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市場調査レポート
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1403899

海上衛星通信-市場シェア分析、産業動向・統計、2024~2029年成長予測

Maritime Satellite Communication - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 132 Pages | 納期: 2~3営業日

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海上衛星通信-市場シェア分析、産業動向・統計、2024~2029年成長予測
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 132 Pages
納期: 2~3営業日
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本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

海上衛星通信市場規模は2024年に64億7,000万米ドルと推定され、2029年には109億1,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024~2029年)のCAGRは11%で成長する見込みです。

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主要市場の促進要因としては、ブロードバンド接続、VSAT接続、クラウドやIoTアプリケーションを可能にする高スループット衛星への需要の高まりが挙げられます。インド通信省によると、2023年、インドのインターネット接続総数は8億5,100万近くに達しました。3億233万接続に比べ、ここ数年でほぼ3倍に増加しています。

主要ハイライト

  • 世界中の貨物や船舶を追跡できるのは、衛星通信システムのおかげです。VSAT端末は、衛星ベースのブロードバンドインターネットアシスタンスでテキスト、オーディオ、ビデオデータの送受信を可能にする通信機器です。これらの端末は、Ku、Ka、Cバンドの静止衛星です。サービス・プロバイダーは、エンドユーザーが幅広い通信ニーズを持つ海事産業の変化するニーズに対応するため、さらに大きな容量、性能、カバレッジ、柔軟性を必要とすると思われます。さらに、消費者の需要に迅速に応えるために、ネットワークを拡大できなければならないです。海事衛星技術の利用が拡大しているため、顧客は衛星ソリューションの利用に支援を必要としています。
  • エンドユーザー産業における音声放送や音声通信などの用途の需要の高まりは、衛星通信産業の成長を促進すると調査されています。例えば、2023年3月、Tata Communicationsは企業向けに音声通話とメッセージング機能を統合した新しいクラウドベースのアプリケーションJamveeを発表しました。音声通話とデータローミングの柔軟なプランが用意されたJamveeは、企業の従業員コラボレーションのニーズに応えるコスト効率の高いソリューションです。
  • 乗組員の福利厚生は、VoIP会話、メッセンジャー、ビデオ会議のためのデジタル化の迅速な接続性によって可能になります。小型船では通常、高価な衛星通信セットアップのための部屋やスペースが必要ですが、大型船ではVSAT通信による新しいデジタル化手法を迅速に採用しています。Orion Edge Vは、すべての船舶に少ないハードウェアでVSATのような体験を提供し、OneGateプラットフォームを通じてビデオ会議、遠隔医療、遠隔保守、IoTなどの最適化された用途を可能にします。Thuraya MarineStarterminalを通じて提供される音声サービスは船上の公衆電話として機能し、スラーヤOrion IPブロードバンド端末を通じて提供されるデータサービスは第一線の通信として機能するため、小型船舶の主要な通信システムとして使用することができます。
  • さらに、ロシア衛星通信会社(RSCC)は、2022年2月に発表したVSAT海洋ネットワークの一部として、現在400隻の船舶を保有しています。同社のサービスは現在、373隻の外航船と河川船、12隻の砕氷船を含む27隻の砕氷船で利用されています。様々な地域でのこのような開拓は、調査された市場の成長をさらに促進する可能性があります。
  • さらに、自律航行、パフォーマンス・コンピューティング、船隊管理、サイバーセキュリティ・アプリケーションなど、IoTに接続されたセンシング・デバイスの増加が衛星通信の需要を促進しています。例えば、2022年4月、中国当局は、大規模な試験の後、世界初の自律型電動コンテナフィーダー船を小売サービスに投入したと報告しました。この船は、中国の研究機関の幅広い協力によって設計されたもので、将来の技術開発に向けて重要な学びをもたらす実証船であると報告されています。この船は、全長384フィート、深さ57フィート、約32フィートのビームを持ち、山東省の青島港と東家口との間を航行し、ナビゲーション・ブリリアンス社(BRINAV)が運航しています。
  • 企業はまた、従業員と家族や親しい友人をつなぐために、音声ベースの移動衛星サービスを採用しています。例えば、インマルサット社は、ChatCardと呼ばれるサービスを提供しており、乗組員がどこにいても親戚や友人と自由に連絡を取り合えるようにすることで、洋上での孤独感を軽減する手助けをしています。たとえば、アメリカの通信会社バイアサット社は、カリフォルニア州カールスバッドに本社を置き、国内外で事業を展開しています。2022年のバイアサットの収益の50%以上は衛星サービスによるもので、残りは製品ラインによるものです。バイアサットは、軍事・商業市場向けにセキュア・ネットワーキング・ソリューションと高速衛星ブロードバンド・サービスを提供しています。2022会計年度には、28億米ドルの収益を上げています。バイアサットの収益は以前から着実に増加しています。
  • しかし、先進的な海上衛星サービスに対する認識不足や、高コストの衛星機器への依存が市場成長の妨げとなっています。さらに、クラウドとIoTサービスを解放するための高スループット衛星と、衛星とセルラー通信技術の統合は、今後数年間、海上衛星通信需要に有利な発展の機会を提供すると思われます。
  • さらに、インフレは衛星通信産業のコスト上昇につながるため、調査対象市場に大きな影響を与えます。これは、原材料価格の上昇、輸送コストの増加、人件費と人手不足など様々な要因によるものです。その結果、メーカーは収益性を維持するために値上げを余儀なくされ、最終的にソリューション需要が減少する可能性があります。

海上衛星通信市場の動向

海上衛星通信サービスの提供が大きな市場シェアを占める

  • 海上輸送のエコシステムが拡大し、カーボンフットプリントの削減など循環型経済がもたらす利点は、企業の組織目標やデータ主導の海上サービスに対する需要と一致しています。これらは、多忙な船舶航路にサービスを提供する衛星通信プロバイダーによって強化されるのがベストです。
  • 憂慮する科学者同盟によると、2022年4月30日現在、地球を周回する5,465基の人工衛星のうち、3,433基が米国のものです。これは最も多い国の数であり、最も近い競争相手である中国は541に過ぎないです。
  • 特定の航路におけるトラフィックの増大は、複数の海運・海事サービス・プロバイダーにとって、海上衛星通信サービスに対するかなりの要求を生み出しています。港湾・海運・水路省(インド)によると、インドのグジャラート州の港で扱われた海上貨物輸送量は、最近の1年間で5億トンを超えました。
  • このような港湾における高い輸送需要に応えるため、海上通信サービスプロバイダーは、効率的かつ迅速な衛星通信サービスを提供し、正確な貨物追跡を実現することで、安全な貨物輸送を実現しています。KVH Industries Inc(本社:東京都港区、代表取締役社長兼CEO:東瀬エドワード、以下「KVH」)は、インド領海内で船舶がKVHの衛星通信サービスを利用できるようになることを、本日発表しました。また、KVHは、インド船籍の船舶向けに衛星接続サービスを提供します。ムンバイを拠点とするKVHの既存サービスプロバイダーであるStation Satcom Private Ltdは、インドにおけるKVHの販売パートナーです。
  • 同様に、インドのシナリオを前進させると、多くの公共部門が、信頼性の高い衛星通信サービスを海運関係者に提供するための前進に取り組んでいます。2022年1月、インド最大の石油・ガス生産会社の1つであるONGCは、衛星サービス・プロバイダーのネルコを選び、社内のKuバンド衛星通信システムをアップグレードし、インド西部の海岸線沖の拠点で高速データ通信と音声サービスを可能にしました。ネルコによると、この戦略的進歩により、ONGCの海上プラットフォーム、掘削リグ、船舶、陸上拠点間の接続性が向上し、同社の日常業務と乗組員の生活が改善される可能性があるといわれています。このプロジェクトには、ONGCの既存システムをエンド・ツー・エンドのIPネットワークに置き換え、ビデオ、音声、アプリケーション・データを含むその他のデータ形式をサポートすることが含まれます。
  • 世界のさまざまな地域では、民間企業を含む既存の無線衛星通信サービス・プロバイダーも、段階的な進歩を通じて海上通信分野に参入しており、海上の顧客に深い接続性を提供しています。こうした動きは、海上衛星通信と地上とのギャップを埋めるエコシステムの構築に役立ちます。
  • 例えば、2023年10月、国際的な低軌道(LEO)通信ネットワークであるOneWebは、海事産業向けの最新サービスである「Try Before You Buy」海事サービスを発表しました。このサービスは、海上でOneWebのエンタープライズグレードの柔軟な接続パッケージを体験できるもので、100Mbps以上の高速接続を提供します。軌道上に634基の衛星があり、OneWebコンステレーションは緯度35度まで完全に運用されています。
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アジア太平洋が大幅な市場成長を確認する

  • 輸送用水路の利用増加、政府の取り組み強化、衛星通信の利用拡大により、アジア太平洋(主にインド、中国、日本、マレーシア、シンガポール)は海上アナリティクス市場で最も急成長するセグメントと予想されます。さらに、この地域には重要なソリューションとサービス企業が多数存在するため、アジア太平洋の市場発展が促進される可能性があります。
  • 中国交通運輸省によると、2022年5月の中国沿岸港湾のコンテナ処理量は約2,230万TEUで、前月比7%拡大しました。上海港は中国最大のコンテナ海港で、以前は約4,700万TEUを処理していました。こうしたコンテナ船の増加が市場を牽引すると期待されています。
  • ブロードバンド・インディア・フォーラムによると、固定衛星サービス-FSS/放送衛星サービス-BSSの通信・放送ネットワーク用インターフェース要件(必須技術要件)の新規格は、地上セグメントの超小口径端末(VSAT)参加者が最新のSATCOM技術を利用することを許可する可能性がある(BIF)。
  • 港湾省によると、インドのディーンダヤル港は最近、貨物総量の17.5%を取り扱った。また、インドには昨年224の港がありました。特に南アジアの国全体で港の総数が増加し、マイナーな港が7つ追加されました。IBEFによると、インドの商品貿易の約95%は海港を通じて行われています。インドの海岸線は7,516.6kmに及び、主要港・非主要港合わせて200港を擁する世界有数の半島です。したがって、この地域の港湾数の増加は、海運関連の活動を監視するための要件を生み出しており、アジア太平洋衛星通信市場の成長を促進する可能性があります。
  • さらに、2022年12月には、Tata Groupの一員であるネルコがGMPCS(Global Mobile Personal Communication by Satellite)のライセンスを申請し、インドで4番目の企業となった。この動きは、大きな成長の可能性を秘めた新興市場への関心が高まっていることを示しています。政府はこれまで、イーロン・マスク所有のSpaceXとBharti Groupが支援するワンウェブ、リライアンス・ジオ・インフォコムの衛星部門にライセンスを与えています。

海上衛星通信業界概要

海上衛星通信市場は、複数の参入企業による有利な競争状態にあります。市場シェアでは、現在、少数の大手企業が市場を独占しています。圧倒的な市場シェアを持つこれらの大手企業は、海外に広がる顧客基盤の開拓に注力しています。これらの企業は、市場シェアと収益性を高めるために、戦略的な共同イニシアティブを活用しています。

  • 2022年10月-AXESS NetworksとViasatは、海上での高性能インターネットを期待・必要としている海上サービスを世界に拡大するため、戦略的パートナーシップを締結。Viasatは、的確な海事計画のもと、堅牢なオフショアインターネットサービスを提供します。
  • 2022年8月-KVHは、ヘレニック放送局(ERT)と提携し、「KVH Link」を通じてギリシャの船員にネイティブコンテンツを提供します。ERTとの新たなパートナーシップにより、KVH Linkを利用する船舶の船員が直接視聴可能なビデオとオーディオコンテンツが提供されます。ビデオコンテンツには、毎日1時間のニュース速報が含まれ、ギリシャの船員がギリシャで経験する最新情報をお届けします。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 技術スナップショット(Ka、Ku、Cバンド、端末規模、アプリケーションノート、普及率)
  • マクロ経済動向が海上VSATと関連市場に与える影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 乗組員の福利厚生と運航のためのコネクティビティに対するニーズの高まり
    • 高スループット衛星(HTS)の打ち上げ
  • 市場抑制要因
    • 高度衛星サービス市場に関する認識不足
    • 高コストの衛星機器への依存

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • 移動体衛星通信または移動体衛星サービス(MSS)
    • 超小口径端末(VSAT)
  • サービス別
    • ソリューション
    • サービス別
  • 業界別
    • 商船(貨物船、タンカー、コンテナ、バルクキャリアなど)
    • オフショアリグとサポート船
    • 客船(クルーズ、フェリー)
    • レジャー船(ヨット)
    • 仕上げ船
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • 世界のその他の中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Inmarsat Group Limited
    • Marlink SAS(Providence Equity Partners)
    • KVH Industries Inc.
    • Speedcast International
    • NSSL Global Limited
    • Cobham Satcom
    • Iridium Communications Inc.
    • Thuraya Telecommunications Company
    • Hughes Network Systems LLC
    • Viasat Inc.

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 52605
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The Maritime Satellite Communication Market size is estimated at USD 6.47 billion in 2024, and is expected to reach USD 10.91 billion by 2029, growing at a CAGR of 11% during the forecast period (2024-2029).

The primary market growth drivers include rising demand for broadband connections, VSAT connectivity, and high-throughput satellites to enable cloud and IoT applications. According to the Department of Telecommunications (India), in 2023, the total number of internet connections in India reached close to 851 million. The connectivity has almost tripled in the past few years, compared to 302.33 million connections.

Key Highlights

  • The ability to track cargo and ships worldwide is made possible by satellite communication systems. VSAT terminals are communication instruments that enable text, audio, and video data transmission and reception over satellite-based broadband internet assistance. These terminals are geostationary satellites on the Ku, Ka, and C bands. Service providers would require even greater capacity, performance, coverage, and flexibility to meet the maritime industry's changing needs, where end users have a wide range of communication needs. Additionally, they must be able to expand networks to meet consumer demands swiftly. Customers need help using satellite solutions due to the growing use of maritime satellite technologies.
  • The rising demand for applications such as audio broadcasting and voice communications in end-user industries is studied to propel the growth of the satellite communication industry. For instance, in March 2023, Tata Communications launched a new cloud-based application, Jamvee, with integrated voice calling and messaging capabilities for enterprises. With flexible plans for voice calling and data roaming, Jamvee is a cost-efficient solution for the employee collaboration needs of enterprises.
  • Crew welfare is made possible by digitalization's quick connectivity for VoIP conversations, messengers, and video conferencing. Smaller ships typically need more room or space for an expensive satellite communications setup, while large ships are quickly adopting new digitalization methods by VSAT communications. Orion Edge V provides a VSAT-like experience on little hardware for all vessels and allows for optimized applications through the OneGate platform for video conferencing, telemedicine, remote maintenance, and IoT. With voice services provided through the Thuraya MarineStarterminal acting as an onboard public phone and data services delivered over the Thuraya Orion IP broadband terminal acting as the first line of communications, it can be used as the primary communications system for small vessels.
  • Further, the Russian Satellite Communications Company (RSCC) now has 400 vessels as part of its VSAT marine network, the company announced in February 2022. The company's services are currently used on 373 sea-going and river ships and 27 ice-class ships, including 12 icebreakers. Such developments in various regions may further propel the studied market growth.
  • Furthermore, the growing number of IoT-connected and sensing devices, such as autonomous shipping, performance computing, fleet management, and cybersecurity applications, is driving the demand for satellite communication. For instance, in April 2022, Chinese officials reported that they had put the world's first autonomous, electric container feeder ship into retail service after extensive trials. The vessel, designed through a broad collaboration of Chinese institutions, is reported to be a demonstration ship that will deliver significant learning for the future development of the technology. The vessel is 384 feet long with a beam of 57 feet deep and approximately 32 feet, working between Qingdao Port in Shandong Province and Dongjiakou, operated by Navigation Brilliance (BRINAV).
  • Companies also adopt voice-based mobile satellite services to connect employees with their families and close friends. For instance, Inmarsat offers one the services called ChatCard, which assists in reducing feelings of isolation at sea by providing crewmembers the freedom to stay in touch with relatives and friends anywhere. For instance, American communications firm Viasat Inc. is headquartered in Carlsbad, California, and has other domestically and abroad operations. Over 50% of Viasat's revenue in 2022 came from satellite services, with the balance coming from its product line. Viasat provides secure networking solutions and high-speed satellite broadband services for the military and commercial markets. In the fiscal year 2022, the corporation made 2.8 billion dollars in revenue. Viasat's revenue has been steadily increasing since previously.
  • However, a lack of awareness about advanced maritime satellite services and reliance on high-cost satellite equipment hamper the market growth. Furthermore, high-throughput satellites to unlock cloud and IoT services and the unification of satellites and cellular communication technology will likely provide lucrative development opportunities for maritime satellite communication demand in the forthcoming years.
  • Moreover, inflation significantly impacts the studied market, as it can lead to higher costs for satellite communication industries. This can be due to various factors, such as higher prices for raw materials, increased shipping costs, and labor costs and shortages. As a result, manufacturers may be forced to raise their prices to maintain profitability, ultimately decreasing solutions demand.

Maritime Satellite Communication Market Trends

Maritime Satellite Communication Service Offering to Hold Significant Market Share

  • The growing ecosystem of maritime transportation and its benefits with the circular economy, such as decreasing carbon footprints and other aspects, coincide with the organizational goals of the companies and demands for data-driven maritime services. These are best bolstered with the satellite communication providers offering services for busy vessel routes.
  • According to the Union of Concerned Scientists, of the 5,465 active artificial satellites orbiting the Earth as of April 30, 2022, 3,433 belong to the United States. This is the most significant number of countries, with their nearest competitor, China, accounting for only 541.
  • The increasing traffic on specific routes creates a considerable requirement for maritime satellite communication services for multiple shipping and maritime service providers. According to the Ministry of Ports, Shipping, and Waterways (India), the volume of sea cargo traffic handled at the ports of the Indian state of Gujarat was over 500 million metric tons in the recent year.
  • Such high demands and handling of shipping across the ports invite maritime communication service providers to offer their reliable services for efficient and responsive satellite communication to track the shipments correctly and accurately, ensuring safe delivery of the shipments. KVH Industries Inc recently announced the launch of satellite connectivity services to allow vessels to use KVH connectivity while operating in Indian territorial waters. In addition, KVH will offer satellite connectivity services to Indian-flagged vessels. Station Satcom Private Ltd, an existing Mumbai-based KVH service provider, would be KVH's distribution launch partner in India.
  • Similarly, taking the Indian scenario forward, many public sectors are working on advancements to provide reliable satellite communication services to their shipping counterparts. In January 2022, ONGC, one of India's largest oil and gas producers, chose Nelco, a satellite service provider, to upgrade its in-house Ku-band satellite communication system, enabling high-speed data and voice services for its sites off India's western shoreline. According to Nelco, the strategic advancement may improve connectivity among ONGC's offshore platforms, drilling rigs, vessels, and onshore locations, improving the company's everyday operations and the life of its crew. The project expects to incur costs of around INR 400 million, which may include replacing ONGC's existing system with an end-to-end IP network to support video, voice, and other forms of data, including application data.
  • In different parts of the world, established wireless satellite communication service providers, including private players, are also entering the maritime communication spectrum through gradual advancements, providing profound connectivity to maritime customers. Such developments help build the ecosystem to bridge the gap between maritime satellite communication and the terrestrial bounds.
  • For instance, in October 2023, OneWeb, the international low Earth orbit (LEO) communications network, announced its latest offering for the maritime industry, the "Try Before You Buy" maritime service. This service entitles maritime users to experience OneWeb's enterprise-grade flexible connectivity packages at sea, providing high-speed connectivity of over 100 Mbps. With 634 satellites in orbit, the OneWeb constellation is now complete and entirely operational down to 35 degrees latitude.
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Asia-Pacific to Witness the Significant Market Growth

  • Due to the rising use of waterways for transportation, the increasing government initiatives, and the expanding use of satellite communication, the Asia-Pacific region (predominantly in India, China, Japan, Malaysia, and Singapore) is anticipated to be the fastest-growing segment in the maritime analytics market. In addition, the region's abundance of significant solution and service companies may foster market progress in Asia-Pacific.
  • According to the Ministry of Transport of China, in May 2022, container throughput at China's coastal ports was about 22.3 million TEUs, an expansion of 7% over the previous month. Shanghai Port is the largest container seaport in China, processing about 47 million TEUs previously. Such an increase in container ships is expected to drive the market.
  • According to the Broadband India Forum, the new standard for Interface Requirements for Communication & Broadcast Networks for fixed-satellite service-FSS/broadcasting satellite service-BSS (mandatory technical requirements) may authorize the ground segment very-small-aperture terminal (VSAT) participants to take advantage of the latest SATCOM technologies (BIF).
  • As per the Ministry of Ports, the Deendayal port in India handled 17.5% of total cargo recently. Also, India had 224 ports last year. There was an increase in the total number of ports, especially across the South Asian country, with 7 additional minor ports added to the list. According to IBEF, approximately 95% of India's merchandise trade is done through sea ports. The country is one of the most significant peninsulas in the world, with a coastline of 7,516.6 km and 200 major and non-major ports. Hence, the rising number of ports in the region is creating a requirement for monitoring shipping-related activities, which may fuel the growth of the Asia-Pacific satellite communication market.
  • Further, in December 2022, Nelco, a member of the Tata Group, applied for the Global Mobile Personal Communication by Satellite (GMPCS) license, making it the fourth company in India to do so. This action indicates increased interest in a newly emerging market with substantial growth potential. The government has so far granted licenses to Elon Musk-owned SpaceX and Bharti Group-backed OneWeb, as well as the satellite division of Reliance Jio Infocomm.

Maritime Satellite Communication Industry Overview

The maritime satellite communication market is favorably competitive with several players. In terms of market share, few of the major players currently dominate the market. These major players, with a prominent market share, focus on developing their customer base across foreign countries. These corporations leverage strategic collective initiatives to increase their market share and profitability.

  • October 2022 - AXESS Networks and Viasat joined a strategic partnership to expand maritime services globally, which expect and need high-performing internet at sea. Viasat brings robust offshore internet services within a precise maritime plan.
  • August 2022 - KVH partnered with the Hellenic Broadcasting Corporation (ERT) to benefit Greek seafarers with native content through KVH Link, improving the content service concentrated on a large segment of the commercial maritime crew population. The new partnership with ERT includes video and audio content available to seafarers directly on vessels enjoying KVH Link. Video content contains a one-hour news bulletin broadcast daily, keeping Greek seafarers updated with their experiences in Greece.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Technology Snapshot (Ka, Ku, and C Bands, Size of Terminals, Application Notes, and Penetration)
  • 4.4 Impact of Macroeconomic Trends on Maritime VSAT and Allied Markets

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Need for Connectivity for Crew Welfare and Operations
    • 5.1.2 Launch of High-Throughput Satellite (HTS) satellites
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Lack of Awareness About the Advanced Satellite Service Market
    • 5.2.2 Reliance on High-cost Satellite Equipment

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type
    • 6.1.1 Mobile Satellite Communication or Mobile Satellite Services (MSS)
    • 6.1.2 Very Small Aperture Terminal (VSAT)
  • 6.2 By Offering
    • 6.2.1 Solution
    • 6.2.2 Service
  • 6.3 By End-User Vertical
    • 6.3.1 Merchant (Cargo, Tanker, Container, Bulk Carrier etc.)
    • 6.3.2 Offshore Rigs and Support Vessels
    • 6.3.3 Passenger Fleet (Cruise, Ferry)
    • 6.3.4 Leisure (Yachts)
    • 6.3.5 Finishing Vessels
  • 6.4 By Geography
    • 6.4.1 North America
    • 6.4.2 Europe
    • 6.4.3 Asia Pacific
    • 6.4.4 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles*
    • 7.1.1 Inmarsat Group Limited
    • 7.1.2 Marlink SAS (Providence Equity Partners)
    • 7.1.3 KVH Industries Inc.
    • 7.1.4 Speedcast International
    • 7.1.5 NSSL Global Limited
    • 7.1.6 Cobham Satcom
    • 7.1.7 Iridium Communications Inc.
    • 7.1.8 Thuraya Telecommunications Company
    • 7.1.9 Hughes Network Systems LLC
    • 7.1.10 Viasat Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET