食料品向けの飲料需要がレストランに比べて増加したため、アルミニウム缶不足は食品・飲料業界に引き続き影響を及ぼしています。多くの著名な市場関係者が、注文の増加に対応し、アルミニウム缶の不足に対処するために、新しい製造インフラを構築するための投資を発表しています。たとえば、2021年 9月に、ボールコーポレーションは、米国ネバダ州に新しい米国アルミニウム飲料包装工場を建設する計画を発表しました。この複数ラインの工場は、2022年末に生産を開始する予定です。同社は、今後数年間でこの施設に約2億9,000万米ドルを投資する予定です。調整と製造能力の増加にもかかわらず、ボールコーポレーションは、2023年まで需要が供給を上回り続けると予想しました。
  • 包装材への非発がん性材料の適用に関する消費者の意識の高まりと軽量包装材への需要の増加により、金属缶市場は高い成長が見込まれています。しかし、金属缶は、ポリエチレンやポリエチレンテレフタレート(PET)などのポリマーベースの包装材料に置き換えられる可能性があるため、使用が困難です。
  • COVID-19のパンデミックが需要に与えた影響に対応して、欧州の鉄鋼メーカーは急速に供給を削減し、第1四半期の生産は年率10%減少しました。また、非鉄金属業界は、食品包装などの重要なバリューチェーンの重要なサプライヤーです。COVID-19は、主要バリューチェーンにおける需要の大幅な減少、供給の混乱、輸送困難により、欧州の非鉄金属セクターに重大かつ増大する経済的影響を引き起こしています。

金属缶市場動向

缶詰食品の消費が市場の成長を牽引

  • 世界レベルでのライフスタイルの変化により、消費者は簡単に調理できる食品を選ぶようになりました。若年層や個人生活を送っている消費者は、より多くの缶詰食品を消費しています。こうしたユーザーは時間がなく、予算も限られているため、より低コストで利便性の高い製品を選択しています。
  • 缶詰食品の常連消費者の多くは、提供される利便性と製品の低コストにより製品を選択します。缶詰食品は消費するのに便利で、調理に必要なエネルギーと時間が少なくなります。ほとんどの缶詰食品は、通常の食事よりも準備にかかる時間が40%短くなります。
  • また、パンデミック後の市場では植物ベースの食品の需要が大幅に増加しています。英国はベトナムにとって植物由来製品の主要市場であるため、ベトナムのベジタリアン食品輸出業者は豊富な機会を模索しています。たとえば、2022年8月、ドンタップ省に本拠を置くビンローンベジタリアン食品工場は、英国におけるベトナム製品の最大の輸入国であるロンドンの支援を受けて、缶詰のベジタリアン食品2トンを英国に輸出しました。
  • 全国各地で最新のコンビニエンスストアやスーパーマーケットの拡大が加速しており、調査対象の市場はさらに成長する可能性が高いです。たとえば、2022年7月、小売大手のWinCommerceは、インスタント食品の需要の増加に対応し、市場シェアの拡大を加速するため、年末までにベトナムに数百の新しいスーパーマーケットとコンビニエンスストアをオープンする計画を立てています。国で。
  • また、2021年10月、食品および家庭用品用スチール缶の北米メーカーであるBall Metalpackは、ミルウォーキー製造工場に新しいツーピース食品缶生産ラインを追加しました。新鮮な高速ツーピース食品缶生産ラインは、年間数百万個の食品缶の生産をサポートし、Ball Metalpackが食品および栄養業界の顧客からの高まる需要に応えることができます。これはミルウォーキー工場で2番目の高速2ピース生産ラインであり、立ち上げ時間を短縮し、総コスト構造を低く抑えることができます。 Ball Metalpackは、北米の8つの工場に4つの高速ツーピース缶を保有しています。
  • さらに、StatCanによると、過去10年間で生鮮および加工済みの果物や野菜の入手可能量が減少しています。したがって、人々は缶詰食品に移行しています。
  • 生活費の中で3番目に多いのが食費です。缶詰食品は生鮮食品や冷凍食品よりも安価であることが多く、冷凍食品の約半分、生冷凍食品の約5分の1です。また、カナダの人口増加はこれらの増加を上回り、一人当たりの缶詰食品の入手可能性が低下しました。たとえば、StatCanによると、カナダで1人当たり消費できるベイクドビーンズおよび缶詰豆の量は、2013年の1.13 kgから2021年には0.92 kgまで減少しました。

北米が市場で大きなシェアを握る

  • 北米では、さまざまな健康飲料、炭酸ソフトドリンク、健康飲料、スクラロースジュースの需要が高まっているため、予測期間を通じて金属缶の需要にプラスの影響を与えると予想されます。さらに、いくつかの重要なプレーヤーが、広範なプロモーション活動や新しい調査を通じてビジネスの発展に影響を与えています。
  • 食品および小売業界は、米国の製品需要に影響を与える主な要因です。この国にはかつてないほど多くの食料品店やスーパーストアがあり、この国の食品および小売業界の拡大は主に小規模住宅の増加によるものです。その結果、より小型の梱包ユニットの需要が高まっています。
  • 米国の生活様式により、金属缶の必要性が高まっています。人々は多忙なスケジュールで調理する時間がほとんどないため、すぐに食べられ、すぐに作れる健康的な食品を選びます。缶詰食品は、簡単な包装とすぐに使える食品を提供することで、この目標を達成します。金属缶は食品の鮮度と高品質を長期間保つことができるため、市場の成長を後押しすると考えられます。
  • さらに、この地域のプレーヤーは垂直および水平統合に焦点を当てています。たとえば、2021年 11月、Ardagh Groupの子会社であるArdagh Metal Packaging(AMP)は、カナダに拠点を置くデジタル印刷缶プロバイダーHart Printを買収しました。 Hart Printは2018年に設立され、ケベック州に拠点を置き、飲料市場にサービスを提供する顧客に柔軟なデジタル印刷ソリューションを提供しています。 Hart Printは、北米市場にデジタル印刷缶を提供した最初の企業であると主張しています。

金属缶業界の概要

金属缶市場は、さまざまな世界的および地元の業界プレーヤーの存在により、適度に細分化されています。この市場のベンダーは、製品ポートフォリオ、差別化、価格設定に基づいて参加しています。市場の主要企業は、SKS Bottle &Packaging, Inc.、Silgan Containers LLC、Ball Corporationなどです。

2022年3月、ドイツのブリキ板メーカー、ティッセンクルップ・ラッセルシュタインは、スイスのホフマン・ネオパック社とリコラ社と協力して、CO2削減ブルーミントスチール製の世界初の食品缶を開発し、後者は缶入りのハーブドロップを販売する予定です。

2022年 1月、Ardagh Metal Packaging Europeは、カスタマイズ範囲に新たに追加されたHIGHENDを発売し、顧客にブランドを強化するクリエイティブな機会を提供します。この技術により、シェル表面全体にCMYKカラーで高品質な装飾を施すことができるため、ブランドは視覚的なインパクトを最大限に高めて自社の缶を強調し、カスタマイズし、差別化することができます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • エネルギー使用量が少ないため、パッケージのリサイクル性が高い
    • アルコール飲料とノンアルコール飲料の両方の消費量の増加
  • 市場抑制要因
    • ポリエチレンテレフタレートに代わる包装ソリューションの存在
  • 業界のバリューチェーン分析
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場セグメンテーション

  • 材料タイプ別
    • アルミニウム
    • スチール
  • 缶タイプ別
    • 食品
    • 飲料
    • 化粧品・パーソナルケア
    • 医薬品
    • 塗料
    • その他
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • スペイン
      • イタリア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • その他アジア太平洋
      • オーストラリア
    • ラテンアメリカ
    • 中東とアフリカ

第6章 競合情報

  • 企業プロファイル
    • Ball Corporation
    • Ardagh Group
    • Mauser Packaging Solutions
    • Silgan Containers LLC
    • Crown Holdings Inc.
    • DS Containers Inc.
    • CCL Container Inc.
    • Toyo Seikan Group Holdings Ltd
    • Pacific Can China Holdings Limited
    • Universal Can Corporation
    • CPMC HOLDINGS Limited(COFCO Group)
    • Showa Denko KK
    • Independent Can Company
    • Hindustan Tin Works Ltd
    • Saudi Arabian Packaging Industry WLL(SAPIN)

第7章 投資分析

第8章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 50323

The Metal Cans Market size is estimated at USD 82.49 billion in 2024, and is expected to reach USD 98.35 billion by 2029, growing at a CAGR of 3.58% during the forecast period (2024-2029).

Metal Cans - Market

The product is gaining prominence because of its distinct features, like transportation resistance, hermetically sealed cover, rough handling, and easy recyclability.

Key Highlights

  • The high recyclability of metal cans is one of the significant drivers of the market. Aluminum cans deliver nearly protection against moisture. The cans do not rust and are resistant to corrosion, as well as provide one of the most extended shelf lives considering any packaging. It also offers many benefits, such as rigidity, stability, and high barrier properties.
  • Due to the increasing consumption of alcoholic and non-alcoholic beverages, such as beer and carbonated drinks, in the European region, there is significant demand for metal cans. According to Barth-Haas Group, Germany was Europe's top beer producer in 2021. The beer products in Germany were over 85 million hl which was more than twice as much as produced in the UK. With 82 million hl, Russian output was the second-largest in Europe.
  • The aluminum can shortage continues to affect the food and beverage industry, as the beverage demand for home consumption and grocery increased compared to restaurants. Many prominent market players have announced investments to set up new manufacturing infrastructures to fulfill the increased order and tackle the shortage of aluminum cans. For instance, in September 2021, Ball Corporation announced plans to build a new US aluminum beverage packaging plant in Nevada, US. This multi-line plant has been scheduled to begin production in late 2022. The company plans to invest around USD 290 million in this facility over the next few years. Even with the adjustments and increased manufacturing capacity, Ball Corporation anticipated that the demand would continue to outstrip supply well into 2023.
  • The rise in consumer awareness concerning the application of non-carcinogenic materials in packaging and increased demand for lightweight packing is generating high growth prospects for the metal cans market. However, metal cans are challenging to use due to the replacement possibility of polymer-based packaging materials, including polyethylene and polyethylene terephthalate (PET).
  • In response to the COVID-19 pandemic's impact on demand, European steelmakers have swiftly reduced supply, with first-quarter production falling 10% yearly. Also, the non-ferrous metals industry is a crucial supplier of essential value chains, including food packaging. COVID-19 is causing significant and growing economic impacts on the European non-ferrous metals sector, driven by substantial demand reduction in key-value chains, supply disruptions, and transport difficulties.

Metal Cans Market Trends

Canned Food Consumption to Drive the Market Growth

  • The changing lifestyles at a global level are resulting in consumers opting for easy-to-cook food. The younger population and individually living consumers are consuming more canned food. These users have less time and are budget restrained, thus, opting for products with lower costs and higher convenience.
  • Many regular consumers of canned foods choose the products due to the convenience offered and lower cost of the products. Canned foods are more convenient to consume and require less energy and time to cook. Most canned foods take 40% less time to prepare than regular meals.
  • Also, the demand for plant-based foods has significantly increased in the market post-pandemic. Vietnam's vegetarian food exporters are exploring ample opportunities as the UK is the primary market for Vietnam for its plant-based products. For instance, in August 2022, Dong Thap Province-based Binh Loan vegetarian food factory exported two tonnes of canned vegetarian food to the UK with the support of London, the biggest importer of Vietnamese goods in the UK.
  • The expansion of modern convenience stores and supermarkets across the country has geared up, which will likely add growth to the market studied. For instance, in July 2022, WinCommerce, a retail giant, plans to open hundreds of new supermarkets and convenience stores in Vietnam by the end of the year to cater to the increased demand for convenience food products and to accelerate the expansion of its market share in the country.
  • Also, in October 2021, Ball Metalpack, a North American manufacturer of steel cans for food and household products, added a new two-piece food cans production line at its Milwaukee manufacturing plant. The fresh, high-speed two-piece food can production line will support the production of millions of food cans per year and allow Ball Metalpack to meet growing demand from customers in the food and nutrition industries. It is the second high-speed two-piece production line at the Milwaukee plant, enabling it to have a quicker ramp-up time and a lower total cost structure. Ball Metalpack has four high-speed two-piece cans across its eight North American plants.
  • Additionally, according to StatCan, there has been a decline in fresh and processed fruit and vegetable availability over the past ten years. Therefore people are shifting to canned food.
  • The third-largest living expenditure is food. Canned food is frequently less expensive than fresh or frozen food, costing approximately half as much as frozen and a fifth as much as frozen fresh. Also, the population of Canada's growth outpaced these increases, yielding lower per capita availability of canned food. For instance, according to StatCan, the baked and canned beans volume available for consumption per person in Canada has declined from 1.13 kg in 2013 to 0.92 kg in 2021.

North America to Hold a Significant Share in the Market

  • North America is anticipated to positively influence the demand for metal cans throughout the forecast period due to the growing demand for different healthy beverages, carbonated soft drinks, health drinks, and sucralose juices. Additionally, several significant players impact the business's development through extensive promotional efforts and new research.
  • The food and retail industries are the primary factors influencing the demand for products in the United States. The country has more grocery shops and superstores than ever before, and the expansion of the country's food and retail industries is primarily due to the rise in the number of smaller homes. Consequently, it is driving demand for smaller packing units.
  • Because of the way of life in the United States, there is a greater need for metal cans. People choose wholesome food that is ready to eat and can make it quickly since they have hectic schedules that leave them with little time for cooking. By offering easy packaging and foods that are ready to use, canned food accomplishes this goal. Because they can keep food fresh and high-quality for an extended period, metal cans will boost the market growth.
  • Additionally, players in the region are focusing on vertical and horizontal integration. For instance, in November 2021, Ardagh Metal Packaging (AMP), a subsidiary of Ardagh Group, acquired Canada-based digital printed cans provider Hart Print. Hart Print was established in 2018 and is based in Quebec, offering flexible digital printing solutions to customers serving the beverage market. Hart Print claims to be the first company to provide digitally printed cans in the North-American market.

Metal Cans Industry Overview

The metal cans market is moderately fragmented, owing to the presence of various global and local industry players. Vendors in this market participate based on product portfolio, differentiation, and pricing. Key players in the market are SKS Bottle & Packaging, Inc., Silgan Containers LLC, Ball Corporation, etc.

In March 2022, the German tinplate manufacturer ThyssenKrupp Rasselstein had the world's first food can made of CO2-reduced blue mint Steel, in collaboration with the Swiss companies Hoffmann Neopac and Ricola, the latter of which will sell its herbal drops in the cans.

In January 2022, Ardagh Metal Packaging Europe launched HIGHEND, a new addition to its customization range, which offers customers brand-enhancing creative opportunities. The technology allows high-quality decoration in CMYK colors on the entire shell surface, meaning brands can highlight, customize and differentiate their cans with maximum visual impact.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 High Recyclability of the Packaging Due to Less Usage of Energy
    • 4.2.2 Increasing Consumption of both Alcoholic and Non-Alcoholic Beverages
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Presence of Alternate Packaging Solutions as Polyethylene Terephthalate
  • 4.4 Industry Value Chain Analysis
  • 4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.5.3 Threat of New Entrants
    • 4.5.4 Threat of Substitute Products
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.6 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Material Type
    • 5.1.1 Aluminum
    • 5.1.2 Steel
  • 5.2 By Can Type
    • 5.2.1 Food
    • 5.2.2 Beverage
    • 5.2.3 Cosmetics and Personal Care
    • 5.2.4 Pharmaceuticals
    • 5.2.5 Paint
    • 5.2.6 Other End user Industry
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Spain
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 India
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 Rest of Asia-Pacific
      • 5.3.3.5 Australia
    • 5.3.4 Latin America
    • 5.3.5 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE INTELLIGENCE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Ball Corporation
    • 6.1.2 Ardagh Group
    • 6.1.3 Mauser Packaging Solutions
    • 6.1.4 Silgan Containers LLC
    • 6.1.5 Crown Holdings Inc.
    • 6.1.6 DS Containers Inc.
    • 6.1.7 CCL Container Inc.
    • 6.1.8 Toyo Seikan Group Holdings Ltd
    • 6.1.9 Pacific Can China Holdings Limited
    • 6.1.10 Universal Can Corporation
    • 6.1.11 CPMC HOLDINGS Limited (COFCO Group)
    • 6.1.12 Showa Denko KK
    • 6.1.13 Independent Can Company
    • 6.1.14 Hindustan Tin Works Ltd
    • 6.1.15 Saudi Arabian Packaging Industry WLL (SAPIN)

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS