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市場調査レポート
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モバイル分析:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Mobile Analytics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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モバイル分析:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

モバイル分析市場規模は2024年に72億9,000万米ドルと推定され、2029年までに215億5,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に24.20%のCAGRで成長します。

モバイル分析- 市場

市場を牽引する主な要因は、いくつかのモバイル分析ビジネスによる人工知能、ビッグデータ、機械学習などの革新的なテクノロジーの採用です。

主なハイライト

  • モバイルアプリは現在、消費者が日常業務を行うためにより頻繁に使用しています。これらのアプリケーションは大量のデータを使用します。この膨大な量のデータを効果的に管理および分析するには、強力な分析システムが必要です。この文脈において、データ分析は非常に重要です。さまざまな企業がこれらのアプリを使用してデータ主導の洞察を得るのに役立ちます。モバイルアプリ分析は、モバイルアプリケーション内のアクティビティを監視します。この調査、ユーザーがプログラムとどのようにやり取りするか、特定のインシデントがユーザーをアンインストールに導いたかどうかが明らかになります。インタラクション、技術データ、コンバージョンファネル、その他の指標を追跡することは、アプリが視聴者とビジネスの両方にとって意味があり、将来の開発を方向付けることができるかどうかを判断するのにも役立ちます。
  • ITUは、昨年、世界人口の約66%に相当する53億人近くがインターネットを利用していると予測しています。強化された人工知能(AI)と機械学習モデルにより、アプリ分析を含むモバイル分析ソリューションはよりスマートになっています。アプリ管理指標の大部分は、単なる情報の提示を超えて、データ分析モデリングとダッシュボードを組み込むために進化しています。 GoogleはFirebaseを利用して、モバイルデバイス向けの分析を再発明しています。通知、帰属、招待、ストレージ、ディープリンク、AdMob、AdWordsがすべてまとめられており、企業と消費者に最大限の洞察を提供します。たとえば、Google AnalyticsとMicrosoft Clarityは、データマイニングを必要とせずに魅力的な洞察を発見できる企業リーダー向けのアプリ分析アシスタントを開発しました。
  • 製品チームとマーケティングチームは、モバイル分析データを使用してポジティブなフィードバックループを作成できます。サイトやアプリを更新し、キャンペーンを開始し、新機能をリリースするときに、これらの変更が視聴者に与える影響をテストできます。視聴者の反応に基づいて、チームはさらに多くのデータを生成し、さらなるテストにつながるさらなる変更を加えることができます。それが製品を磨き上げる好循環を生み出します。アプリに依存するモバイル分析は、従来のWebベースの分析プラットフォームよりもはるかに便利で正確です。ほとんどのモバイル分析ツールはSDKを使用してユーザーアクティビティを追跡するため、ベンダーはオペレーティングシステムに応じてさまざまなコードを使用してカスタムイベントを追跡できます。
  • Web分析とは異なり、SDKはユーザーを一意に識別するためにCookieに依存しません。したがって、他のいくつかのアプローチと比較して、モバイル分析はより正確な結果を生成する可能性があります。また、一般的なデスクトップの使用と比較して、世界中でほとんどのインターネットトラフィックは携帯電話が担っています。
  • ただし、モバイル分析ビジネスは依然としてデータセキュリティの問題に対処する必要があります。機密データ侵害により、アプリ分析会社は多数のユーザーと収入を失いました。一部の海賊版は、正規のユーザーから重要な情報を盗むためにユーザーアカウントに侵入します。これらの資格情報は販売され、ユーザーの機密データはピアツーピアのファイル共有プロトコルまたはVPNを使用して転送されます。インジェクション攻撃、サービス拒否(DoS)攻撃、ウイルス攻撃は、データ管理ソフトウェアへのアクセスを許可し、データの機密性を危険にさらすことで、データセキュリティの脅威を引き起こします。
  • COVID-19のパンデミックは、モバイルマーケティングや広告などの複数の分野に影響を与えました。短期的には、企業は状況が安定するまでマーケティング支出を削減しています。しかし、将来的には、広告予算が印刷物や屋外活動などの従来のマーケティングからデジタルやモバイルのマーケティングに移行し、エンドユーザーが屋内にいて主に携帯電話やテレビでコンテンツを消費することを好むようになることで急増するでしょう。社会的距離を保つことで、モバイルマーケティング分析の使用にプラスの影響を与えます。

モバイル分析市場動向

小売業界が大きな市場シェアを保持

  • 小売管理は、製品重視から顧客満足を中心テーマとする複雑なプロセスになっています。買い物客の期待はますます高まっています。彼らは、あらゆるレベルでのパーソナライゼーション、より迅速なフルフィルメントオプション、そして統合されたオムニチャネルエクスペリエンスを期待しています。競争圧力も増大しており、コマースの定義は進化し続けています。
  • 小売業者はモバイルを強力なマーケティングプラットフォームとして使用しています。小売部門、特にeコマース業務は、モバイル分析ソリューションの主な需要になると予想されます。パーソナライズされたショッピング体験を生み出すeコマース企業の取り組みは、世界中のモバイル分析市場に多大な収益をもたらすことが期待されています。
  • 世界の小売業界とeコマース業界の拡大により、モバイル分析プロバイダーは巨大な市場を利用できます。この業界はインターネットインフラの発展により今後も大幅に成長し、地元のサプライヤーに大きな可能性をもたらします。たとえば、National Retail Federationによると、昨年の米国の小売店からの収益は4兆8,600億米ドルを超えました。さらに、小売業界の売上高は6%から8%の間で増加すると予測されており、昨年のeコマース小売売上高は1兆1,700億米ドルを超え、年間11%から13%のペースで成長しました。eコマースおよび小売用のモバイル分析ソリューションは、米国、インド、中国、韓国、台湾などを含む国々でますます人気が高まっています。
  • さらに、小売業界はインドの活況な産業の一つとして台頭しており、インド・ブランド・エクイティ財団によると、2024年までにその規模は1兆3,000億米ドル近くに達すると予想されています。
  • 市場のベンダー活動は、新規顧客の獲得と維持を含むさまざまな新たなニーズを満たすために、小売業者とモバイル分析プラットフォーム間のコラボレーションを拡大することを示しています。このような長期的な提携は、研究の拡大中の市場に大きく貢献しました。
  • 小売業界全体のデジタル化の進展、マルチチャネル業務の成長、小売分析ソリューションの構築の結果、小売業界はよりダイナミックになっています。小売組織は顧客の購買習慣などの大量のデータを処理する必要があるため、あらゆる出会いとデータポイントが小売部門をより効果的かつ成功に導く可能性があります。小売業者は労働手続きを改善するテクノロジーの開発に投資しています。モバイル分析の導入により、小売収益と顧客サービスの効率が向上します。

アジア太平洋地域が大きな市場シェアを占める

  • アジア太平洋地域のモバイル分析市場は、スマートフォンデバイスの利用の急増とモバイルビジネス電子メールの数の増加により、予測期間中に大幅に成長すると予想されています。 TRAIの報告書によると、インドの通信加入者ベースは昨年10月末時点で11億7,045万人に達しました。
  • さらに、拡大するインドの小売およびeコマース業界は、モバイル分析プロバイダーにとって大きな市場をもたらしています。この産業は国のインターネットインフラの改善に伴って今後も大幅に成長し、地元のサプライヤーに大きな可能性をもたらすと思われます。eコマースおよび小売主導のモバイル分析ソリューションの主要なハブが、デリー、ムンバイ、バンガロール、ハイデラバードなどの都市に出現しています。 IBEFによると、インドのソーシャルコマース部門は55%~60%のCAGRで2025年に160億~200億米ドルに成長する可能性があり、同国のeコマース市場は2024年までに1,110億米ドルに達すると予測されている、2026年までに2,000億米ドル。
  • スマートフォンの普及に伴い、APAC地域ではモバイル分析サービスのニーズが高まっています。顧客は、モバイルデータトラフィックの基礎的な調査のためにモバイル分析も採用しています。モバイル分析市場は、携帯電話やタブレットの普及、スマートなサイバーセキュリティソリューションに対するニーズの高まり、インターネットサービスからの収入によって牽引されています。
  • 多くの視聴者を抱える企業は、アジアの他の地域で見られる「スーパーアプリ」の成功を再現して、自社のサービスを差別化しています。たとえば、GoJekとGrabは、配車サービス、支払いシステム、食品配達、eコマース、出版などのさまざまな機能を東南アジアのユーザーに提供しており、そのビジネスモデルはインド市場で人気を集めています。たとえば、毎日1億4,000万人のアクティブユーザーが見知らぬ人やボットからの通話をスクリーニングできるアプリであるTruecallerは、クレジットローンシステムの実装を計画しています。インドに拠点を置くユーザーは、このアプリを使用して通話を録音し、メッセージを送信し、支払いを完了することもできます。
  • さらに、インドのデジタル広告支出のほとんどは、コロナウイルスのパンデミック以前はモバイルに焦点を当てており、この世界のイベントはこの傾向の触媒として機能しました。組織のデジタル広告予算の45~55%がモバイルに費やされており、昨年は65%以上に増加すると予想されています。 Exchange4Mediaによると、広告予算はリッチメディア、ソーシャルメディアマーケティング、有料検索に多額の投資が行われています。このような動向は、調査対象の市場の成長をさらに促進すると予想されます。

モバイル分析業界の概要

世界モバイル分析市場は、OpenText Corporation、Facebook Inc.、Google LLC、Microsoft Corporation、Contentsquare SaaSなどの少数の巨人によって支配されており、市場シェアのほとんどを占めています。彼らはモバイル分析に関連する研究開発活動に重点を置いています。市場における最近の動向には次のようなものがあります。

  • 2022年 4月 Mobile MarketingとRoomvoが協力して、Mobile Marketingのクライアントサイトで利用できるビジュアライザー分析モジュールを構築しました。同社によれば、Roomvoの強力な分析を使用することで、販売業者は顧客に関する新たなレベルの洞察を獲得し、在庫システムからプロモーション計画に至るまで、データに基づいたビジネス上の選択を行うことができます。
  • 2022年 11月 Vianovaは、中東にモビリティの専門知識を提供するために、オンデマンド交通会社Fenixと戦略的提携を確立しました。フェニックスは、サウジアラビア、アラブ首長国連邦、バーレーン、カタールを含む5か国でVianovaのモバイル分析プラットフォームを採用し、自社のフリートに関する洞察を取得し、都市とのコラボレーションを強化しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界のバリューチェーン分析
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
  • COVID-19感染症がモバイル分析市場に与える影響の評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 膨大なデータを生み出すスマートフォン革命
    • 電子商取引によるデータ爆発が市場を推進する可能性
  • 市場の課題
    • セキュリティ侵害に関する課題

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • アプリケーション分析
    • キャンペーン分析
    • サービス分析
    • その他の用途
  • エンドユーザーの業種別
    • 小売り
    • BFSI
    • 政府
    • ITとテレコム
    • メディアとエンターテイメント
    • その他のエンドユーザー分野
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • OpenText Corporation
    • Facebook Inc.
    • GoodData Corporation
    • Google LLC
    • Contentsquare SaaS
    • Microsoft Corporation
    • Oracle Corp.
    • Adobe Inc.
    • Salesforce.com Inc
    • AppsFlyer Ltd

第8章 投資分析

第9章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 49545

The Mobile Analytics Market size is estimated at USD 7.29 billion in 2024, and is expected to reach USD 21.55 billion by 2029, growing at a CAGR of 24.20% during the forecast period (2024-2029).

Mobile Analytics - Market

The main factor driving the market is the adoption of innovative technologies like artificial intelligence, big data, and machine learning by several mobile analytics businesses.

Key Highlights

  • Mobile apps are now more frequently used by consumers to do daily tasks. These applications use a huge amount of data. A powerful analytics system is needed to manage and analyze this enormous amount of data effectively. In this context, data analytics is quite important. It helps diverse businesses use these apps to gain data-driven insight. Mobile App Analytics is to monitor activity within mobile applications. This research can reveal how users interact with a program and whether a specific incident led users to uninstall it. Tracking interaction, technical data, conversion funnels, and other metrics can also assist in determining whether an app makes sense for both the audience and the business and can direct its future development.
  • ITU predictions nearly 5.3 billion people or about 66% of the global population - were utilizing the Internet last year. With enhanced Artificial Intelligence (AI) and machine learning models, mobile analytics solutions, including app analytics, are becoming smarter. The majority of app management metrics are evolving beyond simply presenting information to incorporate data analytics modeling and dashboarding. Google is utilizing Firebase to reinvent analytics for mobile devices. Notifications, attribution, invitations, storage, deep links, AdMob, and AdWords are all packed together to give companies and consumers the greatest insights. For example, Google Analytics and Microsoft Clarity have developed app analytics assistants for corporate leaders to uncover fascinating insights without the need for data mining.
  • Product and marketing teams can create positive feedback loops with mobile analytics data. As they update their site or app, launch campaigns, and release new features, they can test the impact of these changes on their audience. Based on how audiences respond, teams can make further changes that yield even more data and lead to more testing. This creates a virtuous cycle that polishes the product. Mobile analytics, which depends on apps, is far more convenient and accurate than traditional web-based analytics platforms. As most mobile analytics tools use an SDK to track user activity, vendors can use various codes to track custom events, depending on the operating system.
  • Unlike web analytics, SDKs do not depend on cookies to uniquely identify a user. Hence, compared to several other approaches, mobile analytics will likely generate more accurate results. Also, mobile phones are responsible for most internet traffic globally compared to general desktop usage.
  • However, mobile analytics businesses still need to address data security problems. Due to sensitive data breaches, app analytics firms lost a large number of users and income. Some pirates break into user accounts in order to steal important information from legitimate users. These credentials are sold, and users' sensitive data is transferred using peer-to-peer file-sharing protocols or a VPN. Injection attacks, Denial of Service (DoS) assaults, and virus attacks pose data security threats by allowing access to data management software and putting data confidentiality at risk.
  • The COVID-19 pandemic impacted multiple sectors, including mobile marketing and advertising. In the short term, companies have curtailed their marketing spending till the situation stabilizes. However, in the future, the shift of advertising budget from traditional marketing like print and outdoor activities to digital and mobile marketing would witness a spike, with end-users being indoors and preferring to consume content primarily on their mobile phones or TV. Social distancing, thus positively impacting the usage of mobile marketing analytics.

Mobile Analytics Market Trends

Retail Industry Holds Significant Market Share

  • Retail management has become an intricate process with customer satisfaction as its central theme, shifting from focusing on products. Shopper expectations are increasing where. They expect personalization at all levels, faster fulfillment options, and unified omnichannel experiences. Competitive pressures are also increasing, and the definition of commerce continues to evolve.
  • Retailers are using mobile as a powerful marketing platform. The retail sector, especially e-commerce operations, is expected to be the primary demand for mobile analytics solutions. Efforts of e-commerce companies to create personalized shopping experiences are expected to draw considerable revenues to the mobile analytics market globally.
  • An enormous market is available for mobile analytics providers because of the expanding global retail and e-commerce industries. The industries will continue to grow significantly with the development of internet infrastructure, creating a significant potential for local suppliers. For instance, According to the National Retail Federation, revenues from over retail outlets in the United States exceeded USD 4.86 trillion last year. Furthermore, retail industry sales are predicted to rise between 6% and 8%, and e-commerce retail sales exceeded USD 1.17 trillion last year, growing at an 11-13% annual pace. Mobile analytics solutions for e-commerce and retail are increasingly popular in nations including the United States, India, China, South Korea, Taiwan, and others.
  • Moreover, the retail industry has emerged as one of the dynamic industries in India, which is anticipated to reach nearly USD 1.3 trillion by 2024, according to the India Brand Equity Foundation.
  • The market's vendor activity points to expanding collaborations between retailers and mobile analytics platforms to meet various emerging needs, including new customer acquisition and retention. Such long-term alliances have significantly contributed to the market under study's expansion.
  • The retail industry has become more dynamic as a result of increased digitization throughout the retail industry, the growth of multi-channel operations, and the creation of retail analytics solutions. Since retail organizations must handle a massive quantity of data, such as customer purchasing habits, every encounter and data point can potentially make the retail sector more effective and successful. Retailers are investing in developing technology to improve labor procedures. The adoption of mobile analytics boosts retail revenue and customer service effectiveness.

Asia Pacific to Occupy Significant Market Share

  • The Asia Pacific, mobile analytics market, is expected to grow significantly over the forecast period owing to the surge of smartphone device utilization and an increasing number of mobile business emails. According to a TRAI report, India's telecom subscriber base reached 1170.45 million at the end of October last year.
  • Additionally, the expanding Indian retail and e-commerce industry presents a sizable market for mobile analytics providers. The industries will continue to grow significantly with the improvement of the nation's internet infrastructure, creating a major potential for local suppliers. Major hubs for e-commerce and retail-driven mobile analytics solutions are emerging in cities like Delhi, Mumbai, Bangalore, and Hyderabad. According to IBEF, India's social commerce sector has the ability to develop to USS 16 to 20 billion in the year 2025, at a CAGR between 55% to 60%, while the country's e-commerce market is predicted to reach USD 111 billion by 2024, and USD 200 billion by 2026.
  • As smartphones become more popular, there is an increasing need for mobile analytics services in the APAC area. Customers also employ mobile analytics for a fundamental study of mobile data traffic. The mobile analytics market is driven by the proliferation of phones and tablets, the rising need for smart cybersecurity solutions, and income from internet services.
  • Companies with a large audience differentiate their offering, replicating the success of 'super-apps' seen elsewhere in Asia. For example, GoJek and Grab are offering users across South Eastasia a range of features, such as ride-hailing, payment systems, food delivery, e-commerce, publishing, and their business model, is one that is catching on in the Indian market. For instance, Truecaller - an app that allows its 140 million daily active users to screen calls from strangers and bots - plans to implement a credit loaning system. Users based in India can also use the app to record calls, send messages, and complete payments.
  • Furthermore, most of India's digital ad spend was mobile-focused before the coronavirus pandemic, and this global event has acted as a catalyst for this trend. Between 45-55% of organizations' digital advertising budgets are spent on mobile, which is anticipated to increase to more than 65% in the last year. As per Exchange4Media, ad budgets invest heavily in rich media, social media marketing, and paid search. Such trends are expected to drive further the growth of the market studied.

Mobile Analytics Industry Overview

The Global Mobile Analytics Market is dominated by a few giants, like OpenText Corporation, Facebook Inc., Google LLC, Microsoft Corporation, and Contentsquare SaaS, which occupy most of the market share. They are emphasizing R&D activities related to mobile analytics. Some of the recent developments in the market are:

  • April 2022 - Mobile Marketing and Roomvo collaborated to build a visualizer analytics module available on Mobile Marketing's client site. According to the firm, using strong analytics from Roomvo, merchants can acquire new levels of insight into their customers and make data-driven business choices, from inventory systems to promotion planning.
  • November 2022 - Vianova established a strategic alliance with on-demand transportation company Fenix to deliver mobility expertise to the Middle East. Fenix employs Vianova's mobile analytics platform in five countries, including Saudi Arabia, United Arab Emirates, Bahrain, and Qatar, to get insights about its fleets and increase collaboration with cities.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Mobile Analytics Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Smartphone Revolution to Generate Enormous Data
    • 5.1.2 Data Explosion from E- commerce Likely to Propel the Market
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Challenges Regarding Security Breach

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type
    • 6.1.1 Application Analytics
    • 6.1.2 Campaign Analytics
    • 6.1.3 Service Analytics
    • 6.1.4 Other Applications
  • 6.2 By End-User Vertical
    • 6.2.1 Retail
    • 6.2.2 BFSI
    • 6.2.3 Government
    • 6.2.4 IT and Telecom
    • 6.2.5 Media and Entertainment
    • 6.2.6 Other End-User Verticals
  • 6.3 By Geography
    • 6.3.1 North America
    • 6.3.2 Europe
    • 6.3.3 Asia Pacific
    • 6.3.4 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 OpenText Corporation
    • 7.1.2 Facebook Inc.
    • 7.1.3 GoodData Corporation
    • 7.1.4 Google LLC
    • 7.1.5 Contentsquare SaaS
    • 7.1.6 Microsoft Corporation
    • 7.1.7 Oracle Corp.
    • 7.1.8 Adobe Inc.
    • 7.1.9 Salesforce.com Inc
    • 7.1.10 AppsFlyer Ltd

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS