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市場調査レポート
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1444707

冷凍デザート:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)

Frozen Desserts - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 158 Pages | 納期: 2~3営業日

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冷凍デザート:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 158 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

冷凍デザート市場規模は2024年に978億米ドルと推定され、2029年までに1,198億5,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に4.15%のCAGRで成長します。

冷凍デザート- マーケット

近年、冷凍ベーカリーおよびデザートのカテゴリーでは、数多くの革新的な製品が発売されています。消費者は自分の健康とウェルネスにますます注目を集めています。その結果、革新的なフレーバーや低脂肪、グルテンフリーの製品が誕生しました。低糖、低カロリーのデザートに対する需要の増加が市場の成長を促進すると予想されます。製品、フレーバー、パッケージングの革新が重要な成長要素であることが証明されています。アイスクリームとフローズンヨーグルトは、製品の利便性と時間の節約のため、消費者の間で人気が高まっています。

さらに、健康上の利点やさまざまなアレルギーのため、グルテンフリーのクリーンラベル製品の需要が高まっています。グルテンフリーの冷凍デザートは、米国、欧州、その他の新興諸国で広く受け入れられています。たとえば、2021年6月にドーン・フーズは、インジェクションマフィンやチョコレートブラウニーを特徴とする一連の冷凍グルテンフリースイートベーカリー製品でグルテンフリー製品を拡大し、すべてドーンのグルテンフリーミックスとフィリングを使用して作られました。新しいグルテンフリーの冷凍シリーズには、贅沢なベルギー産ホワイトチョコレートとダークチョコレートチャンクを使用したダブルチョコレート入りマフィンが含まれます。この市場は、可処分所得の増加、新しいフレーバーのイントロダクション、衝動買いの増加、世界中の消費者の間での冷凍デザートに対する巨大な需要によって牽引されています。アイスクリームが主要な製品カテゴリーとして浮上しました。市場の成長に影響を与える要因は、風味、脂肪含有量、甘味、食感です。

冷凍デザート市場動向

消費量が増加する低脂肪および非乳製品の需要

アイスクリームなどの非乳製品には、脂質、ビタミン、アルブミン、炭水化物、カゼインが豊富に含まれており、健康に大きなメリットをもたらします。健康意識の高まりと社会化の動向により、ビーガンのライフスタイルへの動向の変化が業界を推進し、消費者の好みが低脂肪製品へと移っています。一人当たりのアイスクリーム消費量が多いため、特に米国と欧州諸国で製品の需要が高まっています。乳糖不耐症やその他の牛乳関連アレルギーの発生率の増加により、製品の需要が高まっています。 2022年11月、ユニリーバは2023年に牛を使わない乳製品からアイスクリームを発売する計画であると発表しました。ココナッツ、アーモンド、豆乳などの素材による包括的な製品バリエーションは、業界の成長にプラスの影響を与えると思われます。主にブレンドフレーバーを含む革新的なフレーバーの提供により、製品開発が強化されました。持ち帰り商品や衝動買い商品への消費支出の増加により、乳製品を含まないアイスクリームの需要はさらに高まるでしょう。

アジア太平洋は最も急成長している市場

冷凍デザートの需要の高まりにより、中国のアイスクリームと冷凍デザートの小売店の総数は大幅に増加しました。低脂肪で健康的な食品に対する需要の高まりにより、人々が冷凍デザートへの支出を増やすようになっており、冷凍デザートは中国市場で大きな成功を収めるはずです。この地域の冷凍デザート市場を支える大きな要因は、膨大な人口、突出した若い世代、可処分所得の増加、食生活の変化です。中国ではスティック冷凍デザートがその利便性から人気となっています。

さらに、インドは製品革新により最も急速に成長している冷凍産業の一つでもあります。インドのメーカーは、グラブジャムン、バスンディ、ローズなど、さまざまな地元の味のアイスクリームを開発しています。これらの製品革新により、インドの家庭ではデザートアイスクリームの需要が高まっています。また、アイスクリームに含まれる天然成分の需要も高まっており、市場関係者は消費者の要求に応えています。たとえば、2022年3月、インドのプレミアムアイスクリームブランドであるVadilal Enterprisesは、グラブジャムン、アルフォンソマンゴー、ケサールピスタ、クラシックマライ、ファルーダの5種類のフレーバーを含むグルメナチュラルアイスクリームシリーズを発売しました。

冷凍デザート業界の概要

冷凍デザート市場は非常に細分化されており、地域内および国際的な競合企業で構成されています。この市場は、Unilever PLC、Nestle SA、General Mills、Yili Industrial Group Limitedなどの企業によって独占されています。冷凍スナック市場の主要企業は、世界中で圧倒的な存在感を誇っています。これらの企業は、新興市場がもたらす機会を活用して自社の製品ポートフォリオを拡大し、さまざまな製品セグメント、特にアイスクリームの要件に応えることに重点を置いています。企業は、市場で競争上の優位性を得るために、製品の提供、品質、味、フレーバー、価格、機能、サイズ、パッケージング、マーケティング活動などのさまざまな要素で競争します。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ
    • フローズンヨーグルト
    • アイスクリーム
    • フローズンケーキ
    • その他のタイプ
  • 流通チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • 専門店
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • Key Staretegies Adopted
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • General Mills Inc.
    • Unilever PLC
    • Nestle SA
    • Fonterra Co-operative Group Limited
    • Dunkin'Brands Group Inc.
    • Meiji Holdings Co. Ltd
    • Inner Mongolia Yili Industrial Group Co. Ltd
    • Bulla Dairy Foods
    • Dairy Farmers of America
    • Yasso Inc.
    • Mondelez International, Inc.

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 53513

The Frozen Desserts Market size is estimated at USD 97.80 billion in 2024, and is expected to reach USD 119.85 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.15% during the forecast period (2024-2029).

Frozen Desserts - Market

In recent years, numerous innovative products have been launched in the frozen bakery and desserts category. Consumers are paying more attention to their health and wellness. This has resulted in the emergence of innovative flavors and low-fat, gluten-free products. Increasing demand for low-sugar and low-calorie desserts is expected to drive market growth. Innovation in products, flavors, and packaging has proven to be a crucial growth factor. Ice creams and frozen yogurts are gaining popularity among consumers owing to the convenience of products and time-saving factors. For instance, In June 2022, Noosa Yogurt, a Colorado-based whole milk yogurt brand under the Sovos Brands portfolio, launched Frozen Yogurt Gelato. The products come in four new flavors, i.e., Strawberries & Cream, Chocolate Fudge, Sea Salt Caramel, and Honey Vanilla Bean.

Furthermore, the demand for gluten-free clean-label products is increasing due to their health benefits and different allergies. Gluten-free frozen desserts are widely accepted in the United States, Europe, and other developing countries. For instance, in June 2021, Dawn Foods expanded its gluten-free offerings with a range of frozen gluten-free sweet bakery products featuring injected muffins and chocolate brownies, all made using Dawn's gluten-free mixes and fillings. The new gluten-free frozen range includes a Double Chocolate Filled Muffin made with indulgent Belgian white and dark chocolate chunks. The market is being driven by rising disposable incomes, the introduction of new flavors, increasing impulse purchasing, and huge demand for frozen desserts among consumers globally. Ice creams emerged as the leading product category. The factors affecting the market's growth are flavors, fat content, sweetness, and texture.

Frozen Desserts Market Trends

Demand for Low-fat and Non-dairy Products Increasing Consumption

Non-dairy products such as ice creams contain a high content of lipids, vitamins, albumin, carbohydrates, and casein, providing significant health benefits. Shifting trends toward vegan lifestyles owing to increasing health consciousness and socialization trends are propelling the industry and shifting consumers' preferences toward low-fat products. High per capita ice cream consumption has enhanced product demand, particularly in the United States and European countries. Rising incidences of lactose intolerance and other milk-related allergies are fostering product demand. In November 2022, Unilever posted that it plans to launch ice cream from cow-free dairy in 2023. Comprehensive product variations through materials, including coconut, almond, and soy milk, will positively influence the industry's growth. Innovative flavor offerings, mainly including blended flavors, have enhanced product development. Increasing consumer spending on take-home and impulse products will further boost the non-dairy ice cream demand.

Asia-Pacific is the Fastest Growing Market

The growing demand for frozen desserts has led to significant growth in the total number of ice creams and frozen dessert retail shops in China. Frozen desserts are bound to achieve great success in the Chinese market, as the increasing demand for low-fat, healthy food encourages people to spend more on these products. A vast population, a prominent young generation, increasing disposable incomes, and changes in dining habits are the major factors that support the frozen desserts market in this region. In China, frozen desserts on sticks go viral due to their convenience. Considering the market demand, in July 2022, Zibo City, in East China's Shandong province, starteinnovativenew innovating ice cream bars in different shapes like cave dwellings, copper coins, and tigers.

Furthermore, India is also one of the fastest-growing frozen industries owing to product innovations. Indian manufacturers are innovating ice creams in different local flavors like gulab jamun, basundi, rose, and many more. Because of these product innovations, the requirement for dessert ice creams is increased in Indian households. Also, the demand for natural ingredients in ice creams is increasing, and market players are fulfilling the demands of consumers. For instance, in March 2022, Vadilal Enterprises, a premium ice cream brand in India, launched a Gourmet Natural Ice cream range that includes five flavors, i.e., Gulab Jamun, Alphonso Mango, Kesar Pista, Classic Malai, and Falooda.

Frozen Desserts Industry Overview

The Frozen Desserts Market is highly fragmented and comprises regional and international competitors. The market is dominated by players like Unilever PLC, Nestle S.A., General Mills, and Yili Industrial Group Limited. The leading players in the frozen snacks market enjoy a dominant presence worldwide. These players focus on leveraging opportunities posed by emerging markets to expand their product portfolios to cater to the requirements of various product segments, especially ice cream. Companies compete on different factors, including product offerings, quality, taste, flavors, price, functionality, size, packaging, and marketing activities, to gain a competitive advantage in the market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porters Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Frozen Yogurt
    • 5.1.2 Ice Cream
    • 5.1.3 Frozen Cakes
    • 5.1.4 Other Types
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.2 Convenience Stores
    • 5.2.3 Speciality Stores
    • 5.2.4 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East & Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Staretegies Adopted
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 General Mills Inc.
    • 6.3.2 Unilever PLC
    • 6.3.3 Nestle S.A.
    • 6.3.4 Fonterra Co-operative Group Limited
    • 6.3.5 Dunkin' Brands Group Inc.
    • 6.3.6 Meiji Holdings Co. Ltd
    • 6.3.7 Inner Mongolia Yili Industrial Group Co. Ltd
    • 6.3.8 Bulla Dairy Foods
    • 6.3.9 Dairy Farmers of America
    • 6.3.10 Yasso Inc.
    • 6.3.11 Mondelez International, Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS